LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoera we hebben KPN glasvezel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door singer »

Eindelijk is er op ons adres glasvezel beschikbaar,dus meteen naar de KPN winkel alles afgesloten.
Op 31 december 2012 zou het in orde gemaakt worden door een monteur.
Helaas afspraak verzet naar 10 januari, ok kan altijd een keer gebeuren,
Op 10 jan voor de midag is alles gereed gemaakt voor het plaatsen van de experia box,om 13uur is de monteur van KPN er met de vraag waar is het instalatie pakket?
Die hebben we dus niet gekregen,dus we hebben helemaal niks meer geen tv/internet/telefoon.
Nieuwe afspraak gemaakt voor 17 jan,instalatie pakket word 18 jan geleverd.zolang digitenne gehaald bij de KPN winkel in eindhoven daar blijkt onze eerste order weg te zijn,dus er wordt een nieuwe aangemaakt en de digitenne krijgen we mee,kunnen we tenminste tv kijken.
Dan op 14 jan telefoon van de KPN ,5 feb komen we alles instaleren ,nou dat dacht ik dus niet 17 jan heb ik een afspraak met de monteur.
Nou dan maar weer voor de zoveelste keer de klantenservice gebeld,wat is het geval er lopen 2 bestellingen.
Medewerker gaat de laatste bestelling annuleren,maar helaas gaat het fout en annuleert ze de eerste.
Ook dit moet niet zo'n probleem zijn krijg ik te horen,u heeft immers de afspraak met de monteur op 17 jan.
Op 17 jan is de monteur er dit is ook de enigste die zijn werk wel goed doet,maar hij is ook niet in dienst bij de KPN maar doet alleen de aansluitingen .
Zo gezegt zo gedaan alles gereed alleen nog abbonee nr en pincode invoeren en starten maar.
En toen ging het dus weer mis deze gegevens worden pas op 5 februari vrijgegeven.
Al met al hebben we dus nu nog helemaal niks.
Wat een k*t bedrijf ,sorry voor mijn woorden maar kan er niet meer van maken.
En tot overmaat van ramp had ik net ook geen digitenne meer ,dus weer bellen blijkt dat er helemaal geen contract is,nou die weer aangemaakt via het service center , en nu hebben we weer beeld,zolang als het duurt.
Nu hoop ik dat het 5 februari wel gaat lukken anders kunnen ze de hele zooi meenemen!!!
Ik dacht dat KPN stond voor communicatie,maar als er iets mis is daar dan is het dat.
Iedereen geeft elkaar de schuld,in de winkel zeggen ze doe u bestellingen maar in de winkel altijd beter,en bij de klanten service zeggen ze nee,regel het maar via ons in de winkel weten ze er niks van.
mvg J van de Loo

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Ik heb niet alles gelezen van je topic, gezien dat alles een beetje zonder enters staat.

Maar goed hier is wat advies.
Glasvezel is nieuw, en wat de meeste niet weten is het volgende.

1- Het kan zijn dat het niet KPN is geweest die de modem heeft geplaatst, dat kan zijn de glasvezelboer. De glasvezelboer heeft alleen de taak om de aansluiting van de glasvezels aan het modem te installeren.

2- De daadwerkelijk aansluiting van glasvezel kan inderdaad 2 a 3 maanden duren voordat daadwerkelijk gebruik gemaakt kan worden van al de diensten die u wilt hebben.

3 - Oppassen bij het volgende. Alle providers werken zo zodra de aansluiting door de glasvezelboer is gerealiseerd ook de rekening in gaat. Ook dat als u er nog geen gebruik van kunt maken. Let dus zeer goed op, zodra u uw eerste volledige rekening binnen krijgt.

Er wordt absoluut totaal iet van te voren aangegeven dat u pas gebruik kunt maken van de diensten zodra er totaal nog niets in huis staat van een modem, dat de aansluiting veel en veel later pas in gebruik gemaakt kan worden. Dit is klanten trekken voor diensten die nog niet geleverd kunnen worden.

Dan is er nog een ander probleem die u ook niet zullen vertellen.
Dat wanneer je een aansluiting hebt bij een internet provider, en het kan zijn dat het u totaal niet bevalt. Dus u wilt overstappen naar een andere provider, zo kom je dan even in de problemen, gezien dat ze dit verzwijgen te vertellen.

A- Op de eerste plaats zal het signaal van de eerste provider van de glasvezel af moeten zijn.

B- De tijds duur dat het contract daadwerkelijk opgezegd is kan ongeveer 2 weken duren.

