LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Wij hebben nu ongeveer jaar digitale tv an UPC, het Digital TV pack en het Digital TV Extra Channel Pack, samen voor E 3,95 (Ex btw) per maand.

Vorige week werd ik gebeld door UPC (op mijn werk) waarbij UPC me aanbood mijn digitale kastje kosteloos te vervangen door een nieuw, beter exemplaar (teletekst bij meer zenders, minder vaak softwaredownloads). Ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb de verkoper expliciet laten antwoorden op de volgende vragen:
- kan ik het oude kastje houden als het nieuwe niet (goed) werkt ?
- blijft het signaal hetzelfde (zodat niet ineens het oude kastje niet meer werkt) ?
- blijft mijn abbonnement hetzelfde ?

Pas toen de verkoper op alledrie de vragen JA antwoordde (ik heb zelfs nadrukkelijk gevraagd of hij het hele gesprek wilde opnemen) ging ik akkoord.

Wie schetst mijn verbazing toen ik gistermiddag een brief in de bus vond van UPC waarin ik als nieuwe klant van het TV-Royaalpakket werd verwelkomt (a E 8.99 p maand).

Ik heb UPC gebeld en verteld dat dit abbonnement nooit door mij is afgesloten (het Royaal abo was volgens hun administratie al 2 dagen eerder ingegaan)

De reaktie van UPC:
- Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen
- Er was verwarring of mijn oude abbonnement wel kon worden "hersteld", dat kon "U heeft geluk, meneer" nog. (laat ik nou denken dat UPC mij heeft opgelicht en dus verantwoordelijk is voor het oplossen van het door hun gecreerde probleem)
- Van het toesturen van een ander, beter digitaal kastje was geen sprake (Yep, fijne lui daar bij de verkoop)
- Als ik weer werd gebeld door een verkoper van UPC met een aanbod kon ik het beste met de klantenservice van UPC contact opnemen om daar na te vragen of de verkoper mij wel een correct aanbod deed (!?!) (Dit is volkomen belachelijk en dat heb ik op niet mis te verstane toon laten weten)
- Het Royaal is eigenlijk hetzelfde als het abo wat ik al had. (Dat betekent dat UPC probeert klanten hetzelfde product nog eens te verkopen maar dan wel voor de dubbele prijs.)
- Het is niet mogelijk een bevestigingsbrief te sturen (dat leek me wel het minste).

Ter compensatie van het ongemak werd een 2-maanden gratis abbonnement op een sport- en een filmkanaal beloofd.

Ik krijg mijn oude abonnement terug.


Ik wacht met spanning af.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Het spijt ons te lezen dat u telefonisch niet juist bent voorgelicht. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klantgegevens aan ons te mailen zodat wij de kwestie nader kunnen onderzoeken?

Tevens zal ik dan zorgdragen voor een schriftelijke bevestiging van de afspraken die met u zijn gemaakt nadat u telefonisch contact met ons had opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC webcareteam
[email protected]

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Geachte UPC,

Ik heb Uw brief ontvangen (1/11) waarin U zegt dat mijn oude abbonnement (extra channel pakket en digital tv pakket) is hersteld.

Daarnet (zondagmiddag 4/11) heb ik geconstateerd dat er een groot aantal zenders is verdwenen (zoals humor tv en bbc prime). Andere zenders (als 13th street) zijn nog wel aanwezig.

Aangezien ik voor de zoveelste keer ben belogen door UPC heb ik de volgende vragen en ik wil er met klem op aandringen dat U hier nu eindelijk eens serieus op ingaat. Mijn geduld begint zo langzamerhand op te raken.

U heeft ervoor gekozen op de volgende punten in te gaan, daarom herinner ik U er nog eens aan:

