LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd abonnee Ziggo
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 jun 2005 10:00
Ongevraagd abonnee Ziggo
Een paar maanden geleden kochten we bij Electroworld een card van Ziggo voor digitale tv. Je moest een kaartje insturen en dan je card activeren. Dit moest telefonisch want op de normale manier (zoals in de gebruiksaanwijzing) lukte het niet. Eindelijk na wat heen en weer gebel lukte het. We wilde gebruik maken van hun "gratis" zenders en dus niet een pakket van Ziggo. Kregen we een brief op de deurmat dat we ongevraagd abonnee worden van Ziggo per 25-09-08. Ik vind dit een asociale manier van klantenwerving. Ze hadden ook een brief kunnen sturen of je abonnee wilt worden. Nu gaat over drie dagen het abonnement al in + de nog daarbij komende kosten van activering.
Bij het telefoongesprek moest ik ook al mijn rekeningnummer doorgeven, waarop ik reageerde dat hun dat niet nodig hadden. Dus dat moest volgens Ziggo anders konden ze de kaart niet activeren Dit heeft mijn inziens niks met activatie te maken, maar het is nu wel duidelijk waarom dan wel. In de brief staat al het rekeningnummer vermeld waar het abonnementgeld vanaf wordt gehaald. Ik vind het gewoon onbeschoft. Mag dit maar zo? Ik heb toch geen incasso getekend of iets dergelijks?
NIET NETJES VAN ZIGGO ! op z'n zachts gezegd.
Toch maar een belletje aan wagen en hopen dat ze daar geen proppen in de oren hebben.
Bij het telefoongesprek moest ik ook al mijn rekeningnummer doorgeven, waarop ik reageerde dat hun dat niet nodig hadden. Dus dat moest volgens Ziggo anders konden ze de kaart niet activeren Dit heeft mijn inziens niks met activatie te maken, maar het is nu wel duidelijk waarom dan wel. In de brief staat al het rekeningnummer vermeld waar het abonnementgeld vanaf wordt gehaald. Ik vind het gewoon onbeschoft. Mag dit maar zo? Ik heb toch geen incasso getekend of iets dergelijks?
NIET NETJES VAN ZIGGO ! op z'n zachts gezegd.
Toch maar een belletje aan wagen en hopen dat ze daar geen proppen in de oren hebben.
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
heb ook problemen met ziggo gehad wat van te voren @ home was.
ben er ook niet te vreden over heb veel problemen gehad.
ben ook ongevraagd abonnee geworden en heb me eigen nog nooit aangemeld daarvoor alleen internet en vaste telefonie. 2 maanden gratis gekregen en na een maand heb ik al door gegeven dat ik daar niet lid van wil worden. en ze blijven alsnog geld van mijn rekening afhalen zelfs nu het abonnement is stop gezet van de vaste telefonie en internet. heb vorige week iemand aan de telefoon gehad die zei dat hij het voor mij zou gaan regelen en ik moet deze week een brief krijgen met daar in dat het stop gezet is telefonie en internet per 1 september dit jaar. en dat ik het geld wat ik nog te goed heb van hun en de telefoon kosten die ik heb moeten maken naar hun die zou ik ook terug krijgen. de week is nog niet voorbij dus ik wacht even af maar ik heb er weinig hoop in want ik denk dat ik niks ga krijgen.
groetjes c34jp34
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
je heb daar gelijk in VOGELS want je koopt die card om extra zenders erbij te krijgen op je anologe tv anders moet je die card niet kopen.
je kan niet die card gebruiken zonder lid te zijn dat gaat echt niet.
waarom ik het erop gezet heb dat is alleen omdat ik 2 maanden gratis heb gekregen en ik heb het van te voren opgezegd en dat hebben ze niet gedaan.
en dat heb ik al vaker gehoord dat je een abonnement en je zet het op tijd stop en dan blijven ze alsnog geld eraf schrijven. en daar ben ik het niet mee eens.
gr c34jp34
je kan niet die card gebruiken zonder lid te zijn dat gaat echt niet.
waarom ik het erop gezet heb dat is alleen omdat ik 2 maanden gratis heb gekregen en ik heb het van te voren opgezegd en dat hebben ze niet gedaan.
en dat heb ik al vaker gehoord dat je een abonnement en je zet het op tijd stop en dan blijven ze alsnog geld eraf schrijven. en daar ben ik het niet mee eens.
gr c34jp34
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 jun 2005 10:00
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
Borculo, waar ik woon, heeft zijn eigen kabelnetwerk (SCAI). Het volgende staat op hun site:
Naast ons analoge pakket kunt u – na aanschaf van een digitale ontvanger en smartcard - gratis het digitale standaard pakket (TV Digitaal) van Ziggo (voorheen @Home) ontvangen. U betaalt dus geen extra abonnementskosten. Uiteraard blijft u profiteren van het unieke voordeel van kabeltelevisie: tv kijken en radio luisteren op zoveel toestellen in huis als u wilt.
Om TV Digitaal van Ziggo te kunnen ontvangen heeft u alleen een smartcard en een digitale ontvanger nodig. De smartcard vindt u in het Startpakket TV Digitaal, dat u voor 29,95 euro bij de dichtstbijzijnde Ziggo-dealer kunt kopen. Hier kunt u ook een digitale ontvanger aanschaffen.
Wij hebben dus het standaardpakket van onze eigen SCAI.
Maar nu wil Ziggo ons dus een abonnement aansmeren, wat we al hebben van de SCAI. En ik ga niet dubbelop betalen. Dus morgen maar eens bellen en kijken hoe moeilijk ze gaan doen.
Naast ons analoge pakket kunt u – na aanschaf van een digitale ontvanger en smartcard - gratis het digitale standaard pakket (TV Digitaal) van Ziggo (voorheen @Home) ontvangen. U betaalt dus geen extra abonnementskosten. Uiteraard blijft u profiteren van het unieke voordeel van kabeltelevisie: tv kijken en radio luisteren op zoveel toestellen in huis als u wilt.
Om TV Digitaal van Ziggo te kunnen ontvangen heeft u alleen een smartcard en een digitale ontvanger nodig. De smartcard vindt u in het Startpakket TV Digitaal, dat u voor 29,95 euro bij de dichtstbijzijnde Ziggo-dealer kunt kopen. Hier kunt u ook een digitale ontvanger aanschaffen.
Wij hebben dus het standaardpakket van onze eigen SCAI.
Maar nu wil Ziggo ons dus een abonnement aansmeren, wat we al hebben van de SCAI. En ik ga niet dubbelop betalen. Dus morgen maar eens bellen en kijken hoe moeilijk ze gaan doen.
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
hoi miranda 1963
als ik advies mag geven ga echt niet naar ziggo want je komt echt in de problemen te recht dat is gewoon advies wat ik je geef.
de beste die er is op klantvriendelijkheid dat is xs4all.
daar zou ik even navragen of hun dat ook hebben want die zijn echt geweldig gericht kwa klanten.
en anders moet je gewoon blijven bij degene waar je nu bij zit en toch zeker niet dubbel ergens bij gaan zitten want je krijgt echt geen dubbele zenders die krijg je maar 1 keer.
gr c34jp34
als ik advies mag geven ga echt niet naar ziggo want je komt echt in de problemen te recht dat is gewoon advies wat ik je geef.
de beste die er is op klantvriendelijkheid dat is xs4all.
daar zou ik even navragen of hun dat ook hebben want die zijn echt geweldig gericht kwa klanten.
en anders moet je gewoon blijven bij degene waar je nu bij zit en toch zeker niet dubbel ergens bij gaan zitten want je krijgt echt geen dubbele zenders die krijg je maar 1 keer.
gr c34jp34
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 jun 2005 10:00
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
Het doorgeven van digitale tv van Ziggo (voorheen @Home) is een gratis dienst van onze kabelmaatschappij. Daar maak ik graag GRATIS gebruik van. Dit doen we al jaren met een card van voormalig @Home in onze huiskamer. Nu hebben we een card gekocht voor ontvangst in de slaapkamer. Met de card voor de huiskamer nooit een probleem gehad in al die jaren niet! Dus ik zie het probleem nu ook niet. Alleen dat we ineens ongevraagd abonnee dienen te worden. No way, dat gaat niet gebeuren voor een gratis dienst. Zo kunnen we ook gebruik maken van het UPC-netwerk voor internet. Maar daar hebben we slechte ervaringen mee. Xs4all bevalt ons prima, nooit problemen mee gehad en een goede klantvriendelijkheid.
Nu maar hopen dat Ziggo niet moeilijk gaat doen.
Nu maar hopen dat Ziggo niet moeilijk gaat doen.
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
Ik denk dat je met je vragen beter bij SCAI terecht zou kunnen dan bij Ziggo.
De 'procedure' voor een tweede kaart is trouwens anders dan voor een eerste kaart. Een tweede kaart moet 'gekoppeld' worden aan je eerste kaart, die moet je dus via Ziggo aanvragen. Je kunt niet zomaar een willekeurige kaart kopen en die als tweede kaart gebruiken.
