LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Prettige klanten"service" bij Ziggo.
Inmiddels dik 5 uur verder met het belachelijk dure ziggo nummer.

De ene dag beloven ze je recorder te repareren en tijdelijk een ander op te sturen en nadat die belofte uitblijft neem je weer contact op en kan je weer opnieuw met ze in discussie of het nu wel of niet onder garantie zou vallen en kun je fluiten naar eerdere toezeggingen.

Omdat ik het gevoel heb dat ik met de rug tegen de muur sta als klant en moet vechten tegen de bierkaai ben ik de gesprekken gaan opnemen. Wat ik van harte kan aanbevelen, op deze manier heb je in elk geval een verslag van de werkelijkheid ipv een verslaglegging van de desbetreffende medewerker.

Er zijn harde beloftes gemaakt door meneer X en mevrouw Y, vervolgens zegt mevrouw Z dat ze me terug gaat bellen over het probleem aangezien er helemaal geen beloftes zijn gemaakt. Ondertussen laat mevrouw Z een bericht achter in de computer dat de verbinding spontaan was verbroken met mij. Er worden door de afdeling dus ook nog eens grove leugens achter gelaten om zelf maar niet te hoeven werken...

Ik zou meneer Dijkhuizen van de Ziggo graag willen uitdagen om de opgenomen gesprekken eens met mij te beluisteren zodat hij weet wat voor een medewerkers er voor hem werken en op welke manier ze schijnbaar denken met hun klanten om te moeten gaan.

Mijn klacht via de klanten"service" wordt niet in behandeling genomen en via de website komt er ook geen terugkoppeling anders dan de automatische reactie dat het is ontvangen.

Als ik een keuze had, dan zou ik in elk geval nooit meer bij Ziggo aankloppen, maar helaas ik heb geen keuze.....

Dus meneer Dijkhuizen, wanneer neemt u eens contact met me op?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Heeft Ziggo geen 1200 nummer dan?

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Oggiz,

Dat is inderdaad een hele vervelende situatie. Eén die ik graag met je wil oplossen.

Uit je verhaal kan ik opmaken dan je een defecte decoder hebt. De ene collega wil hem wel via ons garantie laten repareren en een andere collega weer niet. Dit is vreemd. Aangezien we duidelijke regels hebben wanneer dit wel en niet kan.

Zou je daarom je postcode en huisnummer via een privébericht willen sturen. Dan pak ik je gegevens er even bij.

Groet,
Ziggo webteam Alex

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Ja Ziggo heeft ook een 'gratis' 1200 nummer, echter werkt dat alleen vanuit huis. Gezien het feit dat ik ook veel weg ben van huis (werk en onderweg), ontkom ik er niet aan het 10 ct. per minuut nummer te bellen (+ de kosten voor mijn mobiele telefoon)

Dag Alex, je kunt mijn complete verhaal terugvinden in de klachtenbox van Ziggo. Ik denk dat het niet veel moeite kost om het bovenstaande verhaal te linken aan mijn ingediende klacht(en).

Ondertussen kan de heer Dijkhuizen gerust contact met me opnemen om de compilatie eens te beluisteren om hier vervolgens zelf z'n conclussies aan te verbinden.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

oggiz schreef:Dag Alex, je kunt mijn complete verhaal terugvinden in de klachtenbox van Ziggo. Ik denk dat het niet veel moeite kost om het bovenstaande verhaal te linken aan mijn ingediende klacht(en).
Helaas kan ik zonder je postcode en huisnummer niet veel voor je doen. Ik kan ook niet je opgestuurde klacht terug vinden zonder deze gegevens. Ik wil je nogmaals vragen via een privébericht je postcode en huisnummer te sturen. Dan kijk ik hoe ik je verder kan helpen.

Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken.

Groet,
Ziggo webteam Alex

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Dag Alex, je kunt mijn complete verhaal terugvinden in de klachtenbox van Ziggo. Ik denk dat het niet veel moeite kost om het bovenstaande verhaal te linken aan mijn ingediende klacht(en).
Als je gewoon zoals Alex vraagt, je gegevens doorgeeft , heb je kans dat ze het voor je oplossen.
Bij mij heeft UPC dat netjes opgelost op deze manier.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Alex, waarom reageer je niet op zulke topic's zoals oa deze :
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=133819

