LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] interactie tv kpn - uitzending gemist

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
liekie1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 21:24

interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door liekie1977 »

Vandaag kreeg ik per mail de nieuwsbrief voor interactieve tv van kpn.
Ik heb hem even doorgelezen en tot mijn verbazing zag ik onderaan het volgende:

Programma Gemist tot 10 dagen terug vanaf 1 april in het Pluspakket

Per 1 april zal Programma Gemist tot 10 dagen terug voor Ned123, SBS6, Net5 en Veronica beschikbaar zijn via het Pluspakket. In het basispakket kunt u nog altijd programma’s van vandaag en gisteren van de publieke omroep terugkijken.


Dus om nu nog gebruik te kunnen maken van uitzending gemist zoals wij vaak doen moeten we het plus-pakket erbij nemen dat gaat dan Euro 20,00 kosten ipv Euro 10,00 voor basis-pakket.
Zojuist hierover contact met kpn via chat. Diegene waardat ik contact mee had was verbaasd dat ik dat als wist??!!??
Waarom zijn ze hier niet direct eerlijk overgeweest toen we begin maart een brief kregen met de tariefswijzigingen en veranderingen per 1 april??
Ik vind dit echt belachelijk??
Zijn er meer mensen die hier van gehoord/gelezen hebben??
En wat vinden jullier hiervan?

lindavanvaals
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2010 08:41

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door lindavanvaals »

Ik heb dit bericht gister via de mail gekregen en direct met kpn gebeld.
Dit wordt nu behandeld als klacht en binnen 2 werkdagen zou ik een reactie van kpn krijgen.
Je kunt beter even met kpn bellen hoe meer mensen hierover klagen hoe beter.
Ik maak erg veel gebruik van programma gemist.
Wat ik niet helemaal snap is dat het via internet gratis is om programma gemist te kijken.
Dus waarom kpn hier geld voor wil hebben vind ik belachelijk.

boetz15
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:32

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door boetz15 »

Onderstaande reactie heb ik naar KPN gestuurd:
Ik wil even melden dat ik ontzettend boos ben over het feit dat jullie m.i.v. 1 april de termijn van ‘uitzending gemist’ gaan terugdraaien van 10 naar 2 dagen en de manier waar op dat gebeurt. Ik las dit toevallig in de digitale nieuwsbrief in een klein blokje helemaal onderaan. (Ik heb destijds mijn abonnement afgesloten mede omdat ik juist het 10 dagen terug kunnen kijken van programma’s erg prettig vind.) N.a.v. het stukje in de nieuwsbrief heb ik gebeld naar KPN (kosten 2,60) om te vragen hoe het nu zit.
Reactie: Klopt inderdaad, maar u heeft hier ook een brief over ontvangen. U kunt ook het pluspakket (10,00 extra!) nemen dan blijft de mogelijkheid om 10 dagen terug te kijken.
Ik heb inderdaad een brief ontvangen met enkele wijzigingen, maar niets over uitzending gemist; maar.. voor een volledig overzicht word ik doorverwezen naar kpn.com/uwwijzigingen. Diverse keren geprobeerd, maar die link werkt niet!
Een pluspakket nemen? Waarom zou ik? Ik heb al die extra zenders niet nodig en om programma’s 10 dagen terug te kunnen (blijven) kijken, vind ik 10 euro wel erg veel; op die voorwaarde heb ik mijn contract destijds ook niet afgesloten.
Ik vond het al zo geweldig van KPN dat per 1 maart de mogelijkheid werd geboden om zelfs SBS, Net 5 en Veronica 10 dagen terug te kijken en… zonder betaling. Wat een service! Want bij UPC moet voor het terugkijken van programma’s van de commerciële zenders worden betaald. Jammer, maar die positieve gedachte was van erg korte duur.
En verder over onderstaande uitspraken/beloftes van KPN:


Al 1 miljoen tv-kijkers! → Natuurlijk nu is het tijd om toe te slaan, genoeg zieltjes gewonnen.
Programma Gemist in hoge kwaliteit op je tv Recent uitgezonden tv-programma's van Nederland 1, 2, en 3 kun je tot 10 dagen na de uitzending in hoge digitale kwaliteit alsnog gratis kijken op je tv. → En deze haal ook maar van de site!


Waarom en voor wie wordt bovenstaande eigenlijk veranderd? Ik zou het prettig vinden om hierop een reactie te ontvangen.[/size][/size]

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Vanaf 1 maart wordt kunt u via Programma Gemist nog meer programma's terugkijken. Met SBS Gemist kijkt u ook een groot deel van de programma's van SBS6, Net5 en Veronica tot 10 dagen terug.



Nu nog meer kijken wat u wilt, wanneer u wilt!

Wat een onzin topic zeg! Ik krijg van de KPN de zelfde mails binnen als jullie!

Nergens staat in de mail dat je ergens moet overstappen, mensen drink dat glas water eens zelf leeg ipv en storm te veroorzaken die echt nergens op slaat!

Maak anders de overstap naar een betere, maar blijf wel bij de feiten!

boetz15
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:32

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door boetz15 »

Kaarsje je moet eens leren lezen. Je loopt nog achter, want vanaf 1 aprill GEEN SBS, VERONICA of NET 5 meer terug kijken en ned 1,2,3 nog 2 dagen. Blij maken met een dooie mus noemen ze dat!

annie18
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2007 19:29

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door annie18 »

Hallo ik wilde even reageren. Zijn jullie soms ook klant geweest bij Het Net?
Ik heb deze week al 2 keer gebeld en kreeg de mededeling dat ik terug gebeld zou worden, maar nee hoor! Niks meer gehoord. Op de site van KPN is ook niks te vinden over het programma gemist in het pluspakket alleen maar extra zenders. Ik krijg alleen elke keer te horen dat ik beter over kan stappen naar een pakket van KPN. Dan zou programma gemist er wel zitten.

Marky79
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2010 11:45

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door Marky79 »

Belachelijk en ik twijfel eraan of ze dit mogen maken! ik ga een contract aan van 1 jaar met de afspraken dat ik internet, tv met uitzending gemist(10dagen) heb van KPN en vervolgens wordt een van die dingen gewoon ingetrokken! lekker zaken doen met KPN! wat is de volgende stap KPN? mensen die een belbundel voor 200 minuuten hebben gewoon maar zeggen dat ze dit terugbrengen naar 100 minuuten of anders maar meer moeten betalen! Ik ga maar weer eens bellen

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

Belachelijke aktie :evil: !! Het is natuurlijk weer zo'n slim idee van een marketing-mannetje.Er vanuit gaan dat er hierdoor toch wel mensen hun abonnement opzeggen maar vervolgens veel omzet genereren doordat de meeste mensen het wel pikken.Nou ik dus niet want ik ga vandaag mijn abonnement opzeggen :P .Vond het altijd bijzonder prettig om naar uitzending gemist te kijken maar ik weiger om daar €10 meer voor te betalen.En het argument dat ik daar ook meer zenders voor krijg daar koop ik niks voor waar daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd.Het was voor mij een goeie reden om indertijd over te stappen.Maar dat ga ik nu dus maar weer doen .En ik hoop vele met mij !!

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door DvOff »

Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij heeft KPN niets gedaan wat formeel tegen de wet is.

Natuurlijk betaal je voor Digitale TV en waarschijnlijk bestaat het pakket uit een paar zenders welke in dat pakket toebehoren.
Uitzending gemist is een los onderdeel hiervan, u heeft een contract getekend voor TV, Internet en wellicht wel Telefonie of een samenstelling hiervan.
Niet voor een apart pakket met uitzending gemist.

Aangezien dit nu toebehoord aan een duurder pakket, zie ik geen reden in dat KPN iets doet wat niet mag.

Daarentegen vind ik het wel volstrekt onsmakelijke dat dit gedaan wordt, en kan ik mij de woede prima begrijpen vooral voor de mensen welke dit dagelijks willen gebruiken, dit is inderdaad een stunt om ervoor te zorgen dat mensen een duurder pakket nemen.

Echter is het wel zo, dat omdat kennelijk het duurdere pakket nu WEL expliciet uitzending gemist weergeeft met 10 dagen retentie dat zij dit niet nogmaals kunnen doen.

d.aantjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 22:34

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door d.aantjes »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de commerciële boys van KPN.
Heb interactieve TV nu 2 jaar.
In febr. brief ontvangenover tariefswijzigingen:
- basispakket van € 9,95 naar € 10,=
- pluspakket van € 7,50 naar € 10,=
verder geen woord over wijzigingen m.b.t. Uitzending gemist.
Wel op 17 mrt Nieuwsbrief maart ontvangen en dan zie je daar ineens het kopje
"Programma gemist tot 10 dagen terug vanaf 1 april in het pluspakket en dan in de kleine letters ook nog wat dan resteert [alleen ned 1, 2 en 3 voor vandaag en gisteren].

Conclusie:
Hoe zorg je er eerst voor zoveel mogelijk abonnees te krijgen en vervolgens in korte stappen te zorgen voor meer omzet.
- eerst tarief van pluspakket verhogen
- daarna op slinkse manier ook Programma gemist nog even overhevelen.

Hoe hierop druk uit te oefenen?
Misschien bij RADAR ervoor zorgen dat KPN in het beklaagdenbankje gezet wordt!!

EdJa
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:58

Re: interactie tv kpn - uitzending gemist

Ongelezen bericht door EdJa »

Zojuist had ik contact (om een langslopende issue bij KPN die werkelijk echt een drama opleverde 4 maanden lang, uiteindelijk komen ze nu wel met vergoeding over de brug) en heb ik aan mijn contactpersoon gevraagd wat precies het verhaal is van het terugdraaien van het aantal zenders.
Heel pienter van KPN; ze gooien het nu op het aanpassen van de faciliteiten en niet van het contract als zodanig.

Vraag me af of we hier iets mee kunnen? Behalve je contract opzeggen bedoel ik dan.

Gesloten