in 2008 een philips ambi light tv gekocht van 1700 € nu brand de linkerkant niet meer.van midden boven naar rechts onder.typenummer tv lcd 42PF9731D/10
na informatie bij philips kreeg ik te horen dat wij een toestel van 2005/2006 hadden gekocht en maar beter een ander toestel konden kopen ,want dit is een dure geschiedenis ,hoezo geld vernietiging .Wij vinden dit een schandalige opmerking van de Heren van Philips geen wonder dat de afdeling T.V van philips
niet goed draait om zulke producten te verkopen aan de onbewuste klant.
alleen al de arogante reactie van het personeel met het gezegde U had kunnen weten dat dit toestel uit 2006 was.na weken bellen is er nu nog steeds geen oplossing of colance regeling gemaakt .Hoezo Philips heeft service hoog in het vaandel staan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PHILIPS AMBILIGHT TV 2,5 JAAR OUD
-
Bob Schurkjens
Re: PHILIPS AMBILIGHT TV 2,5 JAAR OUD
Je moet bij de winkelier zijn, niet Philips. Als je er vanuit gaat dat de TV 7,5 jaar mee moet kunnen gaan, zal de winkelier 2/3 deel van de reparatiekosten moeten betalen en jij 1/3 deel.
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
De opmerking van Philips dat je een toestel van 2005/2006 hebt gekocht en dat je dit kon weten is natuurlijk onzin. Zoals je al zegt ben je in deze gewoon de onbewuste consument en heb je naar jou mening een toestel gekocht uit 2008. Dit kun je natuurlijk ook aantonen middels de aankoopbon. Wel is het zo dat er op het toestel 2 jaar fabrieksgarantie geldt, ongeacht uit welk productiejaar het model komt. Hierbij geldt gewoon de aankoopdatum. Uit jou topictitel maak ik op dat de garantietermijn inmiddels is verstreken. Heel bot gezegd hoeft Philips niet met een coulance te komen, want als je zwart-wit kijkt is de garantie gewoon verstreken. Als Philips met een coulance komt is dit pure service en heb je geluk. Ik kan mij goed voorstellen dat dit wel heel zuur is, gezien het aankoopbedrag. Wellicht kun je je eens tot de winkelier wenden om te bemiddelen in deze en wellicht kan de winkelier iets met de kosten doen, maar ook dit zijn zij niet verplicht en behoort tot de service die de winkelier, net als Philips, zal verlenen. Ik wens jou veel succes!
Op basis van het Burgerlijk Wetboek, boek 7 artikel 21 heb je als consument recht op vervanging of herstel als een product niet voldoet aan wat je er redelijekrwijs van mag verwachten. De UNETO-VNI norm voor de levensduur van een TV is 7 jaar. Voor een high-end televisie kun je een langere levensduur verwachten.
Tot voor kort was de norm dat je een gedeelte van de kosten in verhouding tot de verstreken levensduur zelf moest dragen. Je had immers al een deel genoten en de levensduur zou door de reparatie verlend worden.
Het Europese Hof van Justitie heeft in het "Quelle arrest" bepaald dat de winkelier de plicht heeft een product te leveren dat werkt gedurende de economische levensduur. Als dat niet blijkt te kloppen heb je als consument recht op vervanging of herstel ZONDER KOSTEN!
Tot voor kort was de norm dat je een gedeelte van de kosten in verhouding tot de verstreken levensduur zelf moest dragen. Je had immers al een deel genoten en de levensduur zou door de reparatie verlend worden.
Het Europese Hof van Justitie heeft in het "Quelle arrest" bepaald dat de winkelier de plicht heeft een product te leveren dat werkt gedurende de economische levensduur. Als dat niet blijkt te kloppen heb je als consument recht op vervanging of herstel ZONDER KOSTEN!