November 2010 ben ik op mijzelf gaan wonen. Ik heb toen een KPN interactieve TV abonnement genomen met internet.
In maart van 2011 neem ik, voor mijn slaapkamer televisie, een digitenne kastje. Er werd toen heel leuk geadverteerd, 'Interactieve TV op meerdere tv's? Neem dan tegen gereduceerd tarief een digitenne kastje'. Ik heb dat gedaan.
November 2011 heb ik mijn gehele abonnement stopgezet omdat ik een huis heb gekocht (ik maak geen gebruik van de verhuisservice omdat ik tijdelijk terug ga naar mijn ouders). Geen probleem volgens de klantenservice, uw hele abonnement word stopgezet (incl. bevestiging via post en mail). Nu, een maand later, betaal ik nog steeds voor digitenne (met voetbalpakket, dit zat bij mijn interactieve tv).
De klantenservice gelijk gebeld voor opheldering. Zij vermelden mij dat het digitenne abonnement niet stopgezet kan worden. Dit komt omdat het in maart is afgesloten en dit een 'nieuw' contract is.
Ik vermeld hun dat ik dit een rare gang van zaken vind. Adverteren om op meerdere tv's tv te kunnen kijken, maar dan wel voor een nieuw kastje een nieuw abonnement. Dit lijkt mij te vallen onder het interactieve tv abonnement dat ik had afgesloten. Immers ik heb geen enkele keer het idee gehad een nieuw abonnement te hebben afgesloten.
Het is tevens raar dat ik nu een voetbalpakket bij digitenne heb. Terwijl ik voetbal bij mijn interactieve tv had (is volgens hun toch een nieuw abonnement? Waarom zit dan nu ineens ook het voetbal bij digitenne?).
De telefonistes, twee personen, erkende het verhaal (ja meerdere mensen weten dit niet, u heeft gelijk blablabal). Helaas konden zij niks voor mij betekenen. Ik moet nu tot maart 2012 betalen voor iets wat ik niet gebruik. Een andere optie was om mijn contract af te kopen, middels een afkoopsom. Dat ga ik niet doen natuurlijk, ik wil niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.
Hoe nu verder? Ik heb een klacht neergelegd en daarover word ik teruggebeld. Zijn er andere mensen met deze aanvaring?
---
Voor degene die vragen of ik mijn apparatuur nog heb, het antwoord is ja. De medewerkster, bij wie ik mijn abonnement opzegde, vertelde mij dat ik een brief zou krijgen als ik het zou moeten opsturen. Als ik die niet kreeg dan zou dat betekenen dat ik het niet hoefde op te sturen. (staat ook op internet).
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN interactieve TV / digitenne probleem
Re: KPN interactieve TV / digitenne probleem
apparatuur toch maar terug sturen, anders krijg je problemen.
Uiteindelijk teruggebeld met de helpdesk. Ben netjes te woord gestaan en onder coulance is het contract opgezegd en krijg ik mijn, teveel, betaalde geld terug.
Al met al toch netjes opgelost door KPN, dat mag ook gezegd worden.
Al met al toch netjes opgelost door KPN, dat mag ook gezegd worden.
-
Arnold5160
Ik herken de klachten van de vorige klagers, verkopen als draadloos en vervolgens het waar niet kunnen maken. Ook regelmatig moeten resetten en dan weer en weer en weer en weer en weer etc. Om gek van te worden. Natuurlijk aan de helpdesk veel dure nutteloze telefoonminuten besteed en te horen krijgen dat het aan het huis ligt, dat ze geen draadloos garanderen en nog meer van dit soort verrassende mededelingen. Schiet dus ook niet op zo'n contact. Wat te doen? Verzamelen van slachtoffers ?
Ik heb precies hetzelfde probleem afgelopen weekend heb ik gewoon helemaal geen tv kunnen kijken in de woonkamer maar ook slaapkamer niet ondanks het vele malen resetten.Arnold5160 schreef:Ik herken de klachten van de vorige klagers, verkopen als draadloos en vervolgens het waar niet kunnen maken. Ook regelmatig moeten resetten en dan weer en weer en weer en weer en weer etc. Om gek van te worden. Natuurlijk aan de helpdesk veel dure nutteloze telefoonminuten besteed en te horen krijgen dat het aan het huis ligt, dat ze geen draadloos garanderen en nog meer van dit soort verrassende mededelingen. Schiet dus ook niet op zo'n contact. Wat te doen? Verzamelen van slachtoffers ?
Wederom de helpdesk net gebeld en die verwijt het ook aan mijn woning dat de bekabeling van mijn stroom niet in orde is of lampen met dimmers erop storen die ik niet eens heb.
Ben begin januari van de ziggo overgestapt naar KPN maar dat had ik nooit moeten doen heb nog geen 1 dag normaal televisie gekeken zonder dat hij storingen geeft