LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onsbrabantnet analoog & digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Timpie_T
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 22:06

Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Timpie_T »

Medio Augustus viel er in Laarbeek een brief van Onsbrabantnet binnen m.b.t. vernieuwingen analoge & digitale televisie. Nadat eerst abonnees gelokt zijn met (en ik citeer hier OBN); "Superieure beeld- en geluidskwaliteit (signaal via de glasvezelkabel)." en "Meer televisiezenders dan uw huidige standaardpakket voor lagere maandelijkse kosten" heeft Onsbrabantnet toch eerst geprobeerd heeft digitale TV te verkopen aan hun abonnees. Nu dat blijkbaar niet aangeslagen is, wordt in Laarbeek vanaf 14 september naast analoge TV automatisch een groot deel van hetzelfde zenderpakket ook digitaal doorgegeven.

Hierbij is er, volgens OBN, het zenderpakket “wat aangepast”; van de 50 zenders verdwijnen er 19 (38%), waar de huidige abonnees soms bewust voor gekozen hebben en komen er 8, niets zeggende zenders, terug (waarvan 1 zelfs failliet en “op zwart”). Dus van “wat” aangepast is echt geen sprake. En dit alles tegen “gelijkblijvend tarief”. Een zeer vreemde en onacceptabele gang van zaken, waar de abonnees in Laarbeek die ik gesproken heb, geen van allen blij mee zijn.

Contact met OBN wordt door de klantenservice zo veel mogelijk afgehouden en standaard beantwoord en op formele klachten wordt niet gereageerd.

Overigens zag ik op de site van OBN een vergelijkbare verandering in Best en wordt het “nieuwe basispakket” van OBN in de nieuwe gemeentes Schijndel en Sint-Oedenrode niet voor € 13,95, maar voor € 9,95 aangeboden.

Heel raar voor een instelling die zich een coöperatie noemt…. Kunnen we allemaal weer ons e-mailadres veranderen…

Bent U ook slachtoffer van Onsbrabantnet; laat het dan even weten..

jacky45
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2010 10:34

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door jacky45 »

Wij wonen in Valkenswaard en wij en wij zijn not amused dat heel het zenderpakket veranderd wordt. De zenders die wij goed vonden verdwijnen voor cnn turk Al jazeera schlager tv. Er blijft nog maar 1 discovery channel over.

Wat voor mensen bepalen dit? Volgens ons is het vooral een geldkwestie en en zijn de zenders die we goed vonden te duur geworden, zo hebben ze ons gelokt en nu zullen we op zoek moeten naar iets anders.
Heel veel mensen die we spreken zijn er boos over maar ze weten niet wat te doen met hun klachten. Ons Brabant net is dan oppeens heel erg moeilijk te bereiken.

Een ontevreden klant.

mierlo_zender
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:01

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door mierlo_zender »

:( Ook in Mierlo is het nieuwe verslechterde zenderaanbod via een brief gecommuniceerd.

Gezien het zenderaanbod is er door Onsbrabantnet duidelijk gekozen voor goedkoop in te kopen doorgeefrechten i.p.v. zenders die kwalitatief beter zijn. Onsbrabantnet bespaart hierdoor op de kosten. Dat het verminderde aanbod binnenkort ook digitaal gratis te bekijken is zonder maandelijkse kosten is een slecht argument omdat niet iedereen digitaal kan kijken zonder op extra kosten gejaagd te worden. Er moet dan nl. een extra digitale ontvanger worden gekocht of een tv met een geschikte DVB-C ontvanger als men die nog niet heeft. Dat is dus niet gratis!

Natuurlijk begrijp ik dat Onsbrabantnet graag iedereen aan de Interactieve Digitale Televisie wil hebben(speerpunt volgens de brief) omdat Onsbrabantnet dan meer kan verdienen aan de klanten. Maar het is een slechte zaak dit te willen afdwingen door het huidige zenderaanbod te doen verslechteren en zo mensen te dwingen over te stappen naar Interactieve Digitale Televisie als ze bepaalde zenders willen blijven kijken. Voor een aantal zenders die binnenkort verdwijnen moet zelfs het Plus pakket worden aangeschaft wat weer extra kosten met zich mee brengt.

