LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door gastje13 »

Als de antenne niet goed is zal het beeld blijven stilstaan of uitvallen. Blokkerig beeld bij snelle bewegingen komt gewoon door te weinig bits.

7,50 pm vind ik best duur voor deze brol.
Maar diegene die het prima vinden, neem het gerust. Uiteindeljk gaat het er toch om als je er tevrede mee bent?
Ik wil alleen maar zeggen dat de kwaliteit vergeleken met andere manieren (waaronder ook het vroegere analoge signaal) digitenen slecht presteerd.

Antoine46
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2008 16:56

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Antoine46 »

ik woon in veghel, is zelfs volgens postcodecheck geen digitenne gebied, antenne op zolder gezet, pal onder de nok van het dak. beeld is kei-goed. en ik bespaar mooi €8,50 per maand t.o.v ziggo!

kristijan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 11:07

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door kristijan »

De reclame van KPN dat digitale TV een maand gratis is klopt niet.
Als jij niet tevreden bent en jij wil het aparatuur terug stuuren dan moet jij eerste servis bellen (45 €/cent per minut) om retournummer te maken en het contract opzeggen.Jij ben daarmee 10-15 minuten bezig
en minstens 5-6 € kwijt.
Wie kan de consument beschermen tegen zulke praktijken?

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ook een Digitenne gebruiker hier.

Eigenlijk geen negatieve ervaringen met de kwaliteit. Met name over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden en het beeld is ook scherper dan wat ik voorheen had (analoog).

Helpdesk heb ik nog niet hoeven te bellen dus daar kan ik geen uitspraken over doen.

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Truus24 »

Hier ook veel storingen door auto's en brommers. Ik heb al een buitenantenne en dat is niet veel beter.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

*****, wat een zeikerd ben jij, degene die zegt dat de 1e maand niet gratis is omdat je een telefoonnummer moet bellen.
Anders ga je gewoon ff naar de Primafoon winkel, kost je geen centen!Kun je nog gratis bellen ook ... maar hey, dat kost dan weer wel benzine!

dorpssmid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:01

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door dorpssmid »

Digitenne bevalt me prima. Goedkoop, voldoende zenders, nog nooit problemen gehad. Je neemt de ontvanger mee naar de camping en ook daar heb je digitale televisie. :D . Volgens de postcode check was er op de camping nog geen ontvangst; toch maar geprobeerd en: beeld! En dat alles op een kamerantenne.
Ik heb ook een schotel, maar als die het niet doet om een of andere reden, heb ik altijd nog Digitenne.
Van mij zul je geen klachten horen. Ik ben tevreden! :)

Grrrrrene
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2009 18:08

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Grrrrrene »

Digitenne is natuurlijk erg goedkoop omdat je geen apart abonnement nodig hebt naast je digitale abonnement. Daarentegen is mijn digitale Ziggo-abonnement gratis, waardoor ik in de woonkamer gratis digitaal kijk, terwijl alle andere televisies in huis (naja, dat zijn er 2) analoog signaal krijgen. Met digitenne heb je maar 1 tv die signaal krijgt, de rest krijgt helemaal niks, dus het enige wat je kunt doen is van de digitenne-ontvanger naar beide tv's een kabel leggen. Niet zo handig dus in mijn geval.

Zoals ik al zei zit ik bij Ziggo (voorheen @Home). Als ik de beeldkwaliteit vergelijk met Digitenne vind ik Digitenne nogal blokkerig. Voor de gemiddelde consument is het "digitaal is digitaal", maar hier zitten flinke verschillen tussen. Het maakt natuurlijk nogal uit of je op een 26" lcd-televisie of op een 40" plasma/lcd kijkt, want hoe groter, hoe meer bandbreedte je nodig hebt om bij snel bewegende beelden nog wat detail over te houden.

Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van wat je gewend bent. Ten opzichte van ruis op je analoge signaal zal Digitenne een grote stap vooruit zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat de meesten bij een 1:1 vergelijk dvb-c (digitale tv via de kabel) superieur vinden aan dvb-t (digitenne). Is niet erg, 't is ook een duurder systeem, dus je krijgt waar je voor betaalt.

dorpssmid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:01

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door dorpssmid »

Ik kijk maar op 1 TV van 26 inch en heb geen kabel aansluiting. Dus ZIGGO is voor mij geen optie. Ik zie nooit 'blokjes'. Bovendien heb ik altijd nog de satelliet achter de hand, maar veel verschil zie ik er niet in.
En omdat we toch weinig TV kijken voldoet dit prima!

samenjurre
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:57

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door samenjurre »

of................je neemt itv van kpn.....moeilijk?......neuh....wat n gezeik hier..........******

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door jelle. »

Hey wat een nuttige reactie zeg!