- U stuurt mij een schriftelijke uitleg over de oorzaak (het telefoontje van donderdag 25/10),waarin in ieder geval wordt aangegeven op wiens authorisatie dit heeftplaatsgevonden en welke maatregelen UPC heeft ondernomen om te voorkomendat dit in de toekomst opnieuw gebeurt. U heeft, ondanks mijn verzoek daartoe niet de moeite genomen op deze vraag in te gaan. Als U UW werk had gedaan had ik deze eis niet herhaald. U heeft ervoor gekozen wederom tegen mij te liegen en daarom EIS ik een antwoord.
- Ik kan mij voorstellen dat ik niet de enige klant ben die dit is
overkomen. Ik zou daarom graag weten welke hoeveel klanten U onder
onjuiste voorwendselen een abonnement hebt verkocht en welke maatregelen U
heeft genmomen om deze personen te compenseren dan wel hoe U hen hebt
benaderd om hen aan te bieden Uw fout te herstellen. U heeft, ondanks mijn verzoek daartoe niet de moeite genomen op deze vraag in te gaan. Als U UW werk had gedaan had ik deze eis niet herhaald. U heeft ervoor gekozen wederom tegen mij te liegen en daarom EIS ik een antwoord.

Tevens dwingt U mij deze email op het radarforum te plaatsen om andere consumenten te beschermen tegen organisaties als de uwe. Het is Uw keuze, niet de mijne.


U gaat dus onmiddelijk:
- Op maandag 5/11 abbonnementssituatie herstellen
- Mij GEEN abonnementskosten in rekening brengen voor de hele maand november.
- Mij een schrifelijke uitleg geven over over de oorzaak (het telefoontje van donderdag 25/10),waarin in ieder geval wordt aangegeven op wiens authorisatie dit heeftplaatsgevonden en welke maatregelen UPC heeft ondernomen om te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw gebeurt.
- Ik kan mij voorstellen dat ik niet de enige klant ben die dit is
overkomen. Ik zou daarom graag weten welke hoeveel klanten U onder
onjuiste voorwendselen een abonnement hebt verkocht en welke maatregelen Uheeft genmomen om deze personen te compenseren dan wel hoe U hen hebt
benaderd om hen aan te bieden Uw fout te herstellen.
- Mij de naam van Uw manager meedelen zodat ik hem kan berichten over de manier waarop U meent UPC-klanten te moeten behandelen.
- Mij meedelen welke maatregelen zijn genomen tegen de UPC-medewerker die in zijn brief van 1/11 weigert op mijn vragen in te gaan (zie boven) en die bovendien glashard liegt ("het abonnement is hersteld").


Ik som nog even de manier op waarop UPC met haar klanten omgaat:
- Donderdag (25/10) ben ik gebeld met de vraag of ik een ander digitaal kastje wilde gaan gebruiken, er zou niets aan mijn abonnement veranderen(tot 3 x toe expliciet door mij naar gevraagd, bevestigd door UPC en opmijn uitdrukkelijke verzoek (2x) op de gespreksband gezet).
- Zaterdag (27/10) kreeg ik een brief dat mijn abo is gewijzigd. Het blijkt dat UPC donderdag glashard heeft gelogen, maar het abo is zaterdag door UPC
direct hersteld (volgens UPC)
- Dinsdag (30/10) bel ik (ter controle) om te vragen naar mijn huidige abonnement. Ik krijg te horen dat ik een Royaal-abo heb. Zaterdag heeft UPC mij dus voorgelogen toen werd verteld dat het oude abo op dat moment onmiddelijk zou worden hersteld.
- 1/11 stuurt UPC mij een brief waarin wordt gemeld dat mijn oude abonnement is hersteld. U weigert in te gaan op mijn andere vragen.
- Ik constateer dat vandaag (4/11) een deel van de digitale zenders zijn verdwenen. Uw brief van 1/11 is dus een leugen.


U reageert onmiddelijk !

Met vriendelijke groeten,

Hans

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Geacht UPC,

Ik heb vandaag een onterechte rekening ontvangen van E20,52. Dit betreft de diverse, al dan niet door mij afgesloten, abonnementen voor digitale tv.

Zoals wij hebben afgesproken verzoek ik U ervoor te zorgen dat deze rekening uit Uw administratie wordt verwijderd.

Verder herinner ik U aan de andere afspraak die wij op maandag 5/11 hebben gemaakt nl dat U een schriftelijke bevestiging stuurt van de in dat gesprek gemaakte afspraken:
- Ik ontvang geen rekeningen naar aanleiding van het door U tegen mijn uitdrukkelijke wil afgesloten abonnement
- De eerste helft van 2008 worden mij geen abonnementskosten voor tv/radio in rekening gebracht.

