LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nooit meer aan het werk voor upc door reactie's forum.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
renegade66

nooit meer aan het werk voor upc door reactie's forum.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Na lang nadenken en een beetje tot rust zijn gekomen heb ik toch maar een eigen topic geopend.
hoewel sommigen het al weten wil ik toch verder kenbaar maken wat mij nu is overkomen door het reageren op dit openbaar forum.

zoals menigeen wel weet zit ik al wat jaartjes op dit forum en probeer ik (omdat UPC webcare weinig doet) mensen te helpen die problemen hebben met UPC, ziggo, kpn en andere providers.
ik zit al 12 jaar in het vak als telecom monteur en werk al 12 jaar onder andere voor upc.
dit heb ik altijd met heel veel plezier gedaan en heb bewezen dat ik mijn vak versta.

menigeen op dit forum heb ik ook al geholpen en soms zijn er ook wel eens stevige discussie's geweest omdat sommigen het niet met de werkwijze eens waren.

nu is er in een ander topic een discussie geweest met een ander forumlid waarin ik had aangegeven dat wij als netwerk monteur van upc vanuit de auto alle signalen van het netwerk kunnen uitlezen.
ook kunnen er individuele modems van mensen uitgelezen worden. Let wel.wij kunnen alleen zien wat de signaalsterkte's zijn en of de modems online zijn of niet. tevens kunnen we eventueel nieuwe firmware toesturen of het modem resetten.

hier was het andere forumlid het niet mee eens, hij heeft daarop aangegeven contact te hebben gehad met de klantenservice en de juridische afdeling van upc en die zouden hebben aangegeven dat dit niet waar was en dat ik dat als inhuur monteur niet zonder toestemmming zou kunnen.
natuurlijk klopte dat niet.
nu later blijkt dat het betreffende forumlid ook helemaal geen contact met upc heeft gehad.

toch werd ik afgelopen vrijdag om even voor 8 uur in de ochtend gebeld door ene heer tie...., hij is hoofd security manager van upc nederland.
hij vroeg mij hoe het met ging en begon gelijk met de mededeling dat ik op dit forum actief was.
hierop heb ik geantwoord dat dit klopt en of dit verboden was, nee, werd er gezegd.
maar ik zat in een discussie met iemand en ik had gedreigd zijn modem van afstand uit te schakelen.
hierop heb ik geantwoord dat dit sarcastisch was en meer als een beetje over en weer antwoorden geven was.
ik heb ook verder aangegeven dat dit wel vaker het geval was met dit forumlid en dat die het leuk vond de boel een beetje te sarren.

afijn, de security manager was daar niet van gediend dat ik zo op een openbaar forum berichten plaatste en zei dat hij er voor heeft gezorgd dat ik nooit meer van mijn leven bij upc aan het werk kom en mag.
hier ben ik heel erg van geschrokken.
wat mij het meest zorgen baart is hoe hij aan mijn gegevens is gekomen aangezien ik op dit forum onder een nickname aanwezig ben.
hij wil mij daar geen antwoord op geven.
Trosradar zegt dat ze die gegevens niet hebben doorgegeven.

juridisch gezien heeft UPC geen poot om op te staan omdat ik ze nooit in een kwaad daglicht heb gezet.
ze willen ook geen aangifte doen van laster of smaad. logisch ook wat dat is er niet.
maar kunnen ze mij nu op deze gronden bannen binnen upc????

ik sta op het punt een nier aan mijn dochtertje van 4 te doneren en ben dan 3 maanden uit de running.
maar wat moet ik nu over die drie maanden? ik krijg geen omscholing meer omdat ik al veel te oud ben, en wat gaat het uwv doen als ze hier achter komen????

zo zie je maar wat een impact dit eigenlijk heeft als je mensen probeert te helpen en een ander forumlid gaat je af en toe ff lekker sarren.
dan moet ik wel aangeven dat dit forumlid hier ook heel erg van geschrokken is en er alles aan wil doen dit weer recht te zetten.
maar dan toch........
Laatst gewijzigd door renegade66 op 02 sep 2012 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicky_The

Re: nooit meer aan het werk voor upc door reactie's forum.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tjee, wat raar en vervelend. Weet je zeker dat die persoon van de security is?

Hoe heb je dat geregeld met je werk en het UWV? Welke uitkering ga je krijgen? Als je een zw uitkering gaat krijgen, is dit niet van invloed en hoef je ze het niet eens te vertellen, lijkt mij..

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vind dit niet meer normaal wat er hier op dit forum
allemaal gebeurd, walgelijk gewoon !

En of dit forumlid nu spijt heeft of niet, het is te laat !
Hij of zij heeft voor heel veel ellende gezorgd in je prive wereld !

