LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 37PFL8404

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
dandriese
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2012 13:13

Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door dandriese »

Heb een philips 37pfl8404h van twee en een half jaar jong. Opeens geen beeld meer maar wel geluid. Kan gebeuren, maar ben het niet gewend van philips.
Hiervoor 13 jaar lang een Matchline gehad zonder problemen!
Ben op Google gaan zoeken en kwam uiteindelijk op trosradar uit. Ik ben geschrokken van de vele problemen met de philips LCD tv's, maar na het lezen van enkele berichten over de service en coulance van philips was ik toch gerustgesteld, want het gaat bij mij ook om het zelfde probleem, dus kom ik ook in aanmerking. Philips klantenservice gebeld en werd keurig te woord gestaan, maar kon mij niets vertellen over een coulance of een speciale regeling, maar ik zou geheel vrijblijvend terug gebeld worden door de servicedienst om een afspraak te maken voor reparatie. Wordt netjes na twee dagen (want het weekend zat er tussen) terug gebeld en mij wordt medegedeeld, zonder eerst een diagnose te stellen, dat de reparatie 159,- euro gaat kosten. Wel knap dat ze al van te voren weten wat er stuk is, en eigenlijk daarmee aangeven dat het een standaard mankement is. Coulance is op geen enkele manier bespreekbaar want de garantie is voorbij. Heb uiteindelijk de tv zelf naar een reparateur gebracht, 3 minuten bij mij vandaan en de reparateur zei: Ohhh... de inverterkit is stuk. De reparatie kost 85 euro en kom de tv maar eind van de middag weer ophalen!
Philips philips philips......Wat maak je me nou?
Lets make things better....
Advies van mij naar philips: Kappen met die slogan!
Echt heel erg jammer.

sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door sheuck »

Zelf een philips 42PFL9603D 25 april 2009 aangeschaft. Niet hetzelfde probleem als de meeste hier maar wel beeldproblemen (donkere balk over het midden van het scherm van boven tot onder). Ook bij mij wisten ze al precies wat de kosten zouden zijn en welk onderdeel ze moeten vervangen (of verwachten te moeten vervangen) geschatte kosten onder de coulanceregeling maximaal EUR 213 :shock: , hetgeen ik echt buitensporig vindt voor een Philips TV waar je gewoon van mag verwachten dat je er een jaartje of 10 mee kan doen. Wij hebben nog steeds een prima werkende matchline staan die toch ook al heel wat jaartjes meegaat. Heb nog een klacht bij customercare lopen en hoop dat ze hier nog naar mijn tevredenheid op gaan reageren en ze voor mij de slogan nog wel gestand doen (in ieder geval voor mijn TV), zo niet: heb je het adres voor me van die reparateur? Met een beetje mazzel zit hij in de buurt :wink:

En voor mij in het vervolg dan geen philips meer. Zeker niet na al de problemen hier gelezen te hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door bprosman »

Lets make things better....
Advies van mij naar philips: Kappen met die slogan!
Hebben ze in 2004 al gedaan :wink:
Zeker niet na al de problemen hier gelezen te hebben.
Welk merk lees je hier geen problemen over ? Dan wordt dat namelijk mijn volgende TV.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door hawkwind »

[/quote]
Welk merk lees je hier geen problemen over ? Dan wordt dat namelijk mijn volgende TV.[/quote]

JVC :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat je van JVC geen klachten leest snap ik :wink:

http://tweakers.net/nieuws/72707/jvc-st ... uctie.html

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door hawkwind »

@ bprosman ,

Dit gegeven is mij helaas ook bekend , heel jammer!!

Maar daarom zijn het wel goede TV,s!!
Mijn JVC lcd tv is inmiddels 8 jaar oud , en nog steeds subliem beeld en geluid :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn JVC lcd tv is inmiddels 8 jaar oud , en nog steeds subliem beeld en geluid
Mijn Philips Plasma ook :wink: Twee EK's geleden gekocht.

