Onlangs enthousiast een abonnement KPN glasvezel besteld ( wordt momenteel aangelegd bij ons). Internet Telefonie en interactieve TV. Maar kwam kort daarna tot de ontdekking dat KPN Glasvezel een afzonderlijke maatschappij is en geen rechten van KPN.Com etc. overneemt. Wel kon ik mijn telefoonnummer en internetnamen behouden (over laten zetten) MAAR mijn actieve TV-ontvanger, welke ik vorig jaar gekocht heb kan niet op de glasvezel-modem aangesloten worden. Niet omdat de ontvanger niet goed zou zijn maar omdat de ontvanger niet gehuurd wordt bij KPN. Mijn gekochte ontvanger ( 198 euro) is dus dan waardeloos en kan de schuur in. Wel is waar geeft KPN twee nieuwe ontvangers in bruikleen maar daar zit geen harddisk in om op te kunnen nemen. Als je wilt opnemen dan moet je een extra ontvanger (met harddisk) huren voor 8 euro per maand. Dit alleen omdat KPN glasvezel geen bestaande ontvangers van KPN koper aansluit. Dit zit hem in het feit dat de serienummers van de ontvangers niet kan/wil geregistreren. Dus Let op als je een Glasvezel abonnement wilt en je eigen bestaande ontvanger wilt behouden/aansluiten. Overigens ben ik zo'n 30 jaar erg tevreden over KPN. Dit is denk ik een misser van KPN waar ze voor als nog niets aan willen doen. B.v. omruilen van de ontvanger of een ontvanger met harddisk in bruikleen geven. Jammer KPN.
Rob.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN interactieve TV glasvezel
Re: KPN interactieve TV glasvezel
Volgens mij is de decoder van KPN Interactief TV altijd in bruikleen, maar heb je het wel gekocht en het is een officiele KPN kast dan moet het gewoon werken.
KPN Glasvezel is gewoon een onderdeel van KPN net als KPN.com enz. en interactief tv werkt gewoon via glasvezel.
Zie: http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm
KPN Glasvezel is gewoon een onderdeel van KPN net als KPN.com enz. en interactief tv werkt gewoon via glasvezel.
Zie: http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm
Tja dat dacht ik ook, dat KPN glasvezel en andere KPn onderdelen een en dezelfde waren.
Maar na wat e-mails ben ik er achter dat dit niet zo is.
deze e-mail ontving ik onlangs van KPN glasveze.
Geachte heer Holtslag,
Op 18 maart heeft u een e-mail gestuurd met hierin de vraag over het gebruik van een zelf aangeschafte tv-ontvanger.
Voor elke televisie waar u tv op wilt kijken via KPN Glasvezel heeft u een tv-ontvanger van KPN Glasvezel nodig. De tv-ontvanger die u heeft aangeschaft bij de vorige dienst wordt niet ondersteund door KPN Glasvezel. Mogelijk werkt deze wel maar omdat deze niet geregistreerd is bij KPN Glasvezel wordt er geen ondersteuning geleverd en kan werking niet gegarandeerd worden. U bent uiteraard vrij om de tv-ontvanger die uw eigendom is te verkopen. De tv-ontvangers via KPN Glasvezel zijn op huurbasis.
Ik ga er van uit u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Roderick Vreugdenhil
Klantenservice KPN Glasvezel en VDSL
Oo in de KPN winkel waar ik in eerste instantie het abonnement voor glasvezel had afgesloten werd mij na twee weken vertelt dat de koop-ontvanger (*in dezelde winkel gekocht) niet meer zou werken en er geen ondersteuning gegeven zou worden.
Maar goed KPN is wel zo vriendelijk geweest om op mijn bezwaar het glasvezelabonnementscontract te vernietigen. Dat is wel in orde dus.
Maar na wat e-mails ben ik er achter dat dit niet zo is.
deze e-mail ontving ik onlangs van KPN glasveze.
Geachte heer Holtslag,
Op 18 maart heeft u een e-mail gestuurd met hierin de vraag over het gebruik van een zelf aangeschafte tv-ontvanger.
Voor elke televisie waar u tv op wilt kijken via KPN Glasvezel heeft u een tv-ontvanger van KPN Glasvezel nodig. De tv-ontvanger die u heeft aangeschaft bij de vorige dienst wordt niet ondersteund door KPN Glasvezel. Mogelijk werkt deze wel maar omdat deze niet geregistreerd is bij KPN Glasvezel wordt er geen ondersteuning geleverd en kan werking niet gegarandeerd worden. U bent uiteraard vrij om de tv-ontvanger die uw eigendom is te verkopen. De tv-ontvangers via KPN Glasvezel zijn op huurbasis.
Ik ga er van uit u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Roderick Vreugdenhil
Klantenservice KPN Glasvezel en VDSL
Oo in de KPN winkel waar ik in eerste instantie het abonnement voor glasvezel had afgesloten werd mij na twee weken vertelt dat de koop-ontvanger (*in dezelde winkel gekocht) niet meer zou werken en er geen ondersteuning gegeven zou worden.
Maar goed KPN is wel zo vriendelijk geweest om op mijn bezwaar het glasvezelabonnementscontract te vernietigen. Dat is wel in orde dus.
Dit is nieuw voor mij ik dacht namelijk ook dat het een en dezelfde concern is/was.
Weer wat geleerd.
Weer wat geleerd.
Natuurlijk is het allemaal wel eigendom van de moedermaatschappij Kpn, alleen zijn het zg. dochterondernemingen, die opzich zelf staan.
Bijvoorbeeld: Telfort = Kpn,
XS4all = Kpn,
(ex)Planet = was Kpn,
Bijvoorbeeld: Telfort = Kpn,
XS4all = Kpn,
(ex)Planet = was Kpn,