Ben je wel werkelijk door die man gebeld ?
Was het niet iemand die zich voor deed als....
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 02 sep 2012 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

ECHT??????????????
Zijn ze helemaal mal...
Ik schrik hier ook van. Dat het hier op het forum vaak heel erg verkeerd gaat kan een blinde nog zien. Maar dat iemand zoiets doet? Het is te erg voor woorden.
Ik kan niet veel meer doen dan je heel veel sterkte wensen en hopen dat het moderatorteam van dit forum zo verstandig is om degene die jou dit heeft aangedaan, een ban voor het leven te geven.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Dat is heel erg voor je.
Ik weet ook dat je anderen hier probeert te helpen.
Misschien kan ik en andere vaste forumleden(als ze dat willen )een berichtje naar die manager sturen dat je niets verkeerd hebt gedaan en alleen raad hebt gegeven.

Weet niet of het helpt,maar ik(we) kunnen het toch proberen.

Vind het belachelijk dat je daarvoor ontslagen kan worden(mag dat eigenlijk wel)
Je hebt toch niets verkeerds gedaan.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vraag mij af in hoeverre dit kan en mag, je moet toch vrij zijn op een forum wat te zetten, zolang het gaan laster of smaad is.

Op dat heb ik je nooit kunnen betrappen, maar ik denk dat er hier iemand zit ( niet de persoon waar je van dacht) , die denkt via jouw rug hogerop te komen bij UPC.

Dan zouden hier meer personen niet kunnen schrijven, zitten er meer van providers op die er werkzaam zijn.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Het is zeker gezien de situatie waarin je nu verkeerd een ramp voor jou en je gezin. Ik heb werkelijk geen idee of UPC dit wel kan maken, iemand op dergelijke onduidelijke gronden verder werk weigeren is echt een vreemde zet van UPC. Als ik hun was dacht ik daar nog even beter over na want ik neem aan dat jij dit niet zomaar over je kant laat gaan en in beroep gaat of juridisch advies gaat vragen,die veiligheids- man zal toch met de billen bloot moeten als het tot een rechtszaak komt want daar komt hij zo niet mee weg.
Sterkte voor jou en je gezin.

Ps en zoals ciske al plaatste, kunnen de bezoekers hier iets voor je betekenen ( email sturen naar UPC ) laat het weten.
Laatst gewijzigd door trail46 op 02 sep 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66

nog even voor de duidelijkheid, het is wel degelijk de sec. manager geweest, ik heb dit uitgezocht door UPC amsterdam op te bellen.

tevens ben ik niet ontslagen, echter ik werk altijd voor upc via inhuur.
alleen ik krijg wel een probleem omdat ik altijd aan upc uitgeleend werd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat ik heel vreemd vind is dat die persoon aangaf eea niet schriftelijk wilde bevestigen.
Bovendien zal UPC aan jouw eigen werkgever aan moeten geven waarom ze iemand niet meer in willen huren.
Vaak huur je namelijk "handjes" in en hangen er geen namen aan.
Wat zegt je eigen werkgever er van ?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb dit gelezen en herlezen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat "een forumlid" je dit aan zou doen en nog minder dat je daardoor door UPC niet meer zal worden opgeroepen. Misschien is er inderdaad de mogelijkheid wat Ciske oppert, dat we je allemaal trachten te gaan helpen om deze abosoluut wereldvreemde gedachte "van iemand die op een forum zit" niet meer op te roepen. Hoe, is de volgende vraag: daar hebben we dus een naam van de betreffende manager voor nodig plus een email adres. En die kun je hier niet neerzetten. Misschien allemaal aan jou een PB sturen waarin je dit kunt vermelden; dan kunnen degenen die je echt willen helpen gewoon met open vizier het voor je gaan opnemen. Ik zou het onmiddellijk doen (die mail sturen)! Kan natuurlijk ook verzonden worden naar degene die je altijd uitzend naar UPC, misschien kan hij/zij dit dan met UPC bespreken. Maar nogmaals, ik vind dit een achterlijke beslissing.

ciske

renegade66 schreef:nog even voor de duidelijkheid, het is wel degelijk de sec. manager geweest, ik heb dit uitgezocht door UPC amsterdam op te bellen.