C- De tijds periode dat daadwerkelijk het signaal van de glasvezel af is, kan ongeveer 2 a 3 maanden duren.

D- Dan dat wanneer het signaal daadwerkelijk van het glasvezel af is, kan het nog eens 3 weken duren voordat de nieuwe provider zijn signaal erop mag zetten.

E- Het signaal wordt niet door de providers zelf eraf gehaald, dat wordt door de glasvezelboer ervan af gehaald, en staat dus geheel los van iedere provider.

F- De reden dat waarom het niet zo werkt zoals ADSL dat je van de ene naar de andere kunt gaan als het je niet bevalt, komt doordat er nog geen overeenkomsten zijn gemaakt tussen de glasvezelboer en providers. Dit zou zoals dit aangekondigd is, ergens in maart '13 op tafel liggen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Op 31 december 2012 zou het in orde gemaakt worden door een monteur
Ik heb wel alles gelezen, je kan en mag de hele zooi annuleren, 30 dagen zonder diensten zitten , houdt in dat ze niet nakomen wat ze toegezegd hebben.

5 februari is een week of 6 a 7 verder.

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door singer »

Klaas01 schreef:Ik heb niet alles gelezen van je topic, gezien dat alles een beetje zonder enters staat.

Maar goed hier is wat advies.
Glasvezel is nieuw, en wat de meeste niet weten is het volgende.

1- Het kan zijn dat het niet KPN is geweest die de modem heeft geplaatst, dat kan zijn de glasvezelboer. De glasvezelboer heeft alleen de taak om de aansluiting van de glasvezels aan het modem te installeren.

2- De daadwerkelijk aansluiting van glasvezel kan inderdaad 2 a 3 maanden duren voordat daadwerkelijk gebruik gemaakt kan worden van al de diensten die u wilt hebben.

3 - Oppassen bij het volgende. Alle providers werken zo zodra de aansluiting door de glasvezelboer is gerealiseerd ook de rekening in gaat. Ook dat als u er nog geen gebruik van kunt maken. Let dus zeer goed op, zodra u uw eerste volledige rekening binnen krijgt.

Er wordt absoluut totaal iet van te voren aangegeven dat u pas gebruik kunt maken van de diensten zodra er totaal nog niets in huis staat van een modem, dat de aansluiting veel en veel later pas in gebruik gemaakt kan worden. Dit is klanten trekken voor diensten die nog niet geleverd kunnen worden.

Dan is er nog een ander probleem die u ook niet zullen vertellen.
Dat wanneer je een aansluiting hebt bij een internet provider, en het kan zijn dat het u totaal niet bevalt. Dus u wilt overstappen naar een andere provider, zo kom je dan even in de problemen, gezien dat ze dit verzwijgen te vertellen.

A- Op de eerste plaats zal het signaal van de eerste provider van de glasvezel af moeten zijn.

B- De tijds duur dat het contract daadwerkelijk opgezegd is kan ongeveer 2 weken duren.

C- De tijds periode dat daadwerkelijk het signaal van de glasvezel af is, kan ongeveer 2 a 3 maanden duren.
Alles is aanwezig,maar doordat mijn eerste bestelling is geannuleerd is nu de tweede actief,en die kan pas op 5 feb door een monteur worden geactiveerd.
Als die vriendelijke vrouw van de klanten service het wel goed had gedaan dan had ik dus 15 jan gewoon alles gehad.
Het enige wat de monteur hoeft te doen is abonnee nr invoeren en de pincode,en dat kan dus om eeen of andere reden pas 5 feb.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

singer schreef:
Klaas01 schreef:Ik heb niet alles gelezen van je topic, gezien dat alles een beetje zonder enters staat.

Maar goed hier is wat advies.
Glasvezel is nieuw, en wat de meeste niet weten is het volgende.

1- Het kan zijn dat het niet KPN is geweest die de modem heeft geplaatst, dat kan zijn de glasvezelboer. De glasvezelboer heeft alleen de taak om de aansluiting van de glasvezels aan het modem te installeren.

2- De daadwerkelijk aansluiting van glasvezel kan inderdaad 2 a 3 maanden duren voordat daadwerkelijk gebruik gemaakt kan worden van al de diensten die u wilt hebben.

3 - Oppassen bij het volgende. Alle providers werken zo zodra de aansluiting door de glasvezelboer is gerealiseerd ook de rekening in gaat. Ook dat als u er nog geen gebruik van kunt maken. Let dus zeer goed op, zodra u uw eerste volledige rekening binnen krijgt.

