LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Mijn verhaal.

Eind 2007 een schitterende Philips 37PFL9732D LCD TV gekocht voor ruim 2.000,-. Toen een van de topmodellen van Philips.

10 maanden later geen beeld meer, wel geluid. ITS gebeld, klacht eerst verkeerd beoordeeld, TV moest mee en 3 weken later was alles weer goed. Tot 2 weken terug, nu was opeens alles weg, na aandoen tv probeerde de tv ongeveer 10 sec op te starten maar helaas hij ging weer uit. Een lichte teleurstelling maakte zich over mij meester :-( , 3 jaar en een beetje en mijn tv is alweer stuk. Na wat speurwerk op forums kwam ik erachter dat 3 jaar voor een LCD gewoon te kort is en dat er een zogenoemde coulance regeling in werking gaat. Dus ik vol goede moed Philips bellen. Daar kwam ik niet veel verder dan dat een coulance wel mogelijk was, dat ik daarvoor ook (waarschijnlijk) in aanmerking kom, maar of ik dat rechtstreeks met E-care wou regelen. Natuurlijk wilde ik dat en E-care gebeld, ook daar geen echte toezeggingen, wel weer dat coulance tot de opties behoorde maar of ik dat met ITS wilde regelen omdat ik daar de TV gekocht had. Ik dus naar ITS waar ik idd recht bleek te hebben op een coulance regeling waarbij we de rekening zouden delen, het enige wat ik nog hoefde te doen was na reparatie met de rekening naar Its gaan waarbij aan de hand van hoogte bedrag een verdeling van de kosten gemaakt zou worden, ik had zelf al aangegeven dat ik niet meer dan 100,- er voor over had, zonder harde garanties leek dat zeker te lukken. Eindelijk had ik het gevoel dat het goed zou komen en dat ik voor 100,- misschien nog 2 jaar van deze tv kon genieten :) .

Maar toen, dinsdag het bericht dat ITS in de financiële problemen was geraakt en alle winkels dicht waren. Ik dacht daar gaat mijn deal en reparatie, maar ik maakte mij zorgen om niks want ik kreeg nog de zelfde middag een sms met de bevestiging voor mijn afspraak voor vandaag (woensdag de 26e)

Woensdag in de ochtend opeens een telefoontje van E-care, of ik een soort garantie had voor de tv had afgekocht, nee was mijn antwoord waarop de vraag was wat mijn afspraak was (hierboven uitgelegd) Dat was goed en ik kon de reparatie tegemoet zien, 30 min later een vriendelijke jongeman aan de deur die mijn tv zou maken. Het bleek het moederbord te zijn die netjes werd vervangen waarna de tv het weer deed. Alles bij elkaar 300,- wat mij een redelijk bedrag leek want dan zou ik op de 100,- uitkomen als kosten voor mijzelf.

De jongeman die mij (prima) had geholpen (hij treft geen blaam, net als de medewerker van ITS) had echter de opdracht meegekregen dat ik contant moest betalen, er was opeens geen rekening meer mogelijk. Nu begreep ik ook het telefoontje eerder want ze waren natuurlijk bezorgd over het bedrag dat ze via ITS zouden krijgen. Tot die tijd had E-care mij ook niks verteld over de zorgelijk situatie van ITS, ze wouden gewoon hun geld hebben en dat ik waarschijnlijk dan volledig voor de 300,- zou opdraaien kon ze niet veel schelen.

Omdat ik natuurlijk niet alleen voor de 300,- wou opdraaien weigerde ik dit waarop ik de optie kreeg of betalen, of het moederbord zou er weer uitgehaald worden, Nu moest ik even voor het eerst tot 10 tellen :( .