Wil ik effe wat meer duidelijkheid, zit die vent hier zelf soms op het forum? zo ja wat wil die eigenlijk? Niks fout doen is bij mij nog steeds niet strafbaar , dus ook geen reden voor ontslag of niet meer inhuren.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

tenormin schreef:. Misschien allemaal aan jou een PB sturen waarin je dit kunt vermelden; dan kunnen degenen die je echt willen helpen gewoon met open vizier het voor je gaan opnemen. Ik zou het onmiddellijk doen (die mail sturen)! Kan natuurlijk ook verzonden worden naar degene die je altijd uitzend naar UPC, misschien kan hij/zij dit dan met UPC bespreken. Maar nogmaals, ik vind dit een achterlijke beslissing.
Sta ik ook 100% achter.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

trail46 schreef:
tenormin schreef:. Misschien allemaal aan jou een PB sturen waarin je dit kunt vermelden; dan kunnen degenen die je echt willen helpen gewoon met open vizier het voor je gaan opnemen. Ik zou het onmiddellijk doen (die mail sturen)! Kan natuurlijk ook verzonden worden naar degene die je altijd uitzend naar UPC, misschien kan hij/zij dit dan met UPC bespreken. Maar nogmaals, ik vind dit een achterlijke beslissing.
Sta ik ook 100% achter.
Hier nog 1

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Aangezien het andere topic reeds voor de verandering verwijderd is, waarschijnlijk vanwege de ietwat meer details stel ik nog steeds dezelfde vraag.

Dacht dat er in weeked geen modjes waren want hoe komt upc in godsnaam aan renegade zijn prive gegevens ???
Ik kan maar 1 verklaring bedenken en dat is de uoc webcare of medewerkrs oid meelezen en uit de teksten en info een persoon aan koppelen.

renegade s6 !

Voor diegene welke dit heeft veroorzaakt........geblufd en verloren maar wel de ballen gehad om toe te geven.

ciske

snepke schreef:
trail46 schreef:
Sta ik ook 100% achter.
Hier nog 1
+1

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:Wat ik heel vreemd vind is dat die persoon aangaf eea niet schriftelijk wilde bevestigen.
Bovendien zal UPC aan jouw eigen werkgever aan moeten geven waarom ze iemand niet meer in willen huren.
Vaak huur je namelijk "handjes" in en hangen er geen namen aan.
Wat zegt je eigen werkgever er van ?
Helemaal mee eens, heb ik in het andere topic ook gezegd. Als die sec. manager naar Renegade toe niet met een schriftelijke verklaring wil komen, zal hij dat op z'n minst naar de werkgever moeten doen. Die zal (als het zover komt) toch ook een grond moeten hebben om TS te ontslaan?
TS kan toch niet bij het UWV aankomen (en WW aanvragen) met alleen maar het telefoontje van de sec. manager??
Blijf het ook vreemd vinden dat de sec. manager van UPC niet beter kan lezen.
Ondanks het 'sarren' van Har06 blijft een ieder wel verantwoordelijk voor zijn/haar eigen berichten. Als je je uitgelokt voelt, kun je iemand op 'negeer' zetten.
Door dit alles zet UPC zelf zich in een negatiever daglicht, dan door dat ene bericht van TS in het andere topic. :|

renegade66

ciske schreef:
renegade66 schreef:nog even voor de duidelijkheid, het is wel degelijk de sec. manager geweest, ik heb dit uitgezocht door UPC amsterdam op te bellen.

Wil ik effe wat meer duidelijkheid, zit die vent hier zelf soms op het forum? zo ja wat wil die eigenlijk? Niks fout doen is bij mij nog steeds niet strafbaar , dus ook geen reden voor ontslag of niet meer inhuren.

De Sec Manager Tie... leest hier idd ook mee en houd ook alles in de gaten. en Webcare van UPC. We leven in een vrij land met vrijheid van meningsuiting en ik heb naar mijn weten UPC nooit zwart gemaakt, dat ik mensen probeer te helpen en dat er eens een discussie uit voort vloeit is er niks mis leek mij.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

renegade66 schreef:
ciske schreef:Wil ik effe wat meer duidelijkheid, zit die vent hier zelf soms op het forum? zo ja wat wil die eigenlijk? Niks fout doen is bij mij nog steeds niet strafbaar , dus ook geen reden voor ontslag of niet meer inhuren.

De Sec Manager Tie... leest hier idd ook mee en houd ook alles in de gaten. en Webcare van UPC. We leven in een vrij land met vrijheid van meningsuiting en ik heb naar mijn weten UPC nooit zwart gemaakt, dat ik mensen probeer te helpen en dat er eens een discussie uit voort vloeit is er niks mis leek mij.
Blijf het ook vreemd vinden dat de sec. manager van UPC niet beter kan lezen.

Door dit alles zet UPC zelf zich in een negatiever daglicht, dan door dat ene bericht van TS in het andere topic. :|

ciske

renegade66 schreef:

Dat die meeleest prima, maar zie nog steeds geen dingen die je fout hebt gedaan, nooit gelezen ook.
Wat wordt hij er beter van? En als die hier geregistreerd staat , laat die zijn momd dan open doen en een reactie geven.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik wil even meedoen aan de + 1 lijst..

Misschien een forum actie zoals allemaal opzeggen ? Ik kan niet meedoen, zit niet bij UPC.

Renegade,
Ik ben echt met stomheid geslagen, ik weet even niets te zeggen. Ik wens u veel wijsheid.

Gesloten