LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Wat hebt u aan deze post?

Peiling eindigde op 17 mar 2007 16:07

Niets, totaal loos
1
20%
Best handig
0
Geen stemmen
Feest van herkenning!
1
20%
Zzzz.... (in slaap gevallen)
1
20%
Irritant geneuzel!
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Tess Zachtaardig
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:50

Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Tess Zachtaardig »

Ja, ook bij mij viel vandaag de brief in de bus:
"Geachte heer/mevrouw Zachtaardig,

Gefeliciteerd met uw bestelling van de UPC Mediabox - Digital Video Recorder..."
Aaargh! :? Ik vraag u oprecht, heer Olivier Martens: welke bestelling van mij??

Al Googlend begrijp ik dat UPC de dozenterreur ondanks alles - deze week zelfs kamervragen - doorzet. :evil:

Meteen gemaild dat ik de doos niet wil hebben, en voor alle zekerheid een briefje voor de postbode op de deur geplakt. 8)

Het is niet zo duur: na introductiekorting €9,15 per maand. Maar ik wil gewoon zelf kunnen kiezen hoe ik TV kijk, en vooral: bij wie ik een product afneem.

Ik ervaar deze actie als een vernedering, omdat UPC mij kennelijk niet in staat acht zelf te beslissen over wat ik wens te consumeren.

Natuurlijk wil ook ik graag kunnen time-shiften zonder me druk te maken om hoeveel uur er op een videoband past. (Time-shiften = programma's bekijken op een ander tijdstip dan uitgezonden). Vreemd eigenlijk dat de aanbieders het verkopen op de hogere kwaliteit, terwijl het time-shiften, de pauzeer-optie, en niet te vergeten de doorzappen-bij-reclame optie, mij de werkelijke voordelen lijken.

Maar ik wil geen gedoe. Heb ik eigenlijk wel een digitaal signaal nodig voor een digitale video recorder (DVR)? En hoeveel apparaten die niet met elkaar praten heb ik dan nodig? Hoeveel afstandsbedieningen liggen er straks op de bank? En waarom lijkt het allemaal zo ingewikkeld te bedienen? Hoelang lig ik achter de televisie op de grond om de apparaten op de juiste manier met elkaar te verbinden? En dan weer naar voren om te kijken of ik beeld heb? En dan weer ruzie maken met alle vijf afstandsbedieningen? Terwijl mijn favoriete programma over 5 minuten begint? Hoe weet ik welke kabel waarin moet? En is het digitale televisie signaal de experiment-fase eigenlijk wel ontgroeid? En hoe weet ik dat UPC haar tarieven niet op gaat schroeven als ik dat ding een keer in huis heb?

De techniek is niet zo eenvoudig te doorgronden. Deels omdat aanbieders al bepaalde keuzes hebben gemaakt. Deels omdat een aanbieder als UPC mij als onwetende consument eigenlijk niet lijkt te willen informeren. Een goed artikel, van de hand van Erwin Boogert over de (on)mogelijkheden van digitale televisie vond ik hier.

Blijft natuurlijk de vraag welke aanbieder mij mag voorzien van het signaal en de -helaas onvermijdelijke- settopbox. Na de brief van vandaag, heb ik een goede reden om mijn goede geld niet aan UPC te besteden... nu maar eens onderzoeken hoe KPN het doet. Sinds ik daar ook mijn Internet betrek, en het wel zo overzichtelijk is om het aantal aanbieders te beperken. Anders is er altijd nog Versatel. De beste manier om invloed uit te oefenen... door het weloverwogen placeren van je euro (ik heb vandaag ook gestemd, maar dat zie ik als een stem op democratie).

... oh, en heb ik eigenlijk wel een digitaal signaal nodig, om te kunnen opnemen op DVR? Nee serieus, weet iemand of je een DVR kan krijgen die het analoge signaal omzet in digitaal ten behoeve van de opneemfunctie?... Ha! Volgens mij bestaat dat! Zag ik net op tweakers.net. Voor wat ik wil, heb ik dat hele digisignaal niet nodig! Kan het waar zijn? Dat zou wel verklaren, waarom de kabelboeren, UPC en kornuiten, almaar over de vermeende hoge kwaliteit (die ze niet echt leveren) doorzeuren... bomen, bos... ik ga maar weer eens verder lezen op Tweakers... gezellig tussen de techies...

