LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Patrick-1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2015 16:55

Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Patrick-1982 »

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum en kon niet zo snel al een topic hierover vinden, anders bij deze alvast excuses.

Ik ben al jaren trouwe en tevreden UPC klant (ja ze bestaan).
Ondanks Smart Tv zou ik graag ook de horizonbox willen gebruiken en dus van abonnement switchen zodat ik deze voortaan krijg.
Er zijn me nml nogal wat voordelen.

Nu weet ik dat de Horizonbox niet heel positief ontvangen is de afgelopen jaren.
Ook weet ik dat er 2 flinke updates zijn geweest, de laatst update van eind 2014 zou de meeste problemen verhelpen

Kan iemand zijn evaringen hier met mij (en de rest)delen hoe de horizonbox nu functioneert?


Alvast bedankt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik ben een tijdje terug overgestapt en het werkt behoorlijk. Er zitten wat kleine eigenaardigheden in de setopbox SW maar die wegen niet op tegen de voordelen (betere beeldkwaliteit, meerdere kanalen tegelijk opnemen, etc). Aangezien de prijs ongeveer hetzelfde is gebleven dus een betere aanbieding dan wat ze voorheen hadden. Als het duurder was geweest weet ik niet of het genomen had. Ik kijk daarvoor te weinig TV.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ook wij zijn pas binnen UPC op Horzon overgestapt. Bevalt tot nu toe goed. Heel af en toen bevriest het beeld een seconde of 2, maar verder geen problemen.
Ik had UPC gebeld en gevraagd of er een goede aanbieding voor trouwe klanten was. Die was er niet, aanbiedingen waren alleen voor nieuwe klanten en wij hadden "jaren geleden ook vast van een actie gebruik gemaakt", aldus UPC. Ook werd ons nog verteld dat we een borg moesten betalen (ik meen 60 euro) voor het nieuwe modem. Dit uiteraard geweigerd en gezegd dat we dan UPC voor gezien hielden. Werd toen met iemand doorverbonden en kreeg mijn aanbieding alsnog, borg hoefden we niet meer te betalen.
Belachelijk eigenlijk, dat je eerst met weggaan moet dreigen, maar ja, het scheelt wel geld!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="gerda1956"]Ook wij zijn pas binnen UPC op Horzon overgestapt. Bevalt tot nu toe goed. Heel af en toen bevriest het beeld een seconde of 2, maar verder geen problemen.
Ik had UPC gebeld en gevraagd of er een goede aanbieding voor trouwe klanten was. Die was er niet, aanbiedingen waren alleen voor nieuwe klanten en wij hadden "jaren geleden ook vast van een actie gebruik gemaakt", aldus UPC. Ook werd ons nog verteld dat we een borg moesten betalen (ik meen 60 euro) voor het nieuwe modem. Dit uiteraard geweigerd en gezegd dat we dan UPC voor gezien hielden. Werd toen met iemand doorverbonden en kreeg mijn aanbieding alsnog, borg hoefden we niet meer te betalen.
Belachelijk eigenlijk, dat je eerst met weggaan moet dreigen, maar ja, het scheelt wel geld![/quote]

Over Horizon zijn Topics vol geschreven :) :lol:

Welke alternatieven heb je naast UPC als kabelaar ?

Bovenstaande geldt eveneens voor een krant abo autoverzekering etc etc.

Wij staan nog in de wachtrij te kijken hoe de ontwikkeling van de Horizon vordert

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:


Welke alternatieven heb je naast UPC als kabelaar ?

Waarschijnlijk glasvezel. Hier diverse keren aanbieding gehad, ik peins er niet over. De horizon komt bij ons niet in huis.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik heb de horizonbox vanaf het begin en in eerste instantie kende de box flink wat problemen, vastlopers, slechte soft en firmware enz. De stekker eruit loste vaak het probleem tijdelijk op maar daarna liep hij weer vast. IK heb dus de Horizonbox al behoorlijk lang en hij werd bij iedere update beter. Nu sinds okt 2014 na de laatste grote update heb ik niets meer te klagen, de box is al maanden niet vastgelopen. Alles word keurig opgenomen en ook afgespeeld en ik ben gewoon tevreden en dat terwijl ik nog steeds horizonbox nummer 1 heb en het enige onderhoud wat ik zelf doe is het 1 keer per maand even voorzichtig de stof van het fannetje verwijderen. Er zijn er die andere ervaringen hadden en wellicht hebben maar ik zie de klachten op de diverse fora toch duidelijk minder worden.

