LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung CI+ gecodeerd signaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
khhuisman
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 21:28

Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door khhuisman »

Hallo,

Ik heb een Samsung UE40ES5500 Led TV met en een CI+ module van Smit i.c.m Ziggo. Na ongeveer 5 minuten kan ik behalve Ned1 geen enkel kanaal meer ontvangen. Het beeld hapert een paar keer en springt dan op zwart met de mededeling "gecodeerd signaal".

Ik heb hierover contact gehad met Ziggo die mij hebben doorverwezen naar Samsung. Samsung heeft een monteur langsgestuurd die het moederboard heeft vervangen. Dit alles zonder resultaat. Ik heb zelf een andere module en ook een andere smartcard geprobeerd. Tot slot heb ik de TV omgeruild bij Scheer en Foppen voor een andere (zelfde model). Nog steeds hetzelfde probleem. Signaal ligt rond de 80%.

Volgens de winkel ben ik de eerste die dit probleem heeft. Zijn er anderen die dit probleem hebben gehad of hebben en wat kan ik er aan doen?

B.v.d

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Dan zou je toch denken dat de fout bij ziggo ligt.. Zitten alle stekkers wel goed? deuglijke kabels?

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je al eens geprobeerd met een gewone tuner ? Dan kun je in ieder geval je signaal(kwaliteit) uitsluiten.
Wat ligt er rond 80%, signaalsterkte of signaalkwaliteit ?.
Signaalkwaliteit hoort 100% te zijn.

khhuisman
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 21:28

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door khhuisman »

Met een gewone tuner werkt het gewoon. Signaalsterkte is ruim voldoende volgens Ziggo en de monteur van Samsung.

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door bprosman »

Signaalsterkte is ruim voldoende volgens Ziggo en de monteur van Samsung.
Signaalsterkte op zich zegt niet zoveel, wat geeft de signaalkwaliteit aan ?

TV zit wel op de laatste firmware ? CI+ module ook ?

Als je de zoekfunctie gebruikt zie je meer topics van Samsung TV's waar moederborden gewisseld zijn om de CI+ module aan de praat te krijgen.

Des81
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2011 15:30

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door Des81 »

Volgens mij had ik dit probleem ook bij mijn Samsung tv. Ik kwam op een of andere site een tip tegen die werkte, maar deze is wel op eigen risico.

Als de tv aanstaat de CI+ module eruit halen en even later er weer instoppen terwijl de tv nog aanstaat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb zelf een andere module en ook een andere smartcard geprobeerd.
Bestaat misschien de mogelijkheid, om met jouw smartcard en module naar de winkel te gaan, en deze daar te testen?
Om uit te sluiten, dat het probleem aan deze twee is.
Misschien zelf nog in een toestel van hetzelfde merk plaatsen.

khhuisman
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 21:28

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door khhuisman »

Ben vanochtend weer naar de winkel geweest. Eerst een coaxkabel met kabelkeur meegekregen (Hirschmann), dit helaas zonder resultaat. Daarna de module omgewisseld voor het nieuwste model van Quantis. Tot nu toe zonder problemen tv kunnen kijken! :D

De verkoper van Scheer en Foppen Steenwijk gaf aan dat deze problemen veelvuldig voorkomen. Het kan tijdelijk opgelost worden door, na de melding van gecodeerd signaal, een paar minuten naar Ned1 over te schakelen. Hierna moet er zonder problemen naar ieder kanaal kunnen worden gekeken. Ziggo schijnt te rommelen met het zenderaanbod waardoor deze problemen ontstaan.

Ik kan nu gelukkig weer normaal TV kijken! Gelukkig heb ik deze TV bij een lokale dealer gekocht waardoor ik makkelijk terug kon met problemen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door nevermind »

Opgelost perfect.
Welke ander merk module had je eerst?

khhuisman
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 21:28

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door khhuisman »

nevermind schreef:Opgelost perfect.
Welke ander merk module had je eerst?
Eerst Neotion, toen Smit, en nu dus uiteindelijk het nieuwe model van Quantis.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door nevermind »

khhuisman schreef:
nevermind schreef:Opgelost perfect.
Welke ander merk module had je eerst?
Eerst Neotion, toen Smit, en nu dus uiteindelijk het nieuwe model van Quantis.
Volgens gebruikers, is deze module door ex medewerkers van Ziggo ontworpen, en werkt bij Ziggo klanten perfect.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door boef530 »

Mooi dat het opgelost is maar volgens de check op Ziggo.nl is dit toestel niet gecertificeerd, als Ts tenminste het juiste type nummer heeft vermeld. De kans bestaat dat bij een update de boel alsnog op zwart gaat.

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door bprosman »

De kans bestaat dat bij een update de boel alsnog op zwart gaat.
Op "Zwart" gaan lijkt me sterk. "Niet gecertificeerd" houdt in dat de desbetreffende TV / CI+ combinatie niet getest is door Ziggo. De TV voldoet nog steeds aan de CI+ standaard, of zou dat tenminste moeten doen. Bovendien wordt bij een update de CI+ module ge-update en niet de TV.
Zelden updates gezien waar de compatibiliteit slechter werd ipv beter.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door boef530 »

We hopen er maar het beste van toch!. De man uit dit topic
zou er enorm mee geholpen zijn want die loopt tegen het zelfde probleem aan.

khhuisman
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 21:28

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door khhuisman »

boef530 schreef:Mooi dat het opgelost is maar volgens de check op Ziggo.nl is dit toestel niet gecertificeerd, als Ts tenminste het juiste type nummer heeft vermeld. De kans bestaat dat bij een update de boel alsnog op zwart gaat.
Dit toestel staat bij de gecertificeerde tv's: UE40ES5500WXXN
https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... module-ci/

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door boef530 »

Dan kan er niets meer fout gaan, veel kijk plezier.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
De kans bestaat dat bij een update de boel alsnog op zwart gaat.
Op "Zwart" gaan lijkt me sterk. "Niet gecertificeerd" houdt in dat de desbetreffende TV / CI+ combinatie niet getest is door Ziggo. De TV voldoet nog steeds aan de CI+ standaard, of zou dat tenminste moeten doen. Bovendien wordt bij een update de CI+ module ge-update en niet de TV.
Zelden updates gezien waar de compatibiliteit slechter werd ipv beter.
Klopt.
Het is vaker, dat door een bedrijf een toestel niet gecertificeerd is, maar wil niet zeggen, dat het dan ook niet werkt.
Dit geeft vaak de indruk, dat je ook een toestel moet gebruiken, welk door het bedrijf Ziggo/Canaal digitaal enz. niet goedgekeurd is.
Bangmakerij!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Samsung CI+ gecodeerd signaal

Ongelezen bericht door boef530 »

Bangmakerij! niet helemaal er zijn types van Samsung op de markt die echt niet werken met een CI+ kaart, een check blijft dus noodzakelijk om teleurstelling te voorkomen.

Gesloten