De uitspraak van de Schillenboer is bindend. Dus...Ouburg84 schreef:encore schreef:maar je kunt helemaal geen zenderpakket kiezen bij Online.
En nogmaals: De uitspraak afwachten...
Om eerlijk te zijn lijkt het mij alleen maar nuttig om informatie uit te blijven wisselen over het onderwerp. Hieraan liggen drie redenen ten grondslag, te weten:
1. Het aandragen van informatie over het onderwerp kan als bron van informatie dienen voor mensen die met een vergelijkbaar probleem zitten. Berichten hieromtrent zijn overigens van een geheel andere orde dan rikraaien.
2. Het uitwisselen van (zinvolle) informatie over het onderwerp draagt tevens bij aan mijn eigen beeldvorming. Op basis hiervan kan ik bijvoorbeeld tot de conclusie komen dat de toelichting die ik bij de geschillencommissie ingediend heb niet volstaat en besluiten om mijn standpunt mondeling toe te lichten tijdens de zitting.
3. Mocht de geschillencommissie mij ongelijk geven, dan ben ik beter voorbereid op een gang naar de rechter. Uiteraard wil ik hier dan (nog) beter beslagen ten ijs komen dan bij de geschillencommissie, alwaar ik dan ongelijk gekregen heb.
Mocht ik iets missen, dan hoor ik het graag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen
Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen
"De uitspraak van de Schillenboer is bindend. Dus..". Je lijkt alsnog aan te willen geven dat ik de uitspraak van de geschillencommissie beter af kan wachten, maar met de beste wil van de wereld krijg ik het niet voor elkaar om er een steekhoudend argument van te maken dat opweegt tegen de voordelen die ik benoemde. Zelfs indien je ermee probeerde te zeggen dat ik mij bij de uitspraak van de Geschillencommissie neer moet leggen en je gelijk zou hebben, dan nog valt dat in het niet ten opzichte van de voordelen. In dat geval zou je echter ook niet gelijk hebben, want op de website van de Geschillencommissie staat namelijk het volgende:
"Ook kunt u de uitspraak voorleggen aan een gewone rechter. Hiervoor geldt een termijn. Dit moet binnen twee maanden na de verzenddatum van de brief waarin de uitspraak staat. Soms vindt de rechter dat de procedure van De Geschillencommissie niet eerlijk (redelijkheid en billijkheid) is gegaan. In dat geval geldt de uitspraak van De Geschillencommissie niet meer. Wilt u een rechter naar de uitspraak laten kijken? Dan moet u meestal een advocaat inhuren. De kosten voor de advocaat moet u zelf betalen. Wanneer u niets doet, moet u de uitspraak nakomen."
"Ook kunt u de uitspraak voorleggen aan een gewone rechter. Hiervoor geldt een termijn. Dit moet binnen twee maanden na de verzenddatum van de brief waarin de uitspraak staat. Soms vindt de rechter dat de procedure van De Geschillencommissie niet eerlijk (redelijkheid en billijkheid) is gegaan. In dat geval geldt de uitspraak van De Geschillencommissie niet meer. Wilt u een rechter naar de uitspraak laten kijken? Dan moet u meestal een advocaat inhuren. De kosten voor de advocaat moet u zelf betalen. Wanneer u niets doet, moet u de uitspraak nakomen."
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.
-
@Ouburg84. Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar ik begrijp dat je meent dat Online zich niet aan de afspraken houdt, en dat je van ze af wilt. Ik ga er van uit dat je je argumenten zorgvuldig hebt afgewogen.
Ik heb meerdere keren om soortgelijke redenen een contract beëindigd, of enkel betaling geweigerd. O.a. bij Youfone en Ziggo. Gewoon door (na mislukt doch goed beargumenteerd en gedocumenteerd overleg) opzeggen en niets meer betalen en direct zoveel mogelijk terughalen van wat ik meen dat me toe komt door storneren.
