LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Ziggo digitale tv

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Tom Joad
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 20:48

Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Tom Joad »

Wil je kiezen voor Ziggo? Niet doen!! Twijfel je tussen Ziggo digitaal of analoog? Kies analoog!! Goedkoper en een normale beeldontvangst! Spijt als haren op ons hoofd dat we aan Ziggo digitale tv zijn begonnen. De commerciele zenders RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7 hebben continue storing. Het beeld en geluid blijft hangen en het beeld vertoond strepen. Digitale tv biedt een aantal handige snufjes, zoals een electronische tv gids en inzicht in de signaalontvangst. Zo kan ik zien dat de sterkte van de signaalontvangst 76% is, de kwaliteit van de signaalontvangst zelfs 100%. Aan die snufjes heb je echter niets als normaal tv kijken niet mogelijk is.
We prijzen ons echter gelukkig dat we boven wel een analoog signaal ontvangen. Voor digitale ontvangst is per tv een decoder nodig. Dat verteld Ziggo er vooraf niet spontaan bij, maar dat is nu ons geluk. Kunnen we tenminste op de slaapkamer nog ongestoord tv kijken. En hebben we onzelf weer de kosten van een extra decoder bespaard. Tot nu toe hebben we drie keer gebeld met de helpdesk. De eerste keer werd de vraag gesteld of het geregend had, want dat kon van invloed zijn op het signaal. De tweede keer kregen we de tip om de splitter te vervangen en een signaalversterker te plaatsen. Hierop hebben we een erkend electricien voor 80 euro apparatuur laten plaatsen, zonder enige verbetering. De derde keer wist de helpdesk te melden dat het dan aan de kabels lag. Het feit dat ons nieuwbouwhuis in juli 2010 is opgeleverd en de kabels splinternieuw zijn maakte niet uit. Ziggo verwijst je daarna door naar een 0900-1876 nummer, waar Ziggo maar liefst 65 cpm voor vraagt. Zo laat je het wel achterwege om te bellen. Vandaar dus maar mijn vraag via dit forum; zijn er meer mensen met ervaring met Ziggo digitale tv? Kan ik mijn geld terugkrijgen wegens wanprestatie? Ik wil het liefst gewoon weer analoge tv! De helpdesk van Ziggo weigert hieraan mee te werken.

wolcon
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:41

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door wolcon »

Kan het niet een probleem aan uw TV zijn ?

Tom Joad
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 20:48

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Tom Joad »

Op bijvoorbeeld Nederland 1 is de ontvangst gewoon goed... Ziggo heeft in de voorwaarden opgenomen dat ze alleen verantwoordelijk zijn voor het signaal tot de voordeur en daar verschuilen ze zich nu achter. De kleine lettertjes.. De laatste 5 meter naar mijn tv zijn kennelijk het probleem?

Tom Joad
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 20:48

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Tom Joad »

Je wordt zo flink op kosten gejaagd. Zelf heb ik al een electricien over de vloer gehad om mijn splitter te vervangen en een signaalversterker te plaatsen. Kosten: 80 euro. Ik kan natuurlijk investeren in een nieuwe kabel. Wat was jij kwijt? Het gaat zo aardig in de papieren lopen. Kwalijk vind ik dat Ziggo daarover vooraf niets zegt. Bovendien zijn mijn kabels splinternieuw, mijn nieuwbouwhuis is in juli opgeleverd. Mijn stelling is dan ook dat je beter kan kiezen voor analoog. Overstappen kan altijd nog als Ziggo haar zaken beter op orde heeft.

Ziggo Webteam Wim

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Wim »

Tom Joad schreef:Zo kan ik zien dat de sterkte van de signaalontvangst 76% is, de kwaliteit van de signaalontvangst zelfs 100%.
Is dit ook het geval op de zenders die storen? Dan heeft u mogelijk een Samsung DCB-H380R digitale HD ontvanger. Heeft u deze via Ziggo besteld? Stuurt u me dan een PB met uw klantnummer of postcode en huisnummer en een telefoonnummer waarop u te bereiken bent, dan zal ik kijken wat ik voor u kan doen.

