LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Noemt Kpn dit digtale tv?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door jaap38 »

Beste Mensen,

Ik heb vorig jaar aug '06 Kpn digitene genomen.
Wij zijn inmiddels bijna een jaar verder en een buitenantene rijker.
Maar nog geen stap verder het ontvangst is zeer slecht je zo kunnen zeggen dat ik geen beeld of geen geluid heb en als je het al zou kunnen ontvangen dan is het niet te volgen.
Echt ik heb nog nooit zo slecht service meegemaakt want zelfs na div telefoon contacten, brieven en mailtjes geef de Kpn niet thuis.
Inmiddels heb ik per direct deze dienst opgezegt omdat de Kpn niet voldoet aan haar levering.

Natuurlijk komt Kpn nu wel in actie en want ze willen graag dat je betaald tot aug 2007.
Dat lijkt me niet echt redelijk zeer niet omdat in het alfgelopen jaar nog geen monteur of goede klachten afhandeling is geweest om te kijken wat nu het probleem is.
Pas nadat ik had medegedeeld dat ik op zou gaan zeggen kreeg ik een telefoontje dat ze wel even een monteur zouden sturen.
Helaas mijn bloeddruk was zo hoog opgelopen na dit gesprek dat ik ervan afzag zeker omdat Kpn vanaf het begin op de hoogte was gesteld van het probleem en nu je opzegt komen ze pas in actie.
Maar goed mijn bloeddruk is inmiddels weer wat gezakt en vindt het nu eens tijd worden dat bedrijven weer eens de klanten normale service moeten bieden.

De klanten waren vroeger koning maar in deze tijd worden ze gezien als geldschieters en moeten niet zeuren.
Betalen en je mond houden, ik vindt dan ook dat wij als klanten hier tegen in moeten gaan want zonder klanten kan een bedrijf niet bestaan.

Mocht u ook eens willen kijken hoe ik aldie tijd tv heb gekeken via Kpn digitaal kijk dan op mijn hompage.
http://www.klantenpartij.com klik dan op de forum.

Ik hoop dat mensen het bekeken voordat ze Kpn digitaal in huis nemen.
Bedankt voor u aandacht en hoop op een reactie.
gr jaap uit Hellevoetsluis (Z-H)
Laatst gewijzigd door jaap38 op 24 mei 2007 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door janbemel »

Ik vermoed dat het hier om Digitenne gaat. Of er al dan niet ontvangst is hangt van een heleboel dingen af. En daarbij zijn ook dingen waar een monteur niet veel aan kan doen. Als je bijvoorbeeld te ver uit de buurt van een zender woont, dan is de kans op "geen beeld" groot. Je kunt dan wel een andere antenne nemen, zoals een buitenantenne, maar die mag je niet altijd zomaar installeren. Het kan daarom heel goed zijn dat opzeggen de enige mogelijkheid was, gewoonweg omdat je buiten het ontvangstbereik woont.

[off-topic] Overigens, wel even je bijdrage corrigeren voordat je hem post; er zitten nu wel erg veel taalfouten in, en dat leest niet echt lekker :idea: .

jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door jaap38 »

U vermoeden is juist het gaat hierover Digitene van Kpn.

Waar het mijn omgaat is da kpn een pakket aanbiedt met een binnen- antene.
Als u weet hoeveel mensen er zijn die geen ontvangst hebben met die binnenantenne vraag je eigen nog af waarom kpn nog steeds een pakket aanbiedt met een binnenantene terwel er heelveel problemen mee zijn met name de ontvangst zijn.
En je mag als klant verwachten dat als je aan de hand van je postcode en de winkel informatie zo'n pakket neemt dat dit dan voldoende is om tv te kunnen kijken.
En natruulijk kan het wel eens voorkomen dat het niet goed werkt.
Maar dan mag je verwachten van zo'n bedrijf dat je geholpen wordt.
Het kan natruulijk niet zo zijn dat je pas na bijna een jaar ietst hoort en dat komt dan alleen nog maar omdat je op wilt zeggen??
En dan hoor je van Kpn dat je een jaar contract heb
Oke maar deze is wel afgesloten op basis van dat je tv kan ontvangen.

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door janbemel »

Zo'n postcode-check geeft alleen een globale aanduding dat je in principe Digitenne kunt ontvangen. Maar net als vroeger bij de ouderwetse TV-antenne op het dak, hangt de feitelijke ontvangst van heel veel dingen af. Bij een binnenantenne kan het bijvoorbeeld zijn, dat je in een huis woont, waarin veel gewapend beton is verwerkt. Dat kan de ontvanst veel slechter maken. En als je midden in een dichtbebouwde stad woont, ontvang je soms veel minder dan wanneer je in een gebied met weinig gebouwen woont. De hoogte waarop je de antenne zet is ook belangrijk. Op zolder heb je meer ontvangst dan in de kelder.

