Nu had ik tot op heden geen problemen met de KPN tot 8 juli j.l.
Toen ik de televisie aangezet had verschenen er op mijn breedbeeldtelevisie van 102 cm bij diverse uitzendingen zwarte balken aan beide zijdes. Ik heb het modem gereset en het probleem leek even verholpen. Helaas na enig zapwerk bij de commerciele omroepen bleven de zwarte balken in de uitzendingen staan.
Met de middagpost kregen alle KPN klanten een brief met daarin de mededeling dat de software van de interactieve televisie was geupgrade. Het kon voorkomen dat men nu 4:3 uitzendingen niet meer op breedbeeld tevoorschijn konden krijgen. Dit was echter simpel te verhelpen door de instellingen van de televisie te wijzigen.
Na enig vloekwerk en zapwerk bleven de instellingen van mijn televisie gewoon op breedbeeld formaat te staan maar op welk formaat de televisie ook staat de balken blijven in beeld. Gelijk die middag contact opgenomen met KPN, deze hebben een storingsmelding aangemaakt en zouden mij terugbellen.
De storingsdienst belde mij later op de avond op en vroeg mij hoe mijn kastje aangesloten was en of ik werkelijk alles wel geprobeerd heb. Na enige uitleg naar de medewerker vertelde deze mij dat er een wettelijke verplichting voor KPN was dat 4:3 uitzendingen niet meer gemanipuleerd mochten worden en dat ik als mijn televisie het niet kan aanpassen maar moet leren leven met de balken in beeld, want mevrouw u heeft wel een hele grote televisie aan uw muur hangen
Contact met een andere medewerker die avond leerde mij dat zelfs de medewerkers van de KPN niet eens weten welke wettelijke verplichting het is en als ik mijn abonnement op wil zeggen dan wilde hij mij wel direct doorverbinden met de opzeggingsafdeling
De medewerker reageerde niet toen ik zei dat KPN zo wel heel makkelijk met ontevreden klanten omgaat. Er zou contact opgenomen worden met ons maar tot op heden niets vernomen. Ook de wettelijke verplichting kan ik nergens vinden. Ziggo daarentegen zend gewoon alle programma's wel in breedbeeld uit. Mag dit zomaar en hoe kan ik dit probleem verhelepen.
Het is nameljik heel irritant om de ene uitzending in breedbeeld te bekijken en de daaropvolgende uitzending in 4:3