LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe lang gaat een Mediabox mee?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sprietje

Hoe lang gaat een Mediabox mee?

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

Al een tijd heb ik televisie van UPC.
Tot nu toe doet alles het gelukkig goed, en ik ben er heel blij mee.

Ik heb van UPC ook een Mediabox in bruikleen gekregen zonder een dvdr (ik dacht dat het zo heet).

Ik vroeg me toch wel af hoelang een Mediabox van UPC gemiddeld mee gaat.
Heeft een Mediabox een hele lange levensduur? kan hij wel 5 tot 10 jaar mee? of gaan ze na een jaar al stuk?

Ook vroeg ik me af wat er gebeurd als de Mediabox stuk zou gaan, zou je dan contact moeten opnemen met de klantenservice en krijg je dan van UPC gratis een nieuwe Mediabox of moet je voor een nieuwe betalen?

Ik heb op de website van UPC gelezen maar ik kan informatie hierover nergens terug vinden, maar misschien dat ik het over het hoofd heb gezien.
Ik zag enkel informatie over een nieuwe afstandsbediening voor de Mediabox.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie(s).

Sprietje

Henri42

Re: Hoe lang gaat een Mediabox mee?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Al een keer gebeld met UPC met je aanstaande klachten ????? :oops:

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Kan het niet laten, hoe lang is een chinees en zo lang is zn zuster.

Hoe lang een artikel meegaat hangt van zoveel omstandigheden af. Tis en blijft een gebruiksartikel.

Had voorheen een zilveren mediabox maar de AB zuifde aan alle kanten, wat een waardeloos ding was dat, mn kruitvat model van 1,99 deed het beter. Tig keer omgeruild en bleef niet goed doen.
Uiteindelijk een nieuwe zwarte mediabox gekregen ( met HDMI ) en nieuwe AB en totaal geen problemen meer.
De zilveren mediabox had ik minder dan een jaar, de zwarte nu reeds 1,5 jaar.

Wat wel erg netjes was dat mediabox zonder enige kosten is omgeruild.
Neem aan dat nog steeds zo is.

Sprietje

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik heb tot nu toe eigenlijk helemaal geen klachten over de UPC en ik hoop dat alles het in de toekomst ook goed mag blijven doen en goed mag blijven gaan allemaal.
Ik ben heel blij met de producten en alles doet het tot nu toe ook heel goed.
Ik heb helaas heel weinig verstand en ervaring met electronica en producten op het gebied van radio-televisie-internet-telefonie.
Gelukkig heb ik bepaalde vragen tot nu toe aan de UPC Klantenservice kunnen stellen en tot nu toe heb ik ook antwoorden en hulp gehad met de vragen die ik had gesteld, alle medewerkers waren tot nu toe ook heel vriendelijk en behulpzaam.

Ik dacht alleen bij mezelf hoe lang zou zo n Mediabox nou mee kunnen gaan, Ik dorst voor deze vraag de UPC ook niet meteen zo goed te bellen, op de website kon ik het niet terug vinden, ik dacht misschien hebben jullie op het forum ervaringen met de levensduur van een Mediabox en wat er gebeurd als hij het niet meer zou doen.

Ik hoop dat de Mediabox die ik heb gekregen van de UPC nog een hele tijd mee zal gaan.

Sprietje

edwinknight

Zoals gezegd, zodra stuk is ff contact opnemen met UPC, krijg je weer een nieuwe.

Henri42

edwinknight schreef:Zoals gezegd, zodra stuk is ff contact opnemen met UPC, krijg je weer een nieuwe.
Inderdaad zo eenvoudig gaat het bij UPC.
Merdiaboxen kunnen jaren meegaan, ze worden vaak vervangen als je ander product tegen betaling erbij pakt.
Ondanks een paar minuten wachttijd bij UPC kies ik ervoor om rechtstreeks vragen te stellen en beantwoord te krijgen :wink: :idea:

edwinknight

Henri42 schreef:
edwinknight schreef:Zoals gezegd, zodra stuk is ff contact opnemen met UPC, krijg je weer een nieuwe.