De 'procedure' voor een tweede kaart is trouwens anders dan voor een eerste kaart. Een tweede kaart moet 'gekoppeld' worden aan je eerste kaart, die moet je dus via Ziggo aanvragen. Je kunt niet zomaar een willekeurige kaart kopen en die als tweede kaart gebruiken.
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
@vogels.
Het gebruik van een tweede smartcard is gratis! Het wordt vaak ten onrechte (voornamelijk bij oud @home klanten) nog in rekening gebracht, omdat @home vroeger €10,- administratiekosten per jaar rekende voor een tweede card.
Het is wel zo dat als je aanvullende pakketten op beide cards hebt je deze dan ook dubbel moet betalen.
@kweenie: Bij ziggo kun je zo een losse tweede smartcard kopen. Er zit een activeringskaart bij, welke binnen 5 dagen teruggestuurd moet worden. Het is dus niet zo dat de card aan je eerste card "gekoppeld" zou moeten worden. De card hoeft enkel aan het adres gekoppeld te worden.
pvd
Het gebruik van een tweede smartcard is gratis! Het wordt vaak ten onrechte (voornamelijk bij oud @home klanten) nog in rekening gebracht, omdat @home vroeger €10,- administratiekosten per jaar rekende voor een tweede card.
Het is wel zo dat als je aanvullende pakketten op beide cards hebt je deze dan ook dubbel moet betalen.
@kweenie: Bij ziggo kun je zo een losse tweede smartcard kopen. Er zit een activeringskaart bij, welke binnen 5 dagen teruggestuurd moet worden. Het is dus niet zo dat de card aan je eerste card "gekoppeld" zou moeten worden. De card hoeft enkel aan het adres gekoppeld te worden.
pvd
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
je zou info kunnen navragen bij de jurofoon
hier zitten juristen en advocaten die je helpen met advies te geven.
gr c34jp34
hier zitten juristen en advocaten die je helpen met advies te geven.
gr c34jp34
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 okt 2008 02:15
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
Het volgende voor de mensen die denken te weten waar ze het nou precies over hebben.
afhankelijk in welk (oud)gebied je woont betaal je +- 15,90 voor uw analoge signaal/zenders.
als u een digitaal startpakket koopt van 29,95 dan krijgt u een decoder en een smartcard. Als u die smartcard gaat gebruiken krijg je 10 werkdagen alle zenders die er beschikbaar zijn bij ziggo. Na die tien werkdagen zal je geen enkele zender meer kunnen zien, mits u de aanmeldkaart op tijd hebt ingezonden voor het digitaal standaard pakket en eventueel extra pakketten. Als u de aanmeld kaart instuurd voor ALLEEN het standaard pakket dan betaald u nog steeds 15,90 en zult u ook alleen de zenders die analoog beschikbaar zijn digitaal via die smartcard kunnen zien. ingeval dat u voor een 2e televisie ook digitaal wil kijken koop u nog een decoder + smartcard (met natuurlijk weer de 10 werkdagen alle zenders) en laat je voor deze kaart ook het digitaal standaard pakket activeren, en betaald u nog steeds die 15,90 p/m, ook al heb je 2 of meerdere smardcards.
Er komen pas extra kosten bij in het geval dat u extra zenders wilt ontvangen (zenders die buiten het standaard pakkeket vallen), in dat geval betaald u per smartcard de kosten voor het pakket wat u naast het digitaal standaard pakket wilt ontvangen.
dus even kort samen gevat:
1 of meerdere smartcards op u naam met ALLEEN het digitaal standaard pakket voor ALLE smardcards?? dan zijn u maandelijkse kosten 15,90 p/m.
1 of meerdere Smardcards op u naam met 1 of meerdere extra pakketten?? dan betaalt u 15,90 + kosten voor het pakket dat aan de smardcard is gekoppeld!!
als ik dit zo terug lees moet het toch echt wel duidelijk zijn??
mocht u toch vragen hebben lees het dan nog een keer en als u het dan echt nog niet snapt laat dan een bericht achter wat u precies niet snapt.
p.s.
Hoe het zit met de 10 euro administratie kosten die @home berekend (per smardcard) weet ik niet precies dat zou u even moeten na vragen.
ik geloof alleen niet dat dat op dit moment nog zo is.