Ik verzoek U vriendelijk doch zeer dringend eea schriftelijk te bevestigen, waarbij ik het betreur dat deze afspraak tot op heden door U niet is nagekomen.

Ik verwacht uw schriftelijke reaktie uiterlijk zaterdag 17/11 te ontvangen.

Aangezien U heeft gekozen om de in ons gesprek van 5/11 gemaakte afspraken niet te bevestigen, zoals ik in dat gesprek nadrukkelijk heb gevraagd en door U is toegezegd, zie ik mij genoodzaakt U te sommeren de gespreksband van het gesprek met Uw verkoper van donderdag 25/10 naar mij op te sturen/mailen.

Dit naar aanleiding van het door U geuite vermoeden dat er wellicht sprake was van miscommunicatie in het gesprek van 25/10. Ik wil dit graag zelf constateren.

Ik verwacht de geluidsopname van het gesprek van 25/10 uiterlijk op dinsdag 20/11 te ontvangen.




Ik hoop dat U alsnog de door U gedane toezeggingen nakomt. Ik hoop tevens dat U mij niet wederom dwingt andere maatregelen te nemen.



Met vriendelijke groeten,

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Naar aanleiding van uw reactie hebben wij vandaag nogmaals contact met u opgenomen. Zoals u telefonisch reeds was bevestigd hebben wij de factuur van november 2007 gecorrigeerd. De overige met u gemaakte afspraken zijn reeds verwerkt in onze administratie. U ontvangt hiervan nog een schriftelijke bevestiging.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC webcareteam

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

U heeft gelijk, maar verzuimd erbij te vertellen dat ik uiterlijk dinsdag 20/11 zowel de schriftelijke bevestiging als de opname van het gesprek van 25/10 ontvang.

Ik verwijt mijzelf dat ik in het telefoongesprek van 5/11 geen harde termijnen voor de bevestigingsbrief heb afgsproken. Dit verzuim mijnerzijds heb ik hopelijk in ons telfeoonmgesprek van vandaag voldoende helder kunnen corrigeren.


Ik heb in de gesprekken met UPC meerdere keren mijn verbazing uitgesproken over het feit dat mijn abonnement met 1 druk op de knop tegen mijn uitdrukkelijke wil is veranderd, maar het vervolgens 1 1/2 week kost om die ene druk op de knop te corrigeren.
Hierbij komt nu verbazing over het feit dat UPC 2 weken nodig heeft om een simpele brief te schrijven waarin de gemaakte afspraken worden vastgelegd. "De medewerker was er niet" snijdt bij mij geen hout (hoe vervelend het voor de betrokkene misschien ook is), aangezien ik er van uit kan gaan dat ik zaken doe met UPC en niet met een individuele medewerker. Dit is geen verwijt aan een individuele medewerker maar een fout in het bedrijfsproces.

(Sorry meneer, de vuilnis wordt deze week niet opgehaald want de vuilnisman is ziek).

Ik wijs er nogmaals op dat als UPC mij niet op 25/10 had gebeld, dan wel als UPC mij in dat gesprek niet had voorgelogen, deze situatie niet zou zijn ontstaan.

Ben ik fel ? Misschien wel, maar ik heb ook geleerd wat er gebeurt wanneer je geen scherpe afspraken maakt. Ik ga niet nog eens 3 maanden wachten tot UPC mijn klacht oplost.

Die goodwill heeft U helaas verspeelt.

arnhem
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:18

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door arnhem »

Nou dan zoek je toch lekker een andere leverancier.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Paullus »

Dit is weer een voorbeeld dat je beter niet op telefonische verkoop kan ingaan. Er is geen eigen bewijs dus je hebt geen poot om op te staan als er een conflict ontstaat.
Ik heb altijd alle UPC mutaties geregeld in het UPC-center. Dan krijg je meteen een contract uitgedraaid dat je pas na zorgvuldige bestudering en goedkeuring ondertekent.
Verder is mijn ervaring dat, als er toch eens wat misgaat, een oplossing van een conflict sneller ontstaat met normale duidelijke communicatie in plaats van een bevelende hoog van de toren opstelling al is de woede over een en ander natuurlijk begrijpelijk.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door roerganger »

GaaaaaHAaaaaaapppp....

