LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen UPC cisco HD kast

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jer.mark

Problemen UPC cisco HD kast

Ongelezen bericht door jer.mark »

Ik wordt gek van die UPC dombo's
Ik heb een week of twee geleden mijn huidige UPC-royaal tv pakket omgezet naar HD. Werd uiteraard perfect en vriendelijk geholpen, want je besteld iets. De eerste kast die ik binnen kreeg werkte niet op hdmi, na tot mijn verbazing te zijn teruggebeld door de technische afdeling van UPC en een half uur van alles te hebben geprobeerd, werd mij een nieuwe kast verzonden en moest ik tussentijds met scart naar mijn nieuwe hd-pakket kijken. Een dag of 3 later wederom een nieuwe cisco kast ontvangen, ook bij deze nieuwe kast hetzelfde probleem. Weer UPC gebeld en van alles geprobeerd ( ook mijn tv Philips 37 pfl 9632 via philips ge update)maar geen succes. Ik heb aan de lijn uitgelegd dat ik zelf al 10 jaar in een bekende electronica winkel werk en zelf dus ook tv's verkoop, dus weet wat voor problemen er kunnen zijn. Naar mijn idee zou UPC het probleem kunnen oplossen, door mij een gelijkwaardige philips ontvanger te sturen. De monteur zag hierin ook geen andere optie en heeft dit als extra opmerking genoteerd, en mij toegezegd deze philipskast te versturen. Later die dag werd ik teruggebeld door UPC en kreeg te horen dat ze niet 3 keer een nieuwe kast gingen sturen, en dat het allemaal aan mij zou liggen, er kwam wel even een monteur. Vandaag kwam deze monteur, met een cisco kast, de monteurs krijgen namelijk geen philips. De monteur kwam wederom tot dezelfde conclusie. Probleem kan makkelijk worden verholpen met een philips ontvanger ( het schijnt namelijk een zeer bekend probleem te zijn cisco i.c.m philips tv's) Ik mocht met de monteur meeluisteren toen hij UPC belde voor een philips kast, en wat denk je? IK citeer letterlijk: TJA, ..........(monteur) , het zal wel aan die tv liggen (philips 37 pfl 9632 +/- 2,5 jr oud) haha.. kijk maar of je de klant kan overtuigen dat scart net zo mooi is, en anders moet je maar eens nee verkopen he! Tot ziens..... BELACHELIJK HD-via scart!! Ongelofelijk!!!!!!! Ik mag nu van UPC met het hele pakket naar Rotterdam daar mag ik kijken in de winkel of ik hem daar misschien kan ruilen!!!! ECHT SUPER UPC !!!! grote klasse wat een klantenservice. Gewoon een kastje opsturen is toch niet zo moeilijk!! Wordt vervolgd!! :x

oppie11

Re: Problemen UPC cisco HD kast

Ongelezen bericht door oppie11 »

Je kan wel afgeven op UPC. Als ik het zo lees dan doen ze het toch vrij netjes met 2 nieuwe decoders en de nodige monteurs. Schijnbaar is de situatie niet aan UPC te wijten maar ook deels aan je eigen apparatuur of een combinatie van decoder en TV. Toch vrij netjes dat ze hier dan de nodige tijd en geld aan spenderen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Tip : gebruik eens de ENTER toets.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

UPC levert Cisco-decoders en heeft er daar waarschijnlijk een container tegelijk van gekocht, ze kunnen natuurlijk niet ook nog eens (duurdere?) Philips-decoders gaan leveren aan de mensen die een Philips-TV hebben.

Ik neem aan dat niets u in de weg zal staan om (voor eigen rekening) een Philips-decoder aan te schaffen?

jer.mark

Ongelezen bericht door jer.mark »

Ik geef af op de UPC omdat ze met twee verhalen werken. Ik ben zeer rustig en netjes aan de lijn geweest en kan veel begrip opbrengen voor de situaties die zij tegenkomen. Nogmaals ik kom dit dagelijks tegen op mijn eigen werk. Klanten sluiten dingen verkeerd aan en worden dan onnodig boos.
(enter) :roll:
Mijn verhaal is alleen een aaneenschakeling van twee weken van het kastje naar de muur gestuurd worden. Als ik dan tijdens mijn diverse telefonische contacten, van monteurs te horen krijg dat ik geen problemen zal hebben met de gelijkwaardige philips kast dan zou ik die graag ontvangen. De verkoopafdeling verteld mij dat deze alleen worden geleverd bij speciale gevallen, of dat deze helemaal niet bestaan, wie verteld dan de waarheid? Dat is hetgeen waar ik zo boos om wordt.

