LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jelte V
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2014 12:10

Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door Jelte V »

Onze nieuwe tv (42PFK6109/12) loopt telkens vast als we een programma van uitzending gemist willen bekijken. Probleem doet zich dus alleen voor bij uitzending gemist, rtl xl of youtube geeft geen problemen. Laatste software van Philips geinstalleerd, al zeven keer gebeld met Philips zonder resultaat.
Tv signaal is goed (signaalsterkt is 92 en kwaliteit 100), internet signaal is volgens ziggo ook goed. Heb er ook geen problemen mee, want uitzending gemist werkt op de pc perfect. Ohja dit is de tweede tv, de eerste is al teruggestuurd met hetzelfde probleem. Kan deze ook nog binnen 10 dagen terugsturen, dus als iemand nog een oplossing heeft, graag.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door sjohie »

Jelte V schreef:Onze nieuwe tv (42PFK6109/12) loopt telkens vast als we een programma van uitzending gemist willen bekijken. Probleem doet zich dus alleen voor bij uitzending gemist, rtl xl of youtube geeft geen problemen. Laatste software van Philips geinstalleerd, al zeven keer gebeld met Philips zonder resultaat.
Tv signaal is goed (signaalsterkt is 92 en kwaliteit 100), internet signaal is volgens ziggo ook goed. Heb er ook geen problemen mee, want uitzending gemist werkt op de pc perfect. Ohja dit is de tweede tv, de eerste is al teruggestuurd met hetzelfde probleem. Kan deze ook nog binnen 10 dagen terugsturen, dus als iemand nog een oplossing heeft, graag.
Terugsturen en ander merk TV kopen. En ja, dat meen ik serieus als je snel een oplossing wilt voor dit probleem. Het kan namelijk zijn dat deze specifieke app een update moet hebben, en televisie fabrikanten komen niet wekelijks met een update van alle apps. Op onze LG deed rtlXL het bijvoorbeeld ~6 maanden niet lekker, dat is uiteindelijk wel opgelost, maar duurde dus even.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:Alles werkt naar behoren enkel uitzending gemist niet, zou het dan niet zo kunnen zijn dat uitzending gemist een probleem heeft en daardoor niet goed werkt. Het is nu de tweede Philips tv die het zelfde probleem heeft en dat is vreemd want een defect van de tv is vrijwel uit te sluiten.
Kan ook zo zijn dat er aan de achterkant van uitzending gemist iets technisch is aangepast door de beheerder (NOS/NPO?), waardoor de app het niet meer doet, totdat deze daar op aangepast is? Volgens mij maken niet alle TV fabrikanten al die apps zelf, en zijn ze mogelijk afhankelijk van de levering van een geupdate versie van de maker ervan. De maker, die dat dan vermoedelijk weer in opdracht van de club achter uitzending gemist moet veranderen.

Dit nog los van het feit dat de verschillende tv fabrikanten ook elk hun eigen smaak os achter het "smart" gedeelte van de tv hebben zitten, wat het leven van de app makers ook niet gemakkelijker maakt.

Maar inderdaad, dit is maar een kleine functionaliteit van de TV, je kan je afvragen of het billijk is om van de verkopende partij te eisen dat ze hier wat aan doen. Persoonlijk zou ik de TV houden als deze verder goed bevalt en werkt, en een firmware fix afwachten die er uiteindelijk wel zal komen voor dit 2014 model.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door henk51 »

door Jelte V » 07 jun 2014 13:20

Onze nieuwe tv (42PFK6109/12) loopt telkens vast als we een programma van uitzending gemist willen bekijken. Probleem doet zich dus alleen voor bij uitzending gemist, rtl xl of youtube geeft geen problemen. Laatste software van Philips geinstalleerd, al zeven keer gebeld met Philips zonder resultaat
U heeft alwel uw tv voorzien van de nieuwste software/firmware er is recent een upgrade uitgekomen,ik heb hem gisteren geinstalleerd. Aantal maanden geleden had ik problemen met netflix ondertiteling dit probleem is inmiddels ook opgelost met een upgrade maandje geleden.Toen ik hem kocht heb ik ook de software kunnen upgraden.Het is zaak bij media TV's regelmatig te controleren of er nieuwe software is.
Ik heb de mijne nu ruim een half jaar en er zijn 3 upgrades geweest intussen.


gr Henk

Jelte V
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2014 12:10

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door Jelte V »

We hebben deze smart tv gekocht om juist van deze app's gebruik te maken. Als je dan s'avonds om 00.00 uur thuis komt en dan nog even een programma via uitzending gemist wilt zien en je na een minuut b.v. alweer de stekker eruit moet halen is dat best wel een beetje vervelend. Ga zo Netflix opstarten en kijken wat deze doet. Als deze ook problemen geeft, wat ik uiteraard niet hoop, dan wordt de keuze om deze tv te houden misschien wat groter in de hoop dat Philips binnen korte termijn met een update komt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat vastlopen kan ook komen doordat er iets gewijzigd is in het communicatieprotocol tussen de content en de app. Zeg een nieuwe codec, of security feature. Dan moet de app daarop aangepast worden, getest worden, en de hele firmware weer getest worden om de Ziggo en UPC certificering te behouden. Er zijn verschillende punten in de keten waar iets gewijzigd kan worden, waardoor uiteindelijk de app op de tv crasht, en niet alles daarvan ligt binnen de invloed van Philips.