Met vriendelijke groet,


Wim - WebCare Team van Ziggo

marian.goumans
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2010 20:15

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door marian.goumans »

wij hebben met zeker 4 buurtbewoners dezelfde problemen met analoge en digitale tv als hier beschreven.
Ziggo komt inderdaad telkens met het verhaal van de splitters en de antennekabel en dat het probleem binnenshuis zou zitten. we doen als sinds half september een poging met zijn allen, door om beurten te bellen, om het probleem opgelost te krijgen. iedere medewerker zegt iets anders en maakt steeds weer een klacht aan. vanavond kwam een medewerker op het idee om iemand naar het ziggo-kastje te sturen, hier in de buurt. iets wat wij ook al eerder voorgesteld hadden. We krijgen er inmiddels een punthoofd van.
ze moeten maar eens zorgen voor kundige medewerkers.
er wordt ook steeds gedreigd dat we zelf voor de kosten op moeten draaien als het probleem in huis zou zitten. Ondertussen kijken wij dagelijks naar programma's met blokjes, strepen, stilstaand beeld etc.
Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren!!!!.....

Ziggo Webteam Wim

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Wim »

Beste marian.goumans,

Vervelend dat dit nog niet is opgelost. Begrijp ik het goed dat er nu een monteur komt die in de eindversterker het een en ander gaat controleren? Stuur me anders een privébericht (klik onder dit bericht op PB) met je postcode en huisnummer. Doe ook de postcodes en huisnummers van de buurtbewoners erbij die last hebben van deze storing. Dan zorg ik dat er alsnog een monteur langskomt.

Met vriendelijke groet,

Wim-WebCare Team van Ziggo.

Tom Joad
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 20:48

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Tom Joad »

Ziggo heeft mij ook al eerder gevraagd om mijn prive mail op te geven.
Dat heb ik gedaan, maar er is nooit contact met me opgenomen (!)

Daarnaast zou het voor andere internet gebruikers wel interessant zijn om te lezen
wat de inhoudelijk reactie van Ziggo is.

Ik heb zelf een monteur laten komen om een versterker te plaatsen, maar dat heeft
niet geholpen. Je kan het digitale kastje ertussenuit halen, dan kijk je gewoon weer analoog, maar dan wel zonder storing.

marian.goumans
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2010 20:15

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door marian.goumans »

wij hebben analoog ook dezelfde problemen. (maar de decoder zit er natuurlijk wel tussen).
de problemen spelen alleen de laatste maanden, voorheen hadden we die nooit, terwijl we al lang digitale tv. hebben.
mijn gegevens geef ik liever niet, weet niet of er echt iemand van Ziggo zit achter dit forum.

marian.goumans
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2010 20:15

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door marian.goumans »

het probleem bij ziggo is inmiddels opgelost, er kwamen 2 monteurs en die hebben een nieuwe versterker geplaatst in het ziggokastje in de straat.
terwijl ze bezig waren, kwamen buurtbewoners uit een aangrenzende straat, naar ze toe, die hadden ook steeds dezelfde problemen.
sindsdien hebben we is prima beeld. :P

DBJanssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2013 11:12

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door DBJanssen »

Bij ons is het begonnen met HAPEREND BEELD van paar blokjes tot strepen en heel beeld) en GELUID door wegvallen 1 of 2 woorden steeds op de DUITSE ZENDERS (vaak op dezelfde tijden) en ik kijk veel Duitse tv, maar sinds kort ook 13STREET en SBS6, NET5 .. heel vervelend. Bij de Nederlandse publieke zenders en RTL4 gelukkig nog niet meegemaakt.
Het uittrekken van alle stekkers (ontvanger samsung HD/tv panasonic plasma / modem ares) wil wel eens helpen, maar lang niet altijd.
Hebben een Ziggo alles-in-1 pakket.

Wie heeft een tip?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door DBJanssen op 10 mar 2013 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn eerste idee zou zijn, slecht signaal, bekabeling en stekkers nakijken, zit er een versterker tussen ?.
Wat zeggen je signaalwaarden en vooral signaalkwaliteit op in de ontvangers/TV, en ook de BER waarden.
Probeer eens als je de/een TV rechtstreeks op het AOP aansluit met een korte nieuwe kabel.

mankasters

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door mankasters »

DBJanssen schreef:Bij ons is het begonnen met HAPEREND BEELD van paar blokjes tot strepen en heel beeld) en GELUID door wegvallen 1 of 2 woorden steeds op de DUITSE ZENDERS (vaak op dezelfde tijden) en ik kijk veel Duitse tv, maar sinds kort ook 13STREET en SBS6, NET5 .. heel vervelend. Bij de Nederlandse publieke zenders en RTL4 gelukkig nog niet meegemaakt.
Het uittrekken van alle stekkers (ontvanger samsung HD/tv panasonic plasma / modem ares) wil wel eens helpen, maar lang niet altijd.
Hebben een Ziggo alles-in-1 pakket.