Daarnaast is voor Glashart Media gekozen een “niet kabelexpoitant” zodat de zenders BBC1 en 2 niet doorgegeven mogen worden. Het is bekend dat Glashart al heel lang in onderhandeling is met BBC voor de doorgifte maar resultaten blijven uit omdat ze geen kabelexpoitant zijn net als KPN. Ook hier is de keuze hoofdzakelijk gevallen op een aanbieder die aanvullende betaaldiensten kan leveren en niet op een aanbieder die bestaande functionaliteit kan aanbieden.

Toen Onsbrabantnet in onze gemeente zijn intrede deed is er van alles belooft en alles zou gedaan worden om de klant te plezieren. Klanten waren nl. leden van een coöperatie en zouden veel zeggenschap hebben in de keuzes die er gemaakt werden en zouden worden. In de praktijk is Onsbrabantnet een pot nat aan het worden met bedrijven als Ziggo en UPC. Niks coöperatieve gedachte maar geld verdienen. Zo min mogelijk leveren voor het geld en eerst de mensen ergens aan laten wennen en dan vervolgens extra laten betalen voor iets wat men al had. Drugsdealers doen ook zoiets. En als je het er niet mee eens bent dan geven ze het advies om dan maar naar een ander te gaan of wordt er gezegd dat doen anderen ook.

Zoals het er nu uit ziet lijkt het volgende aan de hand te zijn:
*Onbrabantnet koopt goedkopere zenders in en geeft minder zenders door maar de klant betaald nog steeds hetzelfde. Klant betaald per saldo dus meer voor minder. Onsbrabantnet verdient meer aan de basisklanten omdat het minder kosten heeft.
*Onsbrabantnet levert de goedkopere en het minder aantal zenders wel gratis Digitaal mits de klanten een digitale ontvanger aanschaffen of een TV hebben/kopen met DVB-C. Levert dus geen voordeel op bij klanten die dit niet hebben of willen/financieel niet kunnen aanschaffen.
*Onsbrabantnet wil graag geld verdienen aan mensen die niet weten hoe hun televisie/viderecorder/harddiskrecorder etc ingesteld moet worden. Heel behulpzaam om dit tegen geringe kosten te doen maar als Onsbrabantnet de zenders niet veranderd hoeft er niets opnieuw worden ingesteld, de klant wordt lastiggevallen met onnodig werk.
*Wil ik bepaalde zenders via Onsbrabantnet kunnen blijven bekijken dan moet ik Interactieve Digitale Televisie aanschaffen met het plus pakket. Wil ik hetzelfde blijven bekijken dan moet ik dus fors meer gaan betalen.
*De belofte dat BBC 1 en 2 terugkomen kunnen door de keuze voor Glashart niet met zekerheid gedaan worden daar Glashart niet voldoet aan de eisen van de BBC.

Het bovenstaande stemt mij niet tevreden met Onsbrabantnet. Onsbrabantnet ontneemt mij keuzes die mij in het verleden hebben doen besluiten om voor Onsbrabantnet te kiezen voor televisie. Het beperkte en verslechterde zenderaanbod geven mij het gevoel dat ik door Onsbrabantnet bestolen en bedrogen wordt.

Wat ik zou willen is een gelijkblijvend zenderaanbod voor het standaard pakket voor dezelfde prijs. Daarnaast de extra betaaldiensten waar ik vrij kan kiezen wat ik additioneel wil hebben en niet gedwongen wordt. En met mij zijn er meerdere mensen die ik gesproken heb die dit willen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Henri42 »

OBN is een uit de kluiten gegroeid bedrijfje, hun meeste klanten, ook in Mierlo , zijn ex UPC klanten welke gelokt zijn door OBN reclame slogans,uiteraard kan iedereen de omgekeerde weg bewandelen :)

Johsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2010 20:27

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Johsje »

Ook wij in geldrop hebben deze belachelijke brief van obn ontvangen. Hoe halen ze het in hun hoofd om veel bekeken zenders gewoon zonder keuze van ons weg te halen en volledig onbekende en ongewenste zenders hiervoor in de plaats te zetten.

Jaaa we kunnen ze wel hebben, die zenders, maar ga dan digitaal.. oh ja en dan moet je natuurlijk wel veel meer geld gaan betalen en dan heb ik het niet over extra kosten..

In mijn omgeving zijn er echt heeel veel mensen super verontwaardigd hierover. Dat blijkt ook wel, aangezien de website van obn er uit ligt!!