Idd, ik zou ook een andere leverancier nemen. Ik was uberhaupt niet eens op dat aanbod ingegaan. Zo goed staat UPC hier ook niet bekend, en gezien de vele (dus niet) reacties van andere forummers hier is men een beetje UPC-moe denk ik.

Dus Hansje, succes met je strijd jongen. Laat zien dat je een grote vent bent. :wink:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door agro »

Het is wel frappant zodra ik hier melding maak van satellietontvangst, met de mogelijkheid van cardsharing, (op meerdere tv's ontvangen van elke willekeurige zender) ik diezelfde week een 5 tot 10 aanvragen per dag krijg voor nadere informatie van gefrustreerde upc klanten, (welke vooral ontevreden zijn over de upc mediabox blokkerig beeld en haperingen) van klanten van andere kabelboeren nagenoeg geen.

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

@Paullus:

De vorige keer dat ik een probleem met UPC had heb ik het heel anders gedaan. Gebeld (35 minuten gewacht), nog eens gebeld (45 minuten gewacht). klacht ingediend via de website (geen reaktie), brief gestuurd, nog een klacht via de website (geen reaktie), nog maar eens gebeld (30 minuten aan de telefoon), ander nummer van UPC gebeld (grote bek gekregen en weer in die wachtrij gezet), nog maar eens een klacht via de website (ditmaal met het dreigement van gerechtelijke stappen). En toen, eindelijk, kwam er een reaktie.

In toaal heeft het 3 maanden geduurd voor ik van een onterechte rekening af was.

Ik heb me 1 ding voorgenomen: dat overkomt me niet nog een keer, dan maar iets strakkere termijnen stellen en UPC daaraan houden. Zij eisen immers ook dat ik de rekening op tijd betaal.

Over het feit dat aanvankelijk een defect digitaal kastje werd geleverd en een paar maanden later de kabel naar mijn woning door een UPC-technicus uit de verdeelkast was getrokken heb ik het niet eens.

Het produkt van UPC (digitale tv) vind ik op zich niet slecht, ik ben tevreden met het aanbod, anders zou ik wel een andere leverancier zoeken, maar het is jammer dat je telkens weer met de bureaucratie in gevecht moet.


En, even voor de goede orde: ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik GEEN ander abonnement wilde. Ik verwacht dat als ik NEE zeg UPC dat accepteert en er vervolgens niet JA van maakt. En als eea direct en zonder problemen was rechtgezet (zoals diverse keren was toegezegd maar niet uitgevoerd) was er wat mij betreft ook niets aan de hand geweest.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Paullus »

Ik kan me voorstellen dat als er zo veel mis is gegaan het geduld wel heel erg op de proef wordt gesteld.
Dan kan ik mij wel voorstellen waarom de zaak zo strak en principieel wordt bevochten.
Verder is het natuurlijk wel een zeer kwalijke zaak dat UPC wederom met valse informatie mensen probeert over te zetten op een duurder abonnement net als met het uitdelen van de boxen in 2005/ 2006 waarbij men zij dat het gratis was en verzweeg dat er een abonnement aan vast zat.
Men biedt in plaats van de standaard MediaBox de DVR versie (met harde schijf) aan onder het mom van een beter werkende settopbox dan de huidige en liegt vervolgens over het niet veranderen van het abonnement terwijl het feit zo is dat mensen alleen het oude abonnement houden (extra pakket) als ze geen mutatie doorvoeren, dus geen zenderpakketverandering en geen andere apparatuur.
UPC: ga toch eens met andere marketingbedrijven in zee die niet liegen.
Eerlijk zaken doen is toch beter dan beliegen van klanten?