Het is voorlopig helaas ook nog niet mogelijk om een smardcard uit oud Casema gebied te gebruiken in oud @home gebied, de smardcards zijn nu namelijk nog gebied gebonden en dat heeft weer te maken met de frequenties en zo, de bedoeling is dat dat wel mogelijk gaat worden. anders had ik je simpelweg kunnen adviseren om een Casema smardcard aan te schaffen en die te gebruiken in uw @home gebied, dan was u iedergeval verlost van die E 10,- extra kosten p/j.
gr,
Apster
afhankelijk in welk (oud)gebied je woont betaal je +- 15,90 voor uw analoge signaal/zenders.
als u een digitaal startpakket koopt van 29,95 dan krijgt u een decoder en een smartcard. Als u die smartcard gaat gebruiken krijg je 10 werkdagen alle zenders die er beschikbaar zijn bij ziggo. Na die tien werkdagen zal je geen enkele zender meer kunnen zien, mits u de aanmeldkaart op tijd hebt ingezonden voor het digitaal standaard pakket en eventueel extra pakketten. Als u de aanmeld kaart instuurd voor ALLEEN het standaard pakket dan betaald u nog steeds 15,90 en zult u ook alleen de zenders die analoog beschikbaar zijn digitaal via die smartcard kunnen zien. ingeval dat u voor een 2e televisie ook digitaal wil kijken koop u nog een decoder + smartcard (met natuurlijk weer de 10 werkdagen alle zenders) en laat je voor deze kaart ook het digitaal standaard pakket activeren, en betaald u nog steeds die 15,90 p/m, ook al heb je 2 of meerdere smardcards.
Er komen pas extra kosten bij in het geval dat u extra zenders wilt ontvangen (zenders die buiten het standaard pakkeket vallen), in dat geval betaald u per smartcard de kosten voor het pakket wat u naast het digitaal standaard pakket wilt ontvangen.
dus even kort samen gevat:
1 of meerdere smartcards op u naam met ALLEEN het digitaal standaard pakket voor ALLE smardcards?? dan zijn u maandelijkse kosten 15,90 p/m.
1 of meerdere Smardcards op u naam met 1 of meerdere extra pakketten?? dan betaalt u 15,90 + kosten voor het pakket dat aan de smardcard is gekoppeld!!
als ik dit zo terug lees moet het toch echt wel duidelijk zijn??
mocht u toch vragen hebben lees het dan nog een keer en als u het dan echt nog niet snapt laat dan een bericht achter wat u precies niet snapt.
p.s.
Hoe het zit met de 10 euro administratie kosten die @home berekend (per smardcard) weet ik niet precies dat zou u even moeten na vragen.
ik geloof alleen niet dat dat op dit moment nog zo is.
Het is voorlopig helaas ook nog niet mogelijk om een smardcard uit oud Casema gebied te gebruiken in oud @home gebied, de smardcards zijn nu namelijk nog gebied gebonden en dat heeft weer te maken met de frequenties en zo, de bedoeling is dat dat wel mogelijk gaat worden. anders had ik je simpelweg kunnen adviseren om een Casema smardcard aan te schaffen en die te gebruiken in uw @home gebied, dan was u iedergeval verlost van die E 10,- extra kosten p/j.
gr,
Apster
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
ik hoop wel dat je weet dat er regio's zijn die analoog rtv afnemen via de gemeente, daar gaat bovenstaande mogelijk dus niet op?
Re: Ongevraagd abonnee Ziggo
Ik heb het vermoeden dat in Borculo de constructie hetzelfde is als in Veendam: de lokale kabelboer geeft digitaal signaal door (dus niet Ziggo), maar om dat te kunnen ontvangen heb je wel een digitale ontvanger nodig.
Aangezien de digitale ontvanger van Ziggo, inclusief smartcard; meer dan 3 keer zo goedkoop is als een losse ontvanger, wordt aangeraden die te kopen. In Veendam is het echter zo dat de smartcard juist NIET geactiveerd moet worden (want dan word je abonnee van Ziggo). De zenders werken gewoon allemaal zonder de smartcard (die hoeft niet eens in de ontvanger te zitten).
Wellicht heeft de winkel waar Miranda het startpakket heeft gekocht dat niet goed duidelijk gemaakt?
Aangezien de digitale ontvanger van Ziggo, inclusief smartcard; meer dan 3 keer zo goedkoop is als een losse ontvanger, wordt aangeraden die te kopen. In Veendam is het echter zo dat de smartcard juist NIET geactiveerd moet worden (want dan word je abonnee van Ziggo). De zenders werken gewoon allemaal zonder de smartcard (die hoeft niet eens in de ontvanger te zitten).
Wellicht heeft de winkel waar Miranda het startpakket heeft gekocht dat niet goed duidelijk gemaakt?