LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn leven met Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
maurice23121966
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:35

Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door maurice23121966 »

Ik heb al meerdere jaren een abonnement op Ziggo. Vorig jaar kwam Ziggo op het lumineuze idee om het zenderaanbod van analoge tv dermate te beperken, dat er weinig meer te kiezen viel. Ik moest maar met de tijd mee gaan, vond men en kiezen voor digitale tv. Na lang wikken en wegen heb ik dat dan ook maar gedaan. Maar u raadt het al.... Het ene probleem was nog niet opgelost of het volgende was er al: Ik heb herhaaldelijk problemen met de ontvangst gehad. En bellen met Ziggo? Dat is een ware Griekse tragedie! Na telkens meer dan een half uur aan de telefoon gehangen te hebben. krijg je steeds een eerste jaars mbo student aan de lijn, die van toeten nog blazen iets af weet en die het probleem steeds bij mij legt: ik moest nieuwe kabels kopen, ik moest maar kijken of alles nog werkt, ja er werd mij zelfs al geadviseerd om een nieuwe tv te kopen. Na telkens minstens een kwartier op hen in te praten en te zeggen dat het probleem echt toch wel bij Ziggo ligt, werd het telkens opgelost. Laatst belde ik op een dinsdagavond naar ze en toen werd mij gezegd dat er die vrijdag nog een monteur langs zou komen. Diezelfde avond nog (dinsdagavond) plaatste ik een review op deze site en wat denk je? Juist de volgende dag vond ik een briefje op mijn deurmat waarop stond dat mijn probleem opgelost was en dat het euvel dus echt buitenshuis lag!

Mijn Ziggo-tragedie is echter nog niet voorbij: onlangs heeft Ziggo weer aan het zenderaanbod liggen te morrelen. 4 Lokale zenders zijn helemaal op zwart gegaan! Daarnaast zijn er ook nog meerdere regionale zenders compleet van de buis verdwenen. Nog even en dan komen de oude DDR-tijden weer terug en gaat Ziggo bepalen waar wij mogen naar kijken!

Graag wil ik Ziggo voordragen voor de koude douche, want als er één bedrijf is dat deze frisse opkikker verdient, dan is dat toch wel Ziggo.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door duiner »

.
waarom heeft u niet gekozen, dat er een monteur gratis alles voor u aansluit ?

als er dan wat fout gaat, is het hun fout, en kan het gelijk worden opgelost ,
nu gaan ze altijd eerst de klant de schuld geven, dat hij dat aansluiten toch niet alleen kan !
het is een soort loontje-komt-om-zijn-boontje -idee !

Als ik straks alles in 1 ga nemen , laat ik wel installateur komen .

en ja, het aanbod wordt steeds minder , maar daarentgen met de digitalen krijg je er leuke bij ,
zoals Kitchen-24 , erg leuk kook-programma, en Nostalgie , leuke zenders allemaal !
.

witte angora
Berichten: 31226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog even en dan komen de oude DDR-tijden weer terug
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het huidige wagenpark van Ziggo de komende jaren vervangen wordt door Trabantjes. :wink:

Oftewel: die DDR-tijden zullen wel meevallen, het aanbod verschuift doordat de techniek verandert, niks meer, niks minder. Dat niet iedereen blij is met die veranderingen (en van mij hoeft dat dus ook niet zo nodig), daar heeft Ziggo geen boodschap aan, maar dat verander je niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

nu gaan ze altijd eerst de klant de schuld geven, dat hij dat aansluiten toch niet alleen kan !
In 2/3 van de gevallen ligt het ook bij de klant :wink:
en gaat Ziggo bepalen waar wij mogen naar kijken!
Dat bepaald Ziggo niet alleen, daar gaat toch echt een programmaraad aan vooraf.
Vaak lees ik de reactie "Ziggo luistert niet naar de klant", tja ik weet het niet, de lijn die ze volgen ben ik als klant heel blij mee, dus naar welke klant moeten ze luisteren. Doek al die analoge rommel op om ruimte te maken voor digitale service en zoals "Duiner" als zegt, ik ben blijer met 24-Kitchen dan met het "lokale suffertje".

maurice23121966
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:35

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door maurice23121966 »

