LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Programma gemist

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
van-oers

KPN Programma gemist

Ongelezen bericht door van-oers »

2 Jaar geleden hebben we het zilver pakket van KPN Glasvezel afgesloten
Dit pakket hebben we gekozen om een aantal redenen, oa het gratis terugkijken van gemiste programma's, Let wel dus ... Gratis !

Op woensdag 6 maart besloot ik om voetbal international, een rtl7 programma, terug te kijken. Wat bleek, ik moest nu ineens 1,49 euro afrekenen om dit programma te kunnen zien
Ik bellen met KPN glasvezel

Een vriendelijke jongeman vertelde me dat sinds kort RTL gestopt is met programma gemist en hiervoor nu kosten doorrekent aan KPN. KPN rekent dan deze kosten weer door naar de klant
Ik vertelde hem dat dit niet kan , omdat ik destijds met KPN een contract ben aangegaan waarin duidelijk vermeldt staat dat programma's "gratis" kunnen worden teruggekeken
Dat RTL kosten rekent aan KPN dat vind ik niet relevant mbt het contract wat ik met KPN heb
KPN verandert , zonder ook nog iets te laten weten, zomaar de voorwaarden van een juridisch geldige koopovereenkomst

Beste Tros Radar, Kan dit zomaar?????????

Hoor het graag
Mvrgr
Frank van Oers

tenormin

Re: KPN Programma gemist

Ongelezen bericht door tenormin »

U zit nu op het forum van Tros Radar. Als u naar beneden scrolt kunt u onder contact uw vraag aan de redactie voorleggen.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben niet bekend met het pakket wat jij beschrijft. Maar vaak sluiten mensen een contract af vanwege een advertentie die de vele pluspunten beschrijft, terwijl de algemene voorwaarden (die bijna niemand leest) er ietsjes anders uitzien. Als ik jou was zou ik eens heel goed de kleine lettertjes doornemen of er geen clausule in staat die dit soort praktijken toelaten voor KPN. Zo vond ik op google de volgende tekst van KPN (overigens niet wetend of dat ook precies zo in jouw contract staat) :

WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na
schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door
KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.

Dus kort door de bocht : mensen gaan een contract aan en gaan daarmee akkoord met de algemene voorwaarden zonder die goed te lezen. Want mensen willen nou eenmaal gewoon dat fantastische product van de reclame en willen logischerwijs niet al die blabla lezen. Bovendien staan in de algemene voorwaarden dat diezelfde algemene voorwaarden weer nadien gewijzigt kunnen worden, ook voor bestaande klanten. KPN heeft zich aardig juridisch ingedekt met dit soort clausules.

Dus KPN kan je nu extra te laten betalen. Kan je verder niet veel mee doen. Wel vind ik het slordig dat ze je hier niet actief over hebben ingelicht.
Hooguit kun je nog het contract ontbinden :

4.5 De Klant is gerechtigd de Overeenkomst zonder schadeplichtig te worden te ontbinden in
geval van wijziging van deze Algemene Voorwaarden en/of tarieven als bedoeld in artikel 19 van
deze Algemene Voorwaarden en bij wijziging van de dienstverlening als bedoeld in artikel 5 lid 6
van deze Algemene Voorwaarden, indien deze wijzigingen objectief ten nadele van de Klant
strekt.

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Gewoon opnemen is het makkelijkst. Dat kost niets extra.
Tegenwoordig met de optie "Programma gemist" wordt dit makkelijk vergeten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze vraag is al beantwoord op het forum: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 4&t=126947

Vraag aan topicstarter: heeft u geen brief ontvangen van KPN om u hierover in te lichten?

Gesloten