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

Als je maar lang genoeg doorzeurt aan de telefoon krijg je hem voor dezelfde prijs als nieuwe klanten. Gedeeltelijk daarom zijn ze nu ook die actie voor trouwe klanten gestart.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Barman schreef:Als je maar lang genoeg doorzeurt aan de telefoon krijg je hem voor dezelfde prijs als nieuwe klanten. Gedeeltelijk daarom zijn ze nu ook die actie voor trouwe klanten gestart.
Net wat je zegt als je doorzeurt, waarom kan men niet gewoon die prijs vragen aan alle trouwen klanten ook als je niet doorzeurt ?
Daarom noem ik dat geen duidelijke/strakke regels.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

Chocomelk schreef:
Barman schreef:Als je maar lang genoeg doorzeurt aan de telefoon krijg je hem voor dezelfde prijs als nieuwe klanten. Gedeeltelijk daarom zijn ze nu ook die actie voor trouwe klanten gestart.
Net wat je zegt als je doorzeurt, waarom kan men niet gewoon die prijs vragen aan alle trouwen klanten ook als je niet doorzeurt ?
Daarom noem ik dat geen duidelijke/strakke regels.
Denk jij nu werkelijk dat niet ieder bedrijf vaste regels heeft voor vaste klanten, lastige klanten en nieuwe klanten? De regels zijn zeer strak en duidelijk. Alleen de categorie waar de klant toe behoort niet.

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

ciske schreef:
Dag Alex, je kunt mijn complete verhaal terugvinden in de klachtenbox van Ziggo. Ik denk dat het niet veel moeite kost om het bovenstaande verhaal te linken aan mijn ingediende klacht(en).
Als je gewoon zoals Alex vraagt, je gegevens doorgeeft , heb je kans dat ze het voor je oplossen.
Bij mij heeft UPC dat netjes opgelost op deze manier.
Ik heb inmiddels mijn gegevens doorgegeven aan het Webteam "Alex" het zal mij benieuwen of ze nu hun eerdere beloftes gaan nakomen of niet.

Het zegt natuurlijk over het voorval al genoeg dat ik hier eerst mijn beklag moet doen alvorens mijn klacht bij Ziggo in behandeling wordt genomen.

Ondertussen maak ik een mooie compilatie voor de heer Dijkhuizen of mevrouw Blom-Groenink. Dan kunnen ze in chronologische volgorde horen wat er allemaal is beloofd en hoe ik van het kastje naar de muur wordt gezonden en er leugens worden achter gelaten in het CRM systeem. Het is echt stijlloos, en de frustratie is groot.

Ondertussen nog altijd geen reactie op:
-mijn mondelinge klacht
-mijn schriftelijke klacht via de website
-en geen reactie van het Ziggo webteam

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Ondertussen nog altijd geen reactie op:
-mijn mondelinge klacht
-mijn schriftelijke klacht via de website
-en geen reactie van het Ziggo webteam
Inderdaad niet netjes van Ziggo, misschien dat je zo nog een reactie van Alex krijgt.

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak... en de klok blijft maar doortikken zonder dat er een reactie van Ziggo komt... Hulde voor de dienstverlening van Ziggo.

Kennelijk was de reactie van het Ziggo webteam weer een zoethoudertje, want zelfs nadat ik mijn gegevens aan "Alex" heb doorgegeven blijft het weer angstvallig stil.

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Excuus mijn vorige bericht klopt niet, Alex heeft wel degelijk een reactie verzonden. Namelijk op 31 mei na het laatste bericht van Ciske. Hiervan heb ik echter geen notificatie ontvangen. Alex zou je in het topic willen reageren, zodat men kan zien dat er een reactie is geweest?

De reactie was als volgt:
Fouten aan de kant van Ziggo worden toegegeven aan de hand van de (zeer gekleurde) logs welke zijn achtergelaten door de medewerkers:
Uit de logs blijkt:
-Belofte is gemaakt dat de recorder gemaakt zou worden.
-Echter valt deze nu toch weer buiten de garantie (aldus de reactie van Alex)
-Uit coulance, mag ik nu een nieuwe recorder kopen voor 49 euro.

Precies het voorstel wat ik eerder ook gekregen had voordat deze hele situatie is ontstaan.
Ik heb dit voorstel afgewezen aangezien het apparaat wel degelijk binnen de garantie viel op het moment dat ik mijn probleem kenbaar heb gemaakt bij Ziggo. Dat de zoethoudertjes hiervoor geen oplossing konden bieden/ of juist de introductie waren van de storing laat Ziggo maar even buiten beschouwing.