Ook de 150 die ik nog als maximale uitgave noemde voor mijzelf werd niks mee gedaan, nu werd het vanaf hier een principe kwestie, waarna het telefoongesprek iets minder leuk verliep. Dus het moederbord werd weer vervangen voor de kapotte waarna ik bleef zitten met een kapotte LCD TV. Volgens de jongeman had ik nog geluk gehad dat ik niet 115,- moest betalen voor voorrij en onderzoek/arbeid. Hoezo geluk, een kapotte TV, 5 telefoongesprekken voor niks, een rit naar ITS voor niks, een vrije dag opgenomen voor niks, en een maandag product waar ik zelf voor kon opdraaien. Wat had ik een geluk.

Ik ben dus helemaal klaar met Philips en E-Care, als consument wordt je dus weer gen...d waar je bij staat. Na 35 jaar Philips was dit de laatste.

Hebben andere mensen ook dit soort ervaringen, het was voor mij nieuw, ik heb wel eens vaker een niet goed functionerend product gehad maar ben altijd prima geholpen, ik vind bovenstaand ook niks voor Philips, Ik ga ze van de week nog wel even bellen als ik wat afgekoeld ben.

Gaarne jullie reactie.

gr.

FDLARRY

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door alfatrion »

De fabrikant is tot niets verplicht, omdat dit geen contractuele partij. De verkoper is in beginsel tot niets verplicht, omdat de koper de partij is die beweerd dat de verkoper te kort is geschoten en daarom de partij is die dit zal moeten onderbouwen indien de verkoper dat betwist. De wettelijke garantie houd het volgende in:

De koper mag verwachten dat een TV dezelfde prestaties en van dezelfde kwaliteit is als soortgelijke TV's. En laten we dan zeggen dat soort gelijke TV van goede kwaliteit acht tot tien jaar meegaat. De koper moet dan aantonen dat de TV niet van die kwaliteit was.

Vervolgens heeft u in beginsel recht om te kiezen tussen herstel of vervanging. Voor dit herstel of vervanging mag u geen kosten in rekening worden gebracht. Wanneer een van de twee opties veel goedkoper zijn voor de verkoper mag u niet kiezen. En wanneer ontbinding goedkoper is mag de verkoper daarvoor gaan. Bij ontbinding krijg u uw geld terug, maar moet u wel een gebruiksvergoeding betalen. De hoogte van deze gebruikersvergoeding is afhankelijk van de leeftijd of het gebruik van de TV, de restwaarde na de afschrijvingsperiode en de aanschafprijs. Bij benadering zou dat dan neerkomen op 33% (3/9) van de aanschafprijs en moet u dus nog 67% terug krijgen.

Juridisch sta je nergens. Het bedrijf is failliet. De derde partij heeft geen onderzoek gedaan naar de oorzaak. En je hebt zelf niet vooraf juridisch advies in gewonnen.

FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Dank voor de info.

Ik weet wel ongeveer wat mijn rechten zijn. Daarom was ik ook met ITS rond, deze partij was ook van mening dat de TV gemaakt zou worden zonder al te veel kosten voor mij. Ik ben gewoon de Pisang omdat ITS net een dag voor mijn reparatie op de fles gaat. Wat ik gewoon vreemd blijft vinden is dat E-Care opeens alle afspraken naast zich neer legt en gewoon al het geld op mij probeerd te verhalen. Erg zwak en voorral het mij tegen de muur zetten met de keuze "of Mobo eruit of betalen". Kom op zeg, dat kan toch anders.

Volgende week ga ik weer eens met Philips praten, kijken of zij nog wat kunnen betekenen.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat de winkelketen IT's en het reparatiebedrijf E-care heten doet mij vermoeden dat dit verschillende partijen zijn. Voor zover ik hoor had jij een afspraak met IT's en heb jij een overeenkomst gesloten met E-care, in plaats van dat je het probleem samen met je TV hebt neergelegd bij IT's. Dat kost je nu geld.

Toolboy

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Alfa effe je huiswek doen hoor.

E-care "multibrand" serviceorganisatie voor consumentenelektronicaproducten, geautoriseerd door meerdere fabrikanten met twee vestigingen in Nederland.