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste dondriese,

Allereerst wil ik mijn gemeende excuses aanbieden namens Philips, uw TV had uiteraard niet na twee en een half jaar stuk mogen gaan.
Ik zal zeker uw ervaring met het prijsverschil in reparatiekosten bespreken met onze service centers.
Wel kan ik u alvast uitleggen dat de kosten bij ons wat hoger liggen vanwege de ophaal en aflever kosten die hierbij komen kijken, ook is de TV bij ons tijdens de reperatie volledig verzekerd. Ik hoop dat dit de zaak een beetje voor u verhelderd. Mocht u nog frustraties of vragen hebben kunt u mij direct bereiken via een prive bericht.

Met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste sheuck,

Wat vervelend om te lezen dat uw TV geen beeld meer geeft. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren. Ik hoor graag wat voor klacht u heeft lopen bij de klantenservice-ik hoop dat ik u hier mee kan helpen. U kunt mij direct bereiken via een prive bericht.

met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare

sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door sheuck »

Toch jammer dat ik nog steeds niets heb vernomen van de klantenservice... of webservice van philips. We wachten af...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door bprosman »

@sheuck, neem aan dat je ze wel een PB gestuurd hebt.

sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door sheuck »

bprosman schreef:@sheuck, neem aan dat je ze wel een PB gestuurd hebt.
tsjongejonge wat een vraag :roll:

Heb ondertussen klantenservice zelf gebeld en tevens voicemail van webservice ontvangen. Beiden geven aan via de winkel contact op te nemen dat philips zelf niets kan betekenen maar dat ze wel verwachten dat de winkel gezien het feit dat ze een deugdelijk product moeten leveren ookal is de garantie voorbij een tegemoetkoming in de kosten zal leveren. Schiet lekker op zo, zit nu al 1,5 week met kapotte tv van net 3 jaar oud.

Beetje jammer dat ze bij de eerste melding 1,5 week geleden bij de klantenservice niet direct hadden aangegeven dat ik beter direct met de winkel contact op kon nemen in plaats van eerst doorverwijzen naar hun eigen reparatieservice voor EUR 213.

We wachten af hoe BCC hierop zal reageren. Had al telefonisch contact gehad met hun klantenservice maar die persoon beriep zich op het feit dat de garantie al was afgelopen. Oftewel, garantievoorbij geen service. Winkel zelf maar proberen dus, hopen dat ik daar beter geholpen wordt.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

En nu iets heel geks: ik heb ook zo'n Philips, gekocht bij BCC want dat was de voordeligste leverancier.
En toen - net als bij iedereen - gewoon opeens geen beeld meer.
Klantenservice van BCC gebeld: toestel opgehaald en gerepareerd. In de tv-loze dagen een leentoestel gehad. Er waren geen kosten aan verbonden.

rstempher
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:58

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door rstempher »

Helaas is afgelopen vrijdag bij ons hetzelfde gebeurt.
Tv is net 2,5 jaar oud en ook geen beeld meer.
Gisteren Philips gesproken en die hebben de reparateur ingeschakeld, die kon mij vandaag vertellen dat het 190 euro gaat kosten.
Dit is toch belachelijk!!
Is er van jullie uit al meer duidelijk, ik lees net dat Bcc wel service verleend, echter heb ik hem bij Mediamarkt gekocht.
Iemand nog een goede tip
Alvast dank

martie.timmers
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2012 18:44

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door martie.timmers »

Beste Philips WebCare,

Het gesprek over prijsverschillen heeft blijkbaar niet geholpen. Vandaag het ik met exact dezelfde klacht contact gehad met de consumer desk en later met reparatie service: "waarschijnlijk inverterkit kapot". Dit is dus idd een heel veel voorkomend probleem voor een TV van destijd 2900 euro, wat je toch een duurzaam product mag noemen.

Echter wat schetst mijn verbazing, de reparatie kosten die mij werden voorgeschoteld waren maar liefst 239 euro (een verhoging van maar liefst 80 euro).

Graag verneem ik hoe we tot een passende oplossing kunnen komen, wat u begrijpt dat ik dit natuurlijk niet accepteer.

Mvg.

