| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoever mag een provider gaan? Wie gaat hen stoppen?
Re: Hoever mag een provider gaan? Wie gaat hen stoppen?
? Van XS4all?? die heeft toch geen kabel?en heb gewoon kabelinternet
King Koopa schreef:@ Kweenie;
Ik heb idd alle pakketten d'r bij gepakt.
Dat kun je nu nog steeds. Maar je hebt nu wel de keuze om extra zenders te nemen. Zenders die je vroeger niet kon kiezen met programma's waarvoor je vroeger niet kon kiezen. En met die keuzes kun je het inderdaad zo duur maken als je zelf wil. Niemand verplicht je om extra pakketten te nemen.King Koopa schreef:Het is gewoon krom, voorheen had je voor een klein bedrag alles wat je wilde.
Je hoefte niet extra te betalen voor aparte zenders.
Je had kabel of je had NED 123, meer had je niet.
Vergelijk het met auto's. Je kunt ervoor kiezen om een Mercedes te kopen, of een Ferrari. En dan maak je het kopen van de auto inderdaad heel erg duur. Maar je kunt er ook voor kiezen om in een Volkswagen of een Ford te rijden. In jou optiek zouden ze de keuze bij Volkswagen en Ford laten, omdat je de extra keuze voor een Ferrari te duur vindt. In jouw redenatie zouden ze geen Ferrari's of Mercedessen mógen aanbieden.
Dat klopt , maar tegenwoordig wordt er wel heel veel door je strot geduwd, waar je helemaal niet op zit te wachten.Niemand verplicht je om extra pakketten te nemen.
Maar dat is wel waar King Koopa nu eigenlijk voor pleit.. Geen verschillende pakketten.. Iedereen betaalt hetzelfde en krijgt gewoon alle zenders.. Ook waar je niet op zit te wachten.ciske schreef:Dat klopt , maar tegenwoordig wordt er wel heel veel door je strot geduwd, waar je helemaal niet op zit te wachten.Niemand verplicht je om extra pakketten te nemen.
Da's aan de politiek. Er is een wettelijk verplicht basispakket.
@King Koopa
Kabel, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Televisie en dan "De ontwikkeling van de kabeltelevisie en de satelliettelevisie in de jaren 70 bood mogelijkheden om meer kanalen aan te bieden en moedigde zakenmannen aan om de programmatie van de zenders te richten op specifieke doelgroepen. Daardoor was de opkomst van betaaltelevisiekanalen mogelijk, zoals Prime in België en Canal+"
@King Koopa
Wat bedoel je hier nu weer mee? Via de analoge ether kreeg je ook de regiozender en eventueel de duitsers.Je had kabel of je had NED 123, meer had je niet.
Kabel, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Televisie en dan "De ontwikkeling van de kabeltelevisie en de satelliettelevisie in de jaren 70 bood mogelijkheden om meer kanalen aan te bieden en moedigde zakenmannen aan om de programmatie van de zenders te richten op specifieke doelgroepen. Daardoor was de opkomst van betaaltelevisiekanalen mogelijk, zoals Prime in België en Canal+"
-
King Koopa
@ Ciske;
Ja van XS4ALL, dan heet het ADSL ofzo, ken mij 't schelen.
Je snapt wat ik bedoel, ik werk iig niet via de telefoonlijn daar ging het om.
@ Kweenie;
Er zijn genoeg zenders die je vroeger kon ontvangen die nu in een pakket zitten hoor.
De boeiende zenders worden vaak gesplitst en samen gevoegd met andere zeikzenders waar nooit iemand op zit te wachten.
De autovergelijking die je maakt vind ik een beetje vreemd, dat is een kloof tussen arm en rijk.
Armen kunnen geen ferrari rijden, daar moeten ze mee leren leven.
Armen konden vroeger net zo kabeltelevisie hebben als anderen.
@ Angel;
Dat bedoel ik idd.
@ TheLD;
Zoals ik zeg!
Voorheen had je keus tussen NED 1, 2 en 3 of je had luxe kabel televisie.
Daarmee had je alles.
Ik heb het dus niet over de satteliet, die overigens voorheen ook handig was.