Uiteraard komen er dan dreigementen met incassoburo's enzovoorts. Echter voordat een incassoburo kan incasseren moet de rechter de vordering rechtsgeldig verklaren. In het het geval Ziggo is de vordering aan Bosincasso verkocht en die stuurt (nog steeds) om de paar jaar een brief, maar laat na om naar de rechter te stappen. Het geval Youfone ging wel vrij snel naar de rechter en die maakte er gehakt van.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je goed moet overwegen of je aan het "pappen en nat houden" met de geschillencommissie wilt beginnen. Mijn ervaring is dat die niet in de eerste plaats in het voordeel van de consument redeneren. Het nadeel is dan dat er een compromis komt waar jij eigenlijk niet mee verder wilt, maar zelf naar de rechter moet stappen.
Ik adviseer je zelf een lijn te trekken en laat Online het maar uitzoeken. Zeg je abo per direct op, en ga naar een ander. Het is nog maar de vraag of Online werkelijk wil procederen. Indien toch dan kan je gedurende de (hun) procedure (waarin Online pas haar echte argumenten inbrengt, c.q. aanscherpt, en jou misschien kan overtuigen) altijd nog tot overeenstemming komen, zodat je kosten gering zijn als je je correspondentie zelf deed.
Ik heb meerdere keren om soortgelijke redenen een contract beëindigd, of enkel betaling geweigerd. O.a. bij Youfone en Ziggo. Gewoon door (na mislukt doch goed beargumenteerd en gedocumenteerd overleg) opzeggen en niets meer betalen en direct zoveel mogelijk terughalen van wat ik meen dat me toe komt door storneren.
Uiteraard komen er dan dreigementen met incassoburo's enzovoorts. Echter voordat een incassoburo kan incasseren moet de rechter de vordering rechtsgeldig verklaren. In het het geval Ziggo is de vordering aan Bosincasso verkocht en die stuurt (nog steeds) om de paar jaar een brief, maar laat na om naar de rechter te stappen. Het geval Youfone ging wel vrij snel naar de rechter en die maakte er gehakt van.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je goed moet overwegen of je aan het "pappen en nat houden" met de geschillencommissie wilt beginnen. Mijn ervaring is dat die niet in de eerste plaats in het voordeel van de consument redeneren. Het nadeel is dan dat er een compromis komt waar jij eigenlijk niet mee verder wilt, maar zelf naar de rechter moet stappen.
Ik adviseer je zelf een lijn te trekken en laat Online het maar uitzoeken. Zeg je abo per direct op, en ga naar een ander. Het is nog maar de vraag of Online werkelijk wil procederen. Indien toch dan kan je gedurende de (hun) procedure (waarin Online pas haar echte argumenten inbrengt, c.q. aanscherpt, en jou misschien kan overtuigen) altijd nog tot overeenstemming komen, zodat je kosten gering zijn als je je correspondentie zelf deed.
-
Waar haal jij dat email adres vandaan? Online moet een email adres vermelden op de site maar doet (deed) dat niet. Heb er discussie met ze over gehad..., zij vonden dat die regel voor hen niet geldt.encore schreef:Je brief komt echt wel aan hoor,PieterenJoke schreef:Mensen van Radar hoe kan ik Noreply online bereiken ze zijn zo brutaal ik stuur mijn brief maar het komt er gewoon niet door ik hoor het graag
en de klantenservice kun je mailen via het online-frommelier of via
[email protected]
Moeilijker kan ik het niet maken
Mijn hartelijke dank voor jouw reactie. Dit was iets dat toen het geschil ontstond door mijn hoofd is geschoten, maar op de één of andere manier heb ik er nooit meer aan gedacht.Geip Suusje schreef:@Ouburg84. Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar ik begrijp dat je meent dat Online zich niet aan de afspraken houdt, en dat je van ze af wilt. Ik ga er van uit dat je je argumenten zorgvuldig hebt afgewogen.