Dames, heren, bedankt voor uw aandacht en succes met het vermijden van gedoe!

Veel groeten van Tess[/quote]

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Tess, voor zover ik weet ben jij de eerste die de DVR ongevraagd krijgt.

De tekst: gefeliciteerd met uw bestelling lijkt er op te duiden dat upc denkt dat jij hem besteld hebt en dat heb je niet, anders schreef je hier je verhaal niet.

Dit is een foutje (één van de ontélbare) van upc, en staat m.i. los van de mediaboxdoordestrotduw aktie.


Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Tess,

Ze zullen toch waarschijnlijk met dat onding aan de deur komen, stuur TNT weg en TEKEN NERGENS VOOR!!

Tess Zachtaardig
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:50

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Tess Zachtaardig »

Hoi Beertje, ha ha bedankt voor de tip! ik zal het niet doen! En de zandzakken liggen voor de deur! (nu nog ff de buren tippen... hoe doen ze dat, per straat of per letter/achternaam?)

... werkt nb de nicht van me vriend op de marketing afdeling van die hut...

grrrr T

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Kreeg vandaag van UPC een brief dat 1 op de 5 huishoudens digitale televisie kijkt, daarom komen ze volgende week langs om mij zo'n digitale decoder/recorder door de strot te duwen; dacht het niet dus.

Uit beleefdheid gebeld met zo'n UPC muts en gezegd dat ik dat ding niet wil, ze zei dat ze dit niet meer kan tegenhouden ik moest hem maar weigeren. Dit is niet de eerste keer dat dat dat gebeurd.
Ik heb gezegd dat ze dat onding in hun K*nt kunnen stoppen
Met dank aan Olivier Martens van UPC.

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door janbemel »

Vandaag viel bij mij de grote envelop van UPC in de brievenbus. Ook mij willen ze de "Mediabox DVR" aanbieden. En nu maar hopen dat ze ermee komen als ik niet thuis ben. Ik heb me het zenderaanbod bekeken. Veel te veel zenders, en de regionale programma's (Gelderland) ontbreken in het basispakket. Ik heb al digitale TV, met veel uit de regio (Gelderland en Brabant, verschillende Duitse regio's). Eén keer een ontvanger en antenne gekocht (die zijn ook echt van mij, de "Mediabox DVR" blijft van UPC), en ik kan onbeperkt gratis digitale TV (DVB-T) kijken. Dus, UPC, blijf maar lekker weg. Voor digi-TV zit ik gelukkig niet vast aan een abonnement met lange opzegtermijn.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

En die waardeloze apparaten slurpen in standbij ook nog eens zo'n 30 euro stroom ( Vara kassa 17-03 )

leoni
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:47

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door leoni »

Bij ons speelde deze kwestie vorig jaar al (op mijn oude adres) kregen we een brief dat we de box af moesten halen bij het postkantoor. Gratis.

Ik nog tegen mijn man dat doe ik niet, want niets is gratis bij UPC. Ze hebben meerdere keren gebeld dat ik hem niet heb opgehaald waarop ik zei dat ik hem niet wilde. Ook heeft de postbode meerdere keren een briefdje in de bus gedaan dat ik het pakketje niet heb opgehaald.

Later kwam zelfs UPC aan de deur om het pakketje te brengen. Toen hebben we nogmaals duidelijk gemaakt dat we het niet wilden. En eindelijk lieten ze ons met rust.

Later hoorde ik van mijn vriendin die in dezelfde flat woonde en wel de box had opgehaald dat ze inderdaad moest betalen. 2 euro per maand. het is misschien niet veel, maar wel voor iets dat je GRATIS krijgt.

Vind het een zeer agressieve manier van zaken doen

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Later hoorde ik van mijn vriendin die in dezelfde flat woonde en wel de box had opgehaald dat ze inderdaad moest betalen. 2 euro per maand. het is misschien niet veel, maar wel voor iets dat je GRATIS krijgt.
UPC is er van het begin af aan duidelijk over geweest dat de box gratis (in bruikleen) is en het abonnement ee 2 euro bovenop de normale prijs gaat kosten. Dit gaat pas in na een half jaar op proef.

