LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JustinLagas
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 18:16

KPN Digitenne

Ongelezen bericht door JustinLagas »

Beste allemaal,

Ik hoor graag jullie mening over een probleem dat ik heb met KPN. Waarschuwing: Lang verhaal.

30 augustus j.l. heb ik op een koopzondag bij Belcompany een digitenne pakket opgehaald bij Belcompany. Daar alles getekend e.d. en dan zou ik het thuis gelijk kunnen gebruiken. Na aansluiten moet de tv 30 minuten op ned 1 blijven staan, voordat de commercieele zenders het zouden doen. Na een uur heb ik maar eens gebeld met KPN, aangezien dat nog steeds niet werkte. Van KPN kreeg ik toen te horen dat het niet gek was, aangezien Belcompany niet in staat is om een aansluiting te realiseren in het weekend. Via de helpdesk is het toen toch geregeld, en een half uur later zat ik tv te kijken. Hiervoor heb ik wel 20 minuten met de helpdesk (45 cent p/m plus kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon) aan de lijn gehangen, die mij ook beloofde een antwoordkaart op te sturen voor de eerste 3 maanden gratis digitenne. Ik ben direct doorverwezen naar de afdeling factuur die mij vertelde dat de kosten voor het telefoongesprek terug over gemaakt konden worden naar me na de eerste factuur. Het was echter hun fout dat zij digitenne aanbieden via Belcompany, in het weekend.

2 weken later kom ik thuis, en staat er een pakket van digitenne op de mat, aangenomen door mijn huisgenoten. Hier ging er bij mij een belletje rinkelen dat er best wel eens nu 2 abonnementen konden lopen. Direct weer de 45 cent per minuut helpdesk gebeld. Wat ik vreesde was dus zo, tijd aan de telefoon gehangen en uiteindelijk is het overbodige abonnement geannuleerd (zo werd mij althans verteld..).

Afgelopen week kreeg ik opeens 2 rekeningen voor digitenne... opnieuw bellen. Uiteraard was het 2de abonnement dus nog niet stop gezet, dus dat werd alsnog gedaan (daar heb ik ondertussen bevestiging van). Ik ben student met uiteraard hoge huur en laag inkomen, dus ik heb direct weer gevraagd naar de afdeling factuur om te zorgen dat het geld niet zou worden afgeschreven van de onterechte rekening. De telefonist heeft mij toen aangegeven dat mocht dat alsnog gebeuren, ik het bedrag kon storneren. Ondertussen was het totaal aantal minuten dat ik naar de helpdesk heb gebelt om hun fout recht te zetten behoorlijk opgelopen. Toen ik vroeg naar de antwoord kaart die mij was beloofd kreeg ik te horen dat die eerste 3 maanden gratis pas in zouden gaan, na de 3de maand. Op dat moment was ik het zo zat, dat ik gevraagd heb naar een supervisor/manager/leidinggevende. Via de telefoon kreeg ik uitlachend te horen dat dat absoluut niet kon, of diegene er is of niet.

Op dat moment heb ik in totaal 105 minuten met de helpdesk aan de lijn gehangen, verspreid over al die gesprekken. Toen heb ik besloten te mailen, zeker na te worden uitgelachen door een van de medewerkers.

Na mijn klacht te hebben gemaild, kreeg ik terug dat het bedrag wel zou worden afschreven, en dat het aan het met de "slotnota" terug gestort zou worden. Ook werd me gevraagd dit bedrag niet te storneren. Daarnaast boden ze me een tegemoetkoming voor de belkosten van € 22,50. Dit terwijl de kosten exclusief de kosten van het gebruik van mijn gsm al waren opgelopen tot 47 euro! Daarnaast zou een zelfde bedrag dus van mijn rekening af worden geschreven voor dat ongevraagde abonnement.

Aangezien ik dat bedrag gewoon niet kan missen, wil ik gewoon mijn dagelijkse boodschappen kunnen doen, zag ik mezelf toch genoodzaakt het bedrag te storneren. Ik heb dit ook aan KPN gemeldt, en erbij gezegd dat ik verwacht dat (zoals bij het allereerste gesprek is toegezegd) mijn belkosten gecompenseerd worden.

Hierop kreeg ik een mail terug dat ik vriendelijk, doch dringent verzocht word de 47 euro toch weer naar hun over te maken. Daarnaast bieden ze me nog steeds 22,50 aan tegemoetkoming van de belkosten. Als ik het bedrag niet naar ze terug overmaak, zou dat afsluiting van digitenne tot gevolg hebben.

Dat is het verhaal tot nu toe. Ik vraag me nu een aantal dingen af.

1. Heeft KPN recht om die 47 euro bij mij af te schrijven, als ik nooit toestemming voor dat onnodige abonnement heb gegeven?
2. Heb ik (zoals bij het eerste gesprek toegezegd) recht op compensatie van de volledige belkosten?
3. Hoe kan ik hier nu het best op reageren?
4. Is er een andere aanbieder van digitale tv die ook voor 8,50 in de maand een basispakket leverd? :wink:

Ik zit flink met dit verhaal, en ookal lijken het kleine bedragen, voor mij is het een hoop geld.

Ik hoop dat jullie mij hierover advies kunnen geven. Bedankt in ieder geval voor het lezen!

Vriendelijke groet,
Justin Lagas

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: KPN Digitenne

Ongelezen bericht door bachanaal »

ik heb gewoon zelf een decoder en kamerantenne aangeschaft en kan zo gratis digitenne ontvangen. heb; Ned 1,2,3,, 2x regionaal enArte Phoenix, NDR,WDR,MDr, verder nog een heleboel radiozenders.

Joootje85
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2009 11:53

Re: KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Joootje85 »

ik heb ook vaak dit soort dingen als student zijnde meegemaakt, maar wat ik nu altijd doe na een verandering vanuit mijn kant die ik telefonisch maak is meteen vragen om een schriftelijk bewijs.
Op het moment dat ze jou die hebben gegeven hebben hun geen poot meer om op te staan.
(ik had het met een mobiel abonnement, denk dat ik 4 keer gebeld heb om iets te laten veranderen in mijn bel bundel, uiteraard deden ze er niets mee)

Ik zou niet zo goed weten hoe je hiermee om moet gaan, maar ik zou er sowieso werk van maken.
Misschien naar bel company gaan en het hele verhaal uitleggen, misschien kunnen zij je beter helpen!

Succes!

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Machtold »

Reken op helemaal niets van KPN!!! Service hebben ze nul, maar facturen kunnen ze maken!

Ik heb zelfde soort verhaal meegemaakt. Ze beleoven vanalles, maar kunnen alleen met een dikke hooivork facturen schrijven! je betaald zelfs om afgesloten te worden als je het onderhand zo beu bent, dat je uiteindelijk de moed opgeeft en ze vraagt je af te sluiten....

Al zijn ze het laatste telecom bedrijf ter wereld: NOOIT meer KPN. Dan ga ik wel een boek lezen ipv tv kijken, en stuur wel een brief of ga met rooksignalen werken. Om over internet helemaal maar niet te beginnen! :evil:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een geschil aanspannen tegen Digitenne bij SGC, Elektronische Communicatiediensten. https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... ond&a=list

Je vordert daarbij alle Digitenne abonnements-/aanmeld-/inschrijfkosten. Plus al je belkosten. Plus 50 euro schadevergoeding voor de tijd en moeite die je nodeloos in de kwestie hebt moeten steken.

Ik heb het zo gedaan. Omdat KPN weet dat ze nat gaan voor de Geschillencommissie nemen ze contact met je op voor een schikking. Houd je poot dan stijf en blijf bij bovenstaande eisen. Voeg daar dan aan toe dat KPN dan ook de Geschillencommissiekosten moet betalen à 25 euro. Binnen een week heb je je geld dan van KPN en komt het niet tot behandeling van het geschil. Zo is het bij mij gegaan.

Marijke Breedveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2008 13:27

Re: KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Marijke Breedveld »

Jammer dat je zo'n nare ervaring hebt met Digitenne. Ik heb alleen maar goede ervaringen met kpn. Heb internet/bellen, mine en digitenne en als er iets mis gaat word het of telefonisch opgelost of er komt een monteur langs. Het lijkt me ook wel logisch dat belcompany niet kan zorgen dat jij in et weekend je aansluiting krijgt. Beetje simpel. Koop dan bij de Primafoonwinkel kunnen ze gelijk digitenne activeren. Ook wat betreft de vergoeding van telefoonkosten doet kpn helemaal niet moeilijk. Misschien ligt het aan je manier van aangeven of hoe je de klantenservice bereikt. Aangezien de faktuurafdeling en de klantenservice van een dergelijk bedrijf apart opereren volgt er natuurlijk een probleem als je de afschrijven zomaar gaat blokkeren. Veel succes.

Gesloten