Er wordt absoluut totaal iet van te voren aangegeven dat u pas gebruik kunt maken van de diensten zodra er totaal nog niets in huis staat van een modem, dat de aansluiting veel en veel later pas in gebruik gemaakt kan worden. Dit is klanten trekken voor diensten die nog niet geleverd kunnen worden.

Dan is er nog een ander probleem die u ook niet zullen vertellen.
Dat wanneer je een aansluiting hebt bij een internet provider, en het kan zijn dat het u totaal niet bevalt. Dus u wilt overstappen naar een andere provider, zo kom je dan even in de problemen, gezien dat ze dit verzwijgen te vertellen.

A- Op de eerste plaats zal het signaal van de eerste provider van de glasvezel af moeten zijn.

B- De tijds duur dat het contract daadwerkelijk opgezegd is kan ongeveer 2 weken duren.

C- De tijds periode dat daadwerkelijk het signaal van de glasvezel af is, kan ongeveer 2 a 3 maanden duren.
Alles is aanwezig,maar doordat mijn eerste bestelling is geannuleerd is nu de tweede actief,en die kan pas op 5 feb door een monteur worden geactiveerd.
Als die vriendelijke vrouw van de klanten service het wel goed had gedaan dan had ik dus 15 jan gewoon alles gehad.
Het enige wat de monteur hoeft te doen is abonnee nr invoeren en de pincode,en dat kan dus om eeen of andere reden pas 5 feb.
Ach dat is lekker slim zeg, wat gaat er eigenlijk wel goed bij ze.
Het is niet meer zoals het toen was blijkt wel weer.
Trouwens hoe punt 3 goed in de gaten he.,.

some__one
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2012 18:45

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door some__one »

Ik heb 5 maanden gewacht op glasvezel van kpn na veel telefoontjes heb ik eindelijk het contract kunnen afzeggen. klantenservice van kpn maakt zelf bestellingen waardoor het elke keer verkeerd ging of alles was gecrasht van de computers elke keer weer wat (hoop ellende)
Heb nu solcon ik belde en er werd meteen opgenomen bij kpn duurde dit erg lang.
En zelfs binnen een maand internet! :mrgreen: en veel goedkoper!!
Laatst gewijzigd door some__one op 20 jan 2013 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

some__one schreef:Ik heb 5 maanden gewacht op glasvezel van kpn na veel telefoontjes heb ik eindelijk het contract kunnen afzeggen. (hoop ellende)
Heb nu solcon ik belde en er werd meteen opgenomen bij kpn duurde dit erg lang.
En zelfs binnen een maand internet! :mrgreen: en veel goedkoper!!
Ach ja en welke kosten zijn er dan wel niet bij gebaat geweest met al dat bellen. Dat had je trouwens vergoed kunnen krijgen doordat er spraken was van in gebreke.

En tegenwoordig is glasvezel goedkoper dan ADSL, tenminste dat wanneer je de juiste pakket en provider kiest.
Bij solcon betaal je nu 53.50 of die van 68.50 euro p/m

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

@Klaas, ben jij een hetze tegen glasvezel begonnen? :mrgreen:

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

ciske schreef:@Klaas, ben jij een hetze tegen glasvezel begonnen? :mrgreen:
Nou nee :oops: , ik vermeld de informatie dat wat wellicht veel ellende bespaard voor andere :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Klaas01 schreef:
ciske schreef:@Klaas, ben jij een hetze tegen glasvezel begonnen? :mrgreen:
Nou nee :oops: , ik vermeld de informatie dat wat wellicht veel ellende bespaard voor andere :mrgreen:
:lol: Okee, dacht dat je zelf problemen met glasvezel had :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan glasvezel? Behalve dan dat je jezelf een grote berg ellende op de hals haalt?

Ik betaal zelf voor ADSL (VDSL2+) 20 euro per maand voor 20mb/s internet + bellen (speedtest van concurrent Ziggo geeft ook elke keer echt 20mb/s aan). Dus ik snap de stelling dat glasvezel goedkoop is ook niet echt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan glasvezel? Behalve dan dat je jezelf een grote berg ellende op de hals haalt?

Ik betaal zelf voor ADSL (VDSL2+) 20 euro per maand voor 20mb/s internet + bellen (speedtest van concurrent Ziggo geeft ook elke keer echt 20mb/s aan). Dus ik snap de stelling dat glasvezel goedkoop is ook niet echt.

Is zogenaamd mooier , internet is sneller, nou vind het wel prima.


Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Bob Schurkjens schreef:Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan glasvezel? Behalve dan dat je jezelf een grote berg ellende op de hals haalt?

