LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende Ziggo aanbieding

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Zsjoske

Misleidende Ziggo aanbieding

Ongelezen bericht door Zsjoske »

" Kijkje al TV met het basiszenderpakket van Ziggo ? Dan heb je alleen nog een digitale ontvanger en smartcard nodig om digital tv te gaan kijken" .
Zo stond op de Ziggo internet website te lezen.

Als ik vervolgens via de website een formulier invulde waarop duidelijk stond " haal meer uit je Televisie Z1 abonnement" en duidelijk een vinkje had gezet bij "instalatie pakket Digitale TV" dat 30 euro koste kreeg ik wel een rekening van 108,50 euro in de bus.

Snel gebeld naar Ziggo waar ik mijn grieven heb geuit. De aanbieding zou zo niet bedoeld zijn en alleen voor nieuwe leden zijn. Erg duidelijk stond het er niet. " Haal meer uit je Televisie Z1 abonnement" klinkt bij mij als dat het ook geldt voor bestaande leden. Als ik ook een klantnummer moet invullen krijg ik helemaal e indruk dat het zeker niet om nieuwe leden gaat. Waarom vraag je immers een klant nummer... Degene die mij op de Ziggo actie wees had het in iedergeval ook niet zo geinterpreteerd. Ik zou nog een brief krijgen van ZIggo. Helaas. die kwam niet. Wel een digitale ontvanger via TNT. Die maar geweigerd. Gelukkig printscreens gemaakt van elke stap die ik op internet maakte.
Nadat Ziggo zomaar 2 zenders van mijn basis abonnement schrapte en dan nu deze misleidende actie overweeg ik maar een schotel te kopen. Van Ziggo heb ik mijn neus vol. Dit riekt gewoon naar oplichting Bah !

Frans75

Re: Misleidende Ziggo aanbieding

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ben bang dat de fout bij jezelf ligt. Een installatie-pakket digitale tv met ontvanger kost va. 99 euro. Dus waar je die 30 euro vandaan hebt?

Zsjoske

Ongelezen bericht door Zsjoske »

De website is snel aangepast. Toen ik klikte op hun site voor me aan te melden kreeg ik een invulformulier waar duidelijk stond dat je maar 30 euro hoefde te betalen en letterlijk tussen haakjes "(met gebruik van coupon slechts E 5)".
Ook moest ik mijn klantnummer invullen dus volhouden dat het alleen voor nieuwe leden was ( die hebben geen klantnummer ) kunnen ze ook niet. Ik heb alles uitgeprint wat ik moest invullen.
Ook heb ik ze uitgelegd welke route ik op hun site gevolgd heb. Ik zou nog een reactie krijgen. Helaas. De enige reactie is dat ze hun website snel veranderd hebben, een te hoge rekening stuurden en nadat ik de aankoop dan maar geannuleerd heb alsnog een decoder via TNT thuis bezorgt kreeg. Dit riekt naar misleiding. Decoder heb ik maar geweigerd.

Frans75

Denk dat ik nu begrijp waar je fout bent gegaan.
De smartcard kost 29,95. Alleen heb je uiteraard wel een ontvanger nodig, deze is inbegrepen bij het installatie-pakket.
Het goedkoopste nu aangeboden installatie-pakket bedraagt 99 euro, hierbij komt 9,50 verzendkosten wat een totaal maakt van 108,50.

De nu geldende actie is dat je op dit pakket via Ziggo 25 euro teruggestort krijgt.

Startpakket Digitale Televisie
Om digitale televisie te kunnen kijken, heb je een digitale ontvanger en een smartcard nodig. In het Startpakket Digitale Televisie vind je een smartcard (maximaal vijf per klant).

Kosten
€ 29,95 (eenmalig)
(van Ziggo-site)

Ik neem aan dat je dit stukje bedoelt. Toegegeven, het staat er een beetje dubbelzinnig, maar als je logisch nadenkt en de hele pagina leest (die ik hier niet ga quoten) snap je toch wel dat het om de smartcard gaat?

antiziggo

Ongelezen bericht door antiziggo »

En die 25 euro ontvang je nooit terug van ZIGGO...........

steef29

Ongelezen bericht door steef29 »

volgens mij is frans75 werknemer bij ziggo.

Frans75

@ steef29,

Ik voel me gevleid :mrgreen: , maar helaas..........................fout.

Mostj

Ongelezen bericht door Mostj »

Ik heb toevallig vandaag de rekening binnen gekregen als "startend ziggo" kijker.
Nu kan ik zeggen dat die als volgt is opgebouwd;
Smartcart = 29,95
Gratis TVD Card (smartcard) = -29,95
Startpakket Radio & Tv = 59,95
Ik heb dus gekozen voor Digitale televisie, dus mijn totale kosten zijn nu dus 59,95.
Zelf heb ik ook zo'n bonnetje "25 euro retour" ingevuld, deze moest volgens mij voor 4 juni bij ziggo ontvangen zijn. geen idee of je van dit soort acties nog wat retour krijgt...

jlankheet

Ongelezen bericht door jlankheet »

Hier hetzelfde.. Als nieuwe gebruiker heb ik me telefonisch aangemeld voor analoge tv. De medewerkster bood mij een digi ontvanger aan voor 30 euro. Voor dit bedrag wou ik dit wel, maar mij is toch 99 euro in rekening gebracht. En inderdaad hetzeflde verhaal: na 25 euro waardebon, zou ie dus 5 euro kosten! Die 25 euro heb ik terug, maar naar die 69 euro verschil kan ik fluiten!
Na binnenkomst van de factuur waar 99 euro opstond, heb ik gebeld, en zou het verrekend worden. Nu het eenmaal is afgeschreven geeft Ziggo niet thuis.
Nog meer mensen die een digitale ontvanger voor 30 euro (danwel 5 euro na aftrek waardebon) aangeboden hebben gekregen?
Zsjoske schreef:" Gelukkig printscreens gemaakt van elke stap die ik op internet maakte.
@Zsjoske: heb je deze screens nog?
Gr. Jeroen

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Gaat niet via bon.

Nieuwe klant doet een aanmelding Z1 radio en televisie, analoog t.v.

Hierbij betaalt iedere nieuwe klant normaal aanmeldkosten € 29,95.

Nu krijg je tijdelijk aanbod (al langere tijd) voor een radio en televisie 'startpakket'.
Dit pakket kost je dan € 59,95

Dit pakket bevat een digitale ontvanger twv € 99,- en een smartcard van
€ 29,95.

Als je op dat aanbod ingaat, betaald je in principe geen € 29,95 aanmeldkosten, maar € 59,95 voor het pakket.

Gesloten