Ik hoop dan ook dat radar hier op de tv aandacht aan gaat besteden...

Goofke
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:36

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Goofke »

Ik heb een klacht ingediend bij OBN en hieronder lees je het antwoord.
Dus als nu iedereen aangeeft dat het zenderpakket ongewijzigd blijft dan moeten ze er wel naar luisteren.
Of men er iets mee gaat doen betwijfel ik, maar meer kunnen we niet doen helaas.
Of het moet zijn dat radar er werk van wil maken.

Graag reageren wij hierbij op uw bericht.

De ontwikkelingen op het gebied van televisie hebben de afgelopen jaren niet stilgestaan. Wij willen graag in deze ontwikkelingen mee, maar vanzelfsprekend willen niet alle abonnees Interactieve Digitale TV met extra maandelijkse kosten. Een groot deel van onze abonnees wil echter wel graag een zeer hoge beeldkwaliteit op het standaard signaal. Om die reden is besloten om het analoge zenderpakket ook digitaal aan te bieden. Dit kon alleen gerealiseerd worden met een nieuw zenderpakket. Het nieuwe zenderaanbod van onze basisdienst Radio en Televisie wordt in zowel analoge als digitale kwaliteit doorgegeven tegen gelijkblijvende kosten.

Dit betekent dat u met een DVB-C decoder de zenders die u analoog van ons ontvangt, ook digitaal kunt bekijken zonder extra abonnementskosten, dit biedt geen enkele andere provider in Nederland haar abonnees aan.
Dit gratis digitale signaal kunt u bekijken via een interne DVB-C module in uw televisie. Beschikt uw tv-toestel niet over een ingebouwde DVB-C module, dan kunt u een digitale decoder aansluiten om de zenders toch digitaal te bekijken. De decoder kunt u via ons bestellen of eventueel aanschaffen via een radio-tv speciaalzaak bij u in de buurt. Wij leveren een digitale decoder tijdelijk voor 49,95 Euro (merk: Humax, type: IR-FOXC )

Bij het samenstellen van het nieuwe zenderpakket hebben wij getracht zoveel mogelijk diversiteit aan te brengen, om al onze abonnees tegemoet te komen. Aangezien we in een moderne samenleving leven, zijn er verschillende zenders uit verschillende landen/culturen gekozen. Wij kunnen helaas niet per abonnee een ander zenderpakket aanbieden, maar wij hopen dat er ook voor u nog voldoende interessante zenders in het pakket zitten.

We bieden geen tegemoetkoming in de abonnementskosten aan in verband met deze aanpassing, uw verzoek zal daarom niet worden gehonoreerd.

Als u een verzoek heeft, om een bepaalde zender toe te laten voegen aan de zenderlijst, kunnen wij uw verzoek namens u doorgeven. Wanneer een zender door veel abonnees wordt aangevraagd, is de kans groter dat deze toegevoegd zal gaan worden. Graag vernemen wij van u welke zender(s) het betreft.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OnsBrabantNet

MJG1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 22:43

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door MJG1956 »

Ook hier in Veldhoven hebben wij inmiddels de beruchte brief en folder materiaal ontvangen echter bij ons gaan er maar 10 zenders vanaf ( van 49 naar 39 ). Maar wel de zenders waar de meeste van ons naar zullen kijken.

Discovery world, science, travel, travel & living, RTL+ SAT 1. en nog 4 zenders.

wij betalen hier 13.95 voor het basispakket. ( nu 49 zenders tot 12 oktober ).

Als ze nog een beetje schappelijk hadden geweest dan hadden ze die zenders in het eerste pakket 6.95 gedaan, maar net wat er al eerder gemeld werd is puur een geld kwestie want het zit in het pluspakket. En dan moet je nog zo'n speciale ontvanger hebben ( weer extra stroom ) en wij hebben ook een TV op de slaapkamer en daar zullen we dan ook zo'n ding moeten hebben, nog meer stroom en kosten ( 150 euro ).

Overstappen naar de concurent heeft ook weinig zin want dan ben je net zo duur uit.

Ook ik hoop van harte dat Tros Radar hier aandacht aan wil gaan besteden, ik heb daarom ook reeds een brief naar de redactie gestuurd.

MvG Martin Griffioen die zeer pissig is.... Toch maar een schotel gaan aanschaffen misschien?