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik binnen 24 uur zoveel reacties zou krijgen. Dat bewijst toch maar weer, dat er toch echt iets serieus mis is bij Ziggo. Als ik Ziggo moet beoordelen, dan vind ik hun zenderaanbod en de kwaliteit van digitale tv goed, maar op de gebieden kwaliteit van leveringen, service en telefonische bereikbaarheid scoren ze zeer slecht. Gaarne jullie mening hierover.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat bewijst toch maar weer, dat er toch echt iets serieus mis is bij Ziggo.
Dan is mijn reactie toch verkeerd begrepen :)
Bereikbaarheid heb ik niet zoveel problemen mee, ik bel meestal via 1200 (gratis) ik weet niet of dat verschil maakt. Eerste lijn zijn geen technische hoogvliegers maar behalve bij het "oude XS4ALL" ben ik dat ook nog nooit bij een provider tegengekomen. Voor de echte problemen zoals haperende DNS en DHCP servers , sputterende modems kom ik meestal wel overtuigend genoeg over om evt. met een 2e lijn doorverbonden te worden. Leveringen ... ik heb het al... verder heb ik dan nooit met leveringen te maken behalve een evt modem upgrade, maar ook de omschakeling naar de Ubee (zonder WiFi) ging vlekkeloos. Het troubleshooten van de haperende HD kanalen bij mijn ex-vrouw ging ook prima. Het activeren van mijn laatste smartcard had wat meer voeten in aarde (3 telefoontjes) maar dat kwam omdat deze kaart op een ander adres actief is geweest.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door Shine »

ik bel meestal via 1200 (gratis) ik weet niet of dat verschil maakt
Dit nummer is alléén voor hen die ook een vaste Ziggo telefoon aansluiting hebben. Het is niet ondenkbaar dat dit telefoonnummer sneller werkt, al was het maar omdat ik het vermoeden heb dat veel Ziggo gebruikers (met telefoon van ZIggo) niet op de hoogte zijn van het bestaan van dit nummer en gewoon het 0900 draaien.
Heb je geen vaste telefoon van Ziggo, dan moet je hun 0900 nummer bellen waarvan ze de kosten tijdelijk verlaagd hebben naar €0,02 cent per minuut. Het feit dat ze dit tarief tijdelijk verlaagd hebben (hebben ze eerder gedaan toen er ook zoveel Ziggo ellende was) geeft al aan dat hun klantenservicedesk telefoon rood gloeiend staat en ze het telefonie aanbod eigenlijk amper aan kunnen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Het feit dat ze dit tarief tijdelijk verlaagd hebben (hebben ze eerder gedaan toen er ook zoveel Ziggo ellende was) geeft al aan dat hun klantenservicedesk telefoon rood gloeiend staat en ze het telefonie aanbod eigenlijk amper aan kunnen.
Tja... eigenlijk kun je alles negatief uitleggen. Het zou ook zomaar kunnen dat ze de kritiek op de tarieven van de klanten serieus hebben genomen en daarom de tarieven verlaagd hebben. Telefooncapaciteit bijschakelen in een call centre stelt nou niet zo heel veel voor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat gratis nummer van Ziggo is heel leuk maar dan moet je
geen problemen hebben met je vaste telefoonlijn van Ziggo waarvoor
je wilt bellen... :twisted: :evil: :twisted:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat gratis nummer van Ziggo is heel leuk maar dan moet je
geen problemen hebben met je vaste telefoonlijn van Ziggo waarvoor
Dat is inderdaad Ziggo aan te rekenen als een specifiek Ziggo probleem, daar heb je bij KPN, Telfort, UPC en noem ze maar natuurlijk nooit last van :wink: .

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Diezelfde avond nog (dinsdagavond) plaatste ik een review op deze site en wat denk je? Juist de volgende dag vond ik een briefje op mijn deurmat waarop stond dat mijn probleem opgelost was en dat het euvel dus echt buitenshuis lag
Dat had ik nou nooit verwacht. En ik denk overigens dat het 's avonds plaatsen van een bijdrage op geen enkele wijze heeft geholpen bij het oplossen van het probleem de volgende dag, maar dat het louter toeval was.
Dit nummer is alléén voor hen die ook een vaste Ziggo telefoon aansluiting hebben. Het is niet ondenkbaar dat dit telefoonnummer sneller werkt, al was het maar omdat ik het vermoeden heb dat veel Ziggo gebruikers (met telefoon van ZIggo) niet op de hoogte zijn van het bestaan van dit nummer en gewoon het 0900 draaien. Heb je geen vaste telefoon van Ziggo, dan moet je hun 0900 nummer bellen waarvan ze de kosten tijdelijk verlaagd hebben naar €0,02 cent per minuut. Het feit dat ze dit tarief tijdelijk verlaagd hebben (hebben ze eerder gedaan toen er ook zoveel Ziggo ellende was) geeft al aan dat hun klantenservicedesk telefoon rood gloeiend staat en ze het telefonie aanbod eigenlijk amper aan kunnen.
Een vermoeden is geen bewijs of zekerheid. En de tweede conclusie kan ik ook niet plaatsen. Het ene is geen gevolg van het andere. De enige conclusie die je kunt trekken is dat er ook bij Ziggo (net als alle andere providers) problemen zijn, die men probeert op te lossen. En dat gaat bij de een wat makkelijker en sneller dan bij de ander. En voor wat betreft het zenderaanbod snap ik alle commotie niet helemaal. Je kunt tegenwoordig tig zenders ontvangen, maar zodra er 1 zender verdwijnt lijkt het wel of iedereen er naar kijkt (als je klachten mag geloven). Ik mis geen zenders en keek er ook dus blijkbaar ook niet naar. En al die commerciele HD zenders zijn technisch gezien van hoge kwaliteit misschien, maar de inhoud blijft over het algemeen bagger :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

mensen die niet met hun tijd mee willen gaan verdienen ook niet beter...
Valt me mee dat we nog geen klachten krijgen van Zwart/Wit kijkers met een eigen antenne op het dak :?

Ik citeer Darwin nog maar eens :wink:

“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.”

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je moet investeren in je kastje
eenmalig, net zoals die nieuwe Full HD Led TV
je moet je in de rompslomp storten voor de instalatie
Idem
je moet het gewoon leuk vinden om er een extra afstandsbediening bij te hebben
Inderdaad, want dat is enige die je gebruikt (die van de TV gebruik je alleen nog om hem aan te zetten)
je moet er gewoon aan wennen dat je zonder dat rotkastje niks meer met je tv kunt
Dat hoeft ook niet, want je kijkt via dat kastje.
Het is gewoon een kwestie van wennen. Zelf mijn moeder van bijna 80 (die niets snapt van technische zaken) wil niet meer terug naar haar oude analoge tv. Maar zijn heeft dan wel een TV, waar het Ziggo kaartje in kan, dus geen extra kastje en ook geen extra afstandbediening.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

De decoder + kaartje zit in de TV dus niks extra afstandsbediening. Rompslomp voor installatie ? Ja je moet "Zenders zoeken" selecteren op je TV, hele opgave.
Als overleven een financiele kwestie zou zijn had elke leeuw een paleis.
Dan snap je de stelling niet. De flexibiliteit om met verandering om te gaan heeft niets met financien te maken. Accepteren dat je in een overgangsfase zit van analoog naar digitaal en dat er dus dingen veranderen ten faveure van het digitale signaal is ook aanpassen.

lcm.dolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:41

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door lcm.dolle »

citaat: mensen die niet met hun tijd mee willen gaan verdienen ook niet beter...
Bij Ziggo ben je wel heel snel iemand, die niet met z'n tijd meegaat: een Full HD TV van Philips uit 2009 wordt door hen niet gecertificeerd, want hij is te oud. Dus moet je volgens hen met een dergelijke TV ook een extra kastje bij hen aanschaffen ((kassa !!), voordat je "standaard" Digitaal kan kijken. Ik vind dergelijke opmerkingen dan ook volkomen misplaatst en niet ter zake !!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn leven met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier heb ik in een ander topic ook al op gereageerd maar zal het nog een keer uitleggen. Ziggo is vanaf 2009 pas echt (Philips) TV's gaan certificeren vandaar dat alleen de nieuwere modellen Ziggo gecertificeerd zijn. Dat wil helemaal niet zeggen dat een TV uit 2009 niet werkt , hij zal meestal gewoon werken.
Om digitaal te kunnen kijken heb je inderdaad of een "kastje" (externe decoder/tuner) nodig of een CI+ module. Die CI+ modules zijn door TV fabrikanten gemaakt omdat iedere kabelaar/provider zijn eigen standaard gebruikt of wil gebruiken. Wat hebben ze dus gedaan, een standaard CI+ en daar prik je de module in die bij jouw provider hoort, UPC, Ziggo, Digitenne, Tele2, noem ze maar op. Dit geldt dus ook voor andere providers.
Een externe decoder maakt je helemaal onafhankelijk (van bijv bouwjaar) maar ook dat is niet Ziggo eigen maar bij alle providers zo.

Gesloten