LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maanden bezig UPC contract beeindigen.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Cobblepot

Maanden bezig UPC contract beeindigen.

Ongelezen bericht door Cobblepot »

1 mei 2008, heb ik mijn woning verkocht in Rotterdam. Hierna zijn we bij mijn schoonouders in gaan wonen in een naburige gemeente Langsingerland (binnen UPC gebied dus, maar de hoofdbewoner neemt reeds UPC tv af).

Reeds in maart heb ik telefonisch contact gehad met UPC, er is mij belooft dat alles inorde zou komen en mijn contract (TV, Internet + bellen) per 1 mei zou worden beeindigd.
Halverwege april nog maar eens contact opgenomen, want ik had nooit een schriftelijke bevestiging gekregen. Toen werd mij verteld dat ik maar een uitschrijving/inschrijving moest versturen, aangezien ik mij pas in mei heb kunnen inschrijven heb ik hiervan een kopie met een nieuwe opzegging brief begin mei verstuurd aan UPC, helaas nooit een bevestiging van ontvangen. Ook heb ik toen mijn modem retour gedaan. Een week later heb ik wederom telefonisch contact gehad het modem was ontvangen, maar over de beeidiging konden ze mij niets vertellen.
Ondertussen is er nu in mei en in juni wel mijn geld afgeschreven. Vandaag langs de UPC shop geweest in Rotterdam, konden niets voor mij doen maar lieten wel weten dat mijn contract nog niet beeindigd is.
Ook heb ik mijn borg nog niet retour gehad van mijn modem.

Zucht, jongens dit is toch niet normaal meer en ik wilde misschien in mijn volgende woning nog wel een nieuw UPC abbo.

Ron58

Re: Maanden bezig UPC contract beeindigen.

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ondertussen is er nu in mei en in juni wel mijn geld afgeschreven.
Voor het te laat is, (ik weet niet precies hoeveel weken dit kan) je bank bellen om de incasso's te laten storneren.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

heeft u schriftelijk en aangetekend opgezegd?
Heeft u kopie gemaakt van brief waarin u het contract opgezegd heeft?

U kunt UPC in gebreke stellen omdat u d.d. ...
heeft opgezegd wegens verhuizing, waar hoofdbewoner al een contract met een internetprovider heeft en UPC u geen bevestiging einde contract heeft toegestuurd per d.d........
U voegt bij of u schrijft in brief dat u tevens per d.d. met terugwerkende kracht uw toestemming voor automatische incasso intrekt.
Tevens geeft u aan dat u de borg voor modem nog niet heeft ontvangen en dit binnen 14 dagen gestort wilt zien op rekeningnr........
U voegt bij 2 bijlages:
1. bewijs van inschrijving nieuw adres van de gemeente waar u nu woont.
Het lijkt mij onnodig om ook een bewijs van uitschrijving oude adres bij te voegen.
2. kopie brief o.i.d. waarin u voor de 1ste keer opgezegd heeft.

U stuurt deze brief schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging.
Maak vooraf een kopie van alles wat u naar de provider verzendt en maak een dossier van wat tot nu toe is gebeurd. Bewaar ook bewijs van verzenden naar en ontvangst door provider goed.

Onterechte incasso's ( zonder uw toestemming) kunnen tot een jaar na incasso door de bank gestorneerd worden.
Onjuiste incasso's tot een maand na incasso.

Ga met een geldig identiteits bewijs naar de bank en laat meteen zo spoedig mogelijk een selectieve blokkade op UPC zetten.

Mocht UPC zijn fout niet herstellen kunt u overwegen dit voor te leggen aan de Geschillencommissie.

josvdh

Ongelezen bericht door josvdh »

Het is toch werkelijk ongelooflijk.
Ik heb begin mei UPC gebeld om het contract op te zeggen. Kon niet telefonisch, slechts schriftelijk. Bovendien omdat ik verhuisde moest ik een kopie van het verkoopcontract meesturen. Twee dagen na inzending telefoon van UPC dat dit verkeerde informatie was en dat een bewijs van inschrijving in de nieuwe gemeente noodzakelijk was. Ik natuurlijk al helemaal uit mijn plaat, maar ik denk, toch maar doen. Overschrijving natuurlijk gelijk gestorneerd.
Na drie weken, toch maar eens bellen. De kans dat ze zeggen dat het kwijt is is zo groot, en, wat een verrassing, ze hebben het inderdaad nooit ontvangen. Ik van alles telefonisch proberen, helaas!
Ik kom dus gewoon niet van het UPC contract af. WIE of WELKE INSTANTIE GAAT HIER NOU EENS IETS AAN DOEN??
IK laat het gewoon voor de rechter komen, ze zoeken het maar uit.
EN dan tegelijk, op de voorpagina van de Telegraaf notabene, een artikel dat we voortaan altijd van provider kunnen wisselen.

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

U heeft het alleen per telefoon opgezegd? Zoiets moet altijd aangetekend. Dan heeft u ook een bewijs dat u de brief heeft verstuurd.

UPC staat er om bekend dat zij administratief niet hun zaakjes op orde hebben.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht u langer dan een jaar klant zijn bij UPC kunt u met een maand opzegtermijn opzeggen.

Mocht u binnen het jaar de overeenkomst beëindigen omdat u naar een gebied verhuist waar UPC niet kan leveren is het niet onredelijk dat UPC om een bewijs daarvan vraagt.

doe het schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging. Zeg meteen toestemming per direct van uw automatische incasso op. + Verzoek om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te zenden. Gebeurt dit niet dan er weer achter heen gaan.

Maar u heeft dan wettelijk bewijs van opzeggen mocht u naar de Geschillencommissie moeten.
Maak kopie brief + bewaar verzend- en ontvangstbewijs tot in lengte der dagen.

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ josvdh

Het spijt me te lezen dat de opzegging niet vlekkeloos verloopt. Ik wil graag kijken wat ik voor u kan betekenen.

Zou u uw gegevens en de betreffende documenten willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie Tros Radar Forum'?

Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op voor een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

Gesloten