Ook bij andere providers ging het eenvoudig.....bij mij althans.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Sprietje schreef:Hallo,

Al een tijd heb ik televisie van UPC.
Tot nu toe doet alles het gelukkig goed, en ik ben er heel blij mee.

Ik heb van UPC ook een Mediabox in bruikleen gekregen zonder een dvdr (ik dacht dat het zo heet).

Ik vroeg me toch wel af hoelang een Mediabox van UPC gemiddeld mee gaat.
Heeft een Mediabox een hele lange levensduur? kan hij wel 5 tot 10 jaar mee? of gaan ze na een jaar al stuk?

Ook vroeg ik me af wat er gebeurd als de Mediabox stuk zou gaan, zou je dan contact moeten opnemen met de klantenservice en krijg je dan van UPC gratis een nieuwe Mediabox of moet je voor een nieuwe betalen?

Ik heb op de website van UPC gelezen maar ik kan informatie hierover nergens terug vinden, maar misschien dat ik het over het hoofd heb gezien.
Ik zag enkel informatie over een nieuwe afstandsbediening voor de Mediabox.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie(s).

Sprietje
Wanneer je hem niet gebruikt gaat hij heel lang mee. :mrgreen:

Serieus: ik denk dat je teveel beren op de weg ziet voor deze -voor jou- waarschijnlijk nieuwe techniek.

Relax !

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik begrijp uiteraard de vraag maar zou eigenlijk niet weten wat daar nu belangrijk aan is,het is tenslotte een huurbox en gaat hij stuk word dat ding gratis vervangen maar oké.

Mijn huidige HD DVR Mediabox die ook alweer een kleine 2 jaar zijn werk braaf doet.Deze heeft zelfs 3 HD Tuners (2 programma's tegelijk opnemen en een derde kijken)en word niet meer geleverd omdat hij teveel stroom verbruikt, de nieuwere boxen hebben maar 2 HD Tuners waarmee je dus 1 programma kan opnemen ( op dezelfde tijd) en een tweede kijken.Het antwoord aan TS zou in mijn geval dus minimaal 3 jaar zijn. :wink:
http://www.chelloo.com/informatie/upc-d ... r8111.html
Laatst gewijzigd door trebelski op 19 mar 2011 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

edwinknight

Henri42 schreef:
Mediaboxen worden aan de lopende band omgeruild:)

Heb nog nooit een lopende band met mediaboxen gezien. Is onze wijk zeker de uitzondering want op een enkeling na ( waaronder ikzelf ) hoeven wij ze niet om te ruilen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

'Chat' gesprek is verwijderd door de Moderator

160589005

Ongelezen bericht door 160589005 »

Tegenwoordig maken ze gebruik van 3 nieuwe mediaboxen.

1. Standaard Mediabox voor zowel Digitale TV pakket als Digitale HDTV pakket.
Afbeelding

2. De standaard DVR zonder HDMI uitgang.
Afbeelding

3. De HDDVR die je krijgt als je HD + DVR abonnement neemt.
Afbeelding

Als de mediabox niet meer werkt. Zorgt UPC dat deze weer gaat werken omdat je hem in bruikleen hebt.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Totdat deze stuk gaat doet I het haha.

Het is nimmer te voorspellen hoelang zo`n ding meegaat.
Dit zou giswerk zijn.
Bij Pietje gaat I al 3 jaar mee en bij Jantje was I na een maand stuk.
Bij Jantje was er een spontane spanningsonderbreking omdat het lichtnet uitviel :wink:

T

Henri42

Ik heb model 1, het lastige hieraan is dat de teletekst ontzettend traag is met de bijbehorende afstandsbediening, een all inn bediening krijg ik niet ingesteld :roll:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Henri42 schreef:Ik heb model 1, het lastige hieraan is dat de teletekst ontzettend traag is met de bijbehorende afstandsbediening, een all inn bediening krijg ik niet ingesteld :roll:
Henri42 schreef:Al een keer gebeld met UPC met je aanstaande klachten ????? :oops:
Henri42 schreef:
Ondanks een paar minuten wachttijd bij UPC kies ik ervoor om rechtstreeks vragen te stellen en beantwoord te krijgen :wink: :idea:

Henri42

Tennis: 1-0 voor jou ik ga morgen UPC bellen:)

Gesloten