Ik betaal zelf voor ADSL (VDSL2+) 20 euro per maand voor 20mb/s internet + bellen (speedtest van concurrent Ziggo geeft ook elke keer echt 20mb/s aan). Dus ik snap de stelling dat glasvezel goedkoop is ook niet echt.
Nou glasvezel is echt een stuk goedkoper geworden, en de meeste beweringen kloppen er wel van. Echter staat glasvezel in vele gemeentes in kinderschoenen, en er zijn dus nog overeenkomsten met de glasvezelboer en de providers.

Mijn advies is absoluut, wacht nog even een aantal maanden. En vraag duidelijk na dat als er al een overeenkomst is met de glasvezel beheerder (glasvezelboer) en de provider die je kiest.

Even iets voor alle hier, ik heb een behoorlijk tv hier, maar HD kwaliteit moet ik toch echt wel aangeven dat het tegenvalt. Dus een HD pakket erbij te nemen zou ik niet doen. EN een andere reden is, dat de meeste films die worden getoond, niet eens in HD kwaliteit zijn opgenomen, dus waar praten wij hier eigenlijk over.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

ciske schreef:
Bob Schurkjens schreef:Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan glasvezel? Behalve dan dat je jezelf een grote berg ellende op de hals haalt?

Ik betaal zelf voor ADSL (VDSL2+) 20 euro per maand voor 20mb/s internet + bellen (speedtest van concurrent Ziggo geeft ook elke keer echt 20mb/s aan). Dus ik snap de stelling dat glasvezel goedkoop is ook niet echt.

Is zogenaamd mooier , internet is sneller, nou vind het wel prima.
Internet is absoluut sneller en stabieler dan ADSL, dat moet ik echt nageven.
Maar ook hier even een kanttekening, mensen denken al snel dat wanneer je bijvoorbeeld 50Mbits hebt, dat dit zo blijft. Gezien dat wanneer je meerdere aansluitingen hebt, zal ook hier de snelheid achteruit gaan. En dit lijkt mij meer dan logies.

50Mbits wordt een klein gedeelte gebruikt voor telefoon, tv en internet. Echter het internet zal ongeveer 2 a 3Mbits of zelfs meer achteruit gaan. Maar tot heden heb ik die klacht nog niet gelezen of vernomen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

Het ENIGE voordeel wat ik zie aan glas tov kabel (UPC/Ziggo) is de upload snelheid, zeker met cloud diensten die steeds meer opkomen of als je zelf een server wil hosten.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Klaas01 »

bprosman schreef:Het ENIGE voordeel wat ik zie aan glas tov kabel (UPC/Ziggo) is de upload snelheid, zeker met cloud diensten die steeds meer opkomen of als je zelf een server wil hosten.
Ik neem aan dat je dan ook twee abonnement hebt, en dat het los staat van gebruikt tv en telefoon om er zeker ervan te zijn de correcte snelheid en stabiliteit!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee hoor , heb 1 "alles in 1" abbo, met telefoon en (HD) TV, ik haal de volle snelheid (120Mbit). In de beginjaren (>10 jaar geleden) wat aanloopproblemen / kinderziektes, en nu al jaren probleemloos op 1 incident na , (heb ik ook hier gepost) , een "verzopen" kabel die bij de 2e aangemelde storing door mij door een onderaannemer vervangen is (stuk van de verdelerkast de straat in).
TV Streams staan bij kabel (Docsis systeem) zowiezo los van de Internet stream.

Jan Witjes
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:08

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door Jan Witjes »

bprosman schreef:Nee hoor , heb 1 "alles in 1" abbo, met telefoon en (HD) TV, ik haal de volle snelheid (120Mbit). In de beginjaren (>10 jaar geleden) wat aanloopproblemen / kinderziektes, en nu al jaren probleemloos op 1 incident na , (heb ik ook hier gepost) , een "verzopen" kabel die bij de 2e aangemelde storing door mij door een onderaannemer vervangen is (stuk van de verdelerkast de straat in).
TV Streams staan bij kabel (Docsis systeem) zowiezo los van de Internet stream.
En dat allemaal voor € 68,00 per maand en een paar TV zenders en hoge telefoontarieven :D
Ik heb glas 100/100 heel veel TV zenders en bellen naar nummers voor 2 cent/min. Contract voor 3-jaar en wat kost het 3 jaar lang € 48,50 per maand.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoera we hebben KPN glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

De keuze voor glas heb ik hier (nog) niet, tegen die tijd dat t hier komt hebben de leveranciers waarschijnlijk ook hun aansluitplanning en helpdesk op orde.

Gesloten