Meen ergens gehoord te hebben dat daarop ook alles gecodeerd is tegenwoordig.
Maar no offence verder, ik vind het gewoon belachelijk dat ze alles maar lekker duurder maken en je als klant gewoon de P kunt krijgen.
Ze doen het namelijk nooit voor de klant, altijd om zelf meer geld in 't laatje te krijgen.
Ja van XS4ALL, dan heet het ADSL ofzo, ken mij 't schelen.
@ Kweenie;
Er zijn genoeg zenders die je vroeger kon ontvangen die nu in een pakket zitten hoor.
De boeiende zenders worden vaak gesplitst en samen gevoegd met andere zeikzenders waar nooit iemand op zit te wachten.
De autovergelijking die je maakt vind ik een beetje vreemd, dat is een kloof tussen arm en rijk.
Armen kunnen geen ferrari rijden, daar moeten ze mee leren leven.
Armen konden vroeger net zo kabeltelevisie hebben als anderen.
@ Angel;
Dat bedoel ik idd.
@ TheLD;
Zoals ik zeg!
Daarmee had je alles.
Meen ergens gehoord te hebben dat daarop ook alles gecodeerd is tegenwoordig.
Maar no offence verder, ik vind het gewoon belachelijk dat ze alles maar lekker duurder maken en je als klant gewoon de P kunt krijgen.
Ze doen het namelijk nooit voor de klant, altijd om zelf meer geld in 't laatje te krijgen.
ADSL is juist wel via de telefoonlijn.Ja van XS4ALL, dan heet het ADSL ofzo, ken mij 't schelen.
Klopt , daarom heet het een 'commercieel bedrijf'Ze doen het namelijk nooit voor de klant, altijd om zelf meer geld in 't laatje te krijgen.
Ook vroeger had je niet 'alles' via de 'luxe' kabeltelevisie. En al zeker niet toen 30 jaar geleden de satellietzenders ook in Nederland eenmaal goed en wel begonnen (zoals Sky Channel en Music box en zo). Vanaf dat moment kreeg je maar een klein beetje van wat je zou kunnen ontvangen via de analoge kabel in huis. Want de capaciteit van de kabel-TV was immers erg beperkt. In de praktijk werden er niet meer dan 40 zenders uitgezonden. Je kreeg dus absoluut niet 'alles' via de luxe kabel.King Koopa schreef:Zoals ik zeg!
Daarmee had je alles.
Bovendien waren analoge zenders lastig te coderen, zodat iedereen bijna het zelfde zenderpakket had. Filmnet moest zeer grote investeringen doen voor een coderings-infrastructuur, die vervolgens ook regelmatig vernieuwd moest worden als de codering weer gekraakt was.
Dankzij de digitale TV is het coderen heel simpel geworden en is de capaciteit aan zenders in theorie 10 keer zo groot geworden. Je hóeft nu dus niet te betalen voor zenders die je niet wil. En met het meest simpele pakket heb je al de zelfde zenders als vroeger met de 'luxe' kabel en zelfs nog meer zenders. Je kunt dus nog steeds de zelfde Volkswagen-kabel krijgen als vroeger. Maar daarnaast heb je óók de mogelijkheid voor extra zenders.
Nope. Bij ziggo kun je voor digitaal 3 smartcards op je abonnement activeren. Die smartcards kosten 9,95 per stuk (1e is gratis bij aansluiting digitaal). Voor 3 tv's betaal je dus 20 euro.Linoge schreef:Ziggo betaal je slechts voor 1 TV.
@Olaf79 en anderen.
Bij Ziggo kan/mag je 5 kaarten activeren, kaart 1 t/ 3 kun je zelf via de portal, nummer 4 en 5 kan de helpdesk voor je doen.
Bij Ziggo kan/mag je 5 kaarten activeren, kaart 1 t/ 3 kun je zelf via de portal, nummer 4 en 5 kan de helpdesk voor je doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/FilmNetZoals ik zeg!
Dus wat jij wil is dat zenders als Film1, HBO, EredivisieLive etc overal standaard in moeten zitten.
Wie gaat dat betalen? Want deze content providers willen wel geld zien.