LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] multikabel/ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
theemuts
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:05

multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door theemuts »

vanmorgen na het journaal valt beeld weg van de t.v. was 10 uur
gelijk multikabel gebeld en kreeg te horen dat het een persoonlijke storing was.
Ik moest een 0900 nummer bellen van 0,10 eurocent per minuut ik heb hier precies 33 minuten moeten wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg.
Hier keeg ik uiteindelijk te horen dat het een algemene storing betrof en dat het wel tot drie uur vanmiddag kon duren.
Ik heb nu al zoeel narigheid met multikabel gehad dat ik gelijk maar een klachten formulier heb ingevuld en hierop heb vermeld dat ik wil dat er op mijn volgende factuur 3,30 euro in mindering word gebracht want dit is toch te gek voor woorden :twisted: :twisted: :twisted:
33 MINUTEN wachten dan ook nog eens 5 UUR geen t.v. en toch de volle mep betalen.
Ik zou me rot schamen :oops: :oops:

youri23
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2006 02:04

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door youri23 »

Dit is idd heel erg *** voor je en het slaat nergens op. Ik zou een brief sturen met de gemaakte kosten ( kopies ) omdat je van het kastje naar de muur word gestuurd

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door doubleyouk »

nou WEL 5 uur geen tv!! ik vraag me af of je wel eens in het ziekenhuis bent geweest, en de arts je vertelde dat je een wachttijd hebt op je behandeling van mwaa 9 maand?
daar leg je je bij neer, (dit gaat om je gezondheid!!)

youri23
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2006 02:04

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door youri23 »

Doe normaal gast. Je betaald er toch voor?

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door ReFa »

Een storing kan, hoe vervelend ook, wel eens een keer voorkomen.
Kwalijker vind ik de 10 ct per minuut terwijl je in de wacht staat. Da's makkelijk geld verdienen voor ze.

Ook irritant zijn hun "werkzaamheden". Een paar keer per week, soms enkele dagen na elkaar, valt het signaal gewoon plots om klokslag middernacht weg.

Een paar weken geleden (22 mei) heb ik ze al gemaild, immers, Ziggo luistert. Nou luisteren misschien wel, antwoorden was kennelijk teveel gevraagd. Betreffende dag was na een aantal dagen na middernacht geen signaal zonder dat ik er op de site iets over terug kon vinden.
Inmiddels staat er wel soms informatie, alleen schiet ik er nog niks mee
op. Zojuist om middernacht springt het signaal weer op zwart.
Dus ik weer op de site kijken, en vind daar:

Afgeronde Werkzaamheden
van dinsdag 3 juni 01.00 uur tot dinsdag 3 juni 06.00 uur
In uw wijk vinden werkzaamheden plaats om in de toekomst nieuwe diensten aan te kunnen bieden. Hierdoor worden uw internet en telefonieverbinding deze ochtend kort onderbroken.


Ehm... Ziggo, het is VRIJDAG de 6e vandaag.
En bovendien... het is het TV signaal, voor de zoveelste keer deze
week. En ik begin er aardig geirriteerd van te raken :cry:

Gr, Remco

HSS
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:43

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door HSS »

Vandaag ondekt na een telefoontje met Ziggo> Voordat Multikabel vervangen werd door Ziggo, betaalde je voor bv. het digitale totaalpakket 9.95 per maand per adres met een maximum van 3 smartcards per adres. Alle nieuwe abonnementen via Ziggo worden apart per smartcard afgerekend. Met 3 nieuwe smartcards is dat dus 3 x 9,95 geworden. Ik heb ze dit niet geadviseerd, dus naar wie ze wel hebben geluisterd weet ik niet, kunnen ze beter niet doen.

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door ReFa »

Inmiddels, na 10 dagen, een reactie van Ziggo gekregen.
Echter, totaal niet een antwoord op datgene dat ik had gestuurd.
Dus maar weer een reply gedaan, en afwachten wat er verder gaat komen. Begin een beetje mijn geduld te verliezen.
Onderstaand de complete correspondentie tot nu toe.
Wordt (hopelijk) vervolgd.