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Verder is het natuurlijk wel een zeer kwalijke zaak dat UPC wederom met valse informatie mensen probeert over te zetten op een duurder abonnement net als met het uitdelen van de boxen in 2005/ 2006 waarbij men zij dat het gratis was en verzweeg dat er een abonnement aan vast zat.
Kijk, dat van een jaar geleden was een bewuste beslissing van mij op basis van correcte informatie (je krijgt een paar maanden gratis een abo en daarna ga je ervoor betalen). Dat was (in mijn geval) een helder aanbod waar ik weloverwogen JA op heb gezegd.
Men biedt in plaats van de standaard MediaBox de DVR versie (met harde schijf) aan onder het mom van een beter werkende settopbox dan de huidige en liegt vervolgens over het niet veranderen van het abonnement terwijl het feit zo is dat mensen alleen het oude abonnement houden (extra pakket) als ze geen mutatie doorvoeren, dus geen zenderpakketverandering en geen andere apparatuur.
UPC vertelde enkel dat ik een betere settopbox zou krijgen, zonder te vertellen over extra functionaliteit (DVR, waar ik niet op zit te wachten) en al helemaal niets te vertellen over de verandering van het abo.
UPC: ga toch eens met andere marketingbedrijven in zee die niet liegen.
Eerlijk zaken doen is toch beter dan beliegen van klanten?


Het interesseert mij niet door wie ik wordt gebeld. Als iemand zich meldt als UPC-medewerker dan ga ik ervanuit dat dat klopt (tenzij ik duidelijke aanwijzingen heb van het tegendeel, bijvoorbeeld doordat-ie dingen gaat vragen die ze in hun eigen administratie hebben). In dit geval was er zeker sprake van een UPC-medewerker omdat 2 dagen later mijn abo gewijzigd was.

Er is niks mis mee dat UPC al of niet werkzaamheden uitbesteedt. Doet voor mij als klant niets ter zake. UPC blijft verantwoordelijk voor alle uitingen die uit naam van UPC worden gedaan (tenzij ze een loer wordt gedraaid, maar daar kom je snel genoeg achter).

Ik vraag me alleen af met hoveel miljoen de "manager" is gaan lopen die de beslissing nam er een puinhoop van te maken.

Zou die ooit op het matje zijn geroepen voor de chaos waar hij zijn collega's en klanten mee heeft opgescheept ?

Welk bedrijf is hij op dit moment naar de k***e aan het helpen ?[/quote]

taxiwim
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2005 19:32

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door taxiwim »

Ik heb dit jaar ook een abonnement op digitale tv genomen daar ben ik wel tevreden over maar het begon met € 4,16 per maand nog geen 2 maanden later zag ik op hun internetsite dat de prijs bijna is verdubbeld nu kreeg ik ook een brief dat ik die verhoogde prijs moet gaan betalen.
Het probleem met dit soort bedrijven is en dat is niet alleen UPC dat de mens staat niet meer centraal ze zijn alleen maar met verkopen bezig en daarna ben je niet meer interesant

RCD123
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2007 20:38

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door RCD123 »

Hoe makkelijk is het om naar een andere leverancier te gaan voor tv? De NMa heeft toegestaan dat de kabelmaatschappijen monopolies hebben gecreeerd in Nederland. Als Nooderlijke klant van Essent, kun je geen UPC abonnement nemen en andersom. De overheid zou de kabelaars willen verplichten de kabel open te stellen voor andere aanbieders, waarom is dit nog steeds niet gebeurd?
Nu KPN met digitale tv komt, heb je weer een keuze, maar jarenlang is deze keuze er niet geweest.

UPC heeft een heel zwart verleden. Ze hebben zichzelf failliet gekocht door steeds maar aankopen te doen zonder geld te hebben. Uiteindelijk is UPC failliet gegaan. De Amerikaanse moedermaatschappij heeft UPC voor een habbekrats overgenomen. Dit is de beruchte 'doorstart' die wij in Nederland kennen. Dit maakt het mogelijke voor 'twijfelachtige' ondernemers om door te gaan met behoud van alle activa.
Vervolgens heeft UPC tijden achtereen de prijzen verhoogt (tot op een gegeven moment de gemeente Amsterdam heeft ingegrepen). Dankzij de monopolie positie is dit mogelijk. De NMa vond dit blijkbaar ook allemaal maar prima.

Ik denk dat zowel UPC als de Nederlandse overheid heel wat te verwijten valt.

Dit is mijn mening en hiermee kan UPC het doen. Bij mij hoeven ze niet te komen, ik doe nog liever de tv weg dan dat ik een abonnement neem bij een bedrijf met een dergelijk louche verleden als UPC.

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Geacht UPC,


Zoals laatst, na nadrukkelijk diverse malen aandringen mijnerzijds, afgesproken heb ik de door U beloofde brief met daarin de gemaakte afspraken ontvangen (brief UPC 15/11).