De vraag of ik voor eigen rekening een kast zou willen aanschaffen vindt ik nergens op slaan. Als UPC mij een aanbieding doet om HD tv te nemen dan moeten ze mij de juiste kast leveren en niet beginnen over speciale gevallen, vraag ik of ze mij kunnen vertellen wat dan een speciaal geval is, kunnen ze dat niet. Ik ben het blijkbaar niet.En verder, al hebben ze 10 containers met cisco kasten, ze willen/kunnen mij niet leveren wat ze aanbieden dat houdt in dat ik niets voor eigen rekening neem.

Zoals ik al schreef werk ik met consumenten electronica en ik kan melden dat mijn tv prima geschikt is voor digitale HD tv. Het is een full hd, perfect pixel, 100 hz met 3x hdmi waarop zonder problemen al een playstation 3 en een philips soundbar draaien.
Hij is volledig up to date qua software, dus als iemand de oplossing weet hoor ik het graag.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

jer.mark schreef: Mijn verhaal is alleen een aaneenschakeling van twee weken van het kastje naar de muur gestuurd worden. Als ik dan tijdens mijn diverse telefonische contacten, van monteurs te horen krijg dat ik geen problemen zal hebben met de gelijkwaardige philips kast dan zou ik die graag ontvangen. De verkoopafdeling verteld mij dat deze alleen worden geleverd bij speciale gevallen, of dat deze helemaal niet bestaan, wie verteld dan de waarheid? Dat is hetgeen waar ik zo boos om wordt.

De vraag of ik voor eigen rekening een kast zou willen aanschaffen vindt ik nergens op slaan. Als UPC mij een aanbieding doet om HD tv te nemen dan moeten ze mij de juiste kast leveren en niet beginnen over speciale gevallen, vraag ik of ze mij kunnen vertellen wat dan een speciaal geval is, kunnen ze dat niet. Ik ben het blijkbaar niet.En verder, al hebben ze 10 containers met cisco kasten, ze willen/kunnen mij niet leveren wat ze aanbieden dat houdt in dat ik niets voor eigen rekening neem.

Zoals ik al schreef werk ik met consumenten electronica en ik kan melden dat mijn tv prima geschikt is voor digitale HD tv. Het is een full hd, perfect pixel, 100 hz met 3x hdmi waarop zonder problemen al een playstation 3 en een philips soundbar draaien.
Hij is volledig up to date qua software, dus als iemand de oplossing weet hoor ik het graag.
Het is redelijk om een eigen decoder aan te schaffen in dit geval, maar nu geeft u aan dat er een regeling zou bestaan voor "speciale gevallen" en inderdaad is het logisch na te gaan of u voor deze regeling in aanmerking zou kunnen komen. Is dat echter niet zo, dan blijft de beste oplossing toch voor eigen rekening een andere decoder aan te schaffen, of een andere provider te kiezen.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Neem satelliet ontvangst, meer mogelijkheden, 2extra kaarten te verkrijgen voor slechts € 2,50 per maad per kaart met zelfde abonnement als hoofdkaart, bij meer toestellen is ook cardsharing mogelijk (met geschikte ontvanger), goedkoper meer zenders en beter beeld.

rjanssen65

Ongelezen bericht door rjanssen65 »

hallo,

ook wij hebben sinds 1 week een cisco HD kast....veronica konden wij niet
ontvangen upc bellen jaja 2x 10 min. wachten toen werd er gezegd je moet
een nieuwe wandkontaktdoos aanschaffen jawel 22,50 euro, dat zeggen ze bij UPC erniet bij de bijkomenden kosten..en ja inderdaad veronica in de lucht.
Nu problemen met net 5 ondertiteling moeten wij zelf handmatig instellen,
gaat niet automatisch terwijl bij de andere zenders dat wel gaat...
Beeld bij sommige programma's te breed...beeld soms wazig..of vlekken..
af en toe een felle kraak uit het geluid..

Wij hadden gedacht voor 9 euro in de maand beter beeld en geluid te krijgen,
want dat geeft UPC zo mooi aan...maar nee, mochten er mensen twijfelen om
over te stappen naar HDTV nee niet doen..

wij wonen in Arnhem....

Gesloten