*ahum*

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Zelf heb ik twee single tuners van Digitenne (en internetplusbellen maar daar is dit forum niet voor) en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de ene tuner beters is dan van de andere (als er bij 1 een brommer langsrijdt, krijg je een vertraging in het beeld ofwel het beeld blijft hangen), ligt aan de locatie van de antennes. Hiermee wil ik zeggen dat Digitenne echt niet ideaal is. Hun klantvriendelijkheid zal ook niet altijd top zijn, maar ik kom van UPC af en ik neem de niet altijd goede kwaliteit van Digitenne met open armen in ontvangst. Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is, dat er waarschijnlijk geen enkele provider is waarvan er geen klachten zijn. Althans, ik heb nog geen provider gevonden op het web waarvan er geen klachtenforum is. Nu hoop ik dat er iemand reageert met het tegendeel, want dan zou ik graag willen overstappen, ik ben nogal huiverig om van de wal in de sloot te stappen. Ik krijg in ieder geval geen spookrekeningen, zoals ik die van UPC wel kreeg.

Hyllan
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:28

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Hyllan »

Geachte heer/mevrouw,

Bij Digitenne van KPN proberen wij constant onze dienstverlening te verbeteren. Zo stoppen we veel energie in het optimaliseren van de tv ontvangst. Bijvoorbeeld door nieuwe masten te plaatsen. Ondanks deze inspanningen horen we dat sommige klanten af en toe problemen ervaren met hun ontvangst.

Uit recent klantonderzoek is gebleken dat wij relatief meer klachten krijgen van klanten met een oudere Samsung ontvanger. Wij hebben een aantal van deze klanten bezocht en het blijkt dat de ontvangst kwaliteit aanzienlijk verbetert met een nieuwe digitale ontvanger.

Volgens onze administratie bent u in het bezit van een Samsung ontvanger. Heeft u problemen met uw ontvangst? En wilt u hier iets aan doen? Als vaste klant van Digitenne helpen we u graag en bieden wij u voor slechts € 15,- een nieuwe digitale Topfield ontvanger aan t.w.v. € 90,- als u uw Digitenne contract met een jaar verlengt.

Het klopt inderdaad dat de Samsung storingsgevoelliger is. Ik heb nl. ook een Topfield ontvanger. Als ik het gas aan doe met automatische vlam aansteker dan valt mijn Samsung uit terwijl Topfield geen last heeft van storingen.

dragon86
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2009 02:17

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door dragon86 »

Ik zag veel comentaar over digitenne. En daar bij een beetje welles niettes.

Wat veel mensen vergeten voor dat ze een product aan schaffen zoals digitenne, of het wel dekkend is in hun regio, wat is de voorwaarde, welke hulp kan ik verwachten als er wat mis is ect.

Ik ga om precies te zijn morgen digitenne aanschraffen, en weer dat het in mijn regio dekkend is, maar dat ik mischien een buiten ontvanger moet plaatsen in plaats binnen in huis. weet ook dat er geen diep technische ondersteunging word gegeven bij digitenne.
Tevens dat bij de aanschat t/m 3 dagen kan duren voor dat je allezenders kan ontvangen ect.

Dus weet ik precies waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten of niet.
Maar als ik echt voor de betrouwbaarheid zou willen gaan, zou ik voor anneloge kabel moeten gaan. Maar dan betaal ik rond de 13 euro plus slechter beeld, maar weet zeker als ik thuis kom van me werk dat het ook werkt.
En dat zou ik niet kunnen zeggen van digitenne of ander Digitale Tv (Ook schotel).

Maar om het verhaal kort te maken, Weet wat je koop. en schraf niet zo maar wat aan. Want dan zal er een heel stuk minder geklaagt worden, en problemen zijn.

Groeten Dragon86

nicoleveer
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2009 15:44

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door nicoleveer »

nooit problemen gehad met digitenne. 1 keer slecht beeld kreeg gelijk kosteloos een nieuwe set thuisgestuurd. ook een tweede aangeschaft voor de slaapkamer deed het niet gelijk bleek de verkoper had niet gezegd dat kpn de gegevens moest koppelen met 1 telefoontje alles geregeld.

Sennasan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:35

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Sennasan »

Ik heb niet alles gelezen maar wil wel even mijn ervaring met Digitenne hier kwijt.
Woonde in schiedam 8 hoog, perfecte ontvangst met binnen antenne.
Verhuisd naar Almere, geen ontvangst met binnen antenne.
Telefoontje naar klantenservice en 2 dagen later een gratis buiten antenne.
Nu 2 televisies erbij (slaapkamers) en totaal geen bereik met de binnen antenne.
Dus ff belletje naar klantenservice, jammer joh, zelf 2 buitenantennes kopen, per aansluiting maar 1 buitenantenne.

Is toch wel heel vervelend dat je als klant niet de keuze hebt tussen een binnen of buiten antenne.
Je koopt nu 2 kastjes en krijgt er standaard een binnen antenne bij, totaal geen bereik, dus nu ook nog ff 2 buiten antennes kopen, of een speciale splitter.

Vind het slechte service.
De klant gewoon de keuze geven, want wij wisten dat de binnen antenne op ons adres helemaal niet werkt (met mooi weer wel 3 zenders...) :(

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door sediek »

Ik heb sinds enkele dagen digitenne.
Ik dacht slechter dan UPC kan niet, helaas het kan wel slechter.

Op mijn LCD tv werkt zelfs standaard signaal van UPC beter dan digitenne.
Helaas UPC kan ik niet opzeggen, is toch tenminste beter dan Digitenne.

En ehhhh als je wilt opzeggen, bel dan maar eerst eens het dure nummer, vervolgens houd men je op met vragen etc. bij elkaar geeft men dus niet het nummer die je nodig hebt om alles retour te zenden, 10 minuten later á 0,45 minuten.
Dus als het u niet bevalt, weet dan dat KPN u niet eerder zal helpen dan nadat u het 0900 nummer heeft gebeld, lijk upc wel....

Aanvragen kunt u op alle mogelijke manieren doen, opzeggen, maakt men u zo moeilijk mogelijk, ik vraag mij af waarom dat nodig zou zijn voor een goed product.

Het zal echt wel beter kunnen, maar mijn ervaring is bar slecht, en nu helemaal met KPN.

pani
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2007 11:31

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door pani »

Ik had de 4 weken gratis proef genomen op digitenne.
Na 1 avond had ik het al gezien wat een slecht beeld, strepen, blokjes.
Het pakket had ik van de primafoonwinkel waar men zei dat ik ook een buitenantenne kon plaatsen. Ja hallo ik begin niet aan antenne op antenne. Werken of anders niet.
Nu hadden ze verteld dat je bij het retourneren alleen via telefoon kon opzeggen. Er had toen al een belletje moet rinkelen bij me maar helaas.
En wat denk je bellen á 0,45ct/m en heel lang aan de lijn hangen voor je iemand eraan kreeg. Dit hadden ze me niet verteld.
Maar goed ik heb een brief ontvangen waarbij bevestigd werd dat de proeftijd is opgezegt. Voor mij nooit meer. Heb nu ziggo en dat werkt voortreffelijk, ok voor meer geld maar dat heb ik er voor over als iets werkt.
Met vriendelijke groeten.

Veravandijk13
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 12:12

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Veravandijk13 »

Ik kan al jullie reactie's begrijpen. En nu komt er nog meer. Zie onderstaande reactie van een KPN medewerker op onze klachten welke al sinds 2007 spelen:

Uit recent klantonderzoek is gebleken dat KPN relatief meer klachten krijgt van klanten met een oudere Samsung ontvanger. Een aantal klanten is door KPN aangeschreven voor een omruil-actie.

Wij waren en zijn in iedergeval niet geselecteerd. Jullie wel??

Veravandijk13
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 12:12

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Veravandijk13 »

Reactie op Hyllan
Ik heb je reactie gelezen, maar de "omruiling" is alleen voor een aantal geselecteerde klanten van KPN en niet voor iedereen.

Ik kreeg op mijn klachten een mail terug dat het wel aan de software zou liggen.

En dan nog wat, KPN heeft een slecht product geleverd, dus zou het wel zo klantvriendelijk zijn om de kastjes kosteloos om te ruilen.

Gesloten