LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen zo lastig bij Ziggo @home!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
HenkWorld

Opzeggen zo lastig bij Ziggo @home!

Ongelezen bericht door HenkWorld »

Ik heb sinds kort tv via glasvezel via twennet, dus dacht ik eenvoudig mijn tv abonnement bij @home op te zeggen. Hier mijn verhaal :

Op de site van @home kon je jouw tv abonnement opzeggen.
Hier kon ik verschillende opties aangeven.
Ik had digitale tv, dus had ik de optie digitale tv en basis (analoog) aangevinkt. Vervolgens hoefde ik alleen het digitale debiteurennummer door te geven. Ik had serieus alle opties die ik ook maar had aangevinkt. Nu kreeg ik een @home brief waarin netjes staat dat per 1-10 .TV digitaal wordt opgezegd. Ik had dus al het vermoeden dat de geldtrekkers het gehele abonnement niet hadden stopgezet. En inderdaad mijn bankafschrift vertelde mij dat er gewoon weer een maand werd afgeschreven. Omdat het al 30-9 is bel ik naar het inmiddels ziggo geworden nummer. En vertel mijn klacht. Hier vertelden ze mij dat ik alle vakjes had moeten aanvinken. Dit had ik gedaan!!!! Ik ben systeembeheerder, ik weet wel hoe ik zo'n formulier moet invullen. Dus zeg ik vervolgens, dan wil ik mijn abonnement dus NU opzeggen.
Dit mochten ze niet aannemen. Ik zeg dat het op de site van Ziggo staat dat ik het abonnement telefonisch kon opzeggen. Nee dat mocht niet .. Ik kon alleen maar een brief schrijven . Plus dat ik weer dus 2 tot 4 maanden verder ben . 16,50 x 4 = kassa ..

Het staat er toch echt :
Quote:
Telefonisch opzeggen is makkelijk, maar misschien wil je graag schriftelijk opzeggen. Schriftelijk opzeggen kan via onze website of per post.

http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggen

Een mooie trukendoos van Ziggo, om mij maar weer een paar euro armer te maken, Waardeloze provider.

TdeHond

Re: Opzeggen zo lastig bij Ziggo @home!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Let op:
* Gebruik je het wijzigingsformulier om een Alles-in-1 pakket op te zeggen? Je abonnement wordt automatisch overgezet naar Televisie Z1
* Wil je ook geen abonnement meer op Televisie Z1? Zeg dan het Alles-in-1 pakket schriftelijk op
* Vind je het toch makkelijker om de wijziging telefonisch door te geven bel dan onze klantenservice 0900-1884 (lokaal tarief)

Het lijkt mij dus verstandig om uw abonnement schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging op te zeggen en deze opzegging te zenden naar het hoofdkantoor. Kopie van brief e.d. goed bewaren.
Dan heeft u rechtsgeldig bewijs van opzeggen en kan geen "verwarring"bij Ziggo omtrent uw opzegging ontstaan.
Dit raad ik tegenwoordig iedereen na 9 maanden problemen rond telefonische opzegging bij Telfort.

HenkWorld

Re: Opzeggen zo lastig bij Ziggo @home!

Ongelezen bericht door HenkWorld »

Wat dingen zijn per 1 oktober veranderd omdat het nu ziggo is geworden ipv @home.
Een Z1 pakket zegt mij helemaal niets.Dit stond eerder ook niet op de site.
Ik kon op de site van destijds @home gewoon alles
(digitale /analoge tv)
in een keer opzeggen. Ik had ook alleen maar TV , en geen internet of telefonie.
Die overgang naar Ziggo pakt dus niet goed uit voor mij.
Ik ga wel een brief schrijven.

Gesloten