De problemen die hier omschreven worden komen vrijwel nooit door de Horizon ontvanger zelf. Een fout in de installatie is vaak de grote boosdoener van het slecht functioneren van het apparaat. Een verkeerd aangesloten connector, wandcontactdoos of hoofdaansluiting kan veel problemen veroorzaken. Het vervelende hierbij is dat de Ziggo monteur geïnstrueerd wordt zijn signaal meter te gebruiken en hierop te vertrouwen. Helaas geeft deze aan dat het signaal goed is terwijl er weg degelijk problemen zijn.
De oplossing hoeft lang niet altijd de aanschaf van nieuwe spullen te zijn. Het correct aansluiten van materialen lost veel meer op. Dit is mij inmiddels wel duidelijk na honderden Horizon ontvangers storingsvrij gemaakt te hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen Horizonbox Ziggo
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Problemen Horizonbox Ziggo
Ik heb sinds 30 maart 2017, ook Horizon van Ziggo. Een servicemonteur van Ziggo heeft alles geïnstalleerd en ben daar uiterst tevreden over. Horizon werkt optimaal, geen storingen en kan daarbij van alle mogelijkheden, waarover Horizon beschikt, gebruikmaken.
Re: Problemen Horizonbox Ziggo
Verouderde wanddozen vormen meestal het probleem, waardoor Horizon niet goed functioneert. Nadat de monteur bij mij de wanddozen had vervangen, kosten 2 nieuwe wanddozen en montage slechts 10,- , functioneerde alles voor 100%.
Re: Problemen Horizonbox Ziggo
Het maakt niet uit wat je van ziggo hebt het wordt alleen maar beroerder voor een hoop geld. Vooral in de gebieden waar je niet veel keuze hebt. Ga ook eens verder zoeken voor andere alternatieven ben een beetje klaar met ziggo met zn monopolie positie
Re: Problemen Horizonbox Ziggo
Ziggo wordt niet beroerder, er worden steeds meer eisen gesteld aan je interne bekabling, versterkers, aansluitpunten e.d.Het maakt niet uit wat je van ziggo hebt het wordt alleen maar beroerder voor een hoop geld
Als je ieder jaar een snellere auto krijgt werkt dat niet als je op "kinderkopjes" blijft rijden.
Re: Problemen Horizonbox Ziggo
Normaal zou ik vragen wat er dan allemaal beroerder wordt maar met deze informatie zie ik daar maar gewoon van af.Maggy15 schreef:Het maakt niet uit wat je van ziggo hebt het wordt alleen maar beroerder voor een hoop geld. Vooral in de gebieden waar je niet veel keuze hebt. Ga ook eens verder zoeken voor andere alternatieven ben een beetje klaar met ziggo met zn monopolie positie
Ziggo wordt niet steeds beroerder, althans dat is mijn ervaring. Er gaan wel eens wat zaken niet helemaal goed maar dat wordt gewoon opgelost. Het helpt meestal wel als je zelf rustig blijft als je iemand van de Klantervice aan de lijn hebt. En wat ook wel wil helpen is zorgen dat binnenshuis alles in orde is, dus gewoon een goed AOP en goede kabels met de juiste connectoren.
En natuurlijk werk ik niet bij Ziggo (of welke provider dan ook) maar heb wel veel ervaring met Ziggo.
Re: Problemen Horizonbox Ziggo
Ook ik werk niet bij Ziggo, maar ben van voorgangers naar @Home naar Ziggo gegaan, heb nog Twinner gebeld bij de voorganger van @Home. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn, maar over het algeheel genomen werkt alles goed. Heb familieleden bij KPN Tele 2 en ook hier gaat het net als bij Ziggo ook wel eens mis. Als je zoveel klanten hebt, kan het nou eenmaal niet altijd goed lopen en kom je in de wet van Murphy terecht ben je even de klos.Dirkie schreef:Normaal zou ik vragen wat er dan allemaal beroerder wordt maar met deze informatie zie ik daar maar gewoon van af.Maggy15 schreef:Het maakt niet uit wat je van ziggo hebt het wordt alleen maar beroerder voor een hoop geld. Vooral in de gebieden waar je niet veel keuze hebt. Ga ook eens verder zoeken voor andere alternatieven ben een beetje klaar met ziggo met zn monopolie positie
Ziggo wordt niet steeds beroerder, althans dat is mijn ervaring. Er gaan wel eens wat zaken niet helemaal goed maar dat wordt gewoon opgelost. Het helpt meestal wel als je zelf rustig blijft als je iemand van de Klantervice aan de lijn hebt. En wat ook wel wil helpen is zorgen dat binnenshuis alles in orde is, dus gewoon een goed AOP en goede kabels met de juiste connectoren.
En natuurlijk werk ik niet bij Ziggo (of welke provider dan ook) maar heb wel veel ervaring met Ziggo.