LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lang leve de schotelantenne!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ydrofsky

lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Ik ben het echt meer dan zat! Al dat gezeik over schotelantennes, zit iedereen soms de hele dag een beetje naar buiten te turen, naar het balkon van de buren? Ja zul je net zien, o wat is dat toch hinderlijk, ze hebben een schotelantenne. Kom nou, stel dat ze er een parasol hebben staan? Ga je dan ook zitten zeuren? Trouwens, de doorsnee van een schotel is over het algemeen kleiner dan die van een parasol!
Waar hebben we het eigenlijk over? Laat toch iedereen in z'n waarde! Ja ik heb ook een schotelantenne, en nee ik ben niet van buitenlandse afkomst. Laat toch iedereen kijken naar wat hij/zij zelf wil, op wat voor manier dan ook! De schotel is nou éénmaal het beste alternatief voor de kabeluitzuigerij en digibende!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Kijkt U tegen Uw eigen schotel aan, dan is die verkeerd geplaatst. U zit bij Uw TV binnen en de buurt moet tegen zo,n rotding aan kijken. Gelukkig wordt er iets aan gedaan door de overheid.

jhvdberg

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door jhvdberg »

Dat hebben ze met 27 mc antennes ook willen doen.
Maar ergens in de wet staat dat waneer je met een antenne ,meer of ontvangst heb of wat de kabel niet leverd.
je vrij bent om te ontvangen wat je wil.
het enige wat de huisbaas eraan kan doen is je verbieden de schotel aan de gevel van de woning te bevestigen.
Nou zet je dat ding toch op een steun die op balkon of in de tuin.
Trouwens die droogrekken op een flat zijn ook geen gezicht net als de verschillende zonweringen.
Nee er valt heel veel over te vertellen.

ydrofsky

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door ydrofsky »

ja! toevallig kijk ik wel tegen m'n eigen schotel aan, want die staat prachtig mooi op het zuiden gericht, zit half voor m'n raam. Maar ik ben er trots op! Maar als ik naar buiten kijk zie ik wel zo'n lelijk kastje van de kabeluitzuigerij ik vindt eigenlijk dat de overheid daar iets aan moet doen, al die lelijke kastjes!! Jaja ik woon in een huurwoning en m'n huurbaas heeft er geen problemen mee dat ik een schotelantenne vakkundig, binnen de rooilijn, gemonteerd heb. Ja jammer is dat maar de overheid kan er helemaal niks aan doen, 't is namelijk vastgelegd in de Europese Grondwet!!! Hááááh lachuh!! trek die kabelbende maar uit de grond maak er maar wat anders van!

Gast

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door Gast »

met de explosief gestegen verkoop van lcd en plasma schermen is er
de verkoop van schotelantennes aanzienlijk toegenomen , het digitale beeld is als alles juist geinstallerd is perfect!, digitenne en digitale kabel tv hebben nogwel eens last van storingen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jonjo,
Vertel eens, welke overheid wil de rechten van de mens in dit geval vrije nieuwsgaring, aanpakken?

jochtom

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door jochtom »

Ook wij zijn in 2004 overgestapt op een schotel deze is 30cm groot en staat mooi tussen de planten in de tuin. Tuurlijk ik vind schotels niet mooi. Maar zo heeft niemand er last van. Waarom niet een collectieve schotel op grote flats? Dat is nog de vraag, Het kan volgens mij wel.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Dat er zoveel schotels zijn is mede de schuld van alle kabelbedrijven die de boel besodemieteren met slecht beeld/service en voor een onbeschoft bedrag per maand.


Beter 1 schotel in je uitzicht dan 10 kabelaansluitingen..... :wink:

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Tijd voor Illegal Television. Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=. Je hebt dan voor het eerste jaar 90,= betaald. Kaart is niet nodig,. want daarvoor zijn die kastjes gemanipuleerd. Je kan dan naar 4500 TV zenders kijken en naar 8000 radizozenders luisteren. Je kan zelfs de authentieke Indiase Kamasutra bekijken op India TV !! Haarscherp beeld en je hoeft alleen maar de schotel op te hangen. Dus voor de rest heb ik zo prima beeld en ik kan ook alle zenders welke achter de decoder staan allemaal bekijken met zo'n prachtige beeldkwaliteit en je betaalt verder helemaal niets. Dus daar ben ik naar toe overgegaan en ik heb mijn betaling van TV naar UPC stopgezet en ook alle abbo's.

Weet je dat je ook prima internet en telefonie achter die schotel kan krijgen? Heb ik nu dus ook en ik betaal geen cent meer. Ik `leen' de verbinding waar andere mensen weer `meer' voor moet betalen. Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.

Mooi toch!!

Groet Uranus.

funkabouter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:13

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door funkabouter »

Uranus,

Ja, dat lijkt me wel wat!
Wij hebben problemen met de digitale ontvangst van @home/Essent.
Van alles geprobeerd, alles volgens de regels, contact gezocht met de aanbieder maar niets helpt.
Heb je die schotel nieuw of 2de hands en waar haal je dat dan vandaan?
Een nieuwe schotel is al gauw rond de 300 euro en dan zijn ze ook nog gecodeerd.
Kun je me het één en ander uitleggen?

Groeten Funkabouter

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door Marssjo »

@Jonjo

Heb jij een auto? Wat voor één? Gatver, moet de hele buurt tegen dat rotding van jou aankijken..... Of die voordeur van je, wat een lelijk rotding.
Tja, zo kan je overal kritiek op hebben en mensen om hun voorkeur veroordelen. Ga lekker naar een communistisch land emigreren waar de overheid oa. schotelantennes verboden heeft. (En daarnaast verder bepaalt wat jij wel en niet mag)

....het bepaalde in artikel 10 van het Verdrag tot bescherming
van de rechten van de mens (Ook wel het Verdrag van Rome genoemd) en de fundamentele vrijheden (EVRM). Op
grond van dit artikel heeft een ieder het recht op vrijheid van meningsuiting.
Dit recht omvat mede de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te
ontvangen of te verstrekken.
Gelukkig wordt er iets aan gedaan door de overheid.
Jaaa, in 1957 al, door dit verdrag mede te ondertekenen!!

robM
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2007 20:45

Re: lang leve de schotelantenne!

Ongelezen bericht door robM »

Uranus, hier nog een late reactie op jouw bericht: Een hoop loze praat verkoop jij hier.
Om al deze zenders te kunnen kijken zal je toch ECHT een fun card nodig hebben die je moet programmeren op je pc
Verder zul je de ILLEGALE sites moeten vinden waar je de codes kunt downloaden voor op je kaart te zetten.
"Tegenwoordig worden de kanalen via schotel versleuteld met secaII, dus is het kijken van betaalzenders onmogelijk zonder abonnement

Gesloten