olaf79 schreef:Wubo schreef:we kunnen er lang en kort over zijn. apparaat niet via ziggo = buiten garantie ziggo = fabrikant/winkelier.
Onzin. Ziggo maakt iets kapot en dan is ziggo aansprakelijk. Dat staat in principe los van de garantie.
Het is vaker voorgekomen dat er bugs zijn ontstaan na een update. Overigens is het wel duidelijk dat alle updates via de kabel verlopen, want de 5200 was, toen deze uitkwam, helemaal nog niet interactief. Dit is later d.m.v. updates pas toegepast. Uiteraard was wel die mogelijkheid aanwezig. Bij de 5050 is dat niet het geval en daarom is destijds de 5200 uitgebracht. De 5400 is technisch gelijk aan de 5200 maar heeft een schijf van 1TB en een, naar mijn idee nog fraaier design.
Door updates van m.n. ITV zijn vaker issues ontstaan. Vaak niet onovekomelijk, maar hier valt genoeg over terug te vinden. Dit werd dan later weer verholpen dor nieuwe software. In dit geval ligt het iets anders: men is er eigennlijk van overtuigd dat software in orde is, brengt dat uit en ziet dan ineens wat problemen opduiken. De vraag is dan waarom dat bij de een wel gebeurt en de ander niet, maar helaas is het nogal eens het geval dat de decoder onbruikbaar wordt. Ook krijg ik soms de melding dat alle ITV instellingen zijn gewist als de decoder even spanningsloos is geweest. Je kop in het zand steken is dan geen optie. Je inzetten om het issue te tackelen en mensen te helpen wel.
Nu is het probleem natuurlijk wel tweeledig: de software wordt in overleg ontworpen en uitgebracht en een aantal maanden geleden was ik al op de hoogte gebracht dat men aan nnieuwe updates werkte, en alles nog getest diende te worden. Bij wie nu echt de schuld ligt, maakt in feite niet veel uit, maar het dient wel goed te worden opgelost. Voor mensen die de decoder niet via Ziggo heben aangeschaft, en geen garantie meer hebben is het natuurlijk zuur en daarom gaat Humax dus onderzoeken wat er soms misgaat en hebben we het over een coulance regeling gehad. Komt het issue voort uit een fout in de software, moet het gewoon netjes worden opgelost, maar de vraag blijft waarom de ene decoder er wel last van heeft en de ander niet.
Dat maakt de situatie lastig en voor bepaalde mensen zeer ongeloofwaardig omdat zij er geen last van hebben. Zij geven dan anderen die het issue hebben opgelopen de schuld. Lekker kort door de bocht... Als zij problemen hebben willen ze ook graag worden gehoord!
Mvg. Willem.