LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NL 1, 2 en 3 gratis te ontvangen via CanalDigitaal???

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sdm70

NL 1, 2 en 3 gratis te ontvangen via CanalDigitaal???

Ongelezen bericht door sdm70 »

In de nacht van 11 op 12 december wordt het analoge signaal voor TV uitzendingen in Nederland uitgeschakeld en vanaf die datum is het alleen nog mogelijk digitaal naar TV te kijken. Ik woon in het buitengebied en keek - en met mij 72.000 anderen - altijd via een eigen mast naar de publieke zenders. Dit was en is nog steeds voor mij nog steeds voldoende.

Om naar de publieke zenders te kunnen blijven kijken heb ik een schotel gekocht plus een ontvanger met een bijbehorende smartcard (€ 70.-) van CanalDigitaal (CD). Dit werkt goed en ik heb met een (gratis) abonnement bij CD alleen NL 1, 2 en 3, mede onder druk van de politiek die vindt dat de publieke zenders vrij te ontvangen moeten zijn. Nu lees ik in de algemene voorwaarden van CD (onder B 16) dat ik mij ieder jaar opnieuw moet inschrijven (30 dagen voor de beëindiging van het 12 maanden contract). Dit kan alleen schriftelijk via een speciaal aanmeldingsformulier gebeuren, samen met een kopie van een identiteitsbewijs en een bankafschrift. Had ik echter een (betaald) abonnement genomen (met RTL4 etc.) dan wordt ieder jaar het abonnement automatisch verlengd. Dit abonnement (de zgn. set top box) kost € 40.- per jaar.

CD wil gewoon – d.m.v. deze pesterij – iedereen een betaald abonnement aansmeren. Een smartcard automatisch verlengen is een fluitje van een cent en kost CD écht geen moeite. En een jaarlijkse inschrijving vergeet je snel en dan gaat het beeld onherroepelijk op zwart. Ik denk dat CD door deze pesterij gewoon bijna € 3.000.000.- extra in haar zak wil steken, daar deze 72.000 mensen geen andere keus hebben of ze moeten zich ieder jaar opnieuw aanmelden. Als Nozema zo met het analoge signaal had gehandeld, was er in Nederland een storm losgebarsten en nu vindt de politiek dit normaal.

Een rondgang over Internet leert mij dat Nederland het enige land is in Europa waar de publieke zenders niet vrij (lees gratis) meer te ontvangen zijn. Ik vind dit een echte schande!

Dilbert29

Re: NL 1, 2 en 3 gratis te ontvangen via CanalDigitaal???

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja welkom in de moderne tijd, waar niets meer gratis is.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Via Digitale tv van KPN worden NL 1-3 gratis doorgegeven. wannneer de analoge uitzending is stopgezet.

jandevries

Ongelezen bericht door jandevries »

Niet alleen Ned 1,2,3 maar ook de regionale omroep.

Groeten,

Jan

Kangoeroe

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Dilbert, jij hebt je erbij neergelegd dat we in een bananenrepubliek wonen, maar dat geldt niet voor iedereen.

sdm70

Reactie voor KPN: CanalDigitaal geeft NL 1-3 ook gratis door, alleen het probleem is dat je je ieder jaar weer opnieuw moet aanmelden.

KPN

Geplaatst op: 25 Sep 2006 21:40 Onderwerp:

Reactie voor KPN: CanalDigitaal geeft NL 1-3 ook gratis door, alleen het probleem is dat je je ieder jaar weer opnieuw moet aanmelden.
Dat probleem heb je met KPN, denk ik, niet. Geen kaartje nodig.
+ dat je zoals iemand al zei, regionale omroepen kan ontvangen.

jopieslim

Ongelezen bericht door jopieslim »

Helaas is de tv van KPN niet in heel Nederland te ontvangen. En dat de regionale omroepen straks alleen via KPN te ontvangen zijn, klopt ook niet. Vanaf November zijn ook de regionale omroepen FTA dus vrij via de satelliet te ontvangen. Je hebt daar geen CD abonnement voor nodig.
P.s. wat is er mis met een abonnementje van net geen 40 euro per jaar?

rhodi

Ongelezen bericht door rhodi »

Dat abonnementje kostte een paar jaartjes geleden nog HFL30,--
Dat is er mis!!!!!
En de service wordt alleen maar slechter van CD,dus daar gaat het geld ook niet aan op.

jopieslim

Die 30 gulden van een paar jaar geleden weegt echt niet op tegen de kosten. We moeten niet vergeten, dat CD nu met veel meer kosten opgezadeld is. Vroeger betaalden de omroepen voor een transponder op de astra satelliet. Tegenwoordig is dit andersom en moet Canal Digitaal zelf hiervoor betalen. Ergens moet toch het geld vandaan komen. Enne voor 39.95 euro per jaar, kijk je echt geen kabel.

