LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Klantenservice

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit zegt TS , vind ik belangrijke dan wat jij zegt Bprosman....de tegenstander van digitenne
Klopt, maar ik snap wel hoe eea technisch werkt.
Interactieve TV was niet mogelijk omdat TS te ver weg woont van de TELEFOONCENTRALE.
Bob vraagt zich af hoever TS van de ZENDMAST af woont, twee compleet verschillende dingen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door ciske »

Klopt, maar ik snap wel hoe eea technisch werkt.
Ik heb sterk de indruk dat het enige wat je doet is puur bluffen, vooral zo'n tegenstander van digitenne als jij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door bprosman »

vooral zo'n tegenstander van digitenne als jij.
Ik zal het nog één keer uitleggen. Ik ben geen tegenstander van Digitenne, vooral in buitengebieden (waar mijn ouders wonen) is het een uitkomst en je hoeft er weinig voor te regelen in de meeste gevallen (tuner aansluiten, antenne dr bij en klaar).
Maar wat ik wel altijd beweer (en wat jij bestrijdt) is dat Digitenne NIET de HD kwaliteit levert die je bij Interactieve TV of een Ziggo/UPC kabelabbo tot je beschikking hebt.

En of ik het wel of niet snap , dat oordeel laat ik aan anderen over. Die conclusie kunnen ze zelf wel trekken jouw en mijn reacties lezende.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door kraaienest »

TV ontvangst via glasvezel is superieur heb ook kabel en digitenne gehad dat is en blijft behelpen !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door ciske »

kraaienest schreef:TV ontvangst via glasvezel is superieur heb ook kabel en digitenne gehad dat is en blijft behelpen !

Zo heeft ieder zijn/haar mening.

Ik heb nu kabel en was tevreden over digitenne, dus overal zoals bprosman doet roepen...tis zooi, dat is onzin.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door bprosman »

dus overal zoals bprosman doet roepen...tis zooi,
Dat zeg ik dus niet , ik zeg dat het geen HD kwaliteit is, niet meer niet minder.

Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

bprosman schreef:
Ik ben het weer niet met je eens,
Hoeft ook niet, maar die discussie hebben we al eerder gehad, digitenne is geen HD kwaliteit.
quote]


Ik verwacht ook zeker geen HD kwaliteit, maar wel dat ik gewoon tv kan kijken zonder dat ik alleen maar blokjes hoor en geen piep hoor de hele tijd!
Ik wist dat Digitene, wel eens, kon storen, maar dit is echt gewoon k*t, want echt tv kijken zit er niet in savonds...

Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

dubbelfris schreef:Helaas voor jou Ciske, heeft bprosman gelijk. De antenne die KPN tegenwoordig levert is een Funke DSC500, deze is geschikt voor binnen en voor buiten gebruik, echter om de antenne buiten te gebruiken moet je een montageset aanvragen, deze bestaat uit een beugel en 10 meter coaxkabel. De montageset is alleen te bestellen via de servicedesk van KPN voor € 8.75.

maar on-topic:

Welke apparatuur gebruik je: Topfield tf6000cok, Topfield tf6500cok, Rebox RE2100T of een ander merk?
Heb je de zenders automatisch laten afstemmen of handmatig d.m.v. kanaalnummers?

De storing die je ondervindt, heb je daar alleen last van 's avonds? Zoja dan zit er waarschijnlijk een stoorzender bij je in de regio.
Ik heb de Rebox RE2100T en de zanders automatisch afgestemt. Eigenlijk alleen s'avonds heb ik een probleem met de tv zenders.

Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

Bob Schurkjens schreef:Ik vraag me af hoe ver topicstarter van een DVB-T zendmast af woont.

Ze hadden het over iets van 4KM hemelsbreed?(dit voor interactieve tv dan hé)
Meerdere keren gevraagd of het kon, maar ze zeiden dat het niet kon, tot laatst dan.....(als ik dat geweten had, had ik nooit digitene genomen)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zou kunnen kijken of een andere aanbieder (Telfort) het wel aandurft.
Persoonlijk zou ik gaan voor de buitenantenne, je zou t eens kunnen proberen door de kabel even door het raam of zo te doen , of je dan van je storing af bent.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier kun je precies uitvissen hoe groot de afstand is tot jouw Digitenne-zendmast. Klik op de blauwe plaatsnaam: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Woon zelf 1,7 kilometer van zo'n mast vandaan en de ontvangststerkte en ontvangstkwaliteit krijg ik op 100%.

Wat veel uitmaakt is de hoogte waarop je je antenne zet maar óók de richting. De antenne 180 graden draaien kan bijvoorbeeld veel uitmaken. Verder moet de antenneversterking aan staan. Dat kan je terugvinden in het menu.

plankvoordekop
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2012 19:12

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door plankvoordekop »

kraaienest schreef:TV ontvangst via glasvezel is superieur heb ook kabel en digitenne gehad dat is en blijft behelpen !
Ziggo liet mij van het kastje naar China sturen totaal geen service na slechte digitale TV ontvangst, het ligt aan uw bekabeling nou alles laten vernieuwen en geen resultaat.

Gelukkig ben ik nu met glasvezel nooit zo'n scherp beeld gehad en ja ik heb in mei dit jaar een nieuwe TV gekocht.

Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Re: KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

bprosman schreef:Je zou kunnen kijken of een andere aanbieder (Telfort) het wel aandurft.
Persoonlijk zou ik gaan voor de buitenantenne, je zou t eens kunnen proberen door de kabel even door het raam of zo te doen , of je dan van je storing af bent.

In het najaar komt Ciaway met glasvezel in de buurt, dus dat gaat de oplossing zijn. En tot dan zal ik maar met dat malafide bedrijf dat KPN heet het moeten doen.

Gesloten