Tevens ontving ik op 11/12 een correctienota (nota UPC 11/12) voor de door U ten onrechte eerder verzonden nota (UPC 9/11).

Ik moet helaas constateren dat de correctienota van 11/12 eindigt met een te betalen bedrag van E 3,-. Dit terwijl de nota waar deze correctienota betrekking op heeft in z'n geheel onterecht is en dus in z'n geheel door U zou worden gecorrigeerd (zoals door U schriftelijk bevestigd (brief UPC 15/11)).

Dat is geen correctienota.

U gaat het volgende doen:
- U bevestigt de goede ontvangst van dit bericht voor 13/12 11:00
- het saldo van E 3,- gaat van tafel
- ik betaal voortaan geen administratiekosten meer van E 0,84
- U corrigeert de volkomen onjuiste opmerking "De betalingstermijn van uw vorige faktuur is verstreken" op uw fakturen. Deze opmerking heeft geen enkele relatie met de werkelijkheid. Ik zou dan ook graag weten wat het doel hiervan is.
- Ik ontvang uiterlijk maandag 17/12 van U een brief waarin bovenstaande afspraken worden bevestigd.

Ik betreur het zeer dat U ervoor heeft gekozen de eerder gemaakte en afspraken niet na te komen.

Het punt van de administratiekosten had ik niet naar voren gebracht als U niet ervoor gekozen had mij alsnog een nota (van E 3,-) te sturen, iets wat op gespannen voet staat met de door U gedane uitspraak in uw brief van 15/11 ("de faktuur van 9/11 hebben wij gecorrigeerd").

De reden dat ik per acceptgiro betaal lijkt me duidelijk. Een bedrijf dat ervoor kiest met klanten om te gaan op de manier waarop U dat doet (zie hieronder) vertrouw ik niet een incasso toe. U dwingt mij kosten te maken om Uw incompetetentie te corrigeren.

Het verlangen van E0,84 voor de acceptgiro is dan ook volkomen misplaatst, en cynisch.

Ik raad U tevens aan voordat U (eventueel) contact met mij opneemt U te verdiepen in de problematiek zodat ik niet (zoals in ons telefoongesprek van 5/11) nogmaals U de hele situatie in detail moet uitleggen (overigens tot algehele hilariteit van de omstanders in de supermarkt waar ik toevallig was toen U belde).

Ik som nog even de manier op waarop UPC met haar klanten omgaat:
- Donderdag (25/10) ben ik gebeld met de vraag of ik een ander
digitaal kastje wilde gaan gebruiken, er zou niets aan mijn
abonnement veranderen(tot 3 x toe expliciet door mij naar gevraagd, bevestigd door UPC en opmijn uitdrukkelijke verzoek (2x) op de gespreksband
gezet).
- Zaterdag (27/10) kreeg ik een brief dat mijn abo is gewijzigd.
Het blijkt dat UPC donderdag glashard heeft gelogen, maar het abo is zaterdag door UPC direct hersteld (volgens UPC)
- Dinsdag (30/10) bel ik (ter controle) om te vragen naar mijn huidige
abonnement. Ik krijg te horen dat ik een Royaal-abo heb. Zaterdag
heeft UPC mij dus voorgelogen toen werd verteld dat het oude abo op dat
moment onmiddelijk zou worden hersteld.
- 1/11 stuurt UPC mij een brief waarin wordt gemeld dat mijn oude
abonnement is hersteld. U weigert in te gaan op mijn andere vragen.
- Ik constateer dat vandaag (4/11) een deel van de digitale zenders
is verdwenen. De brief van UPC van 1/11 is dus een leugen
- Op 5/11 zegt U mij (telefonisch) toe de situatie te herstellen. Tevens zegt U toe een brief te sturen waarin de afspraken worden bevestigd.
- Op 9/11 heb ik nog geen brief ontvangen (zoals is toegezegd op 5/11). Op mijn nadrukkelijk verzoek zegt U toe de brief (die al beloofd was) alsnog te sturen.
- op 9/11 ontvang ik een nota waar voor mij geen touw aan vast te knopen is maar die kennelijk gaat over de door U ondernomen acties. Deze nota leg ik naast mij neer (zoals afgesproken op 5/11).
- Op 13/11 ontvang ik de brief waarin de afspraken worden bevestigd en waarin staat dat ik de nota (van 9/11) als "niet verzonden kan beschouwen" omdat deze "door ons is gecorrigeerd".
- Op 11/12 ontvang ik een correctienota voor de nota van 9/11 waarbij een door mij te betalen bedrag overblijft van E 3,-.

