De nieuwe RTL zender RTL 8 is door satellietprovider Canal Digitaal in het basispakket van €8,95 per maand geplaatst, terwijl alle andere landelijke commerciële zenders van RTL en SBS in het goedkope Set-Top-Box pakket zitten, dat €4,16 per maand kost (voorheen ook al flink verhoogd, dat wel). Eerder zat voorganger Talpa/Tien ook altijd in het basispakket, groot verschil is echter dat Tien een volwaardige zender was met topprogramma's en met het eredivisevoetbal. Dat Canal Digitaal deze zender destijds in het basispakket plaatste, daar was nog wel overheen te komen. Maar een herhalingszender, dat eigenlijk een aanvulling is op RTL 4, 5 en 7 in een duur pakket plaatsen, terwijl andere aanbieders, zoals Digitenne en op de kabel deze gewoon in het standaardpakket aanbieden, vind ik heel vreemd. Zo kunnen Set top box kijkers niet meer naar het volwaardige pakket van commerciële zenders kijken, en zijn deze verplicht het duurdere basispakket aan te schaffen. Canal Digitaal komt bovendien haar belofte niet na, jarenlang hebben ze gezegd, dat de commerciële zenders zullen ALTIJD in het goedkope pakket te zien zouden blijven.
Bovendien wordt het set top box pakket ook gebruikt voor tweede en derde smartcards in één huishouden. Abonnee's met minimaal het basispakket op de hoofdsmartcard kunnen het set top box pakket voor €1.- per maand extra activeren op een tweede of derde smartcard, ook deze abonnee's kunnen niet het volwaardige pakket van commerciële zenders bekijken.
Ik denk dat het een domme zet is van Canal digitaal, ze proberen nu meer abonnee's over te laten stappen van Set top box naar basispakket, maar ik denk dat het nou juist zorgt voor een omgekeerd effect. Abonnee's die hun abonnement opzeggen, en overstappen op digitenne, dat een volwaardiger pakket aanbiedt voor €6,95 per maand.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RTL 8 in het duurdere basispakket bij Canal Digitaal
Re: RTL 8 in het duurdere basispakket bij Canal Digitaal
Het is ook mogelijk om zonder extra kaarten het signaal te delen over meerdere ontvangers, met 1 kaart kan men onafhankelijk van elkaar op elke ontvanger elke mogelijke zender te bekijken waarop men gabonneerd is.Abonnee's met minimaal het basispakket op de hoofdsmartcard kunnen het set top box pakket voor €1.- per maand extra activeren op een tweede of derde smartcard, ook deze abonnee's kunnen niet het volwaardige pakket van commerciële zenders bekijken.
Het is toch niet meer dan logisch dat als Tien RTL8 wordt, dat hij dan in het zelfde pakket blijft?
Daarnaast, als het zoals jij zegt, toch alleen maar herhalingen van RTL4, 5 en 7 zijn, wat maak je je dan druk?
Dan kijk je toch meteen op RTL4, 5 en 7 ipv later naar de herhaling op 8!
Overigens heb ik begrepen dat een aantal programma's van Tien naar RTL8 verhuizen.
Het zal wel los lopen met de CD abonnees die nu opeens naar Digitenne overstappen. Waarvoor zouden ze? Om drie euro per maand uit te sparen (9,95 basipakket CD t.o. 6,95 Digitenne) en dan vervolgens een veel slechtere beeldkwaliteit te krijgen??
En dan heb ik het nog niet eens over een aantal leuke zenders die je bij Digitenne moet missen.
Daarnaast, als het zoals jij zegt, toch alleen maar herhalingen van RTL4, 5 en 7 zijn, wat maak je je dan druk?
Dan kijk je toch meteen op RTL4, 5 en 7 ipv later naar de herhaling op 8!
Overigens heb ik begrepen dat een aantal programma's van Tien naar RTL8 verhuizen.
Het zal wel los lopen met de CD abonnees die nu opeens naar Digitenne overstappen. Waarvoor zouden ze? Om drie euro per maand uit te sparen (9,95 basipakket CD t.o. 6,95 Digitenne) en dan vervolgens een veel slechtere beeldkwaliteit te krijgen??
En dan heb ik het nog niet eens over een aantal leuke zenders die je bij Digitenne moet missen.
Ik ben de slechte service en de prijsverhogingen van CanalDigitaal ook zat. En het is nu nog erger: Je kan de regionale zenders niet meer tegelijkertijd met de gewone zenders ontvangen!!
Digitenne heeft een hele goeie beeldkwaliteit als je in de Randstad woont, waar ik dus woon. Is je beeldkwaliteit niet goed? Neem dan een buitenantenne (€39,95, http://www.kpn.com). Bovendien kan je de veel te dure canaal digitaal smartcard op Marktplaats verkopen voor zo'n 50 euro, en kan je als je de CD ontvanger houd nog steeds alle buitenlandse zenders kijken.
Gelukkig is de ontvanger van Digitenne gratis, en digitenne beloofd een vaste lage prijs!
NU eens kijken tot wanneer ik aan dat vervelende CD vastzit...
Digitenne heeft een hele goeie beeldkwaliteit als je in de Randstad woont, waar ik dus woon. Is je beeldkwaliteit niet goed? Neem dan een buitenantenne (€39,95, http://www.kpn.com). Bovendien kan je de veel te dure canaal digitaal smartcard op Marktplaats verkopen voor zo'n 50 euro, en kan je als je de CD ontvanger houd nog steeds alle buitenlandse zenders kijken.
Gelukkig is de ontvanger van Digitenne gratis, en digitenne beloofd een vaste lage prijs!
NU eens kijken tot wanneer ik aan dat vervelende CD vastzit...
Zeur niet, RTL8 is gewoon een herhaalzender, totaal overbodig.
Ik heb al Basispakket, sinds het begin al, en prijs is al 2 keer omhoog gegaan. Bij regen zeer slechte ontvangst, en soms als ik gewoon tv kijken stoort het beeld ook.
@juani
Je kan de regionale zenders wel tegelijkertijd ontvangen.
Je moet alleen je schotel aanpassen, zodat je ook de Astra 3 kan ontvangen.
Daar is al ruim een half jaar voor gewaarschuwd.
Als jouw ontvangst zo vaak stoort, dan hangt je schotel niet goed of je hebt geen goede schotel. Reden temeer om die schotel te veranderen, want je hebt dan minder storing, alleen nog bij zwaar onweer, en je kan de regionale zenders wel tegelijkertijd ontvangen.
Bij Digitenne kan je hooguit 1 regionale omroep ontvangen.
En de kwaliteit van Digitenne kan in de verste verte niet tippen aan die van CD, zelfs niet in de Randstad.
Je kan de regionale zenders wel tegelijkertijd ontvangen.
Je moet alleen je schotel aanpassen, zodat je ook de Astra 3 kan ontvangen.
Daar is al ruim een half jaar voor gewaarschuwd.
Als jouw ontvangst zo vaak stoort, dan hangt je schotel niet goed of je hebt geen goede schotel. Reden temeer om die schotel te veranderen, want je hebt dan minder storing, alleen nog bij zwaar onweer, en je kan de regionale zenders wel tegelijkertijd ontvangen.
Bij Digitenne kan je hooguit 1 regionale omroep ontvangen.
En de kwaliteit van Digitenne kan in de verste verte niet tippen aan die van CD, zelfs niet in de Randstad.