LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/UPC?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Femmiej

KPN/UPC?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Al jaren zeer ontevreden klant over UPC.
Maar door het gebruiksgemak toch altijd bij UPC gebleven.
Ben het nu toch weer zo zat en vraag me af of er mensen zijn die pas overgestapt zijn van KPN naar UPC of andersom.
Of mensen die weten hoe het allebei werkt. :D

ciske

Re: KPN/UPC?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben nu een paar jaartjes klant bij UPC, ben dik tevreden over deze provider.
Ben van KPN overgestapt , waar ik de klantenservice naadje vind. Maar goed , ieder heeft zijn eigen ervaring.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ligt er aan waar je ontevreden over bent. Als het de snelheid is zou ik zeker niet overstappen. De snelheid die Ziggo en UPC je leveren zal KPN nooit aan kunnen tippen of je moet overstappen naar glasvezel.

Femmiej

Bij mij werkt 'alles' goed behalve mijn mediabox.
Heb inmiddels al 13 boxen gehad waarbij ik steeds dezelfde problemen ervaar.
De problemen die ik heb gaan allemaal over opnemen.
Beeld zelf is superscherp en internet met kabel gaat ook prima. WiFi is dan weer een ander verhaal want dat is absoluut niet stabiel. Maar dat vind ik acceptabel, ik erger mij vooral aan de mediabox.

Ik maak vaak gebruik van opnamefunctie, neem heel veel op (ook 2 tegelijk) en pauzeer regelmatig.
Daarom vraag ik mij af of daar problemen mee zijn bij KPN.
Ben UPC nu wel zoooo zat maar 'durf' eigenlijk niet over te stappen naar KPN. Soort van nu weet ik tenminste wat ik heb (ookal is het k*t)

Ooit al naar Tele2 geweest maar daar is het signaal niet top van (althans toen niet)

ciske

https://www.chelloo.com/upc/index.php

Heb je hier je klacht al eens neergezet? Daar zitten medewerkers van UPC op , en die helpen goed.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Femmiej schreef: Ooit al naar Tele2 geweest maar daar is het signaal niet top van (althans toen niet)
Dan zou een overstap naar KPN alleen te overwegen zijn als dit via glasvezel gaat. KPN adsl/vdsl gaat over dezelfde koperdraden als Tele2 naar uw woning. Dus als het met Tele2 al niet goed functioneerde, zal dat met KPN niet veel beter zijn.

Het glasvezelpakket van KPN is prima, wat ik van vrienden hoor. Ook de opnamefunctie, 8 zenders tegelijk, werkt naar behoren en ook de pauzefunctie werkt goed.

Femmiej

Bedankt voor je bericht berndv!
Ik weet eigenlijk niet of hier al glasvezel ligt dus dat zou ik dan eens na moeten kijken.
Verder dacht ik dat KPN dan wel beter zou zijn dan Tele2 omdat ze groter/beter zijn maar dat is natuurlijk geen zekerheid.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik zit al jaren tevreden bij upc, heb draadloos 49,56 mb van de 50 mb.
het is wel zo dat upc per stad/dorp in kwaliteit/klachten kan verschillen. daar bedoel ik mee dat waar ik woon weinig tot geen klachten zijn, terwijl een dorp 6 km hier vandaan, veel mensen klachten hebben.
maar kpn heeft door heel nederland ook veel klachten, zeker met hun glasvezel, dit werkt nog niet overal
goed,veel kinderziektes. maar zo heeft provider wel iets

Femmiej

Natuurlijk heeft elke provider iets alleen ben ik UPC nu wel zat na bijna 6 jaar dezelfde klachten en dus een hoop irritatie.
Niets irritanter dan als je wat opgenomen hebt, er lekker voor gaat zitten en er vervolgens niks opgenomen is ofzo.
Daarbij betaal ik genoeg geld voor iets wat ze beloven voor dat geld maar niet leveren.
En korting? Daar doen ze niet meer aan, heb al 12 maanden korting gehad dus daar moet ik het dan maar mee doen.

ciske

Je bent al vanaf 2010 aan het klagen over UPC. Snap niet dat je dan niet weg bent gegaan. Klagen kan helpen, maar dit is zinloos. Succes met je klaagzang. Als ze echt zo slecht zijn, dan had je al weggeweest!

aarie25

dat zal dan per klant verschillen, ben altijd goed geholpen.
je hebt al jaren klachten, ik was dan al lang weggegaan.
alleen te blijven voor het gebruikers gemak.
ik heb liever iets wat goed werkt, dan maar een minder goed gebruikersgemak :lol:

Femmiej

Ga ook weg bij UPC en daarom wil ik weten hoe het met KPN gaat.

ciske

Waarom?? De ene heeft een goede ervaring met KPN de ander weer niet.

Volgens mij klaag je om te klagen.
[
KPN gaat over dezelfde lijn als Tele2 dus dat zal hoogstwaarschijnlijk ook niet goed werken. En KPN is DUUR.
Digitenne werkt hier bij mij echt niet, ik woon in een straat met winkels dus heb veel verkeer.
Canaal digitaal heeft met slecht weer ook storingen dus dat wordt hem ook niet.

/b]

Dit zijn toch jouw woorden.

aarie25

Femmiej schreef:Ga ook weg bij UPC en daarom wil ik weten hoe het met KPN gaat.
kpn is duur en werkt op veel plekken helemaal niet. de klachtenservice hoef je al helemaal niet te bellen
1 van de slechtste bedrijven hiermee :lol:
kijk je geen radar, volgens mij dit jaar al enkele uitzendingen over kpn geweest en niet in positieve zin :?

ciske

maar procentueel gaat er dus weinig fout anders stond er wel veel meer op internet ;)
Niet iedereen zet alles op internet. Hangt gewoon van welke ervaring je met een provider heeft. Wat de ene goed vindt, vindt de ander slecht.:-)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

13 mediaboxen ?? kan ik niet geloven.
Uiteraard ben ik een UPC klant tot volle tevredenheid, optredende troubles lossen ze op :lol:

Femmiej

Har06 schreef:13 mediaboxen ?? kan ik niet geloven.
Uiteraard ben ik een UPC klant tot volle tevredenheid, optredende troubles lossen ze op :lol:
Is toch echt zo.
Als je een probleem hebt zijn er 2 opties, nieuwe mediabox of een monteur (die overigens alleen het signaal meet)
Misschien zijn het er nog meer in de tussentijd, in 2013 alleen al heb ik 5 mediaboxen gehad.

ciske

Lijkt me slechte analyse van de klantenservice
Ik twijfel toch sterk aan het topic van TS. HIj/zij is al vanaf 2010 aan het klagen. Als je echt zoveel problemen hebt , dan ben je er gewoon snel weg.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Collega van me is vloekend van ellende bij KPN (glasvezel) weggegaan voor Ziggo, mijn ouders zijn daarentegen al een paar jaar tevreden klant bij KPN, komend van een matige UPC ervaring, terwijl mijn zus een straat verderop van mijn ouders, weer blij is met UPC en die interactieve dingen.

Kies maar welke ervaring je wilt horen/lezen.

Gesloten