Ik constateer voorts dat ik al sinds 25/10 Uw administratie voor U voer, hetgeen mij tijd kost. U daarentegen spaart door mijn werk salarissen van werknemers uit. Ik zou dan ook graag weten wat U een redelijk uurloon vindt voor de door mij voor U uitgevoerde werkzaamheden.

In afwachting van Uw spoedige reaktie,

Met vriendelijke groeten,

photodotcom
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2007 22:14

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door photodotcom »

Komt bekend voor.
Kort geleden gebeld of ik voor 5 euro meer een harddisk recorder in mijn UPC ontvanger wilde. Nieuwere software blablabla. Voor de zekerheid gevraagd of ik verder het zelfde pakket zou houden dat werd door de UPC verkoopster bevestigd.
Nu heb ik een week later ineens 40 zenders minder. UPC gebeld, ohh u bent door onze verkoop afdeling gebeld, ja die hebben er geen verstand van. Ja hoor u kunt uw oude kast terug krijgen maar u gaat dan 8,99 betalen. Dus om het zelfde pakket als vorige week te hebben moet ik ruim 5 euro meer betalen. Of 9 euro en dan heb ik de recorder er bij.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door boskabouter »

Het valt mij inderdaad wel op dat UPC nog al eens een keer belt om maar een abonnement te verkopen. Ik heb hun al eens uitgelegd dat als ik een ander abonnement wens dat ik dat dan wel aangeef. Maar ja, dat willen zij natuurlijk niet horen. Niet dat zij erg aandringen hoor. Je moet gewoon heel duidelijk zijn en zeggen dat je géén ander abonnement wil.
Ik heb nog steeds een oude goedwerkende tv, dus ook een analoog signaal. Meer heb ik niet nodig. Enuh, een harddisc recorder heb ik in de pc zitten met een tv comp. progje erbij, dus zo'n recorder heb ik niet nodig. Misschien een tip. Dat opnemen via de pc dan gaat uitstekend en bespaart kosten!

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Hetgeen Hans van Doorn is overkomen heb ik ook meegemaakt. In oktober 2007 werd ik gebeld door een verkoper van UPC. Deze had bij mij ook een aanbod van een nieuwe decoder. Verder zou ik alle digitale kanalen die ik ter beschikking had behouden. Maar ik zou minder gaan betalen. Het zou ongeveer 9 euro in de maand goedkoper worden. De abonnementen die ik had bij upc zijn het standaardpakket, digitaal pakket, extra channel pakket en Film1. De verkoper zei mij op een zeker moment gedurende het gesprek dat hij het gesprek ging opnemen. Daar stemde ik mee in. Terwijl er werd opgenomen heb ik zeer duidelijk de afspraken met de verkoper herhaald. Echter na enkele dagen bleek mij dat ik een geheel nieuw abonnement had gekregen. Niet 9 euro per maand goedkoper maar 4 euro per maand duurder. Ik heb toen gelijk een klacht bij upc ingediend via hun website. Daarbij verwezen naar het opgenomen gesprek en geeist dat het abonnement werd terug gezet naar de oorspronkelijke situatie. Deze klacht heb ik gedaan op 30 oktober 2007. Geen reactie. Op 21 november 2007 weer een klacht en verwezen naar mijn klacht van 30/10. Geen reactie. Vandaag heb ik besloten het hele digitale gebeuren bij upc op te zeggen. Ik behoud alleen het standaardpakket, analoog dus. Mocht ik weer een digitaal avontuur willen beginnen klop ik gewoon aan bij een andere aanbieder. Overigens heb ik in technische zin weinig problemen gehad met digitale tv van upc. Het probleem zit hem in de manier waarop upc met klanten omgaat. Dat is al jaren zo en duurt nog onverminderd voort. Dat zal pas verbeteren als klanten massaal hun produkten bij upc gaan opzeggen.

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Geacht UPC,


Bij deze wil ik U de status melden van de bij U uitstaande werkzaamheden:

Ter herinnering:


- Het volgens U door mij te betalen saldo van E 3,- gaat van tafel

Mijn reaktie: Op 11/1/2008 mocht ik van U een creditfaktuur ontvangen van E 1,-, waarmee volgens U het door mij te betalen saldo op E 2,- uitkomt. Ik moet derhalve helaas constateren dat de door ons gemaakte afspraak door UPC niet is nagekomen.

Ik wijs U er nogmaals op dat U bij diverse gelegenheden heeft toegezegd de door U ten onrechte aan mij gefactureerde bedragen te corrigeren (dat betekent hier: op 0 zetten), aangezien het hier facturen betreft voor een dienst (Digitaal Royaalpakket) waarvan ik bij diverse gelegenheden EXPLICIET en nadrukkelijk heb aangegeven dat ik die dienst NIET wens af te nemen. (en ook niet afneem).

Ik dring er dan ook wederom op aan dat U de door U gedane toezeggingen nakomt en ik verwacht dan ook dat de vordering in z’n geheel van tafel gaat.


Tevens heb ik geen reaktie ontvangen op de volgende punten:


- Ik betaal voortaan geen administratiekosten meer van E 0,84

Mijn reaktie: op uw laatste faktuur (van 11/1/2008) komt deze post inderdaad niet voor, ik blijf dit punt uiteraard volgen.

- U corrigeert de volkomen onjuiste opmerking "De betalingstermijn van uw vorige faktuur is verstreken" op uw fakturen. Deze opmerking heeft geen enkele relatie met de werkelijkheid. Ik zou dan ook graag weten wat het doel hiervan is.

Mijn reaktie: Ik verzoek U nogmaals op dit punt in te gaan. Het is een
volkomen onjuiste opmerking. U heeft niet verklaard waarom deze tekst op Uw fakturen wordt geprint (zoals ik eerder vroeg). Daarmee geeft U aan dat deze opmerking geen doel dient. U dient deze opmerking dus niet meer af te drukken op uw fakturen voor klanten die geen betalingsachterstand hebben.


Aangezien U nogmaals heeft verzuimd bovenstaande kwestie op te lossen heb ik de volgende aanvullende vragen:

- Ik verzoek U het bedrag van E 0,84 kosten voor per acceptgiro betalen
klanten per direct te laten vallen. Helaas moet ik constateren dat UPC een dermate onbetrouwbare zakenpartner is dat een automatische incasso (zoals ik die voor andere leveranciers wel heb afgegeven) voor UPC een risico inhoudt en dat het volkomen terecht is dat klanten van UPC, uit zelfbescherming, per acceptgiro betalen. Het is nogal cynisch dat UPC, dat kennelijk z’n administratie niet op orde heeft, geld vraagt wanneer UPC-klanten zichzelf tegen de gevolgen daarvan beschermen (door geen automatische incasse aan UPC af te geven).



- Tevens verzoek ik U mij een brief te sturen waarin de einddatum wordt
bevestigd van de gratis paketten (film en sport) die ik momenteel ontvang. Ik verzoek U in deze brief tenminste de tekst op te nemen: “op de genoemde datum (30-6-2008) zullen het film en sportpakket automatisch worden stopgezet, U hoeft hiervoor GEEN aktie te ondernemen. Er zullen GEEN kosten ontstaan, U ontvangt over deze periode GEEN faktuur en Uw overgebleven abbonnementen blijven ongewijzigd”.


- Tenslotte verzoek ik U binnen 2 weken E 50,- naar mij over te maken als vergoeding voor de tijd die ik ondertussen heb besteed aan het corrigeren van Uw administratie. U heeft door mijn inspanningen personeelskosten bespaard en het is niet maar dan redelijk dat ik (een deel van) de door U gerealiseerde besparingen ontvang.


Ik verzoek U al deze vragen naar behoren te beantwoorden. Door niet in te gaan op de door mij gestelde vragen dwingt U mij telkens weer naar het dossier te kijken en dat lokt iedere keer weer vragen van mijn kant uit.

Ik betreur de gang van zaken en hoop dat UPC de kwestie oplost.

Met vriendelijke groeten,

Hans v D.

Gesloten