Het is inderdaad een hinderlijk euvel dat je abonnementen altijd voor langere tijd, vaak een jaar, afsluit, en dan maakt het niet uit of het werkt. Je kunt er voor het verstrijken van bijvoorbeeld dat jaar niet vanaf.

jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door jaap38 »

Je mag dan wel een contract hebben.
Het is wel zo dat ook de andere partij zich aan de voorwaarden dient te houden.
Als je echt een goede reden heb om van het contract af te komen zal er geen rechter zeggen dat jij het contract moet uitzitten.
Ik heb elke dag slecht beeld soms heb je helemaal niets meer en dat gaat al bijna een jaar zo.
Dat verhaal met gewapend beton is natuurlijk geen excuus want welk huis heeft dat tegenwoordig niet.
En KPN wist bij de introductie van deze dienst dat dit een probleem zou kunnen geven.
Zij hebben dus een product op de markt gebracht waarvan ze wisten dat dit problemen kon geven.
Ook de reclames tot nu toe vertellen je dat je overal tv kan kijken terwel dat niet waar is.
En echt ik gun de KPN dit product maar wees eerlijk en beduvel de klanten niet.
Moet je maar eens kijken in de voorwaarden en dat geldt voor alle bedrijven.
In elke voorwaarde staat waar de klant zich aan dient te houden.
Terwel de bedrijven vertellen waar zij zich niet aan hoeven te houden.
Dit klopt niet want ook bedrijven hebben plichten en kunnen om bepaalde dingen niet uit.
Ze proberen dat wel in hun voorwaarden op te nemen
Maar je hebt als klant eigenlijk geen keus want ga je niet akkoord met hun voorwaarden dan kan je het product niet kopen.
Er zou een soort klanten voorwaarden moeten komen zodat bij het aangaan van een contract ook een bedrijf zich aan bepaalde voorwaarden moet houden tijdens een dergelijk contract.
Ik ben van mening dat de klanten meer te vertellen hebben dan dat ze nu denken.
Maar vaak worden klanten overdonderd door de houding van bedrijven.
Laatst gewijzigd door jaap38 op 24 mei 2007 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

davesl1210
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:41

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door davesl1210 »

op marktplaats worden ze volop verkocht. Moet wel lukken dus. Al zijn het natuurlijk wel oplichters die jongens van KPN.

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door janbemel »

Dat met die contracten gaat heel vaak zo op. Je ziet het ook bij computerprogramma's. Bij de installatie wordt je vaak een enorme lap tekst voorgeschoteld, de Licentieovereenkomst. Hij wordt je volledig opgelegd; je kunt alleen maar "Ja" of "Nee" antwoorden. Bij "Nee" wordt het programma gewoonweg niet geïnstalleerd.

Maar ik heb op dit firum al eens een onderwerp gepost, waarin ik de mogelijkheid van gratis digitale televisie aankaart. Dit is gewoon Digitenne, maar zonder abonnement en zonder contract. Je ontvangt dan alleen Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 en de regionale omroep van je provincie. Op de radio heb je dan de 6 landelijke Nederlandse radiozenders plus de regionale omroep van je provincie. Als je in de grensstreek woont, kun je met wat geluk ook nog zenders uit het buurland ontvangen. Je koopt eenmalig een goede DVB-T-ontvanger plus antenne, en je bent niet aan enig contract gebonden. Overigens, DVB-T is de algemene, bijna altijd in het buitenland gebruikte naam voor dit systeem van digitale TV via aardse zenders. En de ontvanger kan een set-topbox of een complete TV (vaak draagbaar en/of met ingebouwde DVD-speler) zijn. Ikzelf woon gunstig. Ik kan hier behalve de al genoemde landelijke zenders 3 regionale radio- en TV-zenders en 10 Duitse TV-zenders ontvangen. En de KPN? Niets mee te maken.

jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door jaap38 »

Ik ben het met u eens over het voorbeeld wat u aankaart over computer programma's.
Daarom zou het nu eens tijd worden voor zo'n klantenvoorwaarden.
ik denk er toch aan om eens de politiek hierover vragen te stellen,
wie weet nooit geschoten is altijd mis.

Maar ook al heb je geen contract dan zou je ned 1,2,3 kunnen krijgen maar in mijn situatie is dat zelfs onmogelijk.
Je krijgt het zelfde slechte niet te kijken beeld het klopt wel wat u zegt maar het blijft afhankelijk waar je woont.

Waar het mijn eigenlijk omdraait is dat het eens afgelopen moet zijn met bedrijven die alleen maar de contracten binnen halen en vervolgens niets meer doen.
Dit geldt voor iedereen die iets koopt .
Wij als klanten moeten niet zomaar akkoord gaan met dit soort dingen en dit ook heel duidelijk maken bij bedrijven.
Je kunt het zelf doen of via Tros radar of via de politiek.

Het zal mischien een lange weg worden maar alles is te regelen en soms moet het ook vanuit denhaag gaan gebeuren.
Daarom ben ik mijn site www.klantenpartij.com begonnen en hoop daarmee een hoop mensen te kunnen waarschuwen net zoals deze site.
Elke klant heeft rechten ook al doen een paar bedrijven de klant vermoeden van niet.

testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door testertje »

Als je al met al vergelijkt kun je beter overstappen naar de schotel.
Vandaag de dag koop je een origineel Philips pakket voor € 203.00
http://www.regiosat.com/shop.php?id=6052&main=905
Je kunt ook andere merken kopen vanaf € 164.00 maar ik hou het liever origineel.

Met een schotel heb je altijd ontvangst als je voldoende hebt aan Nederland 1-2-3 hoef je geen pakket af te sluiten.
Je kunt meerdere satellieten aan dus ook heel veel zenders.

Digitene heeft maar een beperkt aantal zenders omdat er maar een beperkte bandbreedte is.

Voor een paar euro`s meer kun je naar mijn mening beter een satelliet aanschaffen.

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Noemt Kpn dit digtale tv?

Ongelezen bericht door janbemel »

Dan woon je duidelijk ongunstig voor DVB-T. En dan is een satelliet-ontvangstinstallatie een goed alternatief. Dus dan wissel je van DVB-T naar DVB-S. En dat over zenderaantal en beschikbare bandbreedte klopt ook helemaal. De prijzen van satellietontvangers en schotels zijn ook flink gedaald en zo komt aanschaf voor meer mensen binnen het budget.

Gesloten