Nadat ik naar andere ervaringen met de Geschillencommissie heb opgezocht, ben ik tot de conclusie gekomen dat ze inderdaad vaak niet in het voordeel van de consument denken. Daarnaast heb ik voor de zekerheid even contact opgenomen met het BKR en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hier geen registratie aan over houd. Gezien ik niet van plan ben om ooit weer terug te gaan naar Online.nl, heb ik naar aanleiding van jouw advies het laatste incasso teruggevorderd en hun machtiging ingetrokken. Tevens heb ik inmiddels de brief op de post gedaan waarmee ik het abonnement opzeg en kijk ik uit naar alle leuke reacties van Online.nl die hieruit voort gaan komen.
Tijdens mijn eerste telefoontje werd ik niet geholpen, mijn online klacht werd niets mee gedaan, op mijn klachtenbrief werd niet gereageerd, maar nu word ik ineens 'prima' geholpen..
Ik kreeg een e-mail over mijn "betalingsachterstand". Hierin werd aangegeven dat ik contact op kon nemen als ik het niet eens was over de hoogte van de rekening. Gezien ik van mening ben dat Online.nl geen recht meer heeft om het abonnementsgeld af te schrijven, kon ik het niet laten om even te bellen.
De situatie uitgelegd aan de dame, welke mij door heeft verbonden naar de afdeling klachten. Hier werd aangegeven dat ze 'vergeten' waren om mij terug te bellen met een oplossing naar aanleiding van mijn klachtenbrief. Direct de brief erbij gepakt en ze hebben beloofd om mijn brief tegen het licht te gaan houden en er spoedig op terug te komen.
Beetje vreemd dat ze mij vergeten te bellen met een oplossing en nu weer een oplossing gaan zoeken, maar enfin..
Ik kreeg een e-mail over mijn "betalingsachterstand". Hierin werd aangegeven dat ik contact op kon nemen als ik het niet eens was over de hoogte van de rekening. Gezien ik van mening ben dat Online.nl geen recht meer heeft om het abonnementsgeld af te schrijven, kon ik het niet laten om even te bellen.
De situatie uitgelegd aan de dame, welke mij door heeft verbonden naar de afdeling klachten. Hier werd aangegeven dat ze 'vergeten' waren om mij terug te bellen met een oplossing naar aanleiding van mijn klachtenbrief. Direct de brief erbij gepakt en ze hebben beloofd om mijn brief tegen het licht te gaan houden en er spoedig op terug te komen.
Beetje vreemd dat ze mij vergeten te bellen met een oplossing en nu weer een oplossing gaan zoeken, maar enfin..
Maar je had het toch al aangegeven bij de Geschillencommissie?
Klopt.. en heb de klacht vervolgens weer ingetrokken naar aanleiding van de tip van Geip Suusje.encore schreef:Maar je had het toch al aangegeven bij de Geschillencommissie?
p.s. Voor andere forumleden misschien handig om te weten.. Je kan een klacht bij de geschillencommissie ook weer intrekken en als hij nog niet in behandeling genomen is en krijg je gewoon je geld terug..
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 30 okt 2014 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas bleek ik toch niet zo goed geholpen te worden als ik in eerste instantie dacht. Buiten de termijn waarbinnen Online.nl zou reageren ben ik gebeld door een medewerker. Deze vertelde mij dat artikel 7.2 van de telecommunicatiewet alleen van toepassing is op tariefwijzigingen. Volgens de informatie die ik gevonden heb klopt dit niet, maar gezien mijn nieuwe abonnement al in was gegaan heb ik het er maar bij gelaten.
Inmiddels heeft Online.nl mij voor de tweede keer een herinnering gestuurd en als het goed is hebben ze mij afgesloten. Niet dat ik iets van de afsluiting merk, maar enfin. Ik ben benieuwd naar wat er verder komen gaat..
