LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Homecast HD satellietontvanger gekocht op Marktplaats

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gladio

Homecast HD satellietontvanger gekocht op Marktplaats

Ongelezen bericht door gladio »

Afgelopen week op Marktplaats Homecast HD satellietontvanger gekocht.

Na ontvangst blijkt dat de netsnoer is beschadigd en niet zo'n beetje ook. Een dergelijk beschadiging werd niet vermeld in de omschrijving v.d. advertentie. Gelijk gebeld en per Whatsapp foto's verstuurd en vraagt of hij na het bekijken wilt terugbellen. Niets gehoord.

Volgens meneer is het belangrijk dat het apparaat het doet. Hij weet niet of wil niet weten dat een dergelijk beschadiging brand kan veroorzaken.

Na een kort onderzoek op internet over verkoper zie ik tot mijn verbazing dat hij eigenaar is van een 'adviesbureau' die -volgens website- over diverse kwaliteitsmerken beschikt.

Volgens mij zijn de belangrijkste normen in zowel dienstverlening als handel 'eerlijkheid' en 'handelsethiek'.

Ik wacht momenteel af tot verdere reactie.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2014 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Persoonsgegevens verwijderd.

Julie4444

Re: Homecast HD satellietontvanger gekocht op Marktplaats

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, ik zou ook niet dingen waar je garantie op verwacht via Marktplaats kopen...

Dirkie

Re: Homecast HD satellietontvanger gekocht op Marktplaats

Ongelezen bericht door Dirkie »

gladio schreef:Afgelopen week op Marktplaats Homecast HD satellietontvanger gekocht.

Na ontvangst blijkt dat de netsnoer is beschadigd en niet zo'n beetje ook. Een dergelijk beschadiging werd niet vermeld in de omschrijving v.d. advertentie. Gelijk gebeld en per Whatsapp foto's verstuurd en vraagt of hij na het bekijken wilt terugbellen. Niets gehoord.

Volgens meneer is het belangrijk dat het apparaat het doet. Hij weet niet of wil niet weten dat een dergelijk beschadiging brand kan veroorzaken.

Na een kort onderzoek op internet over verkoper zie ik tot mijn verbazing dat hij eigenaar is van een 'adviesbureau' die -volgens website- over diverse kwaliteitsmerken beschikt.

Volgens mij zijn de belangrijkste normen in zowel dienstverlening als handel 'eerlijkheid' en 'handelsethiek'.

Ik wacht momenteel af tot verdere reactie.
Bij Marktplaats heb je de mogelijkheid om zaken op te laten sturen of zelf op te gaan halen. In beide gevallen heb je geen garantie, maar als je het ophaalt dan had je zelf kunnen constateren in welke staat het apparaat verkeerde.
Met wat handigheid is het netsnoer waarschijnlijk wel te reparen voor een prikkie en kunt U genieten van het apparaat.
En persoonlijk zie ik geen enkel verband tussen het beroep van de verkoper en het feit dat U iets bij hem gekocht hebt als particulier (daar ga ik vanuit tenminste).
En op wiens reactie U wacht is mij helaas ook niet duidelijk. De verkoper reageert blijkbaar niet dus daarop wachten lijkt me niet zinvol.

Gesloten