Software-update.... http://www.upc.nl/klantenservice/horizo ... re-update/

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door ciske »

Top trail 46 , denk dat je mazzel hebt gehad. Ik kan zelfs goedkoper dan mijn pakket die ik nu heb ( 1 jaar dan) , de horizon krijgen. Voor geen goud.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Top trail 46 , denk dat je mazzel hebt gehad. Ik kan zelfs goedkoper dan mijn pakket die ik nu heb ( 1 jaar dan) , de horizon krijgen. Voor geen goud.
aanbieding UPC incl € 39 voor een totaal pakket bij overstappen, ik ga hier achteraan :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
aanbieding UPC incl € 39 voor een totaal pakket bij overstappen, ik ga hier achteraan :wink:

Succes, ik kon het een jaar lang voor 53,25 krijgen met onbeperkt bellen, ze mogen het houden.

Patrick-1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2015 16:55

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Patrick-1982 »

@Har06
39 euro is wel erg voordelig. hoe kom je daar aan? wie weke site of hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.upc.nl/pakketten/abonnemente ... tAodBWgAUw

Actie momenteel bij UPC, maar dat is voor 3 maanden.

Patrick-1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2015 16:55

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Patrick-1982 »

ciske schreef:http://www.upc.nl/pakketten/abonnemente ... tAodBWgAUw

Actie momenteel bij UPC, maar dat is voor 3 maanden.

Dankjewel dat is voor mensen die nog geen internet van UPC afnemen, dat doe ik dus wel en geen korting.
Zal de opzegafdeling eens bellen :-) beetje druk erachter

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door ciske »

Patrick-1982 schreef:

Dankjewel dat is voor mensen die nog geen internet van UPC afnemen, dat doe ik dus wel en geen korting.
Zal de opzegafdeling eens bellen :-) beetje druk erachter
Kans is groot dat je dat lukt, ik kon het voor de prijs hierboven krijgen. 1 jaar voor 53,25. Je mag die van mij hebben, ik wil geen horizon.

succes

stofzuigertje

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tip als ze lastig doen...

Meneer opzeggen...

En Mevrouw, op je meisjesnaam aanmelden met korting en dan krijg je alles nieuw...
Meestal mag je de analoge TV houden, maar dat is maar enkele dagen...

Meneer moet oude leen modem inleveren en zij krijgt de nieuwe....
Dat is vooral leuk als je een maand op vakantie gaat, en dan voor die afmelde en daarna pas aanmeld op die retour datum...

Dan verdien je nog 1 maand extra niet betalen....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Har06 »

stofzuigertje schreef:Tip als ze lastig doen...

Meneer opzeggen...

En Mevrouw, op je meisjesnaam aanmelden met korting en dan krijg je alles nieuw...
Meestal mag je de analoge TV houden, maar dat is maar enkele dagen...

Meneer moet oude leen modem inleveren en zij krijgt de nieuwe....
Dat is vooral leuk als je een maand op vakantie gaat, en dan voor die afmelde en daarna pas aanmeld op die retour datum...

Dan verdien je nog 1 maand extra niet betalen....
???? zelf uit geprobeerd ?

Hans van der Leeden
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2014 11:41

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Hans van der Leeden »

nog steeds ellende met de Horizon box (nu weer dat af en toe geluid uitvalt) dus succes!!

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoe staat het NU met Upc Horizon?!?!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:Tip als ze lastig doen...

Meneer opzeggen...

En Mevrouw, op je meisjesnaam aanmelden met korting en dan krijg je alles nieuw...
Meestal mag je de analoge TV houden, maar dat is maar enkele dagen...

Meneer moet oude leen modem inleveren en zij krijgt de nieuwe....
Dat is vooral leuk als je een maand op vakantie gaat, en dan voor die afmelde en daarna pas aanmeld op die retour datum...

Dan verdien je nog 1 maand extra niet betalen....

Ind zelf uitgeprobeerd ???? Komt nogal als een onzin bericht over want veelal is adres gerelateerd en niet persoons.
Destijds als nieuwe eigenaar moest ik dit aangeven opdat de vorige eigenaar een schuld had achtergelaten en ik dus niet 1,2,3 een nieuwe aansluiting kon regelen.


Analoge tv blijft zowiezo behouden. In een huurpand was de analoge tv aansluiting gewoon actief, heb hier nooit een abo voor afgesloten en heef totdat ik wegging prima gedaan :mrgreen:

Gesloten