LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onrechtmatige incasso door KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
samnl99

onrechtmatige incasso door KPN

Ongelezen bericht door samnl99 »

Ik ben zeer pist off, in okt 2006 had ik Tv van KPN Plus internet besteld. KPN gaf aan dat internet en TV leverbaar is. Daarna kreeg ik brief met de mededeling dat internet op mijn adres niet leverbaar is. TV pakket ontvangen maar niet wat ik had besteld, dus geretourneerd. Een dag daarna heb ik alle lopende bestellingen geannuleerd. Nu, na een aantal maanden blijkt KPN ongevraagd abonnementsbedargen van mijn rekening te hebben geïncasseerd en zonder enige factuur. Totaal ca 260 euro. Hoe kan dat zonder factuur, geruisloze boeking ;-(. Na een aantal belpogingen, wordt opgehangen na tig aantal minuten wachten. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn, wat ze zeggen is dat ze alleen de bestelling geregistreerd hebben staan, geen annulering. Wat kan het mij schelen als ze alleen maar de de bestellingen registeren? Kortom, ik ga er een issue van maken. Bij de bank alles geblokkeerd. KPN zegt, het enige wat je "mogelijk"kan doen is het abonnement opzeggen. Ik zeg neen, ik wil al het geld terug. Ik ben errrg pist off. [quote]

Mickey D

Re: onrechtmatige incasso door KPN

Ongelezen bericht door Mickey D »

Van Digitenne krijg je je facturen via email, tenminste als ze een emailadres van je hebben. Is mij bij de Primafoon niet naar gevraagd, dus was ook heel erg verbaasd over de afschrijvingen van bedragen die niet te herleiden waren (aansluitkosten waar niet over gesproken was, een deel van de maand extra om daarna per kalendermaand te kunnen factureren). Heb hierover gebeld en men kon vanaf toen een emailadres noteren, maar de oude facturen heb ik nooit meer gehad. Ze konden wel alles aan me voorlezen, dan kon ik het zelf opschrijven...

Bij het aangaan van het abonnement stem je in met autoamtische incasso, dus als zij geen opzegging hebben staan, doen ze in hun ogen niets fout met zo'n 'geruisloze incasso', immers de nota is naar het opgegeven emailadres gegaan (of gewoon niet verstuurd omdat ze dat niet hebben) en voor de incasso gaf je al toestemming. Vooral vreemd omdat je daar allemaal pas later achter komt, zelfs als je alle kleine lettertjes gelezen hebt.
Meld verder een aantal keer (tot ze willen luisteren, bijvoorbeeld) dat je alles hebt opgezegd, zo mogeljk natuurlijk met bewijs (nummer van je verzendbewijs dat je ontving bij het retoursturen). Bel bijvoorbeeld eens naar 0900-0244 (nu nog 1 ct/minuut, maar dat schijnt zeer binnenkort weer naar 10ct of zo te gaan) en dien heel dringend een klacht in. Levert vast een bos bloemen op... En wie weet tref je daar iemand die het de moeite waard vindt er een echte klacht van te maken en je te laten terugbellen.

Mijn ervaring is ook dat KPN heel goed registreert wat hun gunstig uitkomt, maar beloftes aan de klant zijn niet altijd even stevig, helaas! Vandaar dat ik je veel succes wil wensen.

Gesloten