Martie

jeroen2210
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2012 22:00

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door jeroen2210 »

Heb ook een 37pfl8404 uit november 2009 en de linkerkant van het scherm is defect met strepen is dit normaal na 2,6 jaar en via consuwijzer heb ik recht op een degelijk apparaat ook na het garantie maar daar hebben ze bij Philips en E-care denk ik niet van gehoort die komen pas als ik €115.00 heb betaalt voor voorrij kosten en dergelijke terwijl ze eigenlijk al weten wat het probleem
Wat kan ik het beste doen en wat kan ik verwachten

jeroen2210
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2012 22:00

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door jeroen2210 »

Daar ben ik weer
Heb eerst contact gehad met de leverancier maar die verwees me door naar E-care maar daar moest ik eerst €115.00 betalen voordat ze kwamen heb toen philips rechtstreeks gebeld en ik zou terug gebeld worden , ipv dat ik terug gebeld zou worden kreeg ik een rekening op de mat van E-care met 2 opties . Optie 1 tv laten repareren omdat de lcd vervangen dient te worden. 2 of ik kies alleen de optie voor het onderzoek kosten €115.00

Wat zo vreemd is dat er geen monteur naar de tv heeft geken en staat al tijden op zolder
Gebeld met E-care en vertelde me dat er geen kosten waren als er geen monteur is geweest
maar dat is nog niet echt een probleem
Het probleem is dat philips het probleem al weet zonder er naar te kijken en dat ze reparatie aanbieden met coulance regeling .
Het is toch vreemd dat je na 2.5jaar €230.00 moet betalen voor een tv

Het is dus een bekend probleem ben bij een paar reparateurs geweest en die vertelde mij dat het een bekend probleem is maar heb ze niet daar aangeboden voor reparatie omdat ik van philips verwacht dat ze het kosteloos gaan oplossen

Als ze dat weigeren leveren ze slechte produkten en via consuwijzer heb ik recht op kosteloze reparatie en vervanging van onderdelen aangezien het een dure tv was en die moet langer dan 2.5 jaar meegaan

Wie weet nog raad voor alternatieven

ranessa.krause
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 18:55

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door ranessa.krause »

Wij hebben een soort gelijk probleem, maar met een ander model, Philips 37PF9604H. Ook uiteraard "precies" buiten de fabrieksgarantie termijn, destijds wel een goede deal kunnen maken voor 1100EUR, maar dit is evengoed ook een hoop geld voor een TV en dan verwacht je niet binnen 3 jaar er al mankementen onstaan.

Gezien de reacties en ervaring hier en elders te lezen, heb ik er geen goede hoop meer in dat dit goed opgelost gaat worden zonder dat dit ons geld gaat kosten, helemaal nu ik het idee heb dat Philips wel degelijk weet dat er een structurele fout zit in hun TV's die gebouwd zijn in 2009.

Het is echt geen toeval meer als er zoveel mensen last van hebben en ondertussen gewoon iedereen geld vragen voor iets waarvan ze weten dat hun het zelf verprutst hebben en toch gewoon alle modellen in de verkoop gooien en wij zijn er de dupe van.

Als iemand een update heeft over hun voorval dan zouden wij dat ontzettend waarderen, ik voel me echt ontzettend belazerd door Philips!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door Inter »

Het is volgens mij inderdaad een 2009 probleem en dan alleen de LCD .
Jaar daarop een LED ( mijn 2e philips van circa 20 jaar oud was opeens overleden ) tv gekocht .
Die werkt wel fantastisch .

sjonnie82
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 17:31

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door sjonnie82 »

Ook een Philips 37PFL8404h/12 gekocht bij de Makro, op 8-11-2009. Precies 3 jaar later de helft van het beeld op zwart. De TV naar de Makro terug gebracht voor reparatie en 15-11-2012 een brief gekregen van de Makro dat de reparatie € 422,70 gaat kosten en er is al coulance toegepast, terwijl de TV toen € 756,96 heeft gekost. Ik heb nu een e-mail naar Philips gestuurd, als ze dit niet op een nette manier oplossen is dit het laatste Philips produkt wat ik ooit gekocht heb, en ik heb heel wat Philips producten thuis staan.

Sjonnie82.

Gesloten