Inmiddels heeft Online.nl mij voor de tweede keer een herinnering gestuurd en als het goed is hebben ze mij afgesloten. Niet dat ik iets van de afsluiting merk, maar enfin. Ik ben benieuwd naar wat er verder komen gaat..
Niks Geschillencommissie dus. Ik zie een hoop van dit soort topics voorbij komen hier op het forum. Er wordt vanalles gebruld en de providers weten er niks van...
En als je bent afgesloten merk je dat echt wel.
Waar maak jij uit op dat Online.nl hier niets van weet? De klachtenbrief aan het begin van de topic, het aantal keren dat aan geef dat ik gebeld heb, of..?53078 schreef:Niks Geschillencommissie dus. Ik zie een hoop van dit soort topics voorbij komen hier op het forum. Er wordt vanalles gebruld en de providers weten er niks van...
Hoe kom jij erbij dat ik het merk dat ik afgesloten ben? Omdat ik eerder in het topic aangegeven heb dat ik een ander abonnement heb?
Vandaag (toevallig) gebeld met Online.nl, het duurt nog maanden voordat het door wordt gespeeld naar de deurwaarder.
Misschien dat ik, als ik wat tijd over heb, eens ga kijken of ik er een instantie of krant achteraan kan sturen o.i.d. Het kan echter wel eens een tijdje stil blijven in dit topic.
Misschien dat ik, als ik wat tijd over heb, eens ga kijken of ik er een instantie of krant achteraan kan sturen o.i.d. Het kan echter wel eens een tijdje stil blijven in dit topic.
Inmiddels enige tijd verder, zijn de vorderingen tot op heden als volgt:
Online.nl heeft het, tot mijn verbazing, daadwerkelijk doorgestuurd naar de deurwaarder en deze lijkt gedreven om het incasso alsnog te incasseren. Tevens heeft Online.nl mij onterecht aangemeld bij de stichting Preventel.
Na het bericht van Intrum Justitia te hebben ontvangen, heb ik hun aangegeven dat het incasso onterecht was. Hierop is mij gevraagd om dit te "bewijzen" en ik heb de documenten opgestuurd. Ik dacht even een partij gevonden te hebben waarmee wel een dialoog aan kon worden gegaan, maar helaas. Zij hebben mijn bezwaar doorgestuurd naar Online.nl, Online.nl gaf uiteraard nog steeds aan dat het incasso terecht was en dit bericht heeft Intrum Justitia klakkeloos over genomen. Indien ik dit had geweten, had ik mijzelf de moeite bespaard.
Hiernaast heeft Online.nl mij aangemeld bij de stichting Preventel. Dit is een stichting die opgericht is om te voorkomen dat mensen overeenkomsten aan gaan die zij niet kunnen dragen. Dat is in dezen niet het geval, maar Online.nl heeft dit toch gedaan. Op mijn schrijven hierover wordt niet gereageerd, hetgeen wat mij betreft goed past bij de werkwijze die Online.nl er tot dusverre op na houdt.
De reactie van Online.nl die ik via Intrum Justitia kreeg bevatte uitspraken als: "het pakket mag gewijzigd worden indien het pakket hetzelfde blijft". Hiermee kreeg ik het vermoeden dat Online.nl krampachtig probeerde om mij nog over te halen om te betalen en wellicht de handdoek in de ring zou kunnen gooien, maar daar lijkt het nog niet op. Inmiddels heb ik de "laatste" waarschuwing om het incasso te betalen aan mij voorbij laten gaan en Intrum Justitia geeft aan dat de deurwaarder dan binnenkort een dagvaarding langs komt brengen. Ik ben benieuwd!
Online.nl heeft het, tot mijn verbazing, daadwerkelijk doorgestuurd naar de deurwaarder en deze lijkt gedreven om het incasso alsnog te incasseren. Tevens heeft Online.nl mij onterecht aangemeld bij de stichting Preventel.
