Hallo mensen,
Ik ben eind januari bij Ziggo een nieuwe klant geworden. Ik zag een mooie aanbieding op de site waar ik, als nieuwe klant, 0 euro hoefde te betalen voor de HD-ontvanger en 59,95 aansluitkosten. Dat klonk goed, dus dat heb ik besteld.
Tijdens het proces om dit product te kopen heb ik bevestigd dat ik inderdaad 59,95 kosten nu zou krijgen en 16,95 per maand zou gaan betalen voor mijn televisieabonnement.
in februari kreeg ik een factuur van Ziggo in de brievenbus waarop de ontvanger voor 199,00 stond. Ik heb de klantenservice gebeld, ben verwezen naar de sales afdeling, die mij weer doorverwezen naar een andere afdeling die mijn factuur aan konden passen. Die zeiden "U heeft gelijk, en we zullen het aanpassen." En inderdaad stond er die maand geen HD-ontvanger op de rekening. Hoera.
Nu in Maart kreeg ik echter mijn nieuwe factuur, en daar staat de HD-ontvanger weer op. Ik heb eerst het contactformulier op de Ziggo site gebruikt om hier over te klagen. Daar kreeg ik als antwoord dat de aanbieding alleen gold voor alles-in-een pakketten. Op deze antwoorden kun je niet meer reageren, dus heb ik de klantenservice maar weer gebeld. De man van de klantenservice gaf mij wederom gelijk, maar zei dat hij er niks aan kon doen en dat ik een brief aan de afdeling klachten moest sturen.
Dit heb ik gedaan, en ik heb de afschrijving van Ziggo gestorneerd. Ze hebben geen recht op die 200 euro, want in de aanbieding staat duidelijk dat ik hem voor 0 euro krijg (en er staat nergens dat die aanbieding niet geldt als ik geen alles-in-een pakket bestel.)
Ik weet toch wel vrij zeker dat ik hier in mijn recht sta, maar Ziggo zal mijn televisie en internet wel afsluiten en incassobureau's sturen. Hebben mensen nog adviezen voor mij?
Geerten Vink
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [opgelost dankzij webcare] Problemen met Ziggo
[opgelost dankzij webcare] Problemen met Ziggo
Laatst gewijzigd door Geerten op 05 apr 2011 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [opgelost dankzij webcare] Problemen met Ziggo
Korte versie: het is de pagina voor Standaard TV Abonnementen (Televisie Z1). Meer uitgebreid en duidelijker:
Ga naar de Ziggo site, klik in het bovenmenu op "producten". Er is nu linksonder een kopje "televisie", klik daaronder op het "Standaard TV abonnement" linkje. Nu kom je op de pagina met producten voor een Standaard (Z1) TV abonnement (heeft dus niets met alles-in-een te maken.)
Hier staat een gele balk boven het "Standaard televisie" blokje met "Heb je nog geen TV van Ziggo? Kijk dan snel van welke extra voordelen jij kunt profiteren." Wederom wordt er niets gezegd over alles-in-een. Klik op de link in die balk en je komt bij de aanbieding die ik besteld heb. Tijdens het hele bestelproces wordt er weer niets gezegd over alles-in-een.
De enige verwijzing naar het alles-in-een pakket dat je tegenkomt tijdens dit proces is het kopje "Het voordeel van Alles-in-1" onder de aanbiedingen. Dit kopje gaat in het algemeen over die pakketten en staat zelfs ook gewoon onder de pagina zonder aanbiedingen voor nieuwe klanten.
Als ik die (linker) bestelling bestel sluit ik daarmee meteen een televisie Z1 abonnement af. Dan kan ik er toch van uit gaan dat de besteling bij dat abonnement hoort?
Ga naar de Ziggo site, klik in het bovenmenu op "producten". Er is nu linksonder een kopje "televisie", klik daaronder op het "Standaard TV abonnement" linkje. Nu kom je op de pagina met producten voor een Standaard (Z1) TV abonnement (heeft dus niets met alles-in-een te maken.)
Hier staat een gele balk boven het "Standaard televisie" blokje met "Heb je nog geen TV van Ziggo? Kijk dan snel van welke extra voordelen jij kunt profiteren." Wederom wordt er niets gezegd over alles-in-een. Klik op de link in die balk en je komt bij de aanbieding die ik besteld heb. Tijdens het hele bestelproces wordt er weer niets gezegd over alles-in-een.
De enige verwijzing naar het alles-in-een pakket dat je tegenkomt tijdens dit proces is het kopje "Het voordeel van Alles-in-1" onder de aanbiedingen. Dit kopje gaat in het algemeen over die pakketten en staat zelfs ook gewoon onder de pagina zonder aanbiedingen voor nieuwe klanten.
Als ik die (linker) bestelling bestel sluit ik daarmee meteen een televisie Z1 abonnement af. Dan kan ik er toch van uit gaan dat de besteling bij dat abonnement hoort?
Bedankt voor de tip!
Ik heb een bericht op de Ziggo Gebruikers site gezet. Ik hoop dan maar dat het Ziggo webcare team mij komt helpen.
Ik heb een bericht op de Ziggo Gebruikers site gezet. Ik hoop dan maar dat het Ziggo webcare team mij komt helpen.
Dankzij Jelle van de webcare gaat dit helemaal goed komen. Super service! Blijft niet hangen in de "dit is een alles-in-1 aanbieding" mode maar luistert naar wat je te zeggen hebt en lost het eerlijk voor je op.
Bedankt voor de tip vogels, en dikke props voor de webcare.
Bedankt voor de tip vogels, en dikke props voor de webcare.
-
Ziggo-webteam_Alex
Ook op dit forum zijn wij actief om problemen en of vragen rondom producten van Ziggo te beantwoorden. Dus in vervolg mag u ons ook via een privébericht ons op een bepaalde topic wijzen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex