LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen jaarabonnement Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Problemen jaarabonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Sinds 23 september 2006 geen commerciele zenders meer. Wij bellen met de klantenservice! Blijken wij als wanbetaler te boek te staan!!!! Betalingsachterstand van 30 euro. Wij zijn in 2004 verhuisd en hebben dit keurig doorgegeven. Ook altijd post op ons nieuwe adres gehad, behalve de rekeningen. Medewerker van het callcenter verteld ons dat wij contact op moeten nemen met de deurwaarder. Ja voor 30 euro! Wij bellen met de deurwaarder op 25 september (maandag). Wij moesten een brief schrijven met verzoek tot heraansluiting. Zo gezegd, zo gedaan. En wat we hoorden, helemaal niets. Op 8 november heb ik maar weer eens gebeld. Kreeg te horen dat onze brief in behandeling is. Ook werd er verteled dat het nog wel even kon gaan duren. Belachelijk toch! Op 28 november weer maar eens gebeld. Nog steeds niets bekend. Toen ik aan de callcenter meedewerker vroeg of ik dit jaar nog een reactie zou mogen verwachten, gaf ze geen antwoord.
Vervolgens heb ik vandaag 28/11 gebeld met canal digitaal zelf, zij verbraken de verbinding omdat ons smartcardnummer niet bestond!!!! Ik begrijp niet waarom dit zolang moet duren. Ze hadden gewoon even een bevestiging van ontvangst kunnen sturen met een acceptgiro en wij hadden die dan gewoon betaald. Einde discussie! Wie kan mij vertellen wat ik nog kan ondernemen?

Groet Belinda

Bee8ch64
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2006 11:20

Re: Problemen jaarabonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Bee8ch64 »

Belinda,

Als ik jou verhaal lees, dan lees ik vooral frustratie. Misschien moet jeje eerst afvragen waarom jeje zo frustreerd. Wat is het waar jeje zo aan stoort? Kan het zijn dat Canadigitaal een fout heeft gemaakt, of is het gewoon een kwestie van pech hebben?
Maakt het wat uit wie de fout heeft gemaakt?

Wat je vooral NIET moet doen is stoppen met communiceren.

Wat ik je nog kan adviseren is vooral toegeven dat je zelf een fout hebt gemaakt en dat je naar een mogelijkheid zoekt om deze fout te kunnen corrigeren. Zoek naar samenwerking.
Het is immers jou verantwoordelijkheid om op tijd te betalen..

Je hebt er niets aan om de schuldvraag te vermengen met jou doel tot heraansluiting, als je bij Canaldigitaal te boek staat als wanbetaler.

Dus als je zelf van mening bent dat ze recht hebben op die 30 euro, probeer dan op je vriendelijkste toon te overleggen hoe je dat zo snel mogelijk kunt betalen. Daarna kun je proberen jou status als wanbetaler te laten corrigeren.

Bedenk altijd dat een mens de meeste emoties laat zien door houding en gelaatsuitdrukkingen. Bij een telefoongesprek is dit niet mogelijk. De valkuil is dat je gaat compenseren door je woordkeuze en toon aan te passen en dat kan verkeerd worden ontvangen.
Tel daarbij jou status als wanbetaler op en dan heb je een prima cocktail voor een kil en confronterend gesprek.
Het resultaat is dat je niets meer gedaan krijgt bij ze, terwijl je graag medewerking van ze wilt!

Soms moet je je trots en rechtvaardigheidsgevoel even uitzetten om het doel te bereiken.

Heb je hier wat aan?

Bart

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: Problemen jaarabonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Hoi Bart,

Ik begrijp je standpunt en kan me daar ook in vinden. Maar de frustratie blijft. Het maakt niet uit bij wie je de schuldvraag legt, het gaat om het feit dat ik graag weer signaal wil ontvangen en ook bereid ben te betalen, incl. deurwaarderskosten. Maar zelfs dat kan ik niet voor elkaar krijgen. Het woord "wanbetaler" gekoppeld aan mijn naam vind ik niet echt prettig. Dit past niet bij mij, je kunt zelfs mijn naam niet vinden bij BKR.

Ik ben zelf werkzaam binnen een groot kabelbedrijf en heb dagelijks te maken met dit soort problemen/klachten. Maar wij sturen altijd een bevestiging van ontvangt en reageren negen van de tien keer, binnen 6 weken. Dit is zelfs bij de wet bepaald dat een bedrijf de plicht heeft binnen een redelijke termijn te reageren.

Op mijn brief van eind september 2006, heb ik tot de dag van vandaag géén enkele reactie mogen ontvangen.

Ook ik weet dat een medewerker van een callcenter weinig tot niets voor je mag/kan doen. Toch hoop ik dat ik en canal digitaal eruit gaan komen. Maar ik heb wel mijn twijfels of dat dit jaar nog zal plaatsvinden.

Ik heb dit bericht op het forum geplaatst om te zien of er "lotgenoten" zijn.

In ieder geval bedankt voor je openhartige reactie.

Gr. Belinda

Bee8ch64
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2006 11:20

Re: Problemen jaarabonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Bee8ch64 »

Belinda,

Succes!

Bart

Gesloten