Wie heeft een tip?

Alvast bedankt!
Zo is het bij ons ook gegaan met de TV een paar maanden geleden op advies van Ziggo hebben we toen alle kabels laten vervangen door een monteur van Ziggo. Deze kon het probleem ook niet oplossen volgens hem lag het aan de buitenkabel.

Wij zijn overgestapt op glasvezel en hebben een prachtige ontvangst nu.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Deze kon het probleem ook niet oplossen volgens hem lag het aan de buitenkabel.
Waarom hebben ze die niet vervangen dan ?
In het Ziggo modem kun je je signaalwaarden uitlezen , daaraan kun je in ieder geval zien of er tot in de meterkast (even er vanuit gaande dat het AOP daar zit) voldoende signaal hebt en of ze buiten moeten kijken.
Dit zegt niet alles omdat TV en Internet op een andere frequentie zit maar samen met de signaalwaarden op de TV/Decoder heb je toch een aardige indicatie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Deze kon het probleem ook niet oplossen volgens hem lag het aan de buitenkabel.
Waarom hebben ze die niet vervangen dan ?
In het Ziggo modem kun je je signaalwaarden uitlezen , daaraan kun je in ieder geval zien of er tot in de meterkast (even er vanuit gaande dat het AOP daar zit) voldoende signaal hebt en of ze buiten moeten kijken.
Dit zegt niet alles omdat TV en Internet op een andere frequentie zit maar samen met de signaalwaarden op de TV/Decoder heb je toch een aardige indicatie.
Wij zijn overgestapt op glasvezel en hebben een prachtige ontvangst nu

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Netjes gequote, maar wat bedoel je daar nou mee ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Netjes gequote, maar wat bedoel je daar nou mee ?

Lezen is ook een vak.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat doe ik, DBJanssen heeft een probleem met blokjes en vraagt om tips, die geef ik.
mankasters geeft aan dat hij is overgestapt op glasvezel, dat is zijn tip.
Dus ik begrijp je punt nog steeds niet.

Anne666
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2013 17:27

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Anne666 »

Ik heb sinds een week ziggo. Nu al spijt. Na een week al haperend beeld. Ziggo gebeld: advies: pak de tv op en ontvanger, sjouw het naar je kastje in de meterkast en sluit dan weer aan. Met de huidige maten tv's? Bestaat er garantie? Alles is aangesloten door monteur van ziggo. Kunnen we nog van abonnement af ivm ondeugdelijk product?
Een tip?????
DBJanssen schreef:Bij ons is het begonnen met HAPEREND BEELD van paar blokjes tot strepen en heel beeld) en GELUID door wegvallen 1 of 2 woorden steeds op de DUITSE ZENDERS (vaak op dezelfde tijden) en ik kijk veel Duitse tv, maar sinds kort ook 13STREET en SBS6, NET5 .. heel vervelend. Bij de Nederlandse publieke zenders en RTL4 gelukkig nog niet meegemaakt.
Het uittrekken van alle stekkers (ontvanger samsung HD/tv panasonic plasma / modem ares) wil wel eens helpen, maar lang niet altijd.
Hebben een Ziggo alles-in-1 pakket.

Wie heeft een tip?

Alvast bedankt!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Alles is aangesloten door monteur van ziggo. Kunnen we nog van abonnement af ivm ondeugdelijk product?
Een tip?????
De Ziggo monteur heeft ook de kabel van je aansluitpunt naar je TV gelegd ?
Wat zeggen de signaalwaarden en signaalkwaliteit op je ontvanger ?
"Blokjes" is in de meeste gevallen een kabel en / of versterker probleem en heeft niet zoveel met een 'ondeugdelijk' product te maken.
De suggestie van de helpdesk is praktisch gezien misschien niet zo een makkelijke maar wel de snelste manier om te kijken of het probleem ook werkelijk bij Ziggo ligt.

Gesloten