sdm70

Zeg jopieslim, denk jij nu echt dat CanalDigitaal voor de publieke zenders dit werk doet en voor Sinterklaas speelt. De publieke omroep betaalt de transponder en de uplink echt zelf. CD is gekke Henkie niet. Maar Rhodi heeft gelijk. Het is alleen maar geld vragen en daar blijft het bij. Service....ho maar. Maar wij raken van de discussie af. Het probleem dat ik heb met CD is dat de politiek heeft afgedwongen dat de publieke zenders gratis te bekijken moeten zijn. Dat is ook zo bij CD, maar vervolgens werpt CD allerlei barrieres op om de mensen die over moeten stappen € 40.- uit de zak te kloppen en zodoende bijna € 3.000.000.- (per jaar) op te strijken. Daar ging het mij om! Die 72.000 mensen keken via hun eigen mast naar de publieke zenders en als ze naar de commerciëlen hadden willen kijken, hadden ze allang een schotel aangeschaft.

jandevries

Voor jopieslim

Direct nadat in december de analoge zenders uitgeschakeld zijn, zijn Ned 1,2,3 en de regionale omroep in heel Nederland gratis digitaal te ontvangen.
Later zal KPN het digitale netwerk uitbouwen waarna ook de rest van het Digitenne/KPN aanbod , tegen betaling, in heel Nederland te ontvangen is.

Groeten,

Jan

jopieslim

Helaas moet ik je teleurstellen Jan de Vries.

Ik heb net een postcodecheck gedaan en daaruit blijkt dat KPN TV bij ons niet te ontvangen is en dat dit pas in het tweede kwartaal van 2007 mogelijk is.
Gelukkig hebben we CD en daar krijgen we per November zo goed als alle regionale zenders er gratis bij. Verder kost een tweede abonnement op het settopboxpakket maar 1 euro per maand.

Van KPN heb ik geen hoge pet op. Dit is een bedrijf dat zijn afspraken nooit nakomt. Je zou eens moeten weten hoe veel ellende het gekost heeft om in Heteren en Driel ADSL te krijgen. Gelukkig was een ander bedrijf wel hierin geinteresseerd, maar ja dat is offtopic.
Het zelfde probleem voorzie ik ook met KPN TV.

jandevries

Jopieslim,

Je hoeft me niet te geloven hoor, maar kijk eens op de website www.overschakelen.nl

Vanaf de zendmast Arnhem op kanaal 43,50,53 of 58

Ik zie dat je in de omgeving van Arnhem woont. Met een buitenantenne kan je nu waarschijnlijk al de Duitse DVB-T zenders ontvangen.
Zie de website www.ueberallfernsehen.de

De website http://www.radio.nl/fmtv geeft veel informatie over de opbouw van het DVB-T (KPN TV) netwerk.

Groeten,

Jan

KPN

Geplaatst op 25 Sep 2006 21:40 door sdm70

--------------------------------------------------------------------------------

Het is natuurlijk makkelijker als dat niet zou hoeven. Een echt probleem is het toch ook weer niet. Je kan bijvoorbeeld je computer zo instellen dat ie op tijd een waarschuwing geeft en dan vergeet je het aanmelden niet.

Dat Canaldigitaal wat wil verdienen vind ik eigenlijk wel logisch, waarom zouden ze het gratis doen?

De publieke omroepen zouden gewoon zelf hun uitzending via de satelliet moeten regelen. Kennelijk is het via CD toch voordeliger voor ze.

Ik vrees alleen wel dat de kwaliteit van de NL satellietprogramma's er niet op vooruit zal gaan, wanneer ze die lokale/regionale omroepen gaan plaatsen in de bandbreedte die ze nu tot hun beschikking hebben.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

dacht dat je de nederlandse publieke zenders altijd gratis door moet geven, of was dit alleen met kabel et geval????

KPN

Bij de kabel betaal je toch ook?

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

ach ja tuurlijk :? :?

mediaservice

Ongelezen bericht door mediaservice »

ik raad je eigenlijk meer aan om een KPN Digitaal PO abbonement af te sluiten.
Daar betaal je ook de ontvanger, maar geen dure sattelietschotel of een dure sattelietontvanger, en het abbonement is zoiezo ook gratis!
je kunt dacht ik je huidige antenne behouden, maar later overstappen op de binnen/buiten KPN antenne om zo een abbonement te kunnen afsluiten.
hier is het te lezen: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1456428

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

de nederlandse publieke zenders altijd gratis door moet geven
Daar betalen wij met z'n allen belasting voor!! Vroeger "kijk en luistergeld" genoemd.

Deze zenders zijn ook via CD gratis, je hebt alleen een smartcard nodig omdat Ned 1,2 en 3 gecodeerd worden uitgezonden vanwege auteursrechten. Ontvangst is namelijk alleen in Nederland toegestaan.
Voor €3.33/maand ofwel €39.95 per jaar heb je er ook RTL4,5,7 Veronica en SBS6 en NET5 bij.
De regionale zenders zijn straks zonder smartcard, dus vrij te ontvangen.
Zie ook http://www.canaldigitaal.nl/

Gesloten