Ik heb vaak te maken met deze gasten,Meerder merken hebben hun als TD opdat ze de aansprakelijk kunnen verschuiven,oftewel het nog moeilijker kunnen maken voor de consument om z`n recht te verkrijgen.
Dit is een: van het kastje naar de muur creatie

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Toolboy schreef:E-care "multibrand" serviceorganisatie voor consumentenelektronicaproducten, geautoriseerd door meerdere fabrikanten met twee vestigingen in Nederland.
Dus een derde partij.
Toolboy schreef:Ik heb vaak te maken met deze gasten,Meerder merken hebben hun als TD opdat ze de aansprakelijk kunnen verschuiven,oftewel het nog moeilijker kunnen maken voor de consument om z`n recht te verkrijgen.
Contractuele tegenpartijen van de consument kunnen hun aansprakelijkheid niet verschuiven. De fabrikanten, of zoals jij ze noemt merken, zijn in beginsel niet de contractuele tegenpartij van de consument.

Toolboy

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Alfa

Dit is een: van het kastje naar de muur creatie

Oftewel proberen af te schuiven.
En de eindgebruiker heeft daar geen zin in dus geeft op.

FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Precies, als ITS niet op dinsdag maar bijv op donderdag failiet was gegaan, dan was mijn tv volgens afspraak gewoon gemaakt, ITS stond namelijk gerand voor het geld richting E-Care, maar omdat het dinsdag al fout ging wist E-Care dat ze het geld van Its nooit zouden krijgen, dus legden ze het probleem bij mij neer. Ze trokken zich terug uit een afsraak die ze zelf ook waren aangegaan :x .

Je kan pech hebben, en dat is mij helaas overkomen. Het gesprek met Philips moet ik nog hebben, ik hou jullie op de hoogte.

gr.

FDLARRY

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

knappe jongen die op dat moment het mobo er weer uit haalt bij mijn tv.
ik had hem er uit geschopt. :lol: :lol:
dien maar een vordering in bij de curator van Its had ik gezegd :lol: :lol:

FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Heeft een vriend ooit eens een keer gedaan met een geschil die hij had met een Hr-Ketel installateur, letterlijk de deur uitgegooid.

Gevolg, aanklacht, voorkomen, advocaatkosten, strafblad voor geweldpleging.
Nee dank je, ben juist blij dat ik nog rustig ben gebleven.

Vandaag contact gehad met Philips en mijn zaak ligt ondertussen bij de commerciële afdeling van Philips.

Wordt vervolgd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik had hem er uit geschopt.
dit was een beetje hard gezegd, maar bedoelde ermee dat hij mijn woning had kunnen verlaten en niet meer aan de tv had mogen komen.

maar het is wel heel lullig wat je nu aan de hand hebt.
ik hoop dat phillips het voor je oplost.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door Henri42 »

It,s is toch de contractuele partij in deze als verkopende partij en de zaak waar reparatie afspraken mee gemaakt zijn, wederom geen harde afspraak over een mogelijke bijbetaling.

Een moederbord er weer laten uithalen na de reparatie?, ik vind die aardige jongeman helemaal niet aardig , als hij zonder de instemming van de klant aan het demonteren is geslagen en ermee verdwenen is, mag dat zomaar ??.

Ik zou hem met zachte hand naar en door de voordeur geholpen hebben :mrgreen:

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door van der Wardt »

FDLARRY schreef:Precies, als ITS niet op dinsdag maar bijv op donderdag failiet was gegaan, dan was mijn tv volgens afspraak gewoon gemaakt, ITS stond namelijk gerand voor het geld richting E-Care, maar omdat het dinsdag al fout ging wist E-Care dat ze het geld van Its nooit zouden krijgen, dus legden ze het probleem bij mij neer. Ze trokken zich terug uit een afsraak die ze zelf ook waren aangegaan :x .

Je kan pech hebben, en dat is mij helaas overkomen. Het gesprek met Philips moet ik nog hebben, ik hou jullie op de hoogte.

gr.