Verder is de hele actie schofterig, maar dit feit had je kunnen lezen, of horen in de zeer extra boel veel irritante spots die UPC over ons meent uit te moeten strooien. (en die me alleen nog maar meer anti-upc maken)

leoni
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:47

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door leoni »

Nou begin vorig jaar stond er in die brief echt niets over abbonnement of zo hoor. heb die brief echt van onder tot boven gelezen. En toen waren ze ook qua reclame niet zo met digitaal bezig. Nu zal het best wel in de brieven staan na al die commotie erover

Tess Zachtaardig
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:50

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Tess Zachtaardig »

Lieve lezers,

Het lijkt goed te zijn gekomen: mijn buurman heeft de postbode vorige week vriendelijk doch duidelijk gemeld dat ik geen prijs stel op het genereuze aanbod van UPC. Gelukkig maar, nu kon ik het briefje van de deur halen, dat stond toch wel wat afschrikwekkend.

Hopelijk is hiermee de kous af!

O ja, @Ron58: ik begrijp best dat je het voor UPC opneemt, als je op hun loonlijst staat. En misschien is het inderdaad een foutje. Toch jammer dat de aanname dat dat niet zo is, niemand verbaast, vind je niet? De walgelijk aggressieve verkooptechniek van UPC blijft een gegeven, en het negatieve karma zal die tent en haar medewerkers nog generaties achtervolgen. Ik zou maar veel mediteren voor vrede, als ik jou was.

Ik wens iedereen veel geluk en weinig gedoe,

Tess Zachtaardig 8)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

O ja, @Ron58: ik begrijp best dat je het voor UPC opneemt, als je op hun loonlijst staat.
Tess, even twee dingen rechtzetten: ik neem het nooit op voor UPC en ik sta absoluut niet op hun loonlijst.
Deze insinuatie is behoorlijk beledigend :lol:

Het is volgens mij zo (of UPC gaat inmiddels een stapje verder) dat UPC alleen de Mediabox ongevraagd door de strot probeert te duwen.

De DVR recorder is een ander apparaat en is een extra die je zelf moet bestellen, jij schrijft dat ze juist dat apparaat bij je wilden bezorgen.

Bij de verschillende aankondigingen dat ze de mediabox gingen bezorgen hebben ze nooit "gefeliciteerd met de bestelling", kennelijk denken ze dus dat jij hem zelf besteld hebt. En als UPC eenmaal iets denkt is dat in hun ogen altijd de heilige waarheid, en is de rest van de wereld abuis.

Ik probeerde er dus alleen maar achter te komen of het in jouw geval dus iets anders was dan de gewone door-de-strot-duw actie waar ze iedereen mee overvallen.
De MediaBox kost 2,19 per maand (bovenop het normale kabeltarief) en voor de DVR komt daar nog eens 9,99 extra bij.

Inmiddels schrijven Beertje en janbemel er ook over dat ze de Mediabox+DVR ongevraagd zouden gaan krijgen.
Weten jullie echt zeker dat het ook om de DVR gaat?

Hopelijk is hiermee de kous af!
Nee Tess, dat is het niet. Ze komen voor de Mediabox terug over een paar maanden, net als of ze gek zijn en jij nooit hebt aangegeven het niet te willen.
Maar als zij dus denken dat jij zelf een DVR besteld hebt misschien wel eerder om je aan je "bestelling" te houden.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ron58,

Absolute zekerheid dat het om de mediabox-DVR gaat, dit staat in de brief die ik gisteren kreeg. zes maanden gratis daarna 9,99 euro voor standaard digitale pack plus extra pack( en dan nog je normale kabeltarief)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Absolute zekerheid dat het om de mediabox-DVR gaat
Volgens mij worden ze steeds gekker daar.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ron 58,

Hoe kun je nog gekker worden als ze al absoluut gestoord zijn bij UPC,
Ik hoop dat ik zelf thuis ben als ze langskomen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Bron Kassa:
De Mediabox van UPC is energieverslindend: gebruikt permanent 14,7 watt en de nieuwste box (PVR met harde schijf) verbruikt zelfs 22 watt standby en 32 watt actief. Meer opvallende feiten bij deze decoder:
- verbruikt permanent heel veel stroom
- kan niet op standby of uit worden gezet en staat dus altijd aan.
- je hebt als klant geen keuze bij UPC, dus moet je dit apparaat nemen
- momenteel in het bezit van 500.000 mensen
- verspilt in totaal 11 miljoen euro aan standby stroom
- UPC wil af van analoog

