LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Digitenne... ik kom er maar niet van af.....

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wimpie1960

KPN Digitenne... ik kom er maar niet van af.....

Ongelezen bericht door wimpie1960 »

Hoi allemaal,

Door het slechte ontvangst via Digitenne sinds de brand in de zendmast van Smilde het volgende:
op 21 januari 2012, mijn abbo van KPN Digitenne, via internet opgezegd met ontvangst bevestiging waarin bevestigd wordt dat we per 29-02-2012, van het abbo af zouden zijn. Niks daarvan..... de incasso's gaan gewoon verder en na enkele telefoontjes en ergenissen tijdens deze gesprekken, omdat je van opzeggingen weer terug naar facturatie wordt geschakeld en hun systeem niet hetzelfde is kan de een niet zien wat de ander met je heeft afgesproken. Daarna al twee brieven verstuurd waar helemaal niet op wordt gereageerd en de incasso's gaan gewoon door. Ik stoneer steeds de bedragen en wordt nu toch wel heel erg prikkelbaar bij het woord KPN. Mijn volgende stap is het opzeggen van mijn internet en telefonie, want bij deze amateurs blijf ik geen maand langer.

Wat is juridisch mijn positie? ik heb mijn opzegtermijn van een maand meer dan genoeg aangehouden. Kunnen ze maar doorgaan met dit soort praktijken?

Bob Schurkjens

Re: KPN Digitenne... ik kom er maar niet van af.....

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is bekend dat KPN moeite heeft om van uw geld af te blijven. U kunt een geschil aanspannen tegen KPN bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten, www.sgc.nl

Vergeet daarbij niet om 100 euro schadevergoeding te vorderen voor genomen tijd en moeite.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

21 januari 2012, mijn abbo van KPN Digitenne, via internet opgezegd met ontvangst bevestiging waarin bevestigd wordt dat we per 29-02-2012, van het abbo af zouden zijn
Dit heb je schriftelijk? ga eens langs het juridisch loket, tis toch te gek dat je er niet vanaf komt.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Wat een werk door andermans fouten ... :cry:
En wat ben je nu al aan telefoonkosten kwijt? En aan tijd ... :roll:

Volgens mij is het heel simpel:
Incasso laten terugboeken. Gaat via internetbankieren heel simpel (tenmiste bij SNS en ING).
Je hebt bewijs van opzegging, dus staat in je recht
Laten zij maar bewijzen dat het anders is, maar dat is het niet.

leonn01

Ongelezen bericht door leonn01 »

Zoals ik het lees heb je duidelijk een bewijs van uitschrijving. In die zin sta je in het recht om te eisen dat de automatische incasso's worden teruggeboekt. Alleen bij zulke bedrijven hangen ze een rookgordijn op om van de lastige klanten af te komen. Op Radar.nl staat wel een item over hoe je van automatische incasso's kan afkomen en hoe je rechtmatig je geld weer kan vorderen.

Daarnaast kan het ook altijd helpen om heel vaak KPN of KLACHT als kernwoorden te gebruiken in je beklaag. Wellicht dat iemand van webcare bij KPN deze berichten leest en uit angst voor imago je sneller helpt!

ciske

Daarnaast kan het ook altijd helpen om heel vaak KPN of KLACHT als kernwoorden te gebruiken in je beklaag. Wellicht dat iemand van webcare bij KPN deze berichten leest en uit angst voor imago je sneller helpt!
Daar trekt KPN zich geen barst van aan hoor, bewijs is dat je kan storneren.

Jeanneman

Ongelezen bericht door Jeanneman »

Hallo,heb iets gelijks meegemaakt .
November 2011 opgezegd , gevraagd of ik nog iets terug moest sturen ,antwoord nee ,zeker weten?? Ja meneer gooi maar in de kliko.
December abb afgeschreven 13,40 euro
gebeld ,meneer het wordt geregeld u krijgt in Januari een faktuur waar het geld wordt terug geboekt.
Januari weer een faktuur 13,40 euro en de huur van twee extra ontvangers welke ik in sept al had opgezegd.
weer gebeld ,meneer binnen 3 weken heeft u uw geld terug en is het klaar,dus niet
na 3 weken geen geld,weer gebeld of ik nog lid was van die club
Nee meneer u zit niet meer in het systeem??????? waarom wordt er dan geld afgeschreven?
Toen kwam hij met de mededeling ik moest de smartcard inleveren,wat eerst niet nodig was.
Afijn ding opgestuurd naar een antw nr in Den Haag,dit heb ik met medewerking van het postkantoor via een soort van track en trace verzonden omdat je iets verstuurt en niet weet of het aankomt .
Eind Maart 2012 eindelijk geld terug,,,,,hoe moeilijk kan het zijn??

stinkbot

Ongelezen bericht door stinkbot »

INCASSO laten BLOKKEREN door de bank en je bent er vanaf!

Waarom dan, er is overmatig bewijs in forums te vinden dat ze een maffia praktijk er op nahouden en er hoeft maar een ex-medewerker gevraagd te worden te getuigen tegen KPN in een zaak, die moet onder ede komen uitleggen hoe het zit en daarom heb je niks te vrezen met een rechtzaak.

