LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem met zenders op KPN kastje

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Cor802

probleem met zenders op KPN kastje

Ongelezen bericht door Cor802 »

Hallo,

ik heb al een tijdje een probleem met mijn kpn kastje, bij automatisch zenderzoeken vind ie maar 11 zenders :!:

Ik heb de stekker er al uitgehad, fabrieksinstellingen teruggezet en op nieuwe software zoeken.

heb kpn gebeld maar daar ben ik ook niks mee opgeschoten ( en dat bellen wordt ook duurder, kreeg ik in de mail gisteren :evil: )

Wie het weet mag het zeggen,

Cor

asmi

Re: probleem met zenders op KPN kastje

Ongelezen bericht door asmi »

Handmatig zoeken (zie handleiding kastje).
De frequenties vind je hier: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html

Cor802

Hoi Asmi,

Bedankt voor de tip, ik heb nu een groot aantal zenders weer terug :D

Alleen heb ik nu nl1,2,3 2x in de lijst staan, en doen een aantal zenders het nog steeds niet :cry:

Ook de zender volgorde klopt niet helemaal, dus daar ga ik me even verder in verdiepen.

Werkt toch nog niet lekker..

Cor802

Hallo,

Het lukt me nog steeds niet om alle zenders in te laden op mijn samsumg kastje , ik heb hetzelfde gedaan als bij de ontvanger van mijn zoon, maar helaas...... :x

Wat me wel opvalt is dat als ik de antenne verplaats, een aantal zenders wegvallen die bij handmatig zoeken op een andere kanaal blijken te staan

Wordt er een beetje moe van........

sandwitch

Ongelezen bericht door sandwitch »

Hallo,
Heb bij de Twintuner regelmatig zenders vernieuwd. Zonder problemen.
Bij een Single tuner op de slaapkamer lukt dat ook wel, maar alleen alle zenders dmv handmatig kanalen in te stellen.
Wat mij bij deze tuner niet lukt is de zender volgorde. Dan blijf ik zitten met 1001, 1002, 1003 en 1004. Resetten, stroom eraf oid geeft geen resultaat.
Via de "Servicelijn" kreeg ik als antwoord: Ja meneer, bij sommige singletuners zit er soms een storing in de software. U hebt kans dat het na een tijdje wel weer goed is."
Zoals een meneer in een ander forum schreef: Ik wil geen goede auto, maar wel een goede garage, zou ik hier zeggen:
Ik wil geen goede software, maar een goede Helpdesk...

Dutchman

Ongelezen bericht door Dutchman »

De manier is om de tuner eerst een kwartiertje van de stroom af te halen, dan de fabrieksinstellingen te herstellen in het menu.

Dan inderdaad via die genoemde website handmatig zenders zoeken. 4 kanaalnrs, dus 4 x zoeken.
Handig is om bij het zoeken de antenne buiten te zetten. Het is een gewoon coaxsnoertje, dus die kun je verlengen.
Mocht je binnen geen goede ontvangst hebben, kun je een buitenantenne krijgen. De primafoons verkopen die alleen, kpn levert onder service. Het idee van draadloos tv kijken is dan wel een beetje weg, maar het scheelt wel.
De gewone antenne trouwens niet op de tv of de radio ofzo zetten, omdat dat kan storen. Dus een stukje ervan af.
Veel Samsungs hebben verouderde software, na een telefoontje ruilt kpn deze vaak om voor een nieuwe.

Er zijn gebieden of huizen waar wat je ook doet de ontvangst gewoon bar slecht is. Probeer m dan die 1e maand en zeg op tijd op. Een jaarcontract openbreken wordt moeilijk over gedaan.

Gesloten