Wat dit laatste betreft bieden de andere kabelaars zoals Casema, @Home en Multikabel hun klanten wel een keuze. De apparaten waaruit gekozen kan worden, verbruiken minder standby stroom en kunnen bijna allemaal wel uit worden gezet. Verder dringen zij hun klanten digitale tv niet zo op als UPC dat doet. De Mediabox kan inderdaad meer dan de meeste andere boxen, maar vooralsnog kan je met deze Mediabox nog steeds niet al die opties ook gebruiken.

Verbruik
Sluipverbruik van huishoudelijke elektrische apparaten is gemiddeld binnen een huishouden goed voor jaarlijks 400 tot 550 kWh verdeeld over 30 apparaten. In geld uitgedrukt gaat het dan om 80 tot 110 euro. Een van de grote boosdoeners is dus de decoder. Ook wel bekende onder de noemer settopbox of tuner. Andere hoge sluipverbruikers zijn modems voor internet, telefoon en satellietontvangers.

Ons overzichtje van energieverbruik van de meest gebruikte digitale tv-ontvangers:

UPC Mediabox-DVR (Thomson PVR) met hard disk
Aan: 32 watt
Stand-by: 22 watt
Apparaat kan niet uit

UPC MediaBox van Thomson
Aan: 14 watt
Stand-by: geen, dus constant 14 watt
Apparaat kan niet uit.

Tele2 Vision, Dig. Decoder (Samsung SMT-601E)
Aan: 15 watt
Stand-by: 13 watt
Apparaat kan niet uit.

Casema / @Home, (Samsung DCB P850Rs) met harddisk
Aan: 23 watt
Stand-by: 17 watt
Apparaat kan uit

Casema / @Home /multikabel (Samsung DCB-9401R)
Aan: 8 watt
Stand-by: 8 watt
Apparaat kan niet uit

KPN-Digitenne, Single Tuner (Samsung SMT-1000T)
Aan: 8,1 watt
Stand-by: 6,7 watt
Apparaat kan uit

Kijkt u ook naar het Hcc-debat met als onderwerp: De stekker eruit?!
Of naar de olgende sites meet veel informatie over energie besparen:
Milieucentraal.nl en stopstandby.nl
Tel uit je winst als analoog signaal van de kabel gaat, en je hebt bv een 4 tal decoders nodig, eventueel met opneemmogelijkheid
Zit je al vlug aan een € 40, 00 a € 50,00 aan abo kosten voor tv, is toch zo geweldig van die joepiezie(k).
De fik er in is nog niet zo een gek idee :lol: :lol:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe kun je nog gekker worden als ze al absoluut gestoord zijn bij UPC,
Ik moet toegeven, ze weten zichzelf steeds weer te overtreffen, als je denkt dat het niet gekker kan worden spelen ze het toch weer klaar!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

- UPC wil af van analoog
Ik heb die opmerking ook gehoord, maar kreeg de indruk dat Felix Meurders dit (tussen de echte feiten door) als persoonlijke mening zei.

Helaas is mijn persoonlijke mening wel dat hij hier wel eens gelijk in kan hebben. :cry:

Ik denk dat er dan nog veel meer mensen afhaken, nu is het nog 2,19 extra per maand, hoeveel wordt het straks als analoog wegvalt en het in gezinnen met een 2e, 3e, 4e tv's/video's misschien wel eens 40 of 50 euro wordt?
(en er dan ook even veel van die stroomslurpers in huis komen)

Ik heb al eens aangegeven dat er bij ons minstens 3 dubbele of 6 enkele decoders zouden moeten komen.

Volgens mij valt dan voor UPC de grote klap wat vertrekkende klanten betreft. (ik heb mijn vlag al klaar liggen)

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ik vraag me af of de negatieve optie niet al verboden is? of zijn ze hier in de regering nog over bezig??

Gesloten