Op 28-04-2011 is bij mij de digitenne decoder en de insteekkaart opgehaald door koerier.
Voor die datum heb ik telefonisch gesproken met een medewerker van KPN die mij 2 retour referentie nummers heeft doorgegeven om op de dozen te plakken. Volgens die medewerker moest ik nog met de klantenservice bellen, om het abonnement op te zeggen anders loopt de automatische incasso door. Dit heb ik gedaan. En met tevredenheid is dat gesprek verlopen en het abonnement zou opgezegd zijn.
Op 25-08-2011 verbaast mij het feit dat er na 30 dagen vanaf 28-04-2011 nog steeds automatisch het abonnements bedrag maandelijks wordt geïncasseerd.
Het is jammer dat het signaal welke ik afgeef, door een decoder en een insteekkaart terug te sturen en dus ook niet meer wil betalen voor iets waar ik geen gebruik meer van wil maken, niet wordt opgepikt, administratief gezien en de automatische incasso gewoon doorloopt na het verstrijken van de 30 dagen opzegtermijn.
Ik heb vandaag met 0900-0576 gebeld en dit uitgelegd. De medewerker heeft te kennen gegeven dat in het systeem bij KPN staat dat er inderdaad opgezegd is voor 28-04-2011, maar door een storing in het KPN systeem destijds het niet in het systeem kon worden doorgevoerd.

De medewerker gaf te kennen mij per direkt een mail te sturen met een link om het abonnement alsnog op te zeggen. Deze mail is tot op heden niet in mijn inbox verschenen.

Het lijkt voor mij onmogelijk om het abonnement telefonisch op te zeggen en de incasso stop te zetten.

Ik ga er vanuit u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en dat de automatische incasso per direkt wordt stopgezet. Dat het terugsturen van de digitenne decoder en insteekkaart, een signaal is geweest dat er geen gebruik meer van gemaakt wordt, naast de telefonische opzegging.
Ik zie met genoegen de schriftelijke bevestiging tegemoet dat het telefonisch opzeggen van het abonnement voor 28-04-2011 alsnog wordt bevestigd en dat er onterecht is geïncasseerd vanaf 30 dagen na die datum.

ciske

Vandaag de opzegging van digitenne binnen, zal in de gaten houden of het goed loopt.

HenkieSpankie

Ongelezen bericht door HenkieSpankie »

Ik heb Digitenne ook opgezegd. Nu krijg ik bericht dat ik de smartcards in moet leveren. Maar die heb ik toch zelf gekocht? Of heb ik alleen voor de ontvangers betaald?

ciske

Henkiespankie, had je die niet in bruikleen dan? Alsnog moet je wel alles inleveren.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN probeert altijd om je geld af te troggelen als je ze als klant in de steek laat. Veel klanten krijgen een gepeperde rekening omdat ze spullen die (zogenaamd) in bruikleen waren, niet terugsturen. Tele2 doet dat trouwens ook (kastjes, smartcards etc.). Lees je contract goed door.

Zie onder andere: http://www.google.com/search?q=kosten+n ... lr=lang_nl

Twee ruggen exclusief BTW in rekening brengen inzake opzeggen? KPN doet het gewoon.

ciske

Bij mij wordt het opgehaald , heb een datum gekregen.

natasja7b

Ongelezen bericht door natasja7b »

Helaas heb ik dezelfde ervaring met Digitenne, telefonisch opgezegd per 01.01.2013 i.v.m. verhuizing, netjes in november gedaan en een maand opzegtermijn in acht genomen.

Bel ik ze op in januari omdat ik toch weer een rekening krijg, en wat denk je, beweren ze dat ik helemaal niet gebeld heb want gesprekken zouden geregistreerd worden > dat wordt gedaan doordat de medewerkers notities van de gesprekken maken, maar mocht een medewerker het vergeten word er gewoon tegen je gezegd dat je niet gebeld hebt!

Dus gaat er weer een opzegtermijn van een maand in! en dan wordt er tegen mij gezegd en dat bevestigen we wegens privacy reden op het oude adres waar ik al een maand niet meer woonachtig ben! privacy?? ze sturen het naar iemand anders?
Het adres mocht niet aangepast worden want dat is het beleid van het bedrijf een klacht mocht ik telefonisch bij dezelfde medewerker indienen en zijn antwoord was, mevrouw dit het beleid van ons bedrijf

te triest voor woorden!

ciske

Bij mij is alles goed gegaan, spullen zijn gehaald.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:KPN probeert altijd om je geld af te troggelen als je ze als klant in de steek laat. Veel klanten krijgen een gepeperde rekening omdat ze spullen die (zogenaamd) in bruikleen waren, niet terugsturen. Tele2 doet dat trouwens ook (kastjes, smartcards etc.). Lees je contract goed door.
Goh, wat raar. Een rekening sturen als je hun spullen niet terugstuurt zoals in je contract staat....
Dat is toch niet meer dan normaal???

ciske

GJvdZ schreef: Goh, wat raar. Een rekening sturen als je hun spullen niet terugstuurt zoals in je contract staat....
Dat is toch niet meer dan normaal???

Niet elke provider wil de spullen nog terug, soms hoor je ook van hou maar ( vuilnisbakwerk) dan.

Gesloten