LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Ondertussen zijn we weer 16 dagen verder, 2 keer contact gehad met CE Repair en 2 keer met Philips, maar mijn zaak loopt nog steeds, ondanks toezeggingen dat het nu snel zou gebeuren. Wat is er onlangs gebeurd. Philips heeft besloten dat reparatie niet meer gaat gebeuren maar dat ik een vervangende TV ga krijgen, vind ik prima want met deze TV ben ik aardig klaar, dit werd allemaal 16 dagen geleden besloten en zou een week besluitvorming dus doorlooptijd hebben, na een week niks, Philips gebeld en de opdracht was gegeven aan CE repair, die moet dan met een voorstel komen richting Philips, die dan weer door Philips wordt beoordeeld waarna CE Repair mij een voorstel doet schriftelijk via mail zodat e.e.a. vastlegt, elke keer als ik belde zou het elk moment kunnen gebeuren, na nu weer dus 16 dagen nog helemaal geen voorstel. Ook mijn 4 telefoontjes kunnen helaas de zaak niet versnellen. Dat ik als sinds begin januari met een (oude) TV met 2 tieners en mijn vrouw (ik heb al aardig wat voetbal gemist) TV moet kijken maakt kennelijk niet uit, om moedeloos van te worden, waarom 2 mensen, een van CE Reapir en een van Philips niet even met elkaar kunnen bellen en wat besluiten nemen is mij een raadsel. Ik las hier laats in een forum dat iemand een storing had op (ik geloof) 3 maart en 6 of 7 maart was alles alweer opgelost, om jaloers van te worden. Vandaag zou ik uiterlijk wat horen, maar u raad het al .... Maandag dus maar weer bellen.
Wordt vervolgd.

FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Vervolg.

28 maart had ik nog steeds niks gehoord, ik dacht dan maar weer bellen. Ik wist echter al wat ik te horen zou krijgen, dus toen maar eens gekeken of er nog meer mogelijkheden zijn, een beetje google'en en toen kwam ik op de volgende site terecht:

http://www.klachtenoplossing.nl

Even geregistreerd met een link als uitleg naar deze topic en de volgende dag had ik Philips aan de lijn, wat ik al 3 weken probeerde lukt nu wel in nog geen 3 dagen, even wat telefoontjes en mail over en weer en alles was geregeld. Echt een aanrader dus om als je vastzit de klachtenoplossing.nl in te schakelen, Het kan ook toeval geweest zijn maar ik denk het niet.

Afgelopen maandag was het dan zover, de nieuwe tv, een 40PFL9705H/12 werd netjes thuis gebracht en gereed gemaakt voor gebruik door een medewerker van CE Repair..

Hoe kwam deze deal tot stand.

Mijn 37PFL9732D/10 had bij aanschaf een aanschafwaarde van 2.100,-

Ik had hier netto ongeveer 3 jaar van genoten dus vond ik dat ik recht had op een vergoeding van 2.100,- / 8 (levensjaren wat mijn tv had moeten meegaan) * 5 overgebleven levensjaren, dus 2.100,-/8*5 = afgerond 1.300,-

De TV die ik nu heb gekocht van Philips kan je nu aanschaffen voor ongeveer 1.750,- een verschil dus van 450,- wat ik aan Philips moest betalen om eigenaar te mogen worden van deze TV, ik wou nog mij 100,- euro verrekend zien vanwege een niet goed uitgevoerde reparatie die ik wel had betaald maar daar had Philips geen trek in, dus 450,- bijbetalen was hun final bod.

Ondanks het verschil van 100,- ben ik wel akkoord gegaan, ik vond het een prima deal en na 3 maanden met 1 tv op 4 personen was ik blij dat het weer goed zou komen. :-)

Eindconlclusie:

Ik hoop dit nooit meer mee te maken, op deze TV was een "wet van Murphy" van kracht, echt alles wat fout kon gaan ging ook fout.

Prima deal met ITS totdat deze 1 dag voor reparatie failliet ging.
E-Care die zich niet aan de deal hield en geld wou zien en toen maar het moederbord eruit haalde en de reparatie ongedaan maakte.
CE Repair die vervolgens 3 weken deed over het vervangen van de voeding, het enige onderdeel waarvan ik zeker wist dat die goed was.
Doorlooptijden om van te janken.

Maar uiteindelijk een prima oplossing van Philips, ik kan niets anders zeggen, overigens al die maanden (op een stroeve start na) prima contact gehad, erg vriendelijke medewerkers, en uiteindelijk prima geholpen door ene Linde (achternaam zal ik vanwege privacy niet vermelden)

De TV is overigens perfect, wel zijn ook met dit type de nodige problemen (zie kieskeurig) maar ik hoop dat dit mij bespaard blijft. Beeld en mogelijkheden zijn TOP.

Bedankt Philips voor deze uiteindelijk prima oplossing.

gr.

FDLARRY

Gesloten