LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame voor ZIGGO APP
Misleidende reclame voor ZIGGO APP
ik voel me in het ootje genomen door Ziggo.
Onlangs heb ik de nieuwe ZIGGO TV APP gedownload op mijn Android Telefoon - maar helaas - het werkt niet.
Nergens hoor of zie je dat er beperkingen zijn, maar na het opstarten blijkt echter dat mijn Android versie niet wordt ondersteund. Geen TV op mijn nieuwe mobiel dus.
Ik heb geen nieuwe dure Samsung of HTC, maar een bijna net zo goed werkend toestel van Wolfgang, de AT-AS43D2. Gekocht via de Aldi, met Dual Sim werkend op Android versie 4.0.3; volgens de mededeling op het scherm, na het opstarten van de TV APP blijkt deze niet origineel te zijn.
Hoezo niet origineel?, hij is wat uitgekleed en daardoor goedkoper. Ik voel me door ZIGGO voor de gek gehouden...
Peter,.
Onlangs heb ik de nieuwe ZIGGO TV APP gedownload op mijn Android Telefoon - maar helaas - het werkt niet.
Nergens hoor of zie je dat er beperkingen zijn, maar na het opstarten blijkt echter dat mijn Android versie niet wordt ondersteund. Geen TV op mijn nieuwe mobiel dus.
Ik heb geen nieuwe dure Samsung of HTC, maar een bijna net zo goed werkend toestel van Wolfgang, de AT-AS43D2. Gekocht via de Aldi, met Dual Sim werkend op Android versie 4.0.3; volgens de mededeling op het scherm, na het opstarten van de TV APP blijkt deze niet origineel te zijn.
Hoezo niet origineel?, hij is wat uitgekleed en daardoor goedkoper. Ik voel me door ZIGGO voor de gek gehouden...
Peter,.
Re: Misleidende reclame voor ZIGGO APP
Hoezo is de reclame misleidend. Denk je dat het mogelijk is een app te ontwikkelen die het op alle honderden typen smartphones zonder problemen doet. Misschien heb jij wel een of ander appje erop die conflicteerd.
Het is wel degelijk mogelijk een app te maken die op heel veel verschillende smartphones draait. Dat is volgens mij de essentie van een appstore. Kijk eens naar angry birds of wordfeud. Dat draait ook vrijwel overal probleemloos.olaf79 schreef:Hoezo is de reclame misleidend. Denk je dat het mogelijk is een app te ontwikkelen die het op alle honderden typen smartphones zonder problemen doet. Misschien heb jij wel een of ander appje erop die conflicteerd.
Wat er hier specifiek aan de hand is weet ik niet. Het kan aan de Android implementatie liggen van je specifieke telefoon (van Chinese makelij) . Maar het kan net zo makkelijk aan Ziggo liggen, zo goed scoort de app ook niet in Google Play. Nou voegt die app volgens mij ook niet zoveel toe want die werkt alleen op een ziggo verbinding en dan heb je meestal ook wel een tv bij de hand.
Reclame is overigens per definitie misleiding: positieve eigenschappen worden overdreven, negatieve weggelaten of afgezwakt.

Je hebt natuurlijk ook het pakket van Ziggo, alles in 1, of niet?Onlangs heb ik de nieuwe ZIGGO TV APP gedownload op mijn Android Telefoon - maar helaas - het werkt niet.
Na de installatie moet je namelijk inloggen!
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/apps/Met de gratis Ziggo TV App kijkt u op uw smartphone of tablet live naar de belangrijkste Nederlandse zenders in en om het huis
En vergeet niet, dat dit een extra dienst is, die gratis wordt aangeboden. En als je hem start, dan die je eerst een 'Belangrijke Mededeling'. Zou TS die ook gelezen hebben?nevermind schreef:Je hebt natuurlijk ook het pakket van Ziggo, alles in 1, of niet?Onlangs heb ik de nieuwe ZIGGO TV APP gedownload op mijn Android Telefoon - maar helaas - het werkt niet.
Na de installatie moet je namelijk inloggen!
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/apps/Met de gratis Ziggo TV App kijkt u op uw smartphone of tablet live naar de belangrijkste Nederlandse zenders in en om het huis
Om niet te vergeten,alleen voor klanten van Ziggo!Dirkie schreef:En vergeet niet, dat dit een extra dienst is, die gratis wordt aangeboden. En als je hem start, dan die je eerst een 'Belangrijke Mededeling'. Zou TS die ook gelezen hebben?
Bij android 4.0.3 zijn er een aantal API's veranderd, dus het is plausibel dat gezien het lange ontwikkeltraject van deze app, deze nog niet werkt op ICS 4.0.3, en er een update van de app dient plaats te vinden. Verder vereist de app een telefoon met openGL 2.0, aldus de info in de play-store bij de app, en de PowerVR SGX Series5 GPU die in deze aldi telefoon zit, kan dat mogelijk niet. Daar zijn veel smaken van, dus het kan alsnog heel goed aan je telefoon liggen, en niet aan de app, ondanks dat je ICS 4.0.3 er op hebt draaien.Pjotr265 schreef:ik voel me in het ootje genomen door Ziggo.
Peter,.
Technisch is het mogelijk, maar wel erg complex bij Android. Kijk alleen maar in de commentaren in de Play Store. Er zijn domweg veel te veel verschillende Android devices. De markt is gewoon veel te versplinterd. Dat is ook meteen het grote probleem voor Android ontwikkelaars. Het is niet voor niets dat heel veel dingen eerst als iOS app beschikbaar komen.FreekWillem2 schreef:Het is wel degelijk mogelijk een app te maken die op heel veel verschillende smartphones draait. Dat is volgens mij de essentie van een appstore. Kijk eens naar angry birds of wordfeud. Dat draait ook vrijwel overal probleemloos.olaf79 schreef:Hoezo is de reclame misleidend. Denk je dat het mogelijk is een app te ontwikkelen die het op alle honderden typen smartphones zonder problemen doet. Misschien heb jij wel een of ander appje erop die conflicteerd.
Overigens zijn Angry Birds en Wordfeud van een totaal andere orde qua complexiteit dan een tv app waarmee je real time TV kunt kijken.
Het komt omdat deze telefoon standaard "geroot" word geleverd. ik heb de wolfgang as50se en heb het zelfde probleem met mijn telefoon
Volgens mij gaat dit niet helemaal over het topic...of juist helemaal niet.wulff schreef:Het komt omdat deze telefoon standaard "geroot" word geleverd. ik heb de wolfgang as50se en heb het zelfde probleem met mijn telefoon
Je wordt niet in het ootje genomen door ziggo maar door uw telefoon/tablet maker. Het heeft te maken met uw root komt ook voor bij goedkope tablets. Ik had het probleem met mijn kruidvat tablet.
Er is een oplossing die bij mij en vele anderen werkt het is een aangepaste app. Gevonden op forum van mijn tablet.
Misschien zijn er nog meerdere die er profijt van kunnen hebben.
Is wel een oud topic maar komt nog steeds voor vandaar bovenstaande link.
gr Henk
Er is een oplossing die bij mij en vele anderen werkt het is een aangepaste app. Gevonden op forum van mijn tablet.
https://www.dropbox.com/s/aqsc14m3uvjla ... o%20TV.apkHieronder een link naar de nieuwste aangepaste ziggo app (ZiggoTVv3.1.1.apk) die weer werkt en geen root check uitvoert. De app installeert zichzelf.
gr Henk
Ik zou dan niet 123 zomaar apps van onbekende origine installeren..henk51 schreef:Je wordt niet in het ootje genomen door ziggo maar door uw telefoon/tablet maker. Het heeft te maken met uw root komt ook voor bij goedkope tablets. Ik had het probleem met mijn kruidvat tablet.
https://www.dropbox.com/s/aqsc14m3uvjla2/Ziggo%20TV.apkHieronder een link naar de nieuwste aangepaste ziggo app (ZiggoTVv3.1.1.apk) die weer werkt en geen root check uitvoert. De app installeert zichzelf.
gr Henk

Google is de regels voor de Play Store aan het aanscherpen om problemen te voorkomen, dus gaan we gewoon lekker buiten de PlayStore om van een onbekend Dropbox account downloaden....
Google is de regels voor de Play Store aan het aanscherpen om problemen te voorkomen, dus gaan we gewoon lekker buiten de PlayStore om van een onbekend Dropbox account downloaden....
Security is ook alleen maar lastig 

Niet zomaar, link komt van forum fabrikant Tablet en draait al geruime tijd,en op google playstoredoor GJvdZ » 29 nov 2013 13:47
staat gevaarlijke rommel genoeg google maar eens. Dacht u dat Google Play iedere app echt controleert?
Deze app verwijzing staat er al een hele tijd op betreffend gebruikers forum van de fabrikant
gr Henk
Hoe het bij Google play gaat weet ik niet maar een collega van me heeft een app in de iPhone Appstore zitten en dat echt niet even "zomaar". Daar gaat heel wat controle aan vooraf van zowel de code als het ontwerp (bijvorbeeld of er niet teveel "geleend" is van andere apps).Dacht u dat Google Play iedere app echt controleert?
Google staat installatie van apps toe buiten de eigen app-store om, je kan een .apk bestand als gebruiker zelf installeren op je smartphone/tablet. Dat was ook de reden dat wij als bedrijf voor android hebben gekozen voor onze apps trouwens. Ook kan je als bedrijf een eigen app-store optuigen op android, zoals Amazon bijvoorbeeld doet. 2 dingen die Apple absoluut niet toestaat. Op de android play market wordt wel achteraf gecontroleerd, maar je app wordt voor plaatsing niet eerst door Google in quarantaine gezet, zodat ze eens even kunnen kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben.bprosman schreef:Hoe het bij Google play gaat weet ik niet maar een collega van me heeft een app in de iPhone Appstore zitten en dat echt niet even "zomaar". Daar gaat heel wat controle aan vooraf van zowel de code als het ontwerp (bijvorbeeld of er niet teveel "geleend" is van andere apps).Dacht u dat Google Play iedere app echt controleert?
Wij hebben binnen het bedrijf een eigen (iPhone/iPad) appstore, dat kan/mag wel. Ik weet alleen niet of de apps daarin het zelfde vetting proces moeten doorlopen.Dat was ook de reden dat wij als bedrijf voor android hebben gekozen voor onze apps trouwens. Ook kan je als bedrijf een eigen app-store optuigen op android, zoals Amazon bijvoorbeeld doet. 2 dingen die Apple absoluut niet toestaat.