Over deze garantie heb ik telefonisch al uitgebreid gediscusseerd en het valt wel degelijk binnen de garantie. Dit is eerder ook erkend door een aantal van uw medewerkers, en ook daarvan wil ik u met alle plezier de opnames van laten horen.

Dus nu nogmaals het vriendelijk maar toch dringende verzoek om de beloftes na te komen welke zijn geuit.

Stuur me een tijdelijke recorder op, met een retour doos voor de huidige recorder zodat deze gemaakt kan worden of kan worden vervangen als dat niet mogelijk blijkt.

En laat ook eens zien dat Ziggo een bedrijf is wat klantricht zou willen functioneren ipv het de klanten onmogelijk te maken. Ondertussen heb ik nog altijd geen inhoudelijk reactie op mijn schriftelijk klacht gehad, wanneer kan ik deze verwachten?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Stuur me een tijdelijke recorder op
Sind wanneer heb je daar als abbonnee recht op ?

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Niet. Echter als het door de Ziggo medewerker wordt beloofd dan verwacht ik ook dat het wordt nagekomen...

Hebben we daar niet een spreekwoord voor?

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Oggiz,

Bedankt voor je antwoord. Ik kan het volgende nog voor je regelen.

Je hebt de decoder op 21-01-2011 gekregen. Dit is ook de datum waneer je de smartcard hebt geactiveerd. Nu vind ik het heel erg vervelend voor je dat de decoder net buiten de garantieperiode is kapot gegaan. En dat mijn collega de fout heeft gemaakt een toezegging te maken om hem op te laten sturen voor reparatie. Helaas kunnen dit soort fouten gemaakt worden.

Om je toch tegemoet te komen heb ik je de aanbieding gedaan een nieuwe decoder te kopen voor 49 euro. Nu wil ik voor elke maand dat hij over de garantie heen is gegaan 10 euro rekenen. Dus dit houd ik dat ik nog 10 euro van de prijs af kan halen. Dus je betaalt totaal 39 euro voor een nieuwe decoder.

Helaas kan ik hier niet meer afhalen en dit is dan ook mijn laatste aanbod.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen.

Groet, Alex

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Ik snap je voorstel en rekensom niet, waarom stel je nu voor dat er 10 euro van een prijs af zou gaan ten opzichte van de prijs welke al via de afdeling opzeggingen werd aangeboden?

Fouten worden gemaakt, maar niet 3 keer achter elkaar en dan ook nog met 5 uur telefrustratie verder.

Als je daar de gemaakte telefoonkosten nog van aftrekt en een fatsoenlijk excuus, dan wil ik het overwegen. Anders peins ik er niet over... en zal ik de officiële reactie op mijn klacht met genoegen afwachten.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Oggiz,

Je decoder was bij melden 4 maand over de garantie heen. Dus reken ik voor iedere maand 10 euro.

Hoeveel belkosten heb je totaal gemaakt? Eventueel mag je deze ook via een privébericht sturen. Als dit over de 20 euro is zou ik ook graag een specificatie willen. Dit mag je dan sturen naar:

[email protected]
Onderwerp || TrosRadar || Oggiz || klantenfrustratie bij Ziggo

Nogmaals mijn excuses voor deze vervelende situatie. Maar ik hoop dat we alles nu snel kunnen afhandelen.

Met vriendelijke groet,
Alex

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

@ Alex

Als jij nou echt service kunt verlenen dan stuur je gewoon een ding op, gratis en vor niks. Want je weet donders goed dat de inkoop voor Ziggo op 11 euri staat. Bovendien mag je bij zo'n apparaat er wel vanuit gaan dat het wel langer meegaat dan 17 maanden. Consumentenbond is het iig niet met je eens dat TS een apparaat mag "kopen" , dus hij heeft een zeer sterk punt.
Ook het feit dat jij zomaar tot 20 euri mag crediteren maakt dat je er dan ook voor kunt zorgen dat de TS gewoon nu geholpen wordt met een 2e gratis decoder (of whatever). Of blijf je je verschuilen achter de regeltjes? Voor die € 9,02 die jij per uur verdient hoef je je geen zorgen te maken dat je een enorme verantwoording hebt. En die meneer die € 9,02 per minuut verdient die zal het worst wezen of jij nou 20 euri crediteert of drie keer 20 euri crediteert. Als je het maar netjes neerzet in het systeem. Jemig, voor service hoef je echt niet bij de kabelboeren aan te komen. Superslechte reclame dit

Gesloten