Geachte Lobo, Romano,

Met alle respect. Ik ben blij dat ik dit keer een antwoord heb mogen ontvangen.
Echter is het absoluut niet een antwoord op datgene wat ik U gestuurd heb.
Ik ben blij dat Ziggo luistert, echter ik hoop dat Ziggo niet al zo oud is dat hij
de vragen van de klanten door elkaar begint te halen.
De reclamecampagnes lijken er op te wijzen dat Ziggo klanten wil behouden
en binnenhalen. Logisch. Echter, de twijfel bij mij over Ziggo begint steeds
grotere vormen aan te nemen.

U weet net zo goed als ik dat het zwarte beeld dat ik kreeg absoluut niet aan
mijn decoder en smartcard ligt. Zou wel heel toevallig zijn als die op diverse dagen
spontaan tussen klokslag middernacht en een uur of 6 in de ochtend opeens
dienst zouden weigeren.

Ik verzoek U hierbij nogmaals mijn klacht door te lezen en mij een antwoord
te geven waarbij ik mij als klant WEL serieus genomen voel.

Met vriendelijke groet,
Remco ******


----- Original Message -----
From: Ziggo Klantenservice
To: *********
Sent: Monday, June 16, 2008 9:53 PM
Subject: RE: PC1181 - Klacht - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst [REF:39753913741]


Geachte heer/mevrouw ******,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1181 - Klacht - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".


Wat ik u allereerst aanraad is de decoder`aan te sluiten met een andere coax kabel en vervolgens een reset te geven, dit doet u door de decoder van het stroom te halen voor minimaal 30 seconde. Vervolgens haalt u het kaartje eruit en laat u de decoder opstarten zonder kaart erin. Wanneer de decoder volledig opgestart is stop u de coax kabel erin,vervolgens gaat u naar het menu, controleer of u de frequentie op 372.00(0) staat en het netwerk id op 5555. Zo ja, slaat u de instellingen op en verlaat u het menu. Wanneer de decoder om het kaartje vraagt steekt u deze erin, het beeld zou na enkele seconde moeten verschijnen.

Indien dit niet het geval is raad ik u aan contact met ons op te nemen


Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.

Met vriendelijke groet,

Lobo, Romano
Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V.





---- Oorspronkelijk bericht ----

betreft: Klacht
product: TV Digitaal
onderwerp: Storing: Verbinding en ontvangst

Vannacht, vrijdag 6 juni, om klokslag middernacht ging voor de zoveelste keer in de laatste weken het tv-signaal op zwart. En wederom kan ik er op de storingen/werkzaamheden NIKS over vinden.
Het enige dat ik daar nu kan vinden is:
Afgeronde Werkzaamheden
van dinsdag 3 juni 01.00 uur tot dinsdag 3 juni 06.00 uur
In uw wijk vinden werkzaamheden plaats om in de toekomst nieuwe diensten aan te kunnen bieden. Hierdoor worden uw internet en telefonieverbinding deze ochtend kort onderbroken.

Allemaal leuk en aardig, maar dus niks over het tv-signaal en al helemaal niks over vandaag.

Op 22 mei jl. heb ik aangaande hetzelfde ook al een klacht gestuurd. Daarop ontving ik een automatisch bericht dat ik zo snel mogelijk een reactie zou krijgen van Ziggo. Echter, de reactie laat nog steeds op zich wachten. Dat valt tegen
van een bedrijf dat zich in alle reclames profileert als een bedrijf dat luistert en wil weten wat er leeft onder de klanten.

Steeds ook is het om middernacht dat het signaal steeds wegvalt, en niet om 1 uur zoals dat in geval van werkzaamheden zou moeten zijn zoals jullie op de site vermelden.

Ik was een heel tevreden Casemaklant, maar begin steeds meer onvrede te voelen over Ziggo, en dat is neem ik aan toch niet de bedoeling van Ziggo.
Het is uiterst vervelend als je voor de zoveelste keer (ben de tel kwijt) de film of het programma dat je zit te kijken niet af kan kijken en alleen een zwart beeld overhoudt om naar te staren.

Ik hoop ook van ganser harte dat het tijdens de komende grote sporttoernooien een stuk beter zal gaan.

Ook hoop ik dat Ziggo dit keer wel een reactie met uitleg zou kunnen geven.