Na het bericht van Intrum Justitia te hebben ontvangen, heb ik hun aangegeven dat het incasso onterecht was. Hierop is mij gevraagd om dit te "bewijzen" en ik heb de documenten opgestuurd. Ik dacht even een partij gevonden te hebben waarmee wel een dialoog aan kon worden gegaan, maar helaas. Zij hebben mijn bezwaar doorgestuurd naar Online.nl, Online.nl gaf uiteraard nog steeds aan dat het incasso terecht was en dit bericht heeft Intrum Justitia klakkeloos over genomen. Indien ik dit had geweten, had ik mijzelf de moeite bespaard.
Hiernaast heeft Online.nl mij aangemeld bij de stichting Preventel. Dit is een stichting die opgericht is om te voorkomen dat mensen overeenkomsten aan gaan die zij niet kunnen dragen. Dat is in dezen niet het geval, maar Online.nl heeft dit toch gedaan. Op mijn schrijven hierover wordt niet gereageerd, hetgeen wat mij betreft goed past bij de werkwijze die Online.nl er tot dusverre op na houdt.
De reactie van Online.nl die ik via Intrum Justitia kreeg bevatte uitspraken als: "het pakket mag gewijzigd worden indien het pakket hetzelfde blijft". Hiermee kreeg ik het vermoeden dat Online.nl krampachtig probeerde om mij nog over te halen om te betalen en wellicht de handdoek in de ring zou kunnen gooien, maar daar lijkt het nog niet op. Inmiddels heb ik de "laatste" waarschuwing om het incasso te betalen aan mij voorbij laten gaan en Intrum Justitia geeft aan dat de deurwaarder dan binnenkort een dagvaarding langs komt brengen. Ik ben benieuwd!
p.s. Graag zou ik input willen ontvangen over kosten die ik mogelijk op Online.nl zou kunnen verhalen indien het daadwerkelijk op een proces uitdraait. Tot op heden denk ik aan het onderstaande.
Evenals Online.nl, wil ik dministratiekosten en afsluitkosten innen. Daarnaast een vergoeding voor het aantal maanden dat ik nu niet over kan stappen van provider van mijn mobiele telefoon door de aanmelding bij stichting Preventel en voor het duurdere televisieabonnement dat ik af heb moeten sluiten om de zender die ik ontvangen wou toch te kunnen ontvangen. Tot slot wil ik uiteraard de vervoerskosten vergoed hebben en twijfel ik over of ik wettelijke rente kan rekenen over dit alles.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Evenals Online.nl, wil ik dministratiekosten en afsluitkosten innen. Daarnaast een vergoeding voor het aantal maanden dat ik nu niet over kan stappen van provider van mijn mobiele telefoon door de aanmelding bij stichting Preventel en voor het duurdere televisieabonnement dat ik af heb moeten sluiten om de zender die ik ontvangen wou toch te kunnen ontvangen. Tot slot wil ik uiteraard de vervoerskosten vergoed hebben en twijfel ik over of ik wettelijke rente kan rekenen over dit alles.
Jij levert geen dienst aan Online.nl en daardoor kun je geen admin.kosten en andere kosten innen. Een vergoeding omdat je bij Preventel bent aangemeld kun je zeker op je buik schrijven. Evenals de "vergoeding voor het duurdere tv-abo". Vervoerskosten voor ...wat precies? Wettelijke rente kàn wel, maar dan zal ome rechter je in het gelijk moeten hebben gesteld. En dàt is het hekelpuntje. In mijn optiek ben je kansloos. Was toch maar naar de Geschillencom. gestapt. Had je belachelijk veel euri gescheeld.Ouburg84 schreef:p.s. Graag zou ik input willen ontvangen over kosten die ik mogelijk op Online.nl zou kunnen verhalen indien het daadwerkelijk op een proces uitdraait. Tot op heden denk ik aan het onderstaande.
Rechter heeft al eerder uitgesproken dat alleen wanbetaling, en geen andere geschilen ten grondslag moeten liggen aan een registratie bij Preventel.wieder schreef:Een vergoeding omdat je bij Preventel bent aangemeld kun je zeker op je buik schrijven.