PS.
Ik heb ook een klacht ingediend bij de klanten service zodra het antwoord bekend is zal ik deze hier plaatsen.

MJG1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 22:43

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door MJG1956 »

Nog even een reactie toevoegen.

Ik vraag me namelijk af waarom ze de zenders die ze eraf geknikkerd hebben om ruimte te creëren ( leuk smoes overigens) niet in het volgende pakket gedaan hebben ( 6.95 ) dat had dan veel geloofwaardiger over gekomen. En misschien meer mensen over de streep getrokken.

sjvalk
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2010 10:39

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door sjvalk »

OBN beweert een cooperatie te zijn. Als dat zo is moeten er statuten bekend zijn en moeten er ledenvergaderingen worden gehouden. OBN laat niets van zich horen en overtreed daarbij m.i. de regels. Waarom dwingen :roll: we OBN niet tot een openbare ledenvergadering. Daarin kunnen we ons uitspreken tegen het beleid en de directie.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Henri42 »

sjvalk schreef:OBN beweert een cooperatie te zijn. Als dat zo is moeten er statuten bekend zijn en moeten er ledenvergaderingen worden gehouden. OBN laat niets van zich horen en overtreed daarbij m.i. de regels. Waarom dwingen :roll: we OBN niet tot een openbare ledenvergadering. Daarin kunnen we ons uitspreken tegen het beleid en de directie.
OBN is een super commercieel bedrijf met te veel klanten voor hun capaciteiten, geen coop zie kamer van koophandel

sjvalk
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2010 10:39

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door sjvalk »

Ik dacht dat de overheid het plan had de kabel toegankelijk te maken voor meerdere aanbieders.
Weet iemand of dat al zo is enzo ja of dat ook geldt voor de glasvezelkabel. Dan zou je mooi van OBN af kunnen komen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Henri42 »

sjvalk schreef:Ik dacht dat de overheid het plan had de kabel toegankelijk te maken voor meerdere aanbieders.
Weet iemand of dat al zo is enzo ja of dat ook geldt voor de glasvezelkabel. Dan zou je mooi van OBN af kunnen komen

OBN heeft op wat plaatsen een kabel gelegd, veel aansluitingen zijn niet ge effectueerd door de bewoners, vandaar dat OBN in zwaar weer terrecht dreigt te komen, OBN begint nu te knijpen op analoge tv zenders, je kunt digitaal krijen tegen aankoop van een nieuw kastje en verhoogde abbo prijs, tja het is wat met amateurs :)

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door bobber »

Weer is er een actie dat je je gratis tot 1 nov. kunt laten aansluiten. Op dit moment betaal ik bij KPN 35 euro voor internet, bellen en 7,50 voor digitenne.
Prima beeld en voor 32,50 klaar. Er komt hooguit voor 7,50 of 10 euro aan belkosten bij.
Het lijkt erop dat ons brabant net veel duurder is. Wel is download snelheid hoger. of haalt ie dat niet?
Ik weet ook niet of ik bij de actie verplicht ben een abonnement af te nemen.
Maar door al deze berichten ga ik wel twijfelen.
Onlangs moest ik nog ruim 300 euro betalen als ik aansluiting wilde.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door mje »

Ik kies voor 60MB/sec glasvezel want dat is immers de toekomst.

robwout
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 14:11

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door robwout »

Als een aanbieder het pakket gaat veranderen, is dit dan wettelijk een reden om het contract op te zeggen. Ook al is dit ruim voor einde contractdatum. Ze leveren tenslotte niet waar je voor getekend hebt !

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door wakker »

en wie is de uiteindelijke eigenaar van "ons brabant net" (trouwens ook puur een naam die op eventuele "provinciale" gevoelens probeert in te spelen, een ons drenthe net, of een ons gelderland net zou namelijk veel minder op het gevoel inspelen)

wie weet het?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Onsbrabantnet analoog & digitaal

Ongelezen bericht door Henri42 »

wakker schreef:en wie is de uiteindelijke eigenaar van "ons brabant net" (trouwens ook puur een naam die op eventuele "provinciale" gevoelens probeert in te spelen, een ons drenthe net, of een ons gelderland net zou namelijk veel minder op het gevoel inspelen)

wie weet het?
de eigenaar zijn commerciele jongens met meer dan de Balkenende norm inkomsten :)

Gesloten