Met vriendelijke groeten,
Remco *******

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@ReFa,

Wij vinden het vervelend dat uw klacht/storing niet goed is opgelost en wij willen graag uw klacht/storing in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door ReFa »

Gedaan, en we wachten af ;)

Gr, Remco

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door ReFa »

Jawel, nu ook een keer een positief bericht.

Nadat ik vorige week, zoals mij was gevraagd, een email naar Ziggo had gestuurd was het elke dag met spanning naar de mailbox kijken.
En toen gisteren, vrijdag 27 juni, was het opeens raak!
Niet in mijn mailbox, maar via de telefoon. En het was niet ik die Ziggo belde, maar Ziggo belde mij!
Een keurige vriendelijke meneer aan de telefoon, met excuses voor
hoe het allemaal gegaan was en dat ze zelf ook inzien dat ze dingen verkeerd hebben gedaan en dat ze hard zullen werken om de dingen te verbeteren.

Ook een enkele andere vraag die spontaan in mij opkwam werd, nadat hij wat info bij een collega had ingewonnen, ook onmiddelijk en vriendelijk beantwoord.

En toen was het nog niet afgelopen. Vandaag, zaterdag, werd er opeens aangebeld. De Floriënt Express met een bloemetje. Ik dacht eerst misschien van mijn werkgever omdat ik ziek thuis zit. Maar nee, het kwam van Ziggo, met nogmaals hun welgemeende excuses.
Een mooi boeket prijkt inmiddels op tafel.

Een week geleden had ik bijna de moed opgegeven. Echter nu, een week later, zie ik het toch weer anders. Nu ervaarde ik wel de service die je van een bedrijf mag verwachten. Hopelijk houdt Ziggo deze ingeslagen weg vol.

Ziggo, deze week, van mij uit, oprecht Bedankt!

Gr, Remco

youri23
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2006 02:04

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door youri23 »

Ik vind het nog steeds niet kunnen he die mail. Als je die mail leest dan staat er bijna werkelijk: Och weer zo een zijkerd zal vast een probleem zijn van hem.

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door ReFa »

@ Youri:
Daar hebben ze nu telefonisch hun excuus voor aangeboden.
En nog een bloemetje voor het ongemak op de koop toe.
Dat vind ik een hele nette afhandeling van Ziggo en ik moet eerlijk
zeggen, het overtrof mijn verwachtingen ruimschoots.
Ik ben nu weer een tevreden klant, en ik hoop van harte dat
ze van hun fouten hebben geleerd en in de toekomst een stuk
minder bloemetjes hoeven te versturen :lol:

Gr, Remco

Vos-Joyce
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2008 13:52

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door Vos-Joyce »

Ik heb ook een probleem bij Ziggo! Ik heb dan wel een goede tv verbinding, maar moet dubbel betalen! Het zit nl. zo.. Begin dit jaar ben ik verhuisd, omdat ik nog een aantal maanden verbouwing voor de boeg had heb ik besloten mijn toenmalige @home abonnement op te zeggen. Zo gezegd, zo gedaan, maar bleek later dat het is omgezet naar een verhuizing. (Terwijl ik wel een bevestigingsmail heb ontvangen van mijn opzegging voor internet en tv-basis)
Ik heb hier gelijk achteraan gebeld en ze gaven toe dat het inderdaad een fout van hun kant was en dat het "geregeld" zou worden. Toch bleef ik reclame krijgen op mijn nw. adres. Heb er toen toch nogmaals een telefooontje aan gewaagd! (Je staat rustig een kwartier in de wacht en vaak heb je dan nog niet de juiste persoon aan de tel. Dit vind ik al schandalig, maar dat euvre is inmiddels bekend!) Heb was nog steeds niet omgezet, had het idee dat ik iemand aan de tel. had die er niet heeeel veel verstand van had, maar goed, heb alles duidelijk uitgelegd en kreeg weer te horen dat het geregeld werd. Heb er toen een tijd niks meer van gehoord en heb me toen wederom (op naam van mijn vriend) aangemeld voor TV-basis op ons nieuwe adres. Krijg ik toch weer post van het oude abonnement! Heb toen maar besloten het retour afzender te sturen, ze zouden nu wel door hebben dat tweemaal een abonnement voor TV op één adres niet normaal is! Maar toen ik de 3e brief ontving heb ik hem toch maar geopend voordat ik hem gelijk retour wou sturen en wat schetst mijn verbazing: een ingebrekestelling. Omdat ik voor het oude abonnement nog niet betaald had! Die al lang was opgezegd. Gelijk de volgende dag gebeld naar Ziggo. Wat blijkt.! Er staan nu inderdaad twee abonnementen ingeschreven.. De medewerker vertelde me doodleuk dat ik me maar weer opnieuw moest afmelden (met weer een maand afzegperiode) en dat deze rekening gewoon betaald moest worden! Dat betekent dus dat ik voor 2 abonnementen moet betalen door een fout die zij hebben gemaakt! Ook gaf ik aan dat ik een mail van hen heb ontvangen met daarin de bevestiging van de opzegging van internet en tv destijds. Hier kon hij niks mee, dan moest ik maar een klacht indienen! Ik heb het idee dat ze niet eens luisteren, het is toch te gek voor woorden dat ik moet betalen voor fouten die zij maken.. Al die minuten in de wacht staan, verhaal weer uitleggen, weer doorverbonden worden! Al met al vind het echt schandalig hoe zij te werk gaan!
Ik heb nu iig een brief met mijn klacht gestuurd naar de klantenservice en ik hoop maar dat hier een reactie op komt! De moed zakt me wel in de schoenen als ik al deze verhalen lees op internet!!
Als er nog iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt bij @home of Ziggo dan hoor ik het graag!! Mijn email is [email protected]

Gr. Joyce

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door handelaar »

Ik vind het niet echt snugger om naar een betaalnummer te bellen en dan 33 minuten te blijven wachten. Zonde van je tijd en kost handenvol geld. Je zou er dan beter voor kunnen kiezen om de situatie een paar uurtjes aan te zien in de overweging dat er wellicht sprake is van een storing, hetgeen helaas zo nu en dan voorkomt, volgens mij bij alle televisie-signaalaanbieders.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Vos-Joyce

Wij willen graag uw klacht m.b.t. de opzegging/verhuizing in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Ziggo kun je bereiken op nummer: 050 8533333
Is lokaal tarief, en je komt op hetzelfde uit als het 0900 nummer :-)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door Ulbe »

Helaas Jeroen,

Je komt dan bij de receptiebalie uit van Ziggo, bij info over internetdiensten wordt je keurig verteld dat je het 0900 nummer moet bellen,

Een dooie mus dus, een goed gratis nummer van Ziggo is er zover ik weet nog niet,

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tot nu toe los ik klachten en vragen op door een contact formulier in te vullen op de site van ziggo. Kost niets en ontlast de helpdesk.

rmb24
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:22

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door rmb24 »

Ik probeer ook de klachten via het klachtenformulier op te lossen, alleen helpt dat niet zo goed bij ziggo... Ziggo luistert misschien wel, maar leest en doorgrond de vragen niet, en geven al helemaal geen antwoord, en als er dan bij toeval wel een antwoord komt, is dat niet het antwoord op de vraag. En dat alles al vanaf Mei 2008.
Ik ben toch bebieuwd wanneer ziggo it geluistert is, en eens overgaat tot het nemen van actie.
Zal wel ijdele hoop zijn. Ik denk, en verwacht eerlijk gezegd helemaal niets meer van al die mooie beloftes in radio en TV commercials.
Wie pakt ziggo nu eens goed aan? Overstappen naar een andere provider lost toch geen probleem op?

rmb24
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:22

Re: multikabel/ziggo

Ongelezen bericht door rmb24 »

Zelfs "Webcare" ([email protected]) neemt niet eens de moeite om op een klacht te reageren.
Nu zal er wel weer een verzoek komen om alles nog eens kenbaar te maken, maar dat heb ik al (inmiddels 16 keer) gedaan, zonder dat er een oplossing geboden wordt. Wat heeft het dus allemaal voor zin.....
Zolang ik minder moet betalen (bankafschrift) als op mijn factuur vermeld staat, dan zoeken ze het maar uit bij ziggo, die me doodleuk weet te vertellen dat de facturen wel kloppen.

Gesloten