Bij onterechte aanmelding kan dwangsom opgelegd worden:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2013:3829
Beste 16again,16again schreef:Rechter heeft al eerder uitgesproken dat alleen wanbetaling, en geen andere geschilen ten grondslag moeten liggen aan een registratie bij Preventel.wieder schreef:Een vergoeding omdat je bij Preventel bent aangemeld kun je zeker op je buik schrijven.
Bij onterechte aanmelding kan dwangsom opgelegd worden:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2013:3829
Hartelijk dank voor het meekijken/denken, met name voor de manier waarop. Ik was op de hoogte van het opleggen van de dwangsom, maar volgens mij kan dit alleen door de rechter opgelegd woren. Indien dit niet zo is, hoor ik dit graag.
Naar aanleiding van deze uitspraak ben ik zelf van mening dat ik wellicht recht heb een geldelijke compensatie. Met name omdat ik Online.nl erop geattendeerd dat zij in strijd met de wet- en regelgeving handelen, maar zij hier gewoonweg niet op reageren, er bewust voor kiest om mij te (blijven) benadelen en dit mij geld kost.
Volgens mij is bovenstaande in strijd met de wet bescherming persoonsgegevens, maar enfin. Indien nog iemand een (beargumenteerd) lichtje op dit onderdeel zou willen schijnen, hoor ik dit graag.
en dan...?MichielFRL schreef:Ben je het oneens, betaal hetgeen je verschuldigd bent onder protest en teken bezwaar aan.
Ligt de bal bij TS om achter dat geld aan te gaan, hetzij via rechter of geschillencommissie.
Even een vraag:
Heeft online bevestigd dat de opzeggingsbrief is aangekomen? Zo nee, dan heb je niet opgezegd. Zo ja, dan sta je sterk. Online heeft een zender verwijderd en daardoor kun je opzeggen. En van die mogelijkheid heb je gebruik gemaakt.
Dwangsom wordt inderdaad op verzoek van eiser door de rechter opgelegd.
Heeft online bevestigd dat de opzeggingsbrief is aangekomen? Zo nee, dan heb je niet opgezegd. Zo ja, dan sta je sterk. Online heeft een zender verwijderd en daardoor kun je opzeggen. En van die mogelijkheid heb je gebruik gemaakt.
Hoe kom je daarbij?olaf79 schreef:Het zenderaanbod is geen beding in de zin des wets (...)
Welke kosten heb je daadwerkelijk gemaakt? Heb je nog gelden te goed?Ouburg84 schreef:p.s. Graag zou ik input willen ontvangen over kosten die ik mogelijk op Online.nl zou kunnen verhalen indien het daadwerkelijk op een proces uitdraait. Tot op heden denk ik aan het onderstaande.
Dwangsom wordt inderdaad op verzoek van eiser door de rechter opgelegd.
Omdat het zenderaanbod niet is opgenomen in het contract noch in de algemene voorwaarden. In die voorwaarden staat al dat het zenderaanbod gewijzigd kan worden en hiermee ging de contractant akkoord.alfatrion schreef:Even een vraag:
Hoe kom je daarbij?olaf79 schreef:Het zenderaanbod is geen beding in de zin des wets (...)
De telecomwet stelt dat een wijziging in het contract of de algemene voorwaarden volgens bepaalde regels moeten worden gecommuniceerd en dat dit de contractant het recht geeft het contract op te zeggen.
Maar door het wijzigen van het zenderaanbod wordt geen wijziging in het contract of de algemene voorwaarden gedaan maar een wijziging in het aanbod. In het contract staat niet dat zender a, b en c worden geleverd maar dat er televisiediensten worden geleverd met tenminste een x aantal zenders (en een y aantal in hd). Er is dus geen sprake van de wijziging van een beding als bedoelt in de telecomwet en dus geldt hier het recht tot opzeggen niet.