En de smartTV functionaliteit van Philips is altijd maar zozo geweest, andere merken doen de implementatie daarvan subtiel, of in sommige gevallen, véél beter. Persoonlijk lijken de nieuwe LG modellen met webOS op de achtergrond wel wat, die zijn nu nog wat aan de dure kant, maar ook de oudere modellen (werkend op netcast) werken prima. Als je toch de Philips denkt te gaan vervangen, zou je eens naar een LG kunnen kijken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:
snuffel1 schreef:Uitzending gemist moet met een update komen niet Philips want die biedt de service aan. De provider in kwestie speelt ook een rol in het verhaal want die geeft het signaal door.
Onzin! Aan de 'uitzending gemist' app, is niks mis. Dat de t.v. vastloopt, is duidelijk een Philips probleem, dus die moet het oplossen.
En dat is dus ook onzin. Een app kan de tv prima crashen, zoals een programma op de computer dat ook kan met windows (al moet het dan tegenwoordig wel aardig zijn best doen).

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door flepp »

Sinds kort philips met smart tv beeld is goed met ook vastlopers, haalt niet de stroom er van af maar trekt de internetverbinding er uit op achterzijde tv is minder irritant als stroom er van te afhalen, zal tv toestel niet willen ruilen daarvoor. :|

Loper-abc
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2014 11:15

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door Loper-abc »

Onze nieuwe tv (42PFK6109/12) loopt ook telkens vast bij youtube,internet stekker er uit is geen optie om dat ik wifi gebruik,dus stekker er uit dan bij mijn vorigen tv 42PFL6687H/12 was dat ook al het geval. :evil:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door ruud_a »

waar is de tijd gebleven van de beeldbuis tv en de videorecorder.
toen had je die problemen niet.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door flepp »

Klopt bij 40pfk5509 zelfde probleem ook rtlx, youtube loopt vast, is niet mijn grootste probleem daar beeld van deze tv goed is, maar wel prettig zou zijn als je er op kan vertrouwen dat dit goed werkt

rvdv02
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2010 14:01

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door rvdv02 »

Ik heb sinds vorige week de 42PFK6309 en hierop helaas precies hetzelfde probleem....
Ook bijgewerkt met de nieuwste software van 1 september is het probleem er nog steeds.
HEt gebeurt bij Uitzending Gemist en bij Kijk (SBS). Heb het nog niet gehad bij bijvoorbeeld Netflix.
En ookal crasht een app, zou het ook fijn zijn als niet de hele tv vastliep zodat hij in elk geval nog zou reageren op de UIT-knop.

timpost
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2014 16:37

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door timpost »

hier ook de Philips 6309. Gisteren gekocht en ook vastlopende aps.
jammer, beeld is prima verder...

maar gebeld met de Media Markt en horen hoe nu verder

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef: Als een app op 9,9 van de 10 t.v.'s geen problemen geeft, mag je toch echt de conclusie trekken dat het aan de t.v. ligt.
Wie zegt dat hetzelfde app is als op die 9,9 TVs?

arieenmargriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:11

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door arieenmargriet »

Wij hebben een Philips 47pfc7008 en hebben het zelfde probleem bij uitzending gemist ,rtl4 en kijk ,
Na starten loopt beeld vast en gaat over in zwart beeld. Bij het toestel is het motherboard vervangen maar probleem blijft.Philips geeft niet aan bekend te zijn met het probleem en verwijst naar provider met internet sterkte.

shota_showtime
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2014 08:02

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door shota_showtime »

15-10 ook Philips 42PFK6109 gekocht.
En bij ons loopt smart TV ook zeer regelmatig vast, waarna de enige oplossing is om de stekker er uit te halen om de TV uit te kunnen zetten.
Heel irritant!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door Har06 »

shota_showtime schreef:15-10 ook Philips 42PFK6109 gekocht.
En bij ons loopt smart TV ook zeer regelmatig vast, waarna de enige oplossing is om de stekker er uit te halen om de TV uit te kunnen zetten.
Heel irritant!!
een kleine moeite toch ? :lol:

Rol.
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2014 23:26

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door Rol. »

Hallo,
24-10-2014 : De mijne is nu een week in huis ... het is een 32PFK6509
Ook deze loopt vast bij UitzendingGemist (NPO) en Kijk (SBS6)
en de stekker-eruit-procedure is dan het enige wat helpt.
De app MyRemote krijg ik ook niet aan de praat, de TV wordt niet gevonden.
En nu heb ik nog niet eens alles uitgeprobeerd.
Ik twijfel over terugbrengen, het beeld is erg mooi en het geluid ook redelijk goed ...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door Har06 »

Rol. schreef:Hallo,
24-10-2014 : De mijne is nu een week in huis ... het is een 32PFK6509
Ook deze loopt vast bij UitzendingGemist (NPO) en Kijk (SBS6)
en de stekker-eruit-procedure is dan het enige wat helpt.
De app MyRemote krijg ik ook niet aan de praat, de TV wordt niet gevonden.
En nu heb ik nog niet eens alles uitgeprobeerd.
Ik twijfel over terugbrengen, het beeld is erg mooi en het geluid ook redelijk goed ...

manuel bestudeert ?, winkel om advies gevraagd cq de provider ???????

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips smart tv loopt vast bij uitzending gemist

Ongelezen bericht door bprosman »

De app MyRemote krijg ik ook niet aan de praat, de TV wordt niet gevonden
Neem aan dat je TV en smartphone via het zelfde netwerk en zelfde subnet verbonden zitten ?

Gesloten