FDLARRY
E Care had je vooraf moeten vertellen dat de kosten voor jou waren in dit geval! Niet achteraf!
Van Philips mag je niet veel verwachten gezien de ervaringen die ik heb gehad met een vrij dure Video recorder ( Matchline) Die gaf al problemen na 6 maanden en Philips weet dit aan de gebruikte schijfjes ( Ook Philips!) Ik werd verwezen naar de winkel waar ik die schijfjes had gekocht. Ik had geen rekening meer dus daar kwam ik ook niet verder. later bleek dat het gewoon een probleem aan de recorder te zijn. De Laser unit was een cheapo Chinees ding die allemaal de geest gaven. Na reparatie die 6 maanden duurde omdat Philips aanvankelijk geen toestemming gaf (!) kreeg ik die recorder terug om na 2 maanden weer niet te kunnen opnemen. Er waren geen reserve laser units meer op voorraad. Na veel gesteggel kreeg ik 20% korting op een goedkopere recorder. Dat ding weigerde steeds om de lade naar buiten te laten komen. Weggegeven aan iemand anders en een Panasonic gekocht. Kortom, Philips is net Feyenoord. Alleen nog maar een naam, verder stelt het niks meer voor.Hun service is gelijk aan de kwaliteit van hun consumenten electronica: Ver beneden de maat!
Nu leerde ik wel van die affaire dat de Nederlandse wet stelt dat zulke kostbare apparaten min. 7 jaar garantie moeten hebben! Ik zou dit wel bij Philips even aan kaarten en zelf eens uitzoeken wat de wet hierover precies zegt. Ik meen zelfs tjdens een uitzending van RADAR dit gehoord te hebben!
Suc6 !

doeffgek
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2011 21:59

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door doeffgek »

Sjonge, dit klinkt allemaal erg bekend. Wij zitten in hetzelfde schuitje met 1 verschil. Wij hebben wel die verlengde garantie van IT's. Dit is als een soort verzekring ondergebracht bij Friends First, een verzekeraar in Ierland, dat onderdeel is van Eureko (een van de grootste Nederlandse verzekraars), waar onder ondere Achmea, Rabobank, Interpolis en vele anderen deel van uitmaken.

Nu is onze TV opgehaald (!) op 20 januari, en op dezelfde dag dat het nieuws van IT's naar buiten kwam, viel er een brief op de mat van E-Care waarin de reparatiekosten vermeld werden, en dat wij die dienden te betalen. Ik heb echter niet de opdracht aan E-Care gegeven om dat ding op te halen, dat heeft IT's gedaan, dus is IT's de opdrachtgever voor hen, en zij zouden de rekening naar IT's moeten sturen. Nu is IT's dus (zo goed als) failliet, en ik heb het idee dat zij hun kosten dan maar bij ons willen gaan halen, dit terwijl ze weten dat deze verzekering bestaat.

Heeft iemand een idee hoe dit af te handelen? Contact met IT's is onmogelijk, E-Care zegt dat dit de normale gang van zaken is, en van de verzekeraar is geen telefoonnummer te vinden.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het hangt er vanaf wat je precies wilt. Als je jouw TV ongeprepareerd terug wil schrijf je een brief terug waarin je aangeeft geen overeenkomst met E-Care te hebben en de TV jouw eigendom is. Voor de schade wenden zij zich dan maar tot de curator. Je kunt ook kijken of jezelf een claim kan indien bij de verzekeraar.

FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Vervolg:
Na weer gebeld te hebben met Philips werd mijn probleem voorgelegd bij de commerciële afdeling van Philips, hier putte ik weer wat hoop uit en wachtte gespannen af, daar kwam de reactie:

Geachte heer ...,

Onlangs heeft u ons een vraag gesteld betreft uw reparatie. U heeft aangegeven dat It's een afspraak over de kosten van de reparatie met u heeft gemaakt, en u heeft ons gevraagd of deze afspraak alsnog nagekomen kan worden. Helaas is het in de eerste plaats zo dat wij geen afspraken met winkeliers na kunnen komen omdat deze niet met ons gemaakt zijn, en in de tweede dat wij geen mondelinge afspraken met de winkel kunnen natrekken dan wel naleven. Namens Philips excuses voor het ongemak.

Na alle telefoontjes een erg teleurstellend bericht. Al had ik eigenlijk geen zin in de tijd die een zaak tegen Philips zou gaan kosten was ik van plan om mij rechtsbijstand verzekering aan te schijven om te vragen of ik hier een zaak had.

Maar voor het zover kwam opeens een mailtje in mijn Tros Radar inbox (ik wist niet dat ik die had) met een reactie van Philips dat ze mijn probleem in dit forum hadden gelezen en of ik contact met ze wou opnemen. Nou dat wilde ik wel. E.e.a. was nu wel onder een nieuw referentie nummer dus ik moest weer even het hele verhaal vertellen.

Dit was zelfs voor Philips te gortig dus er kwam eindelijk wat actie. Ondertussen ben ik gebeld door een bedrijf uit Dordrecht (geen E-Care want die komt er bij mij niet meer in) die mij verzekerde dat alles wordt geregeld voor 100 eurie, wat ik een billijk bedrag vind.

Ik ben er nog niet maar ik heb eindelijk weer wat vertrouwen in het goedkomen van de reparatie van mijn TV. :D
Wederom hou ik jullie op de hoogte van de afloop.

gr.

FDLARRY

MrDarko88
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2011 14:37

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door MrDarko88 »

Voor service problemen met It's is er een oplossing bij Expert. Ik zie zojuist op de website van Expert staan dat de service van It's overgenomen is.

FDLARRY
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:21

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door FDLARRY »

Het vervolg:

Ondertussen is CE Repair - Dordrecht langs geweest voor de reparatie, moederbord vervangen en alles leek te werken maar het ging niet van harte, instellen verliep heel traag en bij een onverwachte aanraking reageerde het toestel heel vreemd. De medewerker van CE was van mening dat het beter was dat het toestel meegenomen zou worden, en grondig nagekeken zou worden. Ik stemde hiermee in want een goed onderzoek bij deze tv was hard nodig, de tv zou max 5 a 10 werkdagen weg zijn, na 10 dagen nog geen tv en ook geen telefoontje, zelf maar gebeld, er was nog niks bekend maar ze waren ermee bezig, weer een week later het lang verwachte telefoontje, hij was gemaakt en ze zouden hem langs komen brengen. Vandaag werd dan eindelijk na ruim 2 maanden ellende de tv weer werkend thuis gebracht, ik had zelf een andere afspraak maar mijn volwassen zoon heeft het afgehandeld, tv werkt weer, alle apparaten deden het en gaven een goed beeld. Na betaling van de afgesproken 100 euro was alles voor mekaar, en wel precies 10 min, daarna precies weer de zelfde klacht. Toen ik het telefoontje kreeg van mijn zoon met deze mededeling schoot mijn hartslag tot boven de 200 en mijn bloeddruk kwam in de gevarenzone.

Na afgekoeld te zijn gekeken wat er nou precies aan de hand was. Was het volgens E-care het moederbord (wat na reparatie ook bleek) volgens CE repair was het niet het moederbord maar de voeding, heel vreemd want die had E-care ook vervangen en die loste het probleem niet op, wel het vervangen van het moederbord, waarom hebben ze 3 weken gedaan over het vervangen van een simpele voeding, ik ben weer helemaal los en ondertussen 2 maanden verder, 3 snipperdagen (voor niks) 100 euro, meerdere mailtjes en telefoontjes en ik heb nog steeds een kapotte tv, net weeeeeer Philips gebeld die het nu aan het onderzoeken is hoe dit nu weer heeft kunnen gebeuren.

Ik hou jullie weeer op de hoogte.

gr.

FDLARRY

Cirilico
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2011 00:58

Re: Philips, E-care ITS en mijn Philips 37PFL9732D LCD TV.

Ongelezen bericht door Cirilico »

Ze mochten sowieso niet dat moederbord eruit halen. Die was, nu dat het onderdeel was geworden van jouw tv, jouw eigendom.

Gesloten