LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe aktie van upc

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bianqa2000

nieuwe aktie van upc

Ongelezen bericht door bianqa2000 »

Ze vinden het wel makelijk om je voor het blok te zetten bij upc.
Of je nu wil of niet ze duwen lettelijk zon digital box in je strot.
Mijn schoonmoeder kreeg gelukkig eerst een brief waar in stond dat ze binnen enkele weken zo`n ding toe gestuurd zou krijgen.
Dus we hebben dat ding kunnen canselen.
Maar ik vindt het erg voor die gene die geen nee durven zeggen of kunnen zeggen duwen ze toch mooi zo`n apparaat naar binnen.
ik vind het ongehoord.
En als je het dan binnen hebt probeer er dan maar weer es van af te komen dat valt nie mee bij upc

antwan

Re: nieuwe aktie van upc

Ongelezen bericht door antwan »

heb nooit problemen met upc digitale tv en internet heb ik alles gaat goed hier , mag ook wel es gezegd worden

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik heb afgelopen donderdagavond bij een familielid het beeld van UPC-digital mogen "bewonderen".
Nou dat viel dus vies tegen en dat nog op een analoog beeldbuis toestel.
Analoge beeldbuis tv's zijn nog steeds te verkiezen boven digitale LCD en plasmaschermen.
Voorlopig dus NIET aan UPC Digital beginnen.
Ik geef zelf nog steeds de voorkeur aan de schotel, alhoewel het beeld daarvan de laatste tijd ook vaak minder van kwaliteit is.
Canaal Digitaal propt steeds meer zenders in een transponder. :(

antwan

heb en plasma tv en je wilt niet weten wat voor verschil dit is met analoge tv het beeld is 3o keer beter geworden met digi tv

Marssjo

het beeld is 3o keer beter geworden
Als jij zoiets beweerd weet je:
1) NIET wat "beeldkwaliteit" betekend of
2) wordt het tijd voor een (andere) bril.

Mensen zoals jij die zulke uitspraken doen zou ik dringend willen adviseren zich eerst is in de beginselen van televisietechniek te verdiepen. Jij zal een mp.3 tje van 128kb/s vast ook wel "CD kwaliteit" noemen. Maar veel geluk met je tv en je slechte ogen.

antwan

nou ja zeg dit gaat nergens over als je een schotel koopt heb je hetzelfde beeld hoor digitaal is digitaal en nee heb geen bril nodig maar kan je zeggen dat je daar geen verstand van moet hebben om dat te kunnen zien en ja 30 keer beter beeld is wel wat overdreven je 5 keer beter dan ? :D wizzkid :D

denk je nou echt dat upc de enigste is met problemen ?
weet je wat jij es moet doen ?

www.google.nl en dan intypen : negatief zijn anders typ je niet zon domme dingen op een forum :?

Marssjo

Over "domme dingen" typen gesproken......
Dit gaat m.i. wel ergens over namelijk:
1) 30 keer is nu nog maar 5 keer
2) ik ben geen wizzkid, heb toevallig wel kennis van tv-techniek
3)"digitaal is digitaal" zeg jij ?
Precies wat ik gisteren al schreef: een CD is digitaal en een mp3 (met welke bitrate dan ook) ook. Dus volgens jouw redenatie is er geen kwaliteitsverschil omdat ze beiden digitaal zijn? Zeker nooit van compressie ofwel datareductie gehoord? Hetzelfde denk jij te weten over digitale tv. Ga eerst is Googlen naar MPEG2 en DVB en de varianten S, T en C voordat je weer iets gaat roepen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

De reden dat het digitale beeld van de digibox zo k*t is, heeft te maken dat UPC de beelden zwaar comprimeren.
Daarnaast werkt het systeem niet echt goed.
Ook loopt het systeem vast.

Lekker zappen?
Vergeet het maar.

Ik hoor zoveel negatieve signalen dat ik het systeem niet eens wil hebben!

Er is nog een groot nadeel van de digibox.

Je mag er maximaal 1 per woning hebben.
Dus als er meerdere gezinsleden zo'n kastje op de slaapkamer willen hebben, hebben ze een probleem.

Bij de schotel is dat geen probleem?
Wil je op iedere slaapkamer een ontvanger hebben en in de keuken en de woonkamer ook? Geen probleem.
Oke, het kost wel wat, maar technisch is het mogelijk.

Hugo909

Ongelezen bericht door Hugo909 »

Verschil tussen digitaal of analoog signaal is bij mij thuis goed waarneembaar. Misschien ligt het aan onze goede (nieuwe) TV, maar ik vind het digitale beeld perfect!

Ik hoor makkelijk het verschil tussen een MP3 (128kb) en een cd, en zie ook verschil tussen analoog (korrelig, minder heldere kleuren) en digitaal signaal.

Verder wil ik best geloven dat UPC niet de beste service geeft.

Marssjo

Dat je "analoge" beeld thuis nu ruk is is de schuld van jouw kabelexploitant. Dat doen ze natuurlijk expres want als ze een perfect analoog beeld aanbieden, heeft er natuurlijk niemand meer interesse in hun digitale signaal. Sinds hier vorig jaar Ned1,2,3 ea. verhuisden van de VHF naar de UHF (ik heb UPC), is tegelijk ook de beeldkwaliteit k*t geworden. Ik heb hier nml. 3 videorecorders staan die sindsdien dus mooi niet meer hun tijd kunnen synchroniseren met de tijd van de zender.
Verder vraag ik mijzelf af of je thuis nog wel echt "analoog" beeld hebt. Dus beeld dat van Lopik of een andere steunzender afkomstig is. Hier in Rotterdam is bij mij namelijk de bijna 2 seconden vertraging weg die ik altijd had op Ned 1,2 en 3 tussen ontvangst via de kabel en mijn schotel. Omdat het beeld eerst gedigitaliseerd moest worden en 72000 km door de ruimte moest afleggen liep schotelontvangst altijd achter. Dat doet het nu niet meer dus UPC pakt het signaal nu op een andere, al digitale manier uit de lucht. De geplande afschakeling van de analoge tv zenders was nml. in eerste instantie eind deze maand gepland. Waarschijnlijk gebruiken ze nu het DVB-T (Digitenne/KPN-tv) signaal maar daar ben ik nog niet 100% zeker van.

Gesloten