LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Klinken
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2009 07:05

Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door Klinken »

Op onze flat heeft de verhuurder een gezamelijke schotels geplaatst.
Dus om het uit te proberen heb ik de marned ds 100xci aangeschaft.

Maar wat ik ook probeer met de automatisch zoeken, de zenders bbc 1,2,3,4 (wel bbc world & sky news) etc kan ik niet ontvangen tevens ook geen Hollandse zenders. Franse en Duitse zenders kan het aparaat met gemak vinden.

Als ik automatisch/handmatig ga scannen op astra 2, dan kan hij deze kanalen niet vinden. Weet nu niet wat het probleem is... de schotels die op het dak zijn zijn vrij groot dus daar kan het niet aan liggen?!

Aangezien we al lid zijn van een kabel provider, was het de bedoeling om alleen de gratis/vrije zenders te ontvangen via de satelliet.

Ik ben nog nieuw in het satelliet wereldje dus kan wel wat tips gebruiken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is raar, want volgens mij zitten op de astra 2 juist geen duitse zenders, maar juist voornamelijk Britse zenders. Op de Astra 1 zitten veel Duitse zenders, en ook BBC world en Sky news. Weet je zeker dat de schotel op de astra 2 is gericht?

Klinken
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2009 07:05

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door Klinken »

Er zijn een stuk of 6 schotels op het dak geplaatst. Via het mainframe (of hoe het ook mag heten) krijgen de bewoners verbinding.

Had vanmorgen nog gezocht in het menu van de receiver en op manual en automatic Astra2 afgespeurd (op cas+vrij en ook op alleen vrij). Zag toen verschillende namen van kanalen langs komen maar helaas geen BBC 1 t/m 4. Sky news en BBC world staan er wel tussen, deze kan ik dan ook normaal ontvangen. Maar het is dus zeker dat deze zenders vrij te ontvangen zijn, zonder kaart of iets dergelijks? Begin nu echt te twijfelen :cry:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door agro »

Volgens onderstaande site is BBC vrij te ontvangen, ook staat er mogelijk andere informatie bij waar je wat mee kan.

Mogelijk kan je informeren op welke satellieten de schotels gericht zijn.

http://www.bvdsat.nl/astra282.htm#cat11

succes

Klinken
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2009 07:05

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door Klinken »

Nog bedankt voor de snelle reacties,

Helaas werkt het bij mij nog steeds niet.
Na het al handmatig selecteren van de astra 2 sat. en het invoeren van de frequentie, symbolrate, fec, vpid, apid kan de receiver
wel een "kanaal" vinden, hij geeft aan: user channel
En als ik dus op deze zender naam druk, krijg ik een zwart beeld.

(als ik willekeurig iets invoer, waar geen zender op staat, dan geeft hij aan "geen update" ipv user channel) Dus ik neem aan dat er wel iets is, maar dat ik het niet kan zien?

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door jopieslim »

Volgens mij is de schotel niet uitgericht op 28.2 oost. De zenders die genoemd worden zijn die van de Astra 19.2 oost.
Ik weet niet wat voor ontvanger u heeft, maar kijk in het menu van de ontvanger of Astra 28.2/ eurobird 28.5 wel signaal heeft. op www.totaaltv.nl kunt u een overzicht vinden met frequenties. Heeft u wel ITV en film4 etc.? De bbc staat op verschillende transponders en moet met gemak gevonden kunnen worden.
Met mijn Maxdigital haal ik moeiteloos de BBC binnen.
U heeft een FTA of een CI ontvanger? Als u een canaldigitaal goedgekeurd toestel heeft, dan kan dat het probleem zijn.

Klinken
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2009 07:05

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door Klinken »

Zeg maar je hoor,

Val nog onder de categorie 20+ Maar back on topic: marned ds 100xci dus ik neem aan dat het een CI ontvanger is. ITV, Film4 zeggen mij ook niks, maar als ze gecodeerd zijn dan heb ik ze verwijderd. Ik "ontvang" dus wel alle gecodeerde zenders zoals Hallmark enz maar die heb ik ook verwijderd omdat een zwart scherm (gecodeerd)ook maar niks is.

Op de reciever staat wel 28.2 en als ik eurobird bekijk dan zie ik het getal 28.5 staan. volgens de woningbouw staan de satellieten gericht op de ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3, Eutelsat en HotBird.

Wat zo balen is.. dat ik het niet aan de buren kan vragen... aangezien zij op vakantie zijn. Als nog bedankt voor jullie hulp!

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Kan met mijn satelliet ontvanger geen bbc 1,2 etc ontvangen

Ongelezen bericht door jopieslim »

Ik denk dat de disecq instellingen niet juist staan.
Ik zou even controleren of de disecq wel juist ingesteld staat.
ik weet niet of deze a,b,c, d heten of 1,2,3,4
Is inderdaad een ci ontvanger.

Gesloten