LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediabox UPC
Mediabox UPC
Na eerst bij een servicepunt van UPC een TV-aansluiting geregeld te hebben, werd mij al gevraagd of ik niet interesse had in digitale televisie. Direct heb ik aangegeven dat ik geen interesse had en enkel analoge televisie via de kabel van UPC wilde. Tot mijn grote verbazing wil UPC mij binnen 2 weken ongevraagd een mediabox toesturen zonder vooraf na te vragen of ik dit wel wil. Navraag bij de consumentenbond laat weten dat deze handelswijze in Nederland wel mogelijk is, maar zij mij niet konden verplichten tot het aangaan van een contract. Ook niet als toevallig de buren bij afwezigheid het pakketje aannemen. Een paar dagen later wordt ik door een UPC-medewerker gebeld die het adres wil verifiëren waar de mediabox naartoe kon. Nagevraagd hoe UPC erbij komt mij er één toe te sturen, wetende dat ik bij het regelen van de aansluiting al had aangegeven deze vorm van televisie persé niet wilde. Ook was ik vooraf niet geïnformeerd over het feit dat UPC standaard alle nieuwe klanten een mediabox toesturen. Ik vind dat UPC een agressieve benadering van de consument hanteerd. Vooral omdat UPC een monopoliepositie in mijn woongebied heeft om überhaupt televisie via de kabel te kunnen krijgen. Ik zou dan ook willen dat aan deze methodiek een einde kwam.
-
Re: Mediabox UPC
Ook ik kreeg (al enkele maanden geleden) ongevraagd een UPC mediabox toegezonden. Ik heb er geen gebruik van gemaakt, temeer ik in principe al toelevering van radio- en TV-signalen via deze kabelaar wilde opzeggen; de ontvangst via de kabel is (althans waar ik woon) erg slecht; storingen in beeld e.d. Navraag bij buurtgenoten bevestigde dat. UPC had inmiddels een buurtgenoot al laten weten hieraan niets te kunnen doen(?!?).
In mei jl. heb ik gekozen voor KPN digi-TV, en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Op mijn woonlocatie - dat kan er namelijk nog wel eens van afhangen - heb ik echter een perfecte ontvangst van zowel de radio- als de TV-signalen, en dat voor een alleszins schappelijke prijs. Echter, het opzeggen van mijn UPC-aansluiting levert problemen op; er wordt niet gereageerd op brieven, mijn gewenste opzegtermijn wordt niet schriftelijk bevestigd, op mijn verzoek mij een definitieve factuur te zenden - vanzelfsprekend heeft UPC nog recht op mijn abonnementsgeld - wordt eveneens niet gereageerd. Wel blijven de 'normale' facturen gewoon binnenkomen en gaat men dreigen met incassobureaus. Ook wordt mij nog steeds het gebruik van Canal+ in rekening gebracht, een kanaal dat door mij reeds in december 2005 is opgezegd en deze opzegging werd door Canal+ onmiddellijk correct bevestigd. Op elke factuur van UPC wordt echter het gebruik van Canal+ nog steeds vermeld. Voor, tijdens en na het zenden van mijn bovenvermelde brieven (mei en juli jl.) belde ik hoe het ermee stond en kreeg ik immer een vriendelijke telefoniste te spreken die toezegde e.e.a. snel te regelen. Maar dat (prijzige) gebel ben ik nu een beetje beu - het geeft immers geen enkel resultaat. Overigens: Canal+ is destijds door UPC overgenomen, dus de foute administratie is een probleem van UPC. Al met al, ik wacht de verdere handelingen - ook het mij eventueel in rechte betrekken - van UPC rustig af; ik heb in ieder geval een dik dossier kant-en-klaar liggen. Blijkbaar een vastgesteld beleid - meerdere bedrijven maken zich hieraan schuldig.
Overigens: met de invoering van kabel-TV, ik meen in Amsterdam in 1978(?), heb ik al voorspeld afhankelijk te worden van de grillen van de toeleveranciers. Des te meer ongelukkig nu het plan bestaat ontvangst via de ouderwetse antenne onmogelijk te maken (opheffing etherzendmasten).
In mei jl. heb ik gekozen voor KPN digi-TV, en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Op mijn woonlocatie - dat kan er namelijk nog wel eens van afhangen - heb ik echter een perfecte ontvangst van zowel de radio- als de TV-signalen, en dat voor een alleszins schappelijke prijs. Echter, het opzeggen van mijn UPC-aansluiting levert problemen op; er wordt niet gereageerd op brieven, mijn gewenste opzegtermijn wordt niet schriftelijk bevestigd, op mijn verzoek mij een definitieve factuur te zenden - vanzelfsprekend heeft UPC nog recht op mijn abonnementsgeld - wordt eveneens niet gereageerd. Wel blijven de 'normale' facturen gewoon binnenkomen en gaat men dreigen met incassobureaus. Ook wordt mij nog steeds het gebruik van Canal+ in rekening gebracht, een kanaal dat door mij reeds in december 2005 is opgezegd en deze opzegging werd door Canal+ onmiddellijk correct bevestigd. Op elke factuur van UPC wordt echter het gebruik van Canal+ nog steeds vermeld. Voor, tijdens en na het zenden van mijn bovenvermelde brieven (mei en juli jl.) belde ik hoe het ermee stond en kreeg ik immer een vriendelijke telefoniste te spreken die toezegde e.e.a. snel te regelen. Maar dat (prijzige) gebel ben ik nu een beetje beu - het geeft immers geen enkel resultaat. Overigens: Canal+ is destijds door UPC overgenomen, dus de foute administratie is een probleem van UPC. Al met al, ik wacht de verdere handelingen - ook het mij eventueel in rechte betrekken - van UPC rustig af; ik heb in ieder geval een dik dossier kant-en-klaar liggen. Blijkbaar een vastgesteld beleid - meerdere bedrijven maken zich hieraan schuldig.
Overigens: met de invoering van kabel-TV, ik meen in Amsterdam in 1978(?), heb ik al voorspeld afhankelijk te worden van de grillen van de toeleveranciers. Des te meer ongelukkig nu het plan bestaat ontvangst via de ouderwetse antenne onmogelijk te maken (opheffing etherzendmasten).
Re: Mediabox UPC
Een VHF/UHF antenne is inderdaad een beetje ouderwets.......Des te meer ongelukkig nu het plan bestaat ontvangst via de ouderwetse antenne onmogelijk te maken (opheffing etherzendmasten)
De etherzendmasten worden echter niet opgeheven, men gaat enkel andere zenders en andere antenne's in deze zendmasten gebruiken om de zenders voortaan digitaal uit te zenden. Op zich een veel mooiere techniek waarbij je in de meeste gevallen geen buitenantenne/mast/antenneversterkers ed. meer nodig hebt maar kan volstaan met een binnenantenne die ook niet meer wegroest.....
Geen last meer van schaduwbeelden en sneeuw in je beeld, maar uit diverse reacties blijkt wel weer kans op storing door trams, treinen, speelgoed ed.