LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] monopolie Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Xan1975

monopolie Ziggo

Ongelezen bericht door Xan1975 »

Ik woon in Limburg en ontvang graag interactieve televisie. Nu ben ik regelmatig aan het kijken of er andere aanbieders zijn waar ik goedkoper terecht kan. Nu blijkt dat er via adsl op mijn adres geen interactieve televisie beschikbaar/mogelijk is en ik ook geen gebruik kan maken van UPC, dit betekent voor mij dat ik aangewezen ben op 1 provider, namelijk Ziggo. In mijn geval heeft Ziggo een monopolie. Ik dacht dat dit niet de bedoeling was/is. Ik zou graag willen kiezen tussen providers, als ergens een aanbieding is en ik goedkoper kan internetten bellen en tv kijken ik hier ook gebruik van kan maken, maar helaas ik zit vast aan Ziggo. Ik erger mij hier redelijk aan. Kan ik dit probleem ergens kenbaar maken, zodat hier wat aan gedaan kan worden.

Ik hoor het graag!

GJvdZ

Re: monopolie Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit is niet echt een monopolie, maar meer het gevolg van dat de locatie niet interessant is voor de andere aanbieders. Net als dat er in een bepaalde regio misschien maar 1 supermarkt zit omdat er te weinig mensen wonen.

Je kunt KPN niet verplichten om interactieve televisie te gaan aanbieden omdat nu alleen maar Ziggo mogelijk is.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als er een KPN-lijn zit is er een grote kans dat Tele2 verkrijgbaar is.

Xan1975

Ongelezen bericht door Xan1975 »

Ja ik kan ook begrijpen dat het voor KPN niet interresant is om in Limburg glasvezel neer te leggen, maar had een tijdje geleden gehoord dat er werd gesproken over het vrijgeven van de kabel, zodat andere bedrijven ook hun diensten via de kabel kunnen aanbieden, bijvoorbeeld een UPC en misschien ook wel andere aanbieders die dan op deze manier hun producten kunnen verkopen.

Net zoals KPN toendertijd de telefoonlijnen vrij moesten geven zodat andere aanbieders internet via adsl konden verkopen, zoals bijvoorbeeld scarlet, tele 2, etc.

Waarom zou KPN dit wel vrij moeten geven en een UPC of Ziggo niet? Volgens mij waren dit vroeger ook staats bedrijven en zijn die kabels er toen neergelegd met staatsgeld?

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Vrijgeven van de kabel geldt alleen voor analoge televisie ontvangst, en dat heeft de rechter tot nu toe verboden!

De andere optie:: Tele2 lijkt mij niet handig, gezien de slechte kwaliteit; zie de andere topics hierover van Tele2!

jlthkoch

LeoZ schreef: De andere optie:: Tele2 lijkt mij niet handig, gezien de slechte kwaliteit; zie de andere topics hierover van Tele2!
Tele2 levert prima kwaliteit tegen een lage prijs!

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

U werkt bij tele2?...

Zandink

Ongelezen bericht door Zandink »

Ziggo haalt mooie snelheden 120/10 mbps en dat maar voor 67 euro voor een
alles in 1-pakket. En digitale TV is door niemand te evenaren zo'n scherp beeld.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Zandink schreef:Ziggo haalt mooie snelheden 120/10 mbps en dat maar voor 67 euro voor een
alles in 1-pakket. En digitale TV is door niemand te evenaren zo'n scherp beeld.
Dan moet ik jou toch teleur stellen, je hebt zeker nog geen beeld via een schotel gezien!

Zandink

Schotel hebben we ook thuis is ook niet slecht maar zelf geef ik de voorkeur aan de kabel.

hobby1

Zandink schreef:Schotel hebben we ook thuis is ook niet slecht maar zelf geef ik de voorkeur aan de kabel.
Dus je beweerd, dat via de kabel het beeld beter is?

Zandink

Ja ik vind dat persoonlijk mooier.

hobby1

Zandink schreef:Ja ik vind dat persoonlijk mooier.
Enig idee, hoe Ziggo aan de beelden komt?

Zandink

Ja

hobby1

Zandink schreef:Ja
Dan mag je mij het verschil van de kabel en de schotel verklaren!

Zandink

Waarom zou ik dat doen je antwoord kun je ook vinden via google toch ?

hobby1

Zandink schreef:Waarom zou ik dat doen je antwoord kun je ook vinden via google toch ?
Je beweerd iets, en dan vraag ik het toch aan jouw.
Wat is er aan de vraag mis.
Ik had een vraag gesteld, en jij zegt "JA", dus wil ik allen jouw visie horen.
Op google hoef ik niet te kijken, want ik weet het, maar ik zou het graag ook van jou horen.

Zandink

Jammer dan voor je !

jlthkoch

hobby1 schreef:
Zandink schreef:Ziggo haalt mooie snelheden 120/10 mbps en dat maar voor 67 euro voor een
Dan moet ik jou toch teleur stellen, je hebt zeker nog geen beeld via een schotel gezien!
Komt nog eens bij dat de Digitale TV van Tele2 een beter beeld geeft voor een fractie van de Ziggo-prijs (Eerste half jaar 1/3 van de prijs die Ziggo durft te rekenen) en dat je je vraagtekens kunt zetten bij die zogenaamde snelheid en er is een slechte klantenservice bij Ziggo etc. etc.

hobby1

jlthkoch schreef:
hobby1 schreef:
Zandink schreef:Jammer dan voor je !
Dus grote mond, en verder niets.
Geweldige reactie.
Ja zo'n figuur is het inderdaad. Bij mij al geruime tijd (weer) in de vijandenlijst. Ik zou zeggen: doe hetzelfde, scheelt een hoop ergernis!
Je hebt gelijk, maar ik begrijp er niets van, dat mensen iets "roeptoeteren